Постанова
від 18.03.2019 по справі 819/1220/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2019 рокуЛьвів№ 857/1436/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Сапіги В.П.,

суддів: Довгої О.І., Запотічного І.І.,

за участі секретаря судових засідань Герман О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного нотаріуса Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2018 року, ухвалене під головуванням судді Баранюка А.З. в м. Тернополі, 12:35 год. повний текст якого складений 12.11.2018, у справі за адміністративним позовом приватного нотаріуса Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 до Міністерства юстиції України про часткове визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

Приватний нотаріус Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 звернувся в суд з адміністративним позовом до Міністерства юстиції України про визнання протиправним та скасування п.3 наказу Міністерства юстиції України від 20.06.2017 року №1981/5 щодо тимчасового блокування доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 (три) місяці.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 року у задоволенні позову відмовлено з тих підстав, що приватний нотаріус не перевірив інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих прав оренди на земельні ділянки, що суперечить вимогам чинного законодавства та призвело до державної реєстрації за ПП Агропродсервіс Ярчівці права оренди земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ Розтоцьке згідно з чинними договорами оренди, що і було підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.

Не погодившись з прийняттям наведеного рішення, його оскаржив в апеляційному порядку позивач. Просить скасувати дане рішення та винести постанову, якою позовні вимоги задовольнити.

Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що у 2012 році між орендодавцями та ТОВ Розтоцьке (орендар) було укладено договори оренди землі, реєстрація яких була проведена Держкомземом у Зборівському районі, про що у Державному реєстрі зроблено відповідні записи. В матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують укладення та реєстрацію договорів оренди землі між орендодавцями та ТОВ ,,Розтоцьке.

Суд не звернув належної уваги на ту обставину, що видані відділом Держгеокадастру у Зборівському районі дві довідки за одним і тим же номером містять взаємовиключну інформацію стосовно реєстрації договорів оренди землі щодо одних і тих же земельних ділянок.

Вказавши на порушення позивачем пункту 3 часини 3 статті 10 Закону, про що свідчить відсутність у Державному реєстрі прав інформації стосовно взаємодії з органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та здійснює ведення Державного земельного кадастру, який є розпорядником інформації про зареєстровані до 01.01.2013 речові права на земельні ділянки, суд не взяв до уваги те, що у позивача відсутня технічна можливість здійснювати взаємодію з вказаним органом виконавчої влади, як і в інших нотаріусів на території України.

Висновок суду про те, що позивач не перевірив інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих прав оренди на земельні ділянки також не відповідає дійсності та матеріалам справи, оскільки позивач в порядку вимог абз. 1 п.3 ч. 3 ст. 10 Закону України ,,Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень отримав такі відомості від заявника у вигляді довідок відділу Держгеокадастру у Зборівському районі, копії яких долучені до матеріалів справи.

Також нотаріус вважає безпідставними твердження суду, що на даний час у нього (позивача) відсутнє порушене право, яке б підлягало захисту, оскільки станом на дату розгляду позову по суті термін тимчасового блокування доступу минув. У випадку визнання наказу протиправним позивач має право на відновлення порушеного права.

Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Учасники справи в судове засідання не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату судового засідання. Відповідно до ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Згідно ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги законність та обґрунтованість судового рішення, повноту встановлення обставин справи, застосування норм матеріального і процесуального права, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Судом першої інстанції встановлено, і такі обставини підтверджуються матеріалами справи, що ОСОБА_2 є приватний нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу.

До Міністерства юстиції України 28.04.2017 надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю Розтоцьке №2/25-0 та 06.06.2017 доповнення до неї №2/06/06, зокрема, на незаконні дії приватного нотаріуса Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2, здійснених ним при виконанні функцій державного реєстратора. Зокрема в скарзі зазначена вимога скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.08.2016 № 31129160, від 09.09.2016, від 09.09.2016 № 31308831, №31309023, № 31309023, від 16.09.2016 № 31429698, від 20.09.2016 № 31483582, від 27.10.2016 № 32078557, №32079468, №32077960, №32076374, №32077452, №32076240, від 28.10.2016 № 32097809, від 10.11.2016 №32303986, №32303165, №32303332, від 19.11.2016 № 32441066, від 09.12.2016 № 32824781, від 22.12.2016 № 33096493, від 08.02.2017 № 33767314, 33763987, від 14.02.2017 №33849644, №33849977, №33849795, від 15.02.2017 № 33861025, прийняті приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 (далі - нотаріус ОСОБА_2.), на підставі яких нотаріусом ОСОБА_2 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) внесено записи про державну реєстрацію права приватного підприємства Агропродсервіс Ярчівці (далі - ПП Агропродсервіс Ярчівці ) на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_1, НОМЕР_2,НОМЕР_3,НОМЕР_26, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_27, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_30, НОМЕР_15, НОМЕР_24, НОМЕР_25, НОМЕР_28, НОМЕР_22, НОМЕР_18, НОМЕР_29 НОМЕР_16, НОМЕР_21, НОМЕР_20, НОМЕР_19, розташовані на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області (далі разом - земельні ділянки).

Міністерство юстиції України 16.06.2017 листом за №2/12559-0-33-17/19К направило на адресу позивача копію скарги ТОВ Розтоцьке як суб'єкту оскарження.

Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України 20.06.2017 за результатами розгляду скарги ТОВ Розтоцьке складено висновок, відповідно до якого скарга ТОВ Розтоцьке від 25.04.2017 з доповненнями до неї задоволена в повному обсязі та скасовано рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.08.2016 №31129160, від 09.09.2016, від 09.09.2016 № 31308831, №31309023, № 31309023, від 16.09.2016 № 31429698, від 20.09.2016 № 31483582, від 27.10.2016 № 32078557, №32079468, №32077960, №32076374, №32077452, №32076240, від 28.10.2016 № 32097809, від 10.11.2016 №32303986, №32303165, №32303332, від 19.11.2016 № 32441066, від 09.12.2016 № 32824781, від 22.12.2016 № 33096493, від 08.02.2017 № 33767314, 33763987, від 14.02.2017 №33849644, №33849977, №33849795, від 15.02.2017 № 33861025, прийняті приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2.

Крім того, вирішено тимчасово заблокувати доступ приватному нотаріусу Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 місяці.

На підставі висновку Комісії, 20.06.2017 Міністерство юстиції України видало наказ №1891/5, пунктом 3 якого визначено тимчасово заблокувати доступ приватному нотаріусу Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 (три) місяці.

Не погоджуючись із п.3 даного наказу, позивач звернувся до адміністративного суду із даним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції надаючи оцінку оскаржуваному наказу дослідив дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за якими виник спір у даних правовідносинах та встановив, що:

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення № 33849644 від 14.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 30.11.2016 між ОСОБА_4 та ПП Агропродсервіс Ярцівці;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення № 33849977 від 14.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 30.11.2016 між ОСОБА_4 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №33849795 від 14.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_3, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 30.11.2016 між ОСОБА_4 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №31308831 від 09.09.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_4, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 10.08.2016 між ОСОБА_5 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №31309023 від 09.09.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_5, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 10.08.2016 між ОСОБА_5 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32303165 від 10.11.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_6, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_6 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32824781 від 09.12.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_7, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_7 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32078557 від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_8, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_8 та ПП АгропродсервісЯрцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №31483582 від 20.09.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_9, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 10.08.2016 між ОСОБА_9 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №33767314 від 08.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_10, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_10 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №31129160 від 29.08.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_11, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_11 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №31429698 від 16.09.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_12, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_12 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №33861025 від 15.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_13, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 30.11.2016 між ОСОБА_13 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32076240 від 27.10.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_14, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_14 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32303986 від 10.11.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_15, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_15 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32076374 від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_24, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_16 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №33763987 від 08.02.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_25, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_17 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №33096493 від 22.12.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_23, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 05.12.2016 між ОСОБА_18 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32097809 від 28.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_22, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 26.08.2016 між ОСОБА_19 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32078879 від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_21, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_20 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32441066 від 19.11.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_20, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 03.10.2016 між ОСОБА_21 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32077452 від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_19, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_22 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32079468від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_18, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_23 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32303332 від 10.11.2017, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_17, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 01.08.2016 між ОСОБА_24 та ПП Агропродсервіс Ярцівці ;

- згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, приватним нотаріусом ОСОБА_2 було прийнято рішення №32077960 від 27.10.2016, на підставі якого до Державного реєстру прав внесений запис про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_16, яка розташована на території Ярчовецької сільської ради Зборівського району Тернопільської області. Для проведення вказаної реєстрації права оренди заявником був поданий, зокрема, договір оренди цієї земельної ділянки, укладений 19.10.2016 між ОСОБА_25 та ПП Агропродсервіс Ярцівці .

Правовідносини у даній справі визначені Земельним кодексом України, Законами України Про оренду землі , Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , Про Державний земельний кадастр , Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядком надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 № 868.

Відповідно до п. 1 ч. 1 статті 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно положень ч. 1 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державним реєстратором є: 1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації прав; 2) нотаріус; 3) державний виконавець - у разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону.

Державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації (п. 1 ч. 3 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ).

Згідно із п. 2 ч. 3 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Крім того, відповідно до п. 3 ч. 1 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Частиною 1 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Положеннями ч. 1 та 2 статті 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно ч. 1 статті 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

З матеріалів справи 01.01.2012 та 01.05.2012 року слідує, що між орендодавцями та ТзОВ Розтоцьке (орендар) було укладено договори оренди землі, реєстрація яких була проведена Управління Держкомзему у Зборівському районі, про що у Державному реєстрі зроблені відповідні записи.

Відповідно до умов вказаних договорів орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Ярчовецької сільської ради.

Відповідно до пункту 8, договорів оренди, договори укладені строком на 5 років. Після закінчення строку дії цих договорів орендар має переважне право поновлення його на новий строк.

Також відповідно до статті 125 Земельного кодексу України ( далі - ЗК) (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Відповідно до статті 13 Закону України Про оренду землі (у редакції, чинній на момент укладання вищезгаданих правочинів) (далі - Закон про оренду землі) договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк за умов договору та вимог земельного законодавства.

Проте, частиною першою статті 638 ЦК України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Тому, сторони договору, дійшовши згоди щодо всіх істотних умов договору оренди землі, складають і підписують договір, надаючи згоду встановленої форми.

Разом із тим цивільні права та обов'язки, на досягнення яких було спрямоване волевиявлення сторін при укладенні спірних договорів, набуваються після відповідної державної реєстрації.

Підсумовуючи наведене суд першої інстанції підставно звертає увагу на те, що відповідно до положень Закону України Про оренду землі в момент державної реєстрації набирає чинності (набуває юридичної сили) договір, укладення якого вже відбулося, і така реєстрація не може змінювати моменту укладання договору. Тобто строк дії договору оренди землі починається після його укладення, а не реєстрації.

Стаття 31 Закону України Про оренду землі передбачає, що договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства). Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Отже, договір оренди може бути припинений за наявності наведених вище підстав або розірваний за згодою сторін чи в судовому порядку.

Судом при розгляді даної адміністративної справи не здобуто, а сторонами не надано доказів припинення чи розірвання вищевказаний договорів оренди до закінчення строків їх дії.

Скарга товариства з обмеженою відповідальністю Розтоцьке від 25.04.2017 р. за №2/25-0 та доповнення до неї №2/06/06 обґрунтована саме тим, що прийнятими рішеннями про реєстрацію речових прав оренди земельних ділянок за ПП Агропродсервіс Ярчівці , речове право оренди, на яке вже зареєстроване за ТзОВ Розтоцьке до 01.01.2013 року в Державному реєстрі земель, і яке є дійсним відповідно до положень ч.3 ст.3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , порушено право орендаря ТзОВ Розтоцьке вільно розпоряджатись та користуватись земельною ділянкою, яка перебуває в оренді Товариства, а також створено ситуацію, за якої держава визнає одне і теж речове право оренди земельних ділянок на одні і ті ж об'єкти речових прав за різними особами.

При розгляді наведеної скарги Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - Комісія) встановила, що приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 під час прийняття оскаржуваних рішень не було дотримано вимог законодавства, оскільки у Державному реєстрі прав відсутня інформація стосовно взаємодії з органами виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та здійснює ведення Державного земельного кадастру, який є розпорядником інформації про зареєстровані до 01.01.2013 року речові права на земельні ділянки. Крім того, до заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, за результатами розгляду яких приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 були прийняті оскаржувані рішення, заявниками не надавались відомості про відсутність реєстрації права оренди (суборенди) щодо земельних ділянок від органів влади, які відповідно до законодавства проводили реєстрацію таких прав до 01.01.2013 року. Зазначено, що приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 не було перевірено інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих прав оренди на земельні ділянки, що призвело до державної реєстрації права оренди земельних мідянок, які перебувають в оренді ТзОВ Розтоцьке згідно з чинними договорами оренди, за ПП Агропродсервіс Ярчівці .

Відтак, Комісія прийшла до висновку, що державної реєстрації права оренди за ПП Агропродсервіс Ярчівці на земельні ділянки здійснено з порушенням норм законодавства у сфері державної реєстрації прав, оскільки приватним нотаріусом не встановлено факт відсутності або наявності вже зареєстрованих прав оренди землі, що виникли до 01 січня 2013 року, що стало підставою для скасування прийнятих ним рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.08.2016 № 31129160, від 09.09.2016, від 09.09.2016 № 31308831, №31309023, № 31309023, від 16.09.2016 № 31429698, від 20.09.2016 № 31483582, від 27.10.2016 № 32078557, №32079468, №32077960, №32076374, №32077452, №32076240, від 28.10.2016 № 32097809, від 10.11.2016 №32303986, №32303165, №32303332, від 19.11.2016 № 32441066, від 09.12.2016 № 32824781, від 22.12.2016 № 33096493, від 08.02.2017 № 33767314, 33763987, від 14.02.2017 №33849644, №33849977, №33849795.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 24 Закону № 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2012 року № 118 Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав затверджено Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.

Листом за № 2951/05-15-13 від 06.08.2013 року Державна реєстраційна служба України роз'яснила, що з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку, сформовану в результаті виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв), державному реєстратору слід запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрації до 01.01.2013 року, зокрема виконавчих комітетів сільської, селищної, міської ради за місцем розташування земельної частки (паю).

На спростування доводів позивача, зазначених в поданій апеляційній скарзі суд першої інстанції обгрунтовано вказав, що згідно з даними Державного реєстру прав нотаріусом ОСОБА_2 під час прийняття оскаржуваних рішень не було дотримано вимог вищезазначених норм законодавства, про що свідчить відсутність у Державному реєстрі прав інформації стосовно взаємодії, передбаченої такими нормами, з органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та здійснює ведення Державного земельного кадастру, який є розпорядником інформації про зареєстровані до 01.01.2013 речові права на земельні ділянки.

Разом з тим, до заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, за результатами розгляду яких нотаріусом ОСОБА_2 були прийняті рішення, заявниками не надавались відомості про відсутність реєстрації права оренди (суборенди) щодо земельних ділянок від органів влади, які відповідно до законодавства проводили реєстрацію таких прав до 01.01.2013.

Зважаючи на встановлені обставини у даній справі переконливим є те, що нотаріусом ОСОБА_2 не було перевірено інформацію про наявність або відсутність уже зареєстрованих прав оренди на земельні ділянки, що суперечить вимогам абзацу першого пункту 3 частини 3 статті 10 Закону, статті 18 Закону і призвело до державної реєстрації права оренди земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ Розтоцьке згідно з чинними договорами оренди, за ПП Агропродсервіс Ярчівці . Саме тому, Комісія прийшла до висновку, що державну реєстрацію права оренди ПП Агропродсервіс Ярчівці на земельні ділянки здійснено з порушенням норм законодавства у сфері державної реєстрації прав, оскільки нотаріусом ОСОБА_2 не встановлено факт відсутності або наявності уже зареєстрованих прав оренди землі, що виникли до 01.01.2013.

Тому реєстратор зобов'язаний був запитувати інформацію у відповідних органів, що здійснювали таку реєстрації до 01.01.2013 року, зокрема виконавчих комітетів сільської, селищної, міської ради за місцем розташування земельної частки (паю) про наявність або відсутність зареєстрованих договорів оренди.

Досліджені договора оренди земельних ділянок, що укладені фізичними особами та ТзОВ Розтоцьке , що містяться в матеріалах справи від 01.01.2012 та 01.05.2012, становлять п ятирічний, який відповідно закінчується 01.01.2017 та 01.05.2017.

Зважаючи на вказане суд приходить до висновку, що на момент прийняття приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію іншого речового права (права оренди) ПП Агропродсервіс Ярчівці та договорів оренди земельних ділянок за ПП Агропродсервіс Ярчівці , рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.08.2016 № 31129160, від 09.09.2016, від 09.09.2016 № 31308831, №31309023, № 31309023, від 16.09.2016 № 31429698, від 20.09.2016 № 31483582, від 27.10.2016 № 32078557, №32079468, №32077960, №32076374, №32077452, №32076240, від 28.10.2016 № 32097809, від 10.11.2016 №32303986, №32303165, №32303332, від 19.11.2016 № 32441066, від 09.12.2016 № 32824781, від 22.12.2016 № 33096493, від 08.02.2017 № 33767314, 33763987, від 14.02.2017 №33849644, №33849977, №33849795, договори укладені між орендодавцями та ТзОВ "Розтоцьке" (орендар) не припинили свою дію у зв'язку із закінченням строку, на який вони були укладені.

Стосовно необхідності дослідження договорів оренди земельних ділянок укладених 01.01.2012 року фізичними особами з ТзОВ "Розтоцьке", то такі відповідно до листа відділу у Зборівському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 23 жовтня 2018 року № 312/107-18 за актом на знищення документів №1 від 27 грудня 2017 року є знищенні.

Разом з тим згідно інформації наданої відділом у Зборівському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області в Книгах записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі в період з початку 2012 року станом на 01.01.2013 року на території Ярчовецької та Гукалівської сільських рад Зборівського району зроблено записи про укладення та реєстрацію договорів оренди фізичних осіб з ТзОВ Розтоцьке терміном на 5 років.

Стосовно виконання вказівок Верховного Суду у даній справі, то суд першої інстанції звернув увагу на те, що договори оренди земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_11 та НОМЕР_20 укладалися їх власниками ОСОБА_11 та ОСОБА_21 з ТОВ Розтоцьке 01 січня 2012 року строком на п'ять років, а у довідці відділу у Зборівському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 01 липня 2017 року № 27-19-0.27-142/107-17 зазначена дата реєстрації цих договорів - 17 травня 2012 року.

Стосовно договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_11, який був укладений 01 серпня 2016 року між ОСОБА_11 та ПП Агропродсервіс Ярцівці та договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_20, який був укладений 03 жовтня 2016 року між ОСОБА_21 та ПП Агропродсервіс Ярцівці , то рішення позивача №31129160 та №32441066, на підставі яких ним вносилися записи про право оренди ПП Агропродсервіс Ярцівці , були вчинені 29 серпня 2016 року та 19 листопада 2016 року відповідно, тобто до спливу дії попередніх договорів.

Оцінюючи наведені апелянтом доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи, наведені в позовній заяві та апеляційній скарзі, були перевірені та проаналізовані судом апеляційної інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.

Право на вмотивованість судового рішення є складовою права на справедливий суд, гарантованого ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі Руїз Торія проти Іспанії , параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

У рішенні Петриченко проти України (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Оцінюючи в сукупності наведене, колегія суддів приходить до переконливого висновку про те, що заявлений позов є підставним та обґрунтованим, через що останній підлягає до задоволення.

Наведене спростовує доводи апеляційної скарги про невідповідність висновків суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, а тому апеляційний суд не вбачає підстави для задоволення апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними, та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду без змін.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу приватного нотаріуса Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_2 залишити без задоволення.

Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду 01 листопада 2018 року у справі №819/1220/17 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня її проголошення, а у разі оголошення лише вступної та резолютивної частин - з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя В. П. Сапіга судді О. І. Довга І. І. Запотічний Повне судове рішення складено 25.03.2019.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80660880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1220/17

Постанова від 18.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Постанова від 14.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні