Ухвала
від 26.03.2019 по справі 810/1465/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

26 березня 2019 року

Київ

справа №810/1465/17

адміністративне провадження №К/9901/7535/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Пасічник С. С.,

суддів: Васильєвої І. А., Юрченко В. П.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.02.2019 у справі №810/1465/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПАК - ЕКСПО ЛІЗИНГ до Головного управління ДФС у Київській області, третя особа - Броварська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,

УСТАНОВИВ:

У квітні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю ПАК - ЕКСПО ЛІЗИНГ звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Київській області, третя особа - Броварська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.12.2018 вказаний адміністративний позов залишено без розгляду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.02.2019 скасовано зазначену ухвалу суду першої інстанції та направлено справу для продовження її розгляду.

Не погодившись із вказаним рішенням апеляційного суду, відповідач подав касаційну скаргу до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, яка зареєстрована в автоматизованій системі діловодства суду 18.03.2019.

В той же час статтею 129 Конституції України до однієї з основних засад судочинства віднесено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Із зазначеною правовою нормою Основного Закону України кореспондуються пункт сьомий частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), який також відносить до основних засад (принципів) адміністративного судочинства забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом, та стаття 13 цього Кодексу, якою закріплено право учасників справи на касаційне оскарження судового рішення у визначених законом випадках.

Механізм же реалізації права на касаційне оскарження судового рішення в адміністративному судочинстві врегульовано Главою 2 Розділу ІІІ КАС України.

Так, статтею 328 КАС України унормовані питанні стосовно права на касаційне оскарження, за змістом частин першої, другої, третьої якої учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом. У касаційному порядку можуть бути оскаржені ухвали суду першої інстанції про забезпечення позову, заміни заходу забезпечення позову, ухвали, зазначені в пунктах 3, 4, 5, 12, 13, 17, 20 частини першої статті 294 цього Кодексу, після їх перегляду в апеляційному порядку. У касаційному порядку можуть бути оскаржені ухвали суду апеляційної інстанції про відмову у відкритті або закриття апеляційного провадження, про повернення апеляційної скарги, про зупинення провадження, щодо забезпечення позову та заміни заходу забезпечення позову, про відмову ухвалити додаткове рішення, про роз'яснення рішення чи відмову у роз'ясненні рішення, про внесення або відмову у внесенні виправлень у рішення, про повернення заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, про відмову у відкритті провадження за нововиявленими або виключними обставинами, про заміну сторони у справі, про накладення штрафу в порядку процесуального примусу, окремі ухвали.

Отже за змістом наведених законодавчих приписів право на касаційне оскарження надається учасникам справи лише у визначених законом випадках й, при цьому в розумінні частини першої статті 328 КАС України стосується рішень суду першої інстанції, якими закінчено судовий розгляд (частина третя статті 241 цього ж Кодексу) і постанов апеляційного суду, прийнятих за наслідками розгляду апеляційних скарг на такі судові рішення.

В свою чергу, в частинах другій, третій статті 328 КАС України іде мова про право на касаційне оскарження до Верховного Суду конкретно визначених ухвал суду першої інстанції, після їх перегляду в апеляційному порядку, й вичерпного переліку ухвал апеляційного суду.

У даному ж випадку відповідачем порушується питання про касаційний перегляд постанови апеляційного суду, якою скасовано ухвалу, що перешкоджає подальшому провадженню, та направлено справу для продовження її розгляду до суду першої інстанції й таке судове рішення, зважаючи на положення наведених правових норм процесуального закону, касаційному оскарженню не підлягає.

За приписами пункту першого частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Зважаючи на викладене, у відкритті касаційного провадження у справі належить відмовити.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 328, 333 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Київській області на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.02.2019 у справі №810/1465/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПАК - ЕКСПО ЛІЗИНГ до Головного управління ДФС у Київській області, третя особа - Броварська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.

Суддя - доповідач С. С. Пасічник

Судді: І. А. Васильєва

В. П. Юрченко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80699515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1465/17

Постанова від 29.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 29.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 12.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Постанова від 13.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні