Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 березня 2019 р. № 820/3562/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рубан. В.В.,
за участі
секретаря судового засідання - Абояна І.І.,
представника позивача - ОСОБА_1
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (61202, м.Харків, вул. Ахсарова, 2) до Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м.Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати в повному обсязі податкові-повідомлення рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 31.05.2017р. №0000641316 та №0000651316.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 19.09.2017 р. адміністративний позов Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень задоволено в повному обсязі. Скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області №0000641316 та №0000651316 від 31.05.2017року.Стягнуто на користь Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (61202, м. Харків, вул. Ахсарова, буд. 2, код ЄДРПОУ 31941174) сплачену суму судового збору в розмірі 4584 (чотири тисячі п'ятсот вісімдесят чотири) грн. 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46, код ЄДРПОУ 39599198).
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 31.10.2017 р. апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишено без задоволення. Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 19.09.2017р. по справі № 820/3562/17 залишено без змін.Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області судовий збір у розмірі 5043 (п'ять тисяч сорок три) гривень 28 копійок до спеціального фонду Державного бюджету України - отримувач - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача: 820019, рахунок отримувача: 31215256700001, код класифікації доходів бюджету: 22030106..
Постановою Верховного Суду від 09.11.2018 р. касаційну скаргу касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області задоволено частково. Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 31 жовтня 2017 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Харківського окружного адміністративного суду.
12.12.2018 р. зазначену справу відповідно до протоколу автоматичного розподілу справ між суддями передано у провадження судді Рубан В.В.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Харківською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області проведено планову виїзну перевірку Філії "Чугуївський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року , валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року. За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області складено акт перевірки №3676/20-40-14-03-08/04543766 від 17.05.2017 року "Про результати планової виїзної перевірки Філії "Чугуївський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 04543766) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року , валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року" , на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення №0000641316 від 31.05.2017 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, а саме: штрафні фінансові санкції (штрафами) 181 866,70 грн. та пеня 17 119,79 грн. та 2) податкове повідомлення - рішення №00006513161 від 31.05.2017 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з військового збору, а саме: штрафна фінансова санкція (штраф) - 13 289,20 грн. та пеня - 811,30 грн. Позивач не погоджується з висновками Акту та винесеним на його підставі податковим повідомленням-рішенням, просить позов задовольнити.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні та поданого до суду відзиву на позов проти позову заперечувала, посилаючись на те, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення винесені відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Суд вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне.
Згідно довідки АА № 426870 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) Головного управління статистики у Харківській області, Філія "Чугуївський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (адреса: 63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Кочетокська, буд. 63, код 04543766) є відокремленим підрозділом Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" та не має статусу юридичної особи.
Головним підприємством є Дочірнє підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (адреса: 61202, м. Харків, вул. Ахсарова, буд. 2, код ЄДРПОУ - 31941174), яке пройшло в установленому законодавством порядку процедуру державної реєстрації та зареєстроване в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Харківської міської ради від 26.04.2002 за 31 480 108 0025 000068, що підтверджується даними інформаційного листа з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А01 №084542.
Підприємство перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДФС у Харківській області як платник податків з 08.11.2000 року № 139.
Згідно Свідоцтва № 200105758 від 22.05.2002 року про реєстрацію платника податку на додану вартість, позивач є платником ПДВ.
Матеріалами справи підтверджено, що на підставі направлень виданих Харківською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області від 27.10.2016 року № 566, № 567, № 568 та згідно із абз. 2 п.п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 та керуючись ст. 77 ПК України та відповідно до наказу начальника Харківської ОДПІ від 17.10.2016 року № 292 Головним управлінням ДФС у Харківській області було проведено планову виїзну перевірку Філії "Чугуївський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 04543766) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року , валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року.
Як свідчать матеріали справи, за результатами перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області складено акт перевірки №3676/20-40-14-03-08/04543766 від 17.05.2017 року "Про результати планової виїзної перевірки Філії "Чугуївський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 04543766) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року , валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року".
У висновках вказаного акту перевірки зазначено, що контролюючим органом встановлено наступні порушення:
1) п.286.3 ст. 286 ПК України - неподання податкової декларації з плати за землю за грудень 2015 року, в результаті чого не задекларовано суму земельного податку в розмірі 1 031,04 грн.;
2) п.286.3 ст. 286, п.п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПК України - несвоєчасно подано наступну податкову звітність з земельного податку за листопад 2015 року (14.01.2016 № НОМЕР_1) за листопад 2015 року (14.01.2016 № НОМЕР_2);
3) п.287.3 ст. 287 ПК України в результаті чого встановлено несвоєчасна сплата земельного податку по термінам сплати: 30.07.2013, 01.09.2013, 30.09.2013, 30.10.2013, 01.12.2013, 30.01.2014, 02.03.2014, 30.03.2014, 04.05.2014, 01.06.2014, 30.06.2014, 30.07.2014, 31.08.2014, 30.09.2014. 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 02.03.2015, 30.03.2015, 01.03.2016, 30.03.2016, 30.04.2016, 30.06.2016;
4) п.257.1 ст. 257, п.п.49.18.2 п.49.18 ст. 49 ПК України - несвоєчасно подано наступну податкову звітність рентної плати за спеціальне використання води: за 3 квартал 2015 року (17.11.2015 №9235020310), за 3 квартал 2015 року (17.11.2015 №9235028162), за 4 квартал 2015 року (21.04.2016 №9276719177);
5) ст. 115 КЗоТ та ст. 24 Закону України "Про оплату праці", які передбачають регулярність і строки виплати заробітної плати - несвоєчасна виплата заробітної плати на загальну суму 270 557,58 грн., у т.ч. за жовтень 2014 року на суму 7 536,89 грн.. листопад 2014 року на суму 10 352,65 грн. грудень 2014 року 10 617,97 грн., січень 2015 року на суму 10 457,20 грн., лютий 2015 року на суму 10 806,77 грн., квітень 2015 року на суму 14 946,63 грн., травень 2015 року на суму 28 240,52 грн., червень 2015 року на суму 42 443,82 грн., липень 2015 року на суму 26 613,48 грн., серпень 2015 року на суму 48 173,18 грн., вересень 2015 року на суму 49 662,63 грн., жовтень 2015 року на суму 10 705,84 грн., та не сплата заробітної плати на загальну суму 475 271,17 грн., у т.ч. за жовтень 2015 року на суму 622,06 грн., за листопад 2015 року на суму 61 630,48 грн., за грудень 2015 року на суму 51 282,17 грн., за січень 2016 року на суму 64 253,42 грн., за лютий 2016 року на суму 85 552,17 грн., за березень 2016 року на суму 71 739,61 грн., за квітень 2016 року на суму 78 671,97 грн., за травень 2016 року на суму 61 519,29 грн.;
6) п.п.168.1.2, п.п.168.1.5 п.168.1 ст. 168, абз "а" п.171.2 ст. 171 ПК України - несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 35 998,37 грн., у т.ч.: за жовтень 2014 року 1 354,84 грн., за листопад 2014 року на суму 1 860,64 грн., грудень 2014 року на суму 3 253,80 грн., січень 2015 року на суму 1 879,80 грн., лютий 2015 року на суму 1 879,80 грн., березень 2015 року на суму 1 948,14 грн., квітень 2015 року на суму 2 050,04 грн., травень 2015 року на суму 3 237,03 грн., червень 2015 року на суму 4 482,54 грн., липень 2015 року на суму 1 991,30 грн., серпень 2015 року на суму 5 363,37 грн., вересень 2015 року на суму 6 697,07 грн., та не перерахування податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 86 391,94 грн., у т.ч.: за вересень 2015 року на суму 1 222,65 грн., жовтень 2015 року 6 734,15 грн., листопад 2015 року на суму 8 119,93 грн., грудень 2015 року на суму 6 269,60 грн., січень 2016 року на суму 10 392,97 грн., лютий 2016 року на суму 15 414,31 грн., березень 2016 року на суму 12 779,78 грн., квітень 2016 року на суму 14 361,18 грн., травень 2016 року на суму 11 097,37 грн.;
7) п.п.129.1.3 п.129.1 ст. 129, п.п.129.3.1 п.129.3 статті 122, п.129.4 ст.129 ПК України - за прострочення встановлених строків сплати податку на доходи фізичних осіб нараховано пені в сумі 10 096,41 грн.;
8) частини 16-1 підрозділу 10 розділу 20 Податкового кодексу України щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) військового збору до бюджету згідно у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу України - несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору на загальну суму 35 998,37 грн., у т.ч.: травень 2015 року на суму 446,63 грн., червень 2015 року на суму 568,22 грн., липень 2015 року на суму 2 680,23 грн., серпень 2015 року на суму 2 749,39 грн., вересень 2015 року на суму 2 711,29 грн., жовтень 2015 року на суму 3 428,47 грн., листопад 2015 року на суму 3 327,29 грн. та грудень 2015 року на суму 1 017,26 грн.;
9) п.51.1 ст. 51, абз. "б" п.176.2 ст. 176 ПК України та пп.2.1 п.2 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року за №4 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції 30 січня 2015 року за №111/26556 - несвоєчасне надання податкового розрахунку про суми нарахованих (виплачених) доходів і утриманих з них податків з фізичних осіб за формою №1-ДФ за 4 кв. 2015 року по строку подання - 09.02.2016 року, фактично до податкової інспекції надано - 06.05.2016 року;
10) п.4 ч.2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та п.1 розділу 3 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року № 435 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.04.2015 року за №460/26905 - несвоєчасне надання звіту про суми нарахованого єдиного внеску за липень 2015 року по строку подання - 20.08.2015 року, фактично підприємством надано до податкового органу - 10.09.2015 року;
11) ч.1 п.8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та Інструкції "Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 20.04.2015 року № 449 - несвоєчасна сплата нарахованого за відповідні календарні місяці (липень 2015 року - лютий 2016 року) єдиного внеску на загальну суму 220 475,31 грн., у т.ч.: за липень 2015 року на суму 27 539,44 грн., серпень 2015 року на суму 28 769,76 грн., вересень 2015 року на суму 26 245,31 грн., жовтень 2015 року на суму 30 935,93 грн., листопад 2015 року на суму 34 817,21 грн., грудень 2015 року на суму 30 859,13 грн., січень 2016 року на суму 17 329,82 грн., лютий 2016 року на суму 23 978,71 грн.
На підставі висновків акту перевірки №3676/20-40-14-03-08/04543766 від 17.05.2017 року, контролюючим органом прийнято наступні податкові повідомлення - рішення:
1) податкове повідомлення - рішення №0000641316 від 31.05.2017 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, а саме: штрафні фінансові санкції (штрафами) 181 866,70 грн. та пеня 17 119,79 грн. (а.с. 55);
2) податкове повідомлення - рішення №00006513161 від 31.05.2017 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з військового збору, а саме: штрафна фінансова санкція (штраф) - 13 289,20 грн. та пеня - 811,30 грн. (а.с. 72).
Окрім того, матеріали справи також містять копії детальних розрахунків штрафних санкцій та пені до податкових повідомлень - рішень, а саме:
- розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року за підписом головного державного ревізора - інспектора (а.с. 56 - 64), розрахунок пені за несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року за підписом головного ревізора - інспектора (а.с. 65 - 71) до податкового повідомлення - рішення №0000641316 від 31.05.2017 року;
- розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору з заробітної плати за період з 01.08.2014 року по 30.06.2016 року за підписом головного державного ревізора - інспектора (а.с. 73 - 76), розрахунок пені за несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору з заробітної плати за період 01.08.2014 року по 30.06.2016 року за підписом головного державного ревізора - інспектора (а.с. 77 - 79) до податкового повідомлення - рішення №00006513161 від 31.05.2017 року.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
З приводу визначення суми винесення ГУ ДФС у Харківській області податкового повідомлення - рішення №0000641316 від 31.05.2017 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.168.1 та 168.2 ст. 168 ПК України (в редакції від 01.01.2017 року, яка діяла на момент проведення перевірки, винесенні податкових повідомлень - рішень), оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (п.168.5 ст. 168 ПК України).
Згідно абз.1 п.57.1 ст. 57 ПК України, де зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до положень статті 126 ПК України, де зазначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
У разі порушення платником податків строку сплати до бюджету узгодженого грошового зобов'язання, передбаченого абзацом другим підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 цього Кодексу, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 20 відсотків суми такого грошового зобов'язання.
Аналіз вказаних норм суд зазначає, що у разі, що за порушення правил сплати (перерахування) податків протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник притягується до відповідальності відповідно до статті 126 ПК України, в той час як ст. 127 ПК України визначає відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати.
Згідно ст. 127 ПК України, ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.
Виходячи з положень статті 127 ПК України, підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень (50% та 75% суми податку) застосовуються не за сам факт виявлення будь-якого податкового порушення, а за повторне вчинення діянь. Застосування штрафу більшого розміру можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксоване в акті перевірки та у податковому повідомленні-рішенні.
Таким чином, положення ст. 126 ПК України щодо застосування у випадках, коли має місце несвоєчасність сплати платником податків узгодженої суми грошового зобов'язання. При цьому розмір такої санкції прямо залежить від часу затримки такої сплати.
Положення ст. 127 ПК України встановлюється як міра відповідальності, яка покладається на платника податків, в тому числі і на податкового агента, саме за несплату (неперерахування) податків, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, при чому відповідність розміру штрафних санкцій за вчинення такого порушення визначається (обчислюється) не з часу затримки такої несплати, як передбачено ст. 126 ПК України, а з кількості разів допущених таких порушень протягом певного періоду часу. Тобто склад порушення передбачає, що нарахування, сплата чи утримання податку не відбулися до чи на момент виплати доходу.
Відповідні правові висновки викладені у постановах Верховного Суду України від 10 листопада 2015 року у справі № 813/6793/13-а та від 22 березня 2016 року у справі № 813/6774/13-а.
Відповідно до п. 6 висновків до акта перевірки, контролюючим органом зроблений висновок про порушення філією Чугуївський райавтодор пп.168.1.2, пп.168.1.5 п.168.1 ст. 168, абз. а п. 171.2 ст. 171 ПК України - несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 35 998,37 грн., у тому числі: за жовтень 2014 року на суму 1 354,84 грн., за листопад 2014 року - 1 860,64 грн., грудень 2014 року - 3 253,80 грн., січень 2015 року - 1 879,80 грн., лютий 2015 року - 1 879,80 грн., березень 2015 року - 1 948,14 грн., квітень 2015 року - 2 050,04 грн., травень 2015 року - 3 237,03 грн., червень 2015 року - 4 482,54 грн., липень 2015 року - 1 991,30 грн., серпень 2015 року - 5 363,37 грн., вересень 2015 року - 6 697,07 грн., та не перерахування податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 86 391,94 грн., у тому числі: за вересень 2015 року на суму 1 222,65 грн., жовтень 2015 року - 6 734,15 грн., листопад 2015 року - 8 119,93 грн., грудень 2015 року - 6 269,60 грн., січень 2016 року - 10 392,97 грн., лютий 2016 року - 15 414,31 грн., березень 2016 року - 12 779,78 грн., квітень 2016 року - 14 361,18 грн., травень 2016 року - 11 097,37 грн.
На підставі пп. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54, абз. 1-6 п. 127.1 ст. 127 ПК України до філії Чугуївський райавтодор застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 181 866,70 грн.
Розрахунок свідчить, що штрафні (фінансові) санкції застосовані за період червень 2014 року - лютий 2016 року у розмірі 75% суми податку, (водночас згідно з висновками акту перевірки неперерахування податку мало місце в період з вересня 2015 року по травень 2016 року).
Тобто, в даному випадку перевіряючі ГУ ДФС у Харківській області за перше порушення безпідставно застосували до філії штрафні санкції починаючи одразу 75 % та оминувши 25% та 50%.
Будь - яких належних доказів того, що позивач як платник податків протягом 1095 днів втретє не сплатив (неперерахував) податок на доходи фізичних осіб в результаті чого контролюючим органом виявлено, зафіксовано відповідне порушення та застосовано 75% від суми податку, матеріали справи не містять (копія акту перевірки, податкове повідомлення - рішення про збільшення суми грошового зобов'язання та нарахування штрафу 25%, 50%, ін.), а відповідачем таких не надано, а відтак застосування в даному випадку одразу 75% є невідповідністю по визначенню платежів.
Також суд приймає до уваги, що на час проведення перевірки узгоджені суми грошових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб платником податків вже були сплачені, що виключає можливість застосування ст. 127 ПК України.
З огляду на що, суд вважає неправомірними дії Головного управління ДФС в частині накладення штрафних санкцій за несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб.
Крім того, податковим повідомленням-рішенням від 31 травня 2017 року № НОМЕР_3 на підставі пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПК України філії Чугуївський райавтодор нарахована пеня за прострочення встановлених строків сплати податку на доходи фізичних осіб нарахована пеня у сумі 17 119,79 грн.
Розрахунок пені до податкового повідомлення-рішення свідчить про те, що нарахування пені відбулося за період з 01 березня 2014 року по 01 лютого 2016 року на загальну суму 17 119,79 грн.
Разом з цим згідно з висновками акту перевірки філії Чугуївський райавтодор нарахована пеня у сумі 10 096,41 грн.
Суд вважає за необхідне зазначити, що нарахування пені у сумі 50,21 грн. за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб за березень 2014 року по строку сплати 30 квітня 2014 року та у сумі 542,72 грн. за несвоєчасну сплату податку за квітень 2014 року по строку сплати 30 травня 2014 року є безпідставним, оскільки в силу положень ст. 114 ПК України пеня нараховується за період з 01 травня 2014 року (по строку сплати 30 червня 2014 року) по 01 лютого 2016 року (по строку сплати 30 березня 2016 року) не пізніше закінчення 1095 днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової звітності та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом.
З огляду на викладене суд доходить висновку, що визначена у податковому повідомленні-рішенні сума пені не відповідає положенням ст. 129 ПК України з огляду на встановлені невідповідності між висновками акту перевірки, розрахунком пені та змістом оскаржуваного податкового повідомлення-рішення (10 096,41 грн. та 17 119,79 грн.).
Щодо позовної вимоги в частині скасування податкового повідомлення-рішення від 31 травня 2017 року № НОМЕР_4 суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 8 висновків до акту перевірки, контролюючим органом зроблений висновок про порушення філією Чугуївський райавтодор ч. 16-1 підрозділу 10 розділу 20 ПК України щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) військового збору до бюджету у порядку, встановленому ст. 168 ПК України - несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору на загальну суму 35 998,37 грн., у тому числі: травень 2015 року на суму 446,63 грн., червень 2015 року -568,22 грн., липень 2015 року - 2 680,23 грн., серпень 2015 року - 2 749,39 грн., вересень 2015 року - 2 711,29 грн., жовтень 2015 року - 3 428,47 грн., листопад 2015 року - 3 327,29 грн., грудень 2015 року - 1 017,26 грн.
На підставі пп. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54, абз. 1-6 п. 127.1 ст. 127 та ст. 126 ПК України до філії Чугуївський райавтодор застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 13 289,20 грн.
Розрахунок свідчить, що за несвоєчасну сплату військового збору за період вересень 2014 року, грудень 2014 року, січень-липень 2015 року до філії Чугуївський райавтодор на підставі ст. 126 ПК України застосовані штрафні (фінансові) санкції на суму 611,80 грн.
На підставі ст. 127 ПК України за несплату (неперерахування) військового збору за період травень - грудень 2015 року до філії Чугуївський райавтодор застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 12 677,40 грн. При цьому контролюючий орган застосував до платника податків за травень 2015 року штрафну санкцію у розмірі 25%, 50% та 75%, а починаючи з червня 2015 року і до грудня 2015 року - у розмірі 75% суми податку.
При цьому на час перевірки узгоджені суми грошових зобов'язань військового збору платником податків вже були сплачені.
Крім того, податковим повідомленням-рішенням від 31 травня 2017 року на підставі пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129, пп. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129, п. 129.4 ст. 129 ПК України за прострочення встановлених строків сплати військового збору нарахована пеня у сумі 811,30 грн. за період травень 2015 року - грудень 2015 року.
Таким чином, суд, не підміняє контролюючий орган, а, повно та всебічно досліджуючи матеріали справи, перевіряє законність прийнятих відповідачем податкових повідомлень-рішень, а тому не здійснює функцій щодо розрахунку та не може перебирати на себе будь - які повноваження контролюючого органу, оскільки визначення сум грошових зобов'язань зі сплати податків та здійснення розрахунків відноситься до виключної компетенції податкового органу.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи те, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів належним чином правомірності податкових повідомлень - рішень Головного управління ДФС у Харківській області №0000641316 та №0000651316 від 31.05.2017 року, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги про скасування зазначеного вище податкового повідомлення-рішення є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (61202, м.Харків, вул. Ахсарова, 2) до Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м.Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити.
Скасувати податкові-повідомлення рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 31.05.2017р. №0000641316 та №0000651316.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 27.03.2019 р.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2019 |
Оприлюднено | 28.03.2019 |
Номер документу | 80756672 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні