ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/2791/18 Прізвище судді (суддів) першої інстанції:
Шрамко Ю.Т.
У Х В А Л А
27 березня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Бужак Н.П., Кузьменка В.В.;
за участю секретаря: Горяінової Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду (без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу) клопотання Державної авіаційної служби України про відмову від апеляційної скарги на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал , Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У лютому 2018 року, Державна авіаційна служба України (далі - позивач, ДАС України) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал (далі - відповідач-1, ТОВ ЖК Реал ), Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач-2, ДАБІ України), Крюківщинської сільської ради (далі - відповідач-3, Крюківщинська ср), Києво - Святошинської районної державної адміністрації (далі - відповідач-4, Києво - Святшинська рда), в якому позивач просить:
1) зобов'язати відповідача-1 виконати рішення Державіаслужби №57 від 08.12.2017 р.;
2) визнати протиправною бездіяльність відповідачів 3, 4 в частині погодження об'єкта будівництва за адресою: с. Крюківщина, Києво - Святошинський район, вул. Бакинська, 1 (В.Стуса,15) з Державіаслужбою та зобов'язати вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва;
3) визнати протиправними дії відповідача-2 щодо видачі документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт та відповідачів 3, 4 щодо видачі містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по об'єкту будівництва за адресою: с. Крюківщина, Києво - Святошинський район, вул. Бакинська, 1 (В.Стуса,15) та скасувати їх.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2018 року закрито закрито провадження в адміністративній справі №826/2791/18 за позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал , Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії.
Не погоджуючись з постановленою ухвалою, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить дану ухвалу скасувати, як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають обставинам справи та направити справу на продовження розгляду до суду першої інстанції.
Відповідно до п.13 ст.10 КАС України, суд під час розгляду справи в судовому засіданні здійснює повне фіксування його перебігу за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу, крім випадків, визначених цим Кодексом. Порядок такого фіксування встановлюється цим Кодексом.
Згідно ч.1 ст.229 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
За наявності заперечень з боку будь-кого з учасників судового процесу проти здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою відеозаписувального технічного засобу таке фіксування здійснюється лише за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів відповідно ч.2 ст.313 КАС України визнала можливим проводити розгляд апеляційної скарги за відсутності сторін та їх представників.
Згідно ст.229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Ухвалами Київського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2018 року відкрито апеляційне провадження у даній справі та призначено справу до розгляду на 03 липня 2018 року на 09 год 15 хв.
У відповідності до ч.ч. 3, 4 ст. 9 КАС України, кожна особа, яка звернулась за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків встановлених цим Кодексом. Таким правом користуються особи, в інтересах яких подано адміністративний позов, за винятком тих, які не мають адміністративної процесуальної дієздатності.
Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
Під час розгляду колегією суддів справи виникла необхідність у зупиненні провадження у даній справі .
Так, установлено, що на розгляді Великої Палати Верховного Суду є адміністративна справа №810/3046/17 (провадження № К/9901/16928/18)..
Частиною першою та другою статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено підстави для зупинення провадження у справі.
У відповідності до п. 5 частини другої ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об'єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Колегією суддів встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05 червня 2018 року справу №810/3046/17 за позовом Державної авіаційної служби України до ОСОБА_4, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Києво - Святошинської районної державної адміністрації, ТОВ Будівельно-комерційна фірма Інвікта , Софіївсько - Борщагівської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Служба безпеки України, ДП обслуговування повітряного руху України, Міністерство оборони України, Регіональний структурний підрозділ Київцентраеро , КП Міжнародний аеропорт Київ (Жуляни), про зобов'язання вчинити певні дії та визнання незаконним та скасування дозволу на будівництво передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
У даній ухвалі зазначено, що заявник вказує, що дана справа належить до розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки, на думку позивача, до компетенції адміністративних судів належать спори за зверненням суб'єкта владних повноважень, в яких одночасно можуть бути відповідачами юридичні особи, в чітко визначених законами України випадках. Отже, установлено, що заявник касаційної скарги оскаржує судові рішення саме з мотивів порушення судом правил предметної юрисдикції.
Предметом позову у вказаній справі є зобов'язання ТОВ Будівельно-комерційна фірма Інвікта та ОСОБА_4 виконати рішення позивача від 18 липня 2017 року №№45, 46 про припинення будівництв. Крім того, позивач просив визнати незаконними та скасувати дозволи на виконання будівельних робіт та містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по об'єктам будівництва за вказаними адресами.
Станом на 19 червня 2018 року інформація щодо прийняття Великою Палатою Верховного Суду рішення у справі №810/3046/17 відсутня.
Разом з тим, із матеріалів справи вбачається , предметом розгляду даної справи є зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал виконати рішення позивача від 08 грудня 2017 року №57 про припинення будівництва. Також, позивач просив визнати протиправною бездіяльність бездіяльність Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації в частині в частині погодження об'єкта будівництва за адресою: с. Крюківщина, Києво - Святошинський район, вул. Бакинська, 1 (В.Стуса,15) з Державною авіаційною службою України та зобов'язати вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва. Визнати протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо видачі документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт та Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації щодо видачі містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по об'єкту будівництва за адресою: с. Крюківщина, Києво - Святошинський район, вул. Бакинська, 1 (В.Стуса,15) та скасувати їх.
Таким чином, колегія суддів зазначає, що до Великої Палати Верховного Суду передано для перегляду у касаційному порядку судове рішення у подібних правовідносинах.
У відповідності до частини 4 ст. 236 КАС України про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.
Згідно з частиною другою ст. 321 КАС України процедурні питання, пов'язані з рухом справи, клопотання та заяви учасників справи, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення провадження у справі, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом апеляційної інстанції шляхом постановляння ухвал в порядку, визначеному цим Кодексом для постановлення ухвал суду першої інстанції.
З огляду на викладене та з урахуванням того, що рішення Великої Палати Верховного Суду у справі №810/3046/17 сприятиме повному та об'єктивному розгляду справи №826/3791/18, колегія суддів вважає необхідним зупинити провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі №810/3046/17 (провадження № К/9901/16928/18).
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2018 року зупинено провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням Великої Палати Верховного Суду у справі № 826/1476/15 (провадження № 11-104апп18).
Зазначена справа разом з апеляційною скаргою на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 квітня 2018 року надійшла до Шостого апеляційного адміністративного суду відповідно до ч. 3 ст. 29 КАС України як визначеного ч. 6 ст. 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів суду, якому передаються справи Київського апеляційного адміністративного суду, що ліквідований згідно з Указом Президента України від 29 грудня 2017 року № 455/2017 Про ліквідацію апеляційних адміністративних судів та утворення апеляційних адміністративних судів в апеляційних округах .
На час надходження справи до Шостого апеляційного адміністративного суду було зупинено провадження у справі.
У відповідності до ч. 2 ст. 30 КАС України адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Відповідно до ч. 14 ст. 31 КАС України у разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
У разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року прийнято справу №826/2791/18 провадження Шостого апеляційного адміністративного суду у складі судді - доповідача Костюк Л.О. та суддів Бужак Н.П., Кузьменка В.В.
Відповідно до ч. 1 ст. 237 КАС України, провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
На підставі вище зазначеного повістками - повідомленнями Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 року призначено до розгляду питання щодо поновлення провадження у справі та розгляду на 27 березня 2019 року на 10 год. 10 хв.
Перевіривши матеріали справи, керуючись ст.237 КАС України, під час розгляду питання про поновлення провадження у справі, колегія суддів протокольною ухвалою постановила, провадження за апеляційною скаргою Державної авіаційної служби України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал , Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, поновити та розглянути справу у судовому засіданні на 27 березня 2019 року об 10 год. 10 хв.
04 березня 2019 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду Державною авіаційною службою України подано клопотання про відмову від апеляційної скарги.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що заява позивача про відмову від апеляційної скарги підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 5 ст. 303 КАС України до закінчення апеляційного провадження особа, яка подала апеляційну скаргу, має право відмовитися від неї повністю або частково. Про прийняття відмови від скарги та закриття у зв'язку з цим апеляційного провадження суд постановляє ухвалу. У разі закриття апеляційного провадження у зв'язку з відмовою від апеляційної скарги на судове рішення повторне оскарження цього рішення особою, яка відмовилася від скарги, не допускається.
Враховуючи зазначене, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для задоволення заяви про відмову від апеляційної скарги та наявність підстав для закриття у зв'язку з цим апеляційного провадження, оскільки відмова від апеляційної скарги не суперечить закону, не порушує чиї-небуть права, свободи або інтереси.
Щодо вимоги позивача про повернення сплаченого судового збору, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Згідно п.5 ч.3 ст. 132 КАС України встановлено, що до витрат, пов'язаних із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Статтею 7 Закону України Про судовий збір , законодавцем визначено чіткий перелік випадків щодо повернення судового збору.
Так, відповідно до п.5 ст.7 Закону України Про судовий збір сплачена су а судового збору повертається за клопотанням особи, яка його платила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі апеляційній та касаційній інстанціях.
На підставі вище зазначеного, колегія суддів звертає увагу на те, що відсутні правові підстави щодо повернення сплаченого судового збору Державною авіаційною службою України.
Керуючись ст.ст. 2, 10, 11, 229, 241, 242, 243, 250, 251, 303, 305, 310, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Клопотання Державної авіаційної служби України про відмову від апеляційної скарги - задовольнити.
Прийняти відмову Державної авіаційної служби України від апеляційної скарги на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал , Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії.
Закрити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної авіаційної служби України на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2018 року у справі за адміністративним позовом Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖК Реал , Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Крюківщинської сільської ради, Києво - Святошинської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Верховного Суду в порядку та строки, передбачені ст. 329 КАС України.
(Повний текст виготовлено - 27 березня 2019 року).
Головуючий суддя: Л.О. Костюк
Судді: Н.П. Бужак,
В.В. Кузьменко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2019 |
Оприлюднено | 29.03.2019 |
Номер документу | 80758857 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні