Ухвала
від 28.03.2019 по справі 5/56-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

28 березня 2019 року м. Херсон Справа № 5/56-Б

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г., розглянувши справу, порушену за заявою Кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю "База Постачзбутторг" м. Херсон

до Боржника: Державного підприємства "Херсонський виноробний завод", код 00412091,м. Херсон пров. Янтарний 1

про банкрутство

представники не викликались

в с т а н о в и в:

Обставини справи викладені у попередніх судових рішеннях.

Провадження у справі порушено ухвалою від 18.02.2003.

Ухвалою від 04.07.2003 затверджено реєстр вимог кредиторів.

Постановою від 20.08.2003 визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.

Однак, ухвалою від 10.11.2003 зупинено процес ліквідації боржника, не зупиняючи повноважень ліквідатора, оскільки суду стало відомо, що згідно з Законом України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" від 7 липня 1999 року N 847-XIV, боржника включено до цього переліку.

Ухвалою від 23.06.2015 ліквідатором боржника призначено арбітражного керуючого Севрюкова Івана Олексійовича.

До суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора - ДПІ у м. Херсоні ДПС у Херсонській області на правонаступника - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259).

Розглянувши заяву Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора, суд дійшов висновку, що вона підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 04.07.2003 року по справі №5/56-Б затверджено реєстр вимог кредиторів, відповідно до якого вимоги Державної податкової інспекції у м. Херсоні в сумі 8 790 533,92 грн. включено до третьої черги реєстру вимог кредиторів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року №229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" Державну податкову інспекцію у м. Херсоні ДПС у Херсонській області реорганізовано шляхом приєднання до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року №311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області реорганізовано шляхом приєднання до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 року №892 "Про деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби", Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області перейменовано на Херсонську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Херсонській області.

Отже, належним правонаступником кредиторів по справі №5/56-Б є Херсонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Херсонській області.

Змінами, внесеними до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (далі - ПК України), Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-VIII, які набрали чинності з 01.01.2017 року, поняття контролюючого органу викладено в новій редакції - контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи (ст. 41 ПК України).

Також, змінено функції державних податкових інспекцій, та відображено в окремій ст. 19 3 ПК України.

Відповідно до п. 41.1, 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків (у тому числі тих, які перебувають у процедурі банкрутства) контролюючі органи у межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Контролюючими органами, в тому числі, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, його територіальні органи.

Функції контролюючих органів визначені ст. 19 1 ПК України, зокрема, контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством та здійснюють супроводження зазначених справ.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Згідно ст. 19 ПК України державні податкові інспекції виконують функції з: сервісного обслуговування платників податків; реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, а також орган доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Отже, вищезазначені зміни податкового законодавства презумціюють, що контролюючим органом, уповноваженим на здійснення заходів щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податків, на які розповсюджуються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та представництва інтересів податкового органу під час процедури банкрутства, є орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, реалізація повноважень якого на території Херсонської області здійснюється Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено: реорганізувати Херсонську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Херсонській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Таким чином, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-УІІІ, які набрали чинності з 01.01.2017 року та постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби", права кредитора по справі передано до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Згідно з ч. 6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

З огляду на викладене, кредитор - Державна податкова інспекція у м. Херсоні ДПС у Херсонській області підлягає заміні на правонаступника - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259).

Керуючись ст.ст. 52, 234 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1. Замінити кредитора - Державну податкову інспекцію у м. Херсоні ДПС у Херсонській області на правонаступника - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259).

2. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набрала законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення28.03.2019
Оприлюднено29.03.2019
Номер документу80786574
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/56-б

Постанова від 17.06.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 17.06.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 15.06.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 31.05.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 11.05.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 12.05.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 14.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 07.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 07.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 19.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні