ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
06 березня 2019 року 11 год. 25 хв.Справа № 280/5524/18 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я., за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.,
представника позивача - Сичової Л.Л.,
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату
до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради
про визнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Енергодарський об`єднаний міський військовий комісаріат (далі - позивач, Енергодарський ОМВК) звернувся із адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати неправомірною відмову відповідача у виключенні позивача з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; зобов`язати відповідача виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивача.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що Енергодарський ОМВК як юридична особа зареєстрований 05.03.2004 та включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.01.2006 (запис №11001200000000330). Відповідно до вимог розпорядження начальника штабу - першого заступника командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 28 квітня 2018 року №116\2\2\6010 та розпорядження військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 №106\744\Ф від 26 червня 2018 року, Енергодарський ОМВК зобов`язано провести дії по виключенню відомостей про цей військкомат з Єдиного державного реєстру щодо реєстрації його, як юридичної особи шляхом виключення або скасування запису в Єдиному державному реєстрі. Зазначає, що підставою для виключення позивача з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є те, що Міністерством Оборони України присвоєно Енергодарському ОМВК правовий статус без права юридичної особи, що підтверджується довідкою № 358/12 від 31.08.2012. Крім того, згідно Положення про військові комісаріати лише обласні військові комісаріати є юридичними особами. Також, посилається на те, що Енергодарський ОМВК входить до складу Збройних Сил України, а тому відомості, що характеризують організацію, чисельність та дислокацію військового комісаріату становлять державну таємницю. На запити Енергодарського ОМВК Відділом державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради були надані роз`яснення, де повідомлено, що виключення (скасування) будь-яких реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі на підставі листів або заяв юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців діючим законодавством не передбачено та у виключенні військкомату із реєстру було відмовлено. На підставі викладеного, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач позов не визнав, у письмовому відзиві від 08 лютого 2019 року (вх. №5324) полається на те, що позивачем будь-яких заяв, встановленої форми, для вчинення державним реєстратором реєстраційних дій в ЄДР до суб`єкта державної реєстрації не надходило, а відтак ним не могло було бути надано відмову у вчиненні державним реєстратором певних реєстраційних дій в ЄДР. Зазначає, що підстави для відмови у державній реєстрації визначаються виключно Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Вказує, що виключення відомостей про юридичну особу знаходиться поза межами повноважень місцевого суб`єкта державної реєстрації, визначених наведеним законом та іншими нормативно-правовими актами. Крім того, така реєстраційна дія не передбачена та не регламентована жодним з нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а отже юридично та технічно не може бути вчинена місцем суб`єктом державної реєстрації. З огляду на вказане, просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Ухвалою суду від 27 грудня 2018 року позовну заяву залишено без руху та надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення її недоліків.
Ухвалою суду від 28 січня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у даній справі та призначено підготовче судове засідання на 18 лютого 2019 року о 10 годині 30 хвилин.
Протокольною ухвалою суду від 18 лютого 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справ до судового розгляду по суті на 06 березня 2019 року о 11 годині 00 хвилин.
Під час розгляду справи по суті представник позивача підтримав позовні вимоги, з підстав, викладених в адміністративному позові. Просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача до суду не прибув. Про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
У судовому засіданні 06 березня 2019 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про юридичну особу позивача, Енергодарського ОМВК (код ЄДРПОУ 08382596) включені 20 січня 2006 року за №11001200000000330 за заявою поданою особисто керівником юридичної особи.
Міністерством оборони України виключено Енергодарський ОМВК зі складу юридичних осіб та присвоєно інший правовий статус - без права юридичної особи (відокремлений підрозділ), що підтверджується довідкою №358\12 від 31 серпня 2012 року, виданої начальником організаційно-штатного управління - заступником начальника Головного управління оборонного та мобілізаційного планування Генерального штабу Збройних Сил України С.М. Собковичем.
Телеграмою Запорізького обласного військового комісаріату від 05 вересня 2017 року № 2191\1051 Ю було повідомлено, що 21 серпня 2017 року надійшов лист першого заступника голови Запорізької обласної державної адміністрації від 16 серпня 2017 року №08-21\2387 "Про упорядкування обліку Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату" щодо недопущення реєстрації військових структур (військових комісаріатів) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
12 вересня 2017 року Енергодарський ОМВК звернувся до міського голови Енергодарської міської ради та до начальника відділу державної реєстрації виконавчого комітету Енергодарської міської ради щодо можливості виключення відомостей з Єдиного державного реєстру, на що була отримана відповідь від 15 вересня 2017 року вих. №01-01-41\3661, де зазначалось, що порушене питання щодо зняття з обліку юридичної особи шляхом виключення відомостей про таку особу з реєстру знаходиться поза межами повноважень державного реєстратора.
На звернення Енергодарського ОМВК від 08 листопада 2017 року № 2701 до Міністерства юстиції України, останнім була надана відповідь від 05 грудня 2017 року вих. № 47545\34136-0-33-17\19, де зазначалось, що Законами України не встановлений порядок виключення відомостей з ЄДР.
Позивач ще раз направив звернення, викладене у листі від 27 червня 2018 року вих. №1436 на ім`я міського голови Енергодарської міської ради та начальника відділу державної реєстрації виконавчого комітету Енергодарської міської ради, на що отримано відповідь від 05 липня 2018 року № 01-01-41\2749 щодо неможливості проведення дій стосовно виключення юридичної особи з ЄДР
Не погоджуючись із вказаною відмовою відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі - Закон № 755, у редакції на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону № 755 дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація базується на таких основних принципах:
1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;
2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;
3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;
4) державної реєстрації за заявницьким принципом;
6) єдності методології державної реєстрації;
7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;
8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 755-IV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
За змістом частини 1 статті 25 вказаного Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Наказом Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року за №3268/5, відповідно до пунктів 3, 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 02 липня 2014 року за № 228, та з метою удосконалення форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затверджено форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Наказ № 3268/5).
Підпунктом 8 пункту 1 Наказу № 3268/5 затверджено форму № 8 заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
Законом визначено вичерпний перелік документів, на підставі яких державним реєстратором проводиться державна реєстрація та інші реєстраційні дії, а також Наказом №3268/5 встановлено відповідну форму заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, серед яких і форма заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
Одночасно суд зазначає, що скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі у відповідності до пункту 2 частини 1 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" проводиться на підставі рішення суду, при цьому запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації здійснюється на підставі документів, визначених частиною 14 статті 17 вказаного Закону.
У зв`язку із вищенаведеним, така форма звернення позивача як лист "про надання роз`яснень" або "про надання відповіді про порядок дій" не відповідає формі заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, затвердженої Наказом № 3268/5 від 18 листопада 2016 року, тим більше не є документом, на підставі якого державний реєстратор може внести відомості про скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі, що в свою чергу виключає можливість вчинення таких дій.
Пунктом 1 наказу Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року за №575/5 "Про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Наказ № 575/5) затверджено Положення про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Пунктом 5 Наказу № 575/5 визначено державним реєстраторам юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців забезпечити: включення до Єдиного державного реєстру відомостей про невключених суб`єктів на підставі аналітичної інформації, отриманої від тимчасових міжвідомчих спеціальних комісій з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі; подання звітів тимчасовим міжвідомчим спеціальним комісіям з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі про завершення процесу включення до Єдиного державного реєстру відомостей, передбачених абзацом другим цього пункту, протягом трьох робочих днів з дня завершення процесу включення.
Згідно абзацу 4 пункту 4.3 розділу IV Положення про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженого Наказом № 575/5, комісія передає узагальнену інформацію про невключених суб`єктів державним реєстраторам за місцезнаходженням юридичних осіб та за місцем проживання фізичних осіб-підприємців для подальшого включення цих відомостей до Єдиного державного реєстру, про що складається акт приймання-передачі у двох примірниках. Узагальнена інформація про невключених суб`єктів може передаватися частинами.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань "Енергодарський об`єднаний міський військовий комісаріат" зареєстрований як юридична 05 березня 2004 року, а запис №11001200000000330 про включення відомостей про Енергодарський ОМВК було здійснено 20 січня 2006 року на підставі заяви, поданої особисто керівником юридичної особи.
В зв`язку із вищенаведеним, суд вважає, що позивачем не надано суду доказів спростування правомірність включення державним реєстратором 20 січня 2006 року до Єдиного державного реєстру відомостей про Енергодарський ОМВК, як юридичну особу.
Посилання позивача на те, що запис про реєстрацію позивача в Єдиному реєстрі має бути виключений, оскільки відомості про Енергодарський МОВК містять державну таємницю, суд дослідивши відхиляє з огляду на таке.
Частиною 1статті 8 Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.1994 №3855-XIIпередбачено, що до державної таємниці у порядку, встановленому цимЗаконом, відноситься інформація, зокрема, у сфері оборони про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань.
В даному випадку, відомості, які зазначені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Енергодарського ОМВК не містять ознак інформації, яка в розумінні ч.1 ст. 8 Закону України «Про державну таємницю» відноситься до державної таємниці.
Таким чином, надаючи відповідь позивачу про відсутність підстав для виключення (скасування) реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо включення відомостей про Енергодарський ОМВК, відповідач діяв правомірно, з дотриманням норм чинного законодавства.
Суд звертає увагу позивача на те, що відповідачем не було відмовлено у вчиненні реєстраційних дій, оскільки позивач звертався до реєстраційної служби листами, тобто, не за встановленою формою. Відтак, на такі звернення відповідачем листами надавались відповіді.
З приводу позовної вимоги щодо зобов`язання відповідача виключити Енергодарський ОМВК з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадянських формувань, суд вважає за необхідне зазначати наступне.
В матеріалах справи міститься, подана позивачем, довідка Головного управління оборонного та мобілізаційного планування генерального штабу Збройних Сил України з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 358/12 від 31 серпня 2012 року, згідно змісту якої правовий статус суб`єкта Енергодарського ОМВК - без права юридичної особи із ідентифікаційним кодом 08382596, місцезнаходження за КОАТУУ - 2312500000: м. Енергодар, Запорізька область; організаційно-правова форма за КОПФГ - 610 відокремлений підрозділ; види діяльності за КВЕД -О 84.22 діяльність у сфері оборони.
Станом на момент внесення даних щодо Енергодарського ОМВК до ЄДРПОУ 20 січня 2006 року чинним було Положення про військові комісаріати, затверджене Указом Президента України від 15 лютого 1994 року за № 48/94 (далі - Положення № 48/94).
Згідно пункту 1 Положення № 48/94 військовий комісаріат Автономної Республіки Крим, обласні, міські, районні військові комісаріати утворює Міністерство оборони України. У містах і районах з незначним обсягом військово-мобілізаційної та обліково-призовної роботи може бути утворено об`єднаний військовий комісаріат, який обслуговуватиме кілька районів і міст.
За змістом пункту 19 даного Положення № 48/94 військовий комісаріат є юридичною особою, має поточні рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Одночасно із набранням чинності Указом Президента України про визнання таким, що втратило чинність, Положення про військові комісаріати, затвердженого Указом Президента України від 15 лютого 1994 року № 48 набрала чинності постанова КМУ "Про затвердження Положення про військові комісаріати" від 26 вересня 2001 року за № 1235 (далі - Положення № 1235).
Військові комісаріати є місцевими органами військового управління. Військові комісаріати утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах, районах, районах у містах. Залежно від обсягів облікової, мобілізаційної та призовної роботи, крім міських, районних, районних у містах, можуть утворюватися: об`єднані військові комісаріати для обслуговування кількох районів чи районів у містах або міст; об`єднані військові комісаріати для обслуговування одночасно районів, міст, у тому числі міст з районним поділом. У містах з районним поділом можуть утворюватися тільки міські або тільки районні військові комісаріати. Військові комісаріати утворюються та ліквідуються наказами Міністра оборони України (пункт 1 Положення № 1235).
Пунктом 7 Положення № 1235 визначено, що військові комісаріати є юридичними особами, мають рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
В подальшому, вказане Положення № 1235 втратило чинність на підставі постанови КМУ від 03 червня 2013 року за № 389, якою затверджено Положення про військові комісаріати (далі - Положення № 389).
Згідно пункту 7 Положення № 389 обласні військові комісаріати є юридичними особами, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства. Інші військові комісаріати є відокремленими підрозділами відповідних обласних військових комісаріатів. Військові комісаріати мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Наведене в сукупності свідчить, що в період з 15 лютого 1994 року по 03 червня 2013 року всі військові комісаріати (в тому числі обласні, міські районні) були юридичними особами, мали рахунки в органах Державного казначейства (в банку) та печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Починаючи з 03 червня 2013 року, відповідно до Положення про військові комісаріати № 389, тільки обласні військові комісаріати повинні мати статус юридичних осіб, мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства. При цьому, інші військові комісаріати не можуть володіти статусом юридичної особи і на даний час повинні бути відокремленими підрозділами відповідних обласних військових комісаріатів.
Таким чином, Енергодарський ОМВК в період з 20 січня 2006 року (дата внесення даних щодо суб`єкта до ЄДРПОУ) по 03 червня 2013 року (дата затвердження Положення № 389) мав юридичне право перебувати в статусі юридичної особи, про що зазначено у довідці про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
З 03 червня 2013 року Енергодарський ОМВК у відповідності до Положення № 389 повинен був набути статус суб`єкта - без права юридичної особи і стати відокремленим підрозділом Запорізького обласного військового комісаріату.
Заявляючи позовну вимогу про виключення Енергодарського ОМВК з ЄДР - дата державної реєстрації: 05 березня 2004 року, дата запису: 20 січня 2006 року номер запису: 11001200000000330, позивач таким чином просить скасувати державну реєстрацію створення юридичної особи та державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу, зареєстровану до 01 липня 2004 року, при цьому посилаючись на те, що Енергодарський ОМВК не являється юридичною особою, а є відокремленим підрозділом.
Судом встановлена обставина державної реєстрації Енергодарського ОМВК 05 березня 2004 року і внесення запису про включення відомостей про юридичну особу - Енергодарський ОМВК до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадський формувань від 20 січня 2006 року, номер запису: 11001200000000330, та встановлена правомірність їх внесення саме станом на період чинності Положення № 1235.
Суд зазначає, що починаючи з 03 червня 2013 року тільки обласні військові комісаріати є юридичними особами, а інші військові комісаріати повинні являтися відокремленими підрозділами відповідних обласних військових комісаріатів.
Проте, позивачем стосовно вказаної обставини не наведено будь-якого обґрунтування та не надано суду жодного установчого документа, згідно якого Енергодарський ОМВК набув статусу суб`єкта - без права юридичної особи.
Суд зазначає, що процедура припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, визначена на законодавчому рівні.
Зокрема, частиною 1 статі 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до частини 4 вказаної статті коментованого Кодексу установа не може бути перетворена.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина 5 статті 104 ЦК України).
Згідно частин 1, 3 статті 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Стаття 106 ЦК України передбачає, що злиття, приєднання, поділ юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади. Законом може бути передбачено одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи шляхом злиття або приєднання.
Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу визначений статтею 107 ЦК України.
При цьому, порядок внесення відповідного запису, перелік необхідних дій та документів, встановлюється Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Так, відповідно до частини 14 статті 17 вказаного Закону для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;
3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;
4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;
5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;
6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.
Отже, беручи до уваги, що включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відбулося 20 січня 2006 року, згідно якого Енергодарський ОМВК є юридичною особою, та довідку Міністерства Оборони України № 358/12 від 31 серпня 2012 року, відповідно до якої правовий статус суб`єкта Енергодарський ОМВК - без права юридичної особи, а також аналізуючи наведені правові норми, необхідно зауважити, що у встановленому законом порядку мала відбутися відповідна процедура припинення Енергодарського ОМВК, як юридичної особи, відповідно до Положення про військові комісаріати № 389.
В той же час, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відсутній запис щодо припинення юридичної особи - Енергодарського ОМВК.
Суд звертає увагу сторін на те, що Положенням № 389 жодним чином не врегульовано правовідносини припинення статусу юридичної особи всіх військових комісаріатів, окрім обласних військових комісаріатів, які, до набрання чинності постанови КМУ від 03 червня 2013 року за № 389, мали статус юридичних осіб.
Крім того, позивачем не доведено суду зміст листа першого заступника голови Запорізької обласної державної адміністрації від 16 серпня 2017 року № 08-21\2387 "Про упорядкування обліку Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату" та розпорядження начальника штабу - першого заступника командувача Сухопутних військ Збройних сил України від 28 квітня 2018 року № 116\2\2\6010 щодо недопущення реєстрації військових структур (військових комісаріатів) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, якими фактично зобов`язано Запорізький обласний військовий комісаріат вжити заходи щодо скасування незаконної реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Енергодарського ОМВК.
Слід відзначити, що згідно Положення № 48/94 і Положення № 1235, які були чинними в період з 14 лютого 1994 року по 03 червня 2013 року, військові комісаріати, в тому числі районні військові комісаріати, утворювалися Міністерством оборони України. А згідно Положення № 1235 вказані комісаріати ліквідовувалися відповідним наказом Міністерства оборони України.
Позивач не надав суду наказ чи інший розпорядчий документ Міністерства оборони України про його реорганізацію - перетворення, злиття, приєднання тощо до Запорізького обласного військового комісаріату із збереженням одного і того ж власного ідентифікаційного коду (08382596) та одночасною втратою статусу юридичної особи - її припинення.
Не надав позивач будь-якого доказу про юридичні підстави отримання довідки №358/12 від 31 серпня 2012 року щодо набуття статусу відокремленого підрозділу.
Вищенаведене свідчить, що позивачем не доведено перед судом незаконності реєстрації відомостей про Енергодарський ОМВК в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних особі-підприємців та громадських формувань, мова про яку йдеться в телеграмі №2191\1051 Ю від 05 вересня 2017 року.
Також, позивачем не доведено наявності достатніх правових підстав для скасування запису про включення відомостей про Енергодарський ОМВК як юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних особі-підприємців та громадських формувань.
Відтак, позовні вимоги є безпідставними та такими, які не підлягають задоволенню.
Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підсумовуючи все вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову в цілому.
Враховуючи те, що у задоволенні адміністративного позову Енергодарському об`єднаному міському військовому комісаріату відмовлено, то розподіл судових витрат згідно ст. 139 КАС України судом не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Енергодарського об`єднаного міського військового комісаріату (71503, Запорізька область, м. Енергодар, пр. Будівельників, буд. 17; код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Енергодарської міської ради (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Курчатова, буд. 11; код ЄДРПОУ 04526934) про визнання неправомірною відмови та зобов`язання вчинити дії, - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 15 березня 2019 року.
СуддяЛ.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 80831969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні