Рішення
від 25.03.2019 по справі 540/203/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/203/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідачів-1, 2 - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Агріна" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобовязання вчинити певні дії,

встановив:

01 лютого 2019 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного підприємства "Агріна" (далі - позивач, ПП "Агріна") до Головного управління ДФС у Херсонській області, ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі (далі - ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі), Державної Фіскальної Служби України (далі - ДФС України) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, а саме:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі від 29.12.2018 року № 1039439/37124888; № 1039440/37124888; № 1039441/37124888; № 1039442/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 04.12.2018 року, № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, та № 1039456/37124888 від 29.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 05 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкові накладні: № 1 від 04.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України; № 2 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України; № 4 від 06.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України; № 5 від 08.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України; № 3 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

Ухвалою суду від 05.02.2019 позовну заяву залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків.

Станом на 08.02.2019 вимоги ухвали суду від 05.02.2019 позивач виконав в повному обсязі.

Ухвалою суду від 13.02.2019 відкрито спрощене провадження в справі та призначено судове засідання на 13.03.2019 на 10:30 год.

Обґрунтовуючи свою правову позицію позивач зазначив, що відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПКУ приватним підприємством "Агріна" складено податкову накладну № 1 від 04.12.2018 року, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 20.12.2018 року ПП "Агріна" отримало квитанцію № 1 про те, що "Документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК ...в єдиному реєстрі ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризикованості платника податку...". На виконання п. 56. ст. 56 ПКУ ПП "Агріна" 27.12.2018 року направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній № 1 від 04.12.2018 року, в реєстрації якої відмовлено. Рішенням від 29.12.2018 року № 1039441/37124888 ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено. Аналогічно, рішеннями ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 29.12.2018 року № 1039440/37124888, № 1039439/37124888, № 1039442/37124888 відмовлено у реєстрації податкових накладних № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року. Підставою для відмови є: "Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. При розгляді копій документів, наданих платником податків, встановлено невідповідність в даних первинних документів. Встановлено невідповідність дат виписки ТТН та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару". Рішення ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2018 року було оскаржено в порядку статті 56 ПКУ до ДФС України. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 14.01.2019 року № 2760/37124888/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без змін. Також рішеннями комісії з питань розгляду скарг від 14.01.2019 року залишено без задоволення скарги щодо відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року та № 5 від 08.12.2018 року. Підприємство не погоджується зі спірними рішеннями, оскільки первинними документами підтверджено реальність здійснення господарських зобов'язань між позивачем та його контрагентом, а самі рішення не містять чітких підстав для відмови в реєстрації податкових накладних.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримував, посилаючись на обставини викладені в адміністративному позові.

07 березня 2019 року від ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі та ДФС України надійшли аналогічні за змістом відзиви на позовну заяву, в яких позовні вимоги не визнаються з таких підстав. Позивачем для реєстрації в ЄРПН направлено податкові накладні №1 від 04.12.2018, №2 від 05.12.2018, №3 від 05.12.2018, №4 від 06.12.2018, №5 від 08.12.2018. Для підтвердження зупинення реєстрації зазначених податкових накладних позивачу направлено квитанції про їх зупинення із зазначенням причин, а саме: "Документ доставлено до контролюючого органу.ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних." Відповідно до п.12 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Платник податків у разі зупинення має право подати перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. ПП "Агріна" 27.12.2018 подано на розгляд Комісії Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН / РК. Після розгляду на засіданні Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення про відмову платнику у реєстрації по наступній причині: встановлено невідповідність в даних первинних документів; встановлено невідповідність дат виписки ТТН та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару. У зв'язку із зазначеним, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Все це, на думку відповідачів, є підставами для відмови в задоволенні позовних вимог.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на обставини викладені в письмових запереченнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

В рамках господарської діяльності на підставі договору поставки № СVР 19392 від 3 грудня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю "АТ КАРГІЛ" (покупець) в особі фахівця - аналітика з дослідження товарного ринку ОСОБА_4, що діяв на підставі довіреності № 2018/104 від 11.06.2018 року та ПП "Агріна" уклали договір поставки насіння соняшнику, урожаю 2018 року, який ПП "Агріна" мало поставити до Каховської філії ТОВ "АТ КАРГІЛ" за адресою м. Каховка, вул. Південна,1 згідно Інкотермс 2010. Загальна кількість товару за договором складала 150 тон. +/- 5% за вибором Покупця. Ціна товару складає 10070,00 грн. за тону, в тому числі ПДВ 1678,33 грн.

На поставку насіння соняшнику були видані видаткові накладні:№ 1 від 04 грудня 2018 року на поставку 20,22 тони соняшнику, вартістю 201376,71 грн.; № 2 від 05 грудня 2018 року на поставку 43,16 тони соняшнику, вартістю 431349,64 грн.; № 4 від 06 грудня 2018 року на поставку 55,16 тони соняшнику, вартістю 553545,50 грн.; № 5 від 08 грудня 2018 року на поставку 27,34 тони соняшнику, вартістю 273937,34 грн. Підприємством виписано податкові накладні: № 1 від 04 грудня 2018 року на поставку 20,22 тони соняшнику на суму 167813,09 грн., ПДВ на суму 33562,612 грн.; № 2 від 05 грудня 2018 року на поставку 43,16 тони соняшнику на суму 359458,09 грн., ПДВ на суму 71891,612 грн.; № 4 від 06 грудня 2018 року на поставку 55,16 тони соняшнику на суму 461287,92 грн., ПДВ на суму 92257,638 грн.; № 5 від 08 грудня 2018 року на поставку 27,34 тони соняшнику на суму 228281,12 грн., ПДВ на суму 45656,224 грн.

Загальний обсяг поставки склав 146,18 тон на суму 1462210,1 грн., у тому числі ПДВ на суму 243368,08 грн., що відповідає вимогам пункту 2.1 договору поставки № СVР 19392 від 3 грудня 2018 року, відповідно до якого загальна кількість поставки складає 150 тон +/- 5%.

На оплату поставок за накладними № 1 від 04 грудня 2018 року, № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року та № 5 від 08.12.2018 року ПП "Агріна" надіслало покупцю -ТОВ "АТ КАРГІЛ" платіжні доручення № 43751 від 07.12.2018 на суму 167813,09 грн., № 43752 від 07.12.2018 на суму 359484,03 грн., №43727 від 10.12.2018 на суму 461287,92 грн. та № 44179 від 11.12.2018 на суму 228281,12 грн.

Про надходження коштів від ТОВ "АТ КАРГІЛ" свідчать банківські виписки від 07.12.2018 , від 10.12.2018 та від 11.12.2018 .

Перевезення насіння соняшнику в м. Каховка на адресу ТОВ "АТ КАРГІЛ" було здійснено вантажними автомобілями за товарно-транспортними накладними № 1550 від 04.12.2018 , що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_1; №0805 від 04.12.2018 , що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_2; № 1606 від 04.12.2018, що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_3; № 0116 від 05.12.2018, що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_4; № 0490 від 05.12.2018, що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_5; № 0114 від 07.12.2018, що підтверджується ваговим білетом № НОМЕР_6.

Придбання насіння соняшнику ПП "Агріна" здійснило за договором купівлі - продажу № 105 від 14.06.2018 у товариства з обмеженою відповідальність "СВК ФРУНЗЕ" (далі - ТОВ "СВК ФРУНЗЕ") у відповідності до додатків № 25, № 26 та № 27 до вказаного договору № 105 від 14.06.2018.

На відпуск насіння соняшнику на адресу ПП "Агріна" ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" видало товарні накладні: № 434 на відпуск 63,400 тон насіння соняшнику на суму 598 496,26 грн. разом з ПДВ; № 467 на відпуск 55,160 тон насіння соняшнику на суму 520 710,62 грн. разом з ПДВ; № 458 на відпуск 27,360 тон насіння соняшнику на суму 258 278,51 грн. разом з ПДВ, всі від 04.12.2018 та видало податкову накладну № 1 від 04.12.2018.

Видана продавцем товару ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" на адресу ПП "Агріна" податкова накладна № 1 від 04.12.2018 зареєстрована в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Оплата товару здійснена ПП "Агріна" за платіжним дорученням ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" від 04.12.2018 у сумі 1425000,60 грн., що підтверджено банківською випискою від 04.12.2018.

Зважування на ПП "Агріна" при отримані товару від ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" не здійснювалося, так як товар відразу був перенаправлений на адресу ТОВ "АТ КАРГІЛ".

Для здійснення перевезення використовувався автотранспортні засоби фізичної особи - підприємця ОСОБА_5 за договором перевезення вантажу № ТР - 1/2018 від 02 січня 2018 року про що складено акт виконаних робіт від 10.12.2018 року № 00000078 та видано ФОП ОСОБА_5 податкову накладну № 2 від 10.12.2018 року, що була за реєстрова в Єдиному реєстрі податкових накладних. Оплата послуг з перевезення вантажу здійснена на підставі платіжних доручень, що видані ФОП ОСОБА_5: № 1565 від 04.12.2018 року на суму 100 000, 00 грн.; № 1575 від 06.12.2018 року на суму 4 000, 00 грн.; № 1583 від 07.12.2018 року на суму 6 000, 00 грн.; № 1608 від 19.12.2018 року на суму 38 984,96 грн. та підтверджено банківськими виписками від 04.12.2018, від 06.12.2018, від 07.12.2018 та від 19.12.2018 року.

Первинні документи, оформлені в рамках договору поставки № СVР 19392 від 3 грудня 2018 року, купівлі-продажу № 105 від 14.06.2018 року, додатків № 25, № 26 та № 27 та перевезення вантажу № ТР - 1/2018 від 02 січня 2018 року не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст.198, 201 ПКУ, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Наявні первинні документи вказують на виконання контрагентами господарських зобов'язань.

На підставі договору поставки сільськогосподарської продукції № 457/-(3) -18 від 4 грудня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" (Покупець) в особі директора ОСОБА_6 та ПП "Агріна" уклали договір поставки товару гороху жовтого у кількості 25 метричних тон. Загальна вартість товару за договором складала - 172 000 грн.

На поставку гороху, за довіреністю ОСОБА_6 від 05.12.2018 року № ГРЛ 00000720 ПП "Агріна", була видана видаткова накладна № 3 від 05 грудня 2018 року на поставку 24,5 тон гороху, вартістю 169 060,00 грн. та виписана податкова накладна № 3 від 05 грудня 2018 року на поставку 24,5 тон гороху на суму 140 875,00 грн., ПДВ на суму 28 175,00 грн.

На оплату поставки гороху за накладною № 3 від 05 грудня 2018 року ПП "Агріна" надіслало покупцю ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" платіжне доручення № 0527 від 11.12.2018 на суму 140 875,00 грн. Про надходження коштів від ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" свідчить банківська виписка від 11.12.2018 року.

Перевезення гороху в м. Одеса, вул. Малиновська, 29, на адресу ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" було здійснено вантажним автомобілем за товарно-транспортною накладною № 1550 від 4.12.2018 року, що підтверджено відміткою ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" на товарно-транспортній накладній.

Придбання гороху жовтого ПП "Агріна" здійснило за договором купівлі - продажу №135 від 16.07.2018 року у Сільськогосподарського багатофункціонального кооперативу "Злагода" (далі - СБК "Злагода") у відповідності до додатку № 5 до вказаного договору № 135 від 16.07.2018 року.

На відпуск гороху на адресу ПП "Агріна" СБК "Злагода" видало видаткову накладну: № 14 на відпуск 24,55 тон гороху на суму 137480,10 грн. разом з ПДВ та видало податкову накладну № 19 від 04.12.2018 року. Видана продавцем товару СБК "Злагода" податкова накладна № 19 від 04.12.2018 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оплата товару здійснена ПП "Агріна" за платіжним дорученням СБК "Злагода" від 04.12.2018 у сумі 137 480,10 грн., що підтверджено банківською випискою від 04.12.2018. Перевезення гороху на адресу ПП "Агріна" здійснено за товарно-транспортною накладною № 04/12 від 04.12.2018 року.

Для здійснення перевезення використовувався автотранспортний засіб фізичної особи - підприємця ОСОБА_5 за договором перевезення вантажу № ТР - 1/2018 від 02 січня 2018 року про що складено акт виконаних робіт від 10.12.2018 року № 00000078, реєстру перевезень від. 10.12.2018 року та видано ФОП ОСОБА_5 податкову накладну № 2 від 10.12.2018 року, що зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Оплата послуг з перевезення вантажу здійснена на підставі платіжних доручень, що видані ФОП ОСОБА_5: № 1565 від 04.12.2018 року на суму 100 000, 00 грн. та підтверджено банківською випискою від. 04.12.2018.

Наявні первинні документи вказують на виконання контрагентами господарських зобов'язань.

У відповідності до вимог ст. 201 ПКУ ПП "Агрін" за результатами фінансово господарської діяльності були виписані податкові накладні №1 від 04.12.2018 року на суму 201375,71 грн. в тому числі ПДВ 33562,62 грн.; №2 від 05.12.2018 на суму 431349,64 грн. в тому числі ПДВ 71891,61 грн.; №4 від 06.12.2018 на суму 553545,50 грн. в тому числі ПДВ 92257,58 грн.; №8 від 08.12.2018 на суму 273937,34 грн. в тому числі ПДВ 45656,22 грн. (по взаємовідносинам з ТОВ "АТ КАРГІЛЛ"); №3 від 05.12.2018 на суму 169050,00 грн. в тому числі ПДВ 28175,00 грн. (по взаємовідносинам з ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ").

26 грудня 2018 року за допомогою електронних каналів зв'язку зазначені податкові накладні були направлені до Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки реєстрацію податкової накладної було зупинено, та надіслані позивачу квитанції про зупинення із зазначенням причин: "Документ доставлено до ДФС України ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК від 04.12.2018 №1 (абсолютно ідентичний зміст для №2 від 05.12.2018, №4 від 06.12.2018, №8 від 08.12.2018, №3 від 05.12.2018) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

На виконання п. 56. ст. 56 ПКУ ПП "Агріна" 27.12.2018 року направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковій накладній № 1 від 04.12.2018 року, в реєстрації якої відмовлено, та інших податкових накладних.

Рішенням ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 29.12.2018 року № 1039441/37124888 в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено.

Рішеннями ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 29.12.2018 року № 1039440/37124888, № 1039439/37124888, № 1039442/37124888 відмовлено у реєстрації податкових накладних № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року.

Підстава відмови: "Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. При розгляді копій документів, наданих платником податків, встановлено невідповідність в даних первинних документів. Встановлено невідповідність дат виписки ТТН та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару".

Рішення ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2018 року було оскаржено в порядку статті 56 ПКУ до ДФС України. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 14.01.2019 року № 2760/37124888/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без змін.

Рішеннями комісії з питань розгляду скарг від 14.01.2019 року залишено без задоволення скарги щодо відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 2 від 05.12.2018, № 4 від 06.12.2018 та № 5 від 08.12.2018 .

Позивач не погодився з рішеннями ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 1039441/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2018 року, від 29.12.2018 року № 1039440/37124888, № 1039439/37124888 та № 1039442/37124888 про відмову у реєстрації податкових накладних № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року та звернувся до суду з даним позовом.

Як підставу для прийняття таких рішень ДФС України зазначено про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства; при розгляді копій документів, наданих платником податків, встановлено невідповідність в даних первинних документів. Встановлено невідповідність дат виписки ТТН та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару.

Проте, суд вважає такі висновки податкового органу протиправними у зв'язку з наступним.

Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанцій від 26.12.2018 № 1 слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність Податкових накладних критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників. Крім того, відповідачем також не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:

1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена, як зазначено в Квитанціях, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав надання документів, які складені з порушенням законодавства, контролюючий орган зобов'язаний вказати конкретні документи (їх реквізити) та зазначити, у чому полягає порушення.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про їх складення з порушенням вимог законодавства без конкретизації, які саме документи містять недоліки, що не дозволяють приймати їх до податкового і бухгалтерського обліку, та у чому такі недоліки полягають. Фраза "Встановлено невідповідність дат виписки ТТН та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару" є загальною та не дає змоги встановити, які саме ТТН (дата, номер та ін.) та в чому саме різняться показниками з реалізованою продукцією.

Водночас, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "АТ КАРГІЛЛ" та ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, які підтверджують реальність фінансово-господарських операцій між позивачем та контрагентами, а також враховуючи, що достатність їх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не спростована відповідачем, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 1039441/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.12.2018 року, від 29.12.2018 року № 1039440/37124888, № 1039439/37124888 та № 1039442/37124888 про відмову у реєстрації податкових накладних № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року прийняті необґрунтовано, тобто, без з урахуванням усіх обставин, що мали значення для їх прийняття, непропорційно, тобто, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія), а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних № 1 від 04.12.2018 року ; № 2 від 05.12.2018 року ; № 4 від 06.12.2018 року ; № 5 від 08.12.2018 року ; № 3 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб'єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов'язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що ДФС України є належним відповідачем в частині зобов'язання зареєструвати вказану податкову накладну.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Отже, з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу здійснити реєстрацію податкових накладних № 1 від 04.12.2018 року ; № 2 від 05.12.2018 року ; № 4 від 06.12.2018 року ; № 5 від 08.12.2018 року ; № 3 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно п.20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб'єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності своїх рішень.

За таких обставин, з урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідачів, а тому, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 9605 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1665 від 28.01.2019 року на суму 3842,00 грн., №1679 від 08.02.2019 року на суму 5763,00 грн.

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, а оскаржуване рішення прийнято саме ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі підлягають судові витрати у сумі 9605,00 грн.

В судовому засіданні 25 березня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив :

Задовольнити позов Приватного підприємства "Агріна".

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі від 29.12.2018 року № 1039439/37124888; № 1039440/37124888; № 1039441/37124888; № 1039442/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 04.12.2018 року, № 2 від 05.12.2018 року, № 4 від 06.12.2018 року, № 5 від 08.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, та рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі № 1039456/37124888 від 29.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 05 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкові накладні: № 1 від 04.12.2018 року; № 2 від 05.12.2018 року; № 4 від 06.12.2018 року; № 5 від 08.12.2018 року; № 3 від 05.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній ОСОБА_3 Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) на користь Приватного підприємства "Агріна" (73025, м. Херсон, вул. Пилипа Орлика, 49, код ЄДРПОУ 37124888) витрати по сплаті судового збору у розмірі 9605 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П'ятого апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому, відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлено та підписано суддею 01 квітня 2019 року.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80833844
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/203/19

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 02.04.2019

Адмінправопорушення

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні