П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
01 квітня 2019 р.м.ОдесаСправа № 1540/4674/18
Суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду Бойко А.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.11.2018р. по справі № 1540/4674/18
позивач ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "СМУ-22"
відповідач ОСОБА_2 фіскальна служба України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14.11.2018р. задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю "СМУ-22" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.
На зазначене рішення суду ОСОБА_2 фіскальна служба України подала апеляційну скаргу.
Подана апеляційна скарга не відповідає вимогам ч.5 ст.296 КАС України, а саме: до скарги не додано документу про сплату судового збору.
Долучена до апеляційної скарги копія платіжного доручення №317 від 20.02.2019 року на суму 2643 грн. не приймається судом в якості доказу сплати судового збору, оскільки ч.5 ст.296 КАС України передбачено подачу документу про сплату судового збору, а не його копії.
Апелянт не являється особою, яка звільнена від сплати судового збору відповідно до ст.5 Закону України Про судовий збір , а оскаржуване рішення є об'єктом справляння судового збору згідно ст.3 Закону, тому апеляційна скарга, відповідно до вимог ч.1 ст.169 КАС України, має бути залишена без руху, з наданням строку для усунення зазначених недоліків.
29.03.2019 року до суду апеляційної інстанції від ДФС України надійшло клопотання про зменшення сплати судового збору, обгрунтоване тим, що при зверненні з позовом до суду першої інстанції ТОВ "СМУ-22" сплатило судовий збір в сумі 1762 грн., тобто як за одну позовну вимогу немайнового характеру. У зв'язку з цим, апелянт вважає, що розмір судового збору, який підлягає сплаті до суду апеляційної інстанції у даній справі, складає 2643 грн.
Такі твердження податкового органу не приймаються до уваги, оскільки вони грунтуються на помилковому тлумаченні ним п. 3 ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", якою чітко передбачено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду розмір судового збору складає 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а не 150 відсотків ставки, що була сплачена при поданні позовної заяви.
Відповідно до пп. 2 п. 3 ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В свою чергу, відповідно до ст. 7 Закону України "Про ОСОБА_2 бюджет України на 2018 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2018 р. складає 1762 грн.
Відповідно до пп. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Позивачем було заявлено 2 вимоги немайнового характеру.
В даному випадку розмір судового збору, який підлягає сплаті за подання апеляційної скарги, становить (1762 х150% х 2) 5286 грн.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
В свою чергу, відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.
Частиною 2 вказаної статті встановлено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Таким чином, спеціальним Законом, що визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору, встановлено виключний перелік обставин та осіб, яким судом може бути зменшено сплату судового збору на певний строк.
ДФС України не підпадає під жодний з критеріїв, визначених ч.1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", а тому суд вимушений відмовити у задоволенні клопотання про зменшення сплати судового збору.
Судовий збір за подачу апеляційної скарги до П'ятого апеляційного адміністративного суду повинно бути перераховано або внесено на рахунок № 34315206081007, одержувач УК у м. Одесі / Приморський р-н./ 22030101 код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, Код ЄДРПОУ суду 42261436, код класифікації доходів бюджету 22030101.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються правила ст. 169 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання Державної фіскальної служби України про зменшення сплати судового збору залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без руху.
Надати апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги до 03.05.2019р.
Роз'яснити ОСОБА_2 фіскальній службі України , що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст.169 КАС України, апеляційна скарга буде повернута скаржнику.
Ухвала у касаційному порядку не підлягає оскарженю.
Суддя: Бойко А.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2019 |
Оприлюднено | 02.04.2019 |
Номер документу | 80841096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні