Рішення
від 20.03.2019 по справі 440/3598/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/3598/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Протас О.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

відповідачів - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,

представника відповідача - ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" до державних кадастрових реєстраторів Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Миргородська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

11 жовтня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державних кадастрових реєстраторів Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про:

- визнання протиправними дій державних кадастрових реєстраторів щодо внесення змін до Державного земельного кадастру та зазначення державної форми власності щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222;

- визнання протиправними та скасування рішень державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 від 21.09.2018 №РВ 5301051792018, від 24.09.2018 №РВ 5301052122018, від 24.09.2018 №РВ 5301052142018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:006:0337;

- визнання протиправними та скасування рішень державного кадастрового реєстратора ОСОБА_3 від 21.09.2018 №РВ 5301051732018, від 24.09.2018 №РВ 5301051912018, від 21.09.2018 №РВ 5301051862018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315;

- визнання протиправними та скасування рішень державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4 від 24.09.2018 №РВ 5301052272018, від 24.09.2018 №РВ 5301052252018, від 24.09.2018 №РВ 5301052232018, від 24.09.2018 №РВ 5301052212018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222, 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:009:0187;

- зобов'язання державних кадастрових реєстраторів внести відомості до Державного земельного кадастру щодо зазначення форми власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222 згідно з державним актом на право колективної власності на землю КСП "Ленінський шлях" ІІ-ПЛ №000104 від 15.12.1995.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/3598/18, призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження/

Ухвалою суду від 08.11.2018 залучено до участі у справі №440/3598/18 в якості співвідповідача Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області та в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Миргородську районну державну адміністрацію Полтавської області.

18.01.2019 позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог в частині пункту 3 прохальної частини позову шляхом його викладення у наступній редакції: "Зобов'язати державних кадастрових реєстраторів Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_6 та ГУ Держгеокадастру у Полтавській області внести відомості до Державного земельного кадастру щодо вилучення зазначення державної форми власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225 (реєстратор ОСОБА_2С.), 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316 (реєстратор ОСОБА_3Г.) та 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222 (реєстратор ОСОБА_4С.)". Вказану заяву про уточнення позовних вимог судом прийнято до розгляду.

Позовні вимоги, з урахуванням уточнення, товариство мотивує безпідставністю внесення реєстраторами змін щодо форми власності орендованих ним земельних ділянок, а саме, помилкове зазначення у Державному земельному кадастрі державної форми власності таких земельних ділянок, а також безпідставністю прийняття реєстраторами оскаржуваних рішень про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру стосовно вказаної форми власності земельних ділянок. Зауважує, що подана товариством технічна документація із землеустрою на земельні ділянки містила відомості про те, що земельні ділянки входять до Державного акту на право колективної власності на землю КСП "Ленінський шлях" ІІ-ПЛ №000104 від 15.12.1995. Зазначає, що у розпорядженні Миргородської РДА "Про надання дозволу ТОВ "УКРЛАТАГРО" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)" від 22.03.2018 №114 вказано, що земельні ділянки, на які надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) за межами населених пунктів на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області, належать до земель колишнього КСП "Ленінський шлях". Відтак, форма власності земельних ділянок з комунальної мала бути змінена державними реєстраторами на колективну, або державні реєстратори мали взагалі виключити відносно земельних ділянок записи про комунальну власність. Натомість, реєстратори безпідставно внесли зміни щодо форми власності земельних ділянок шляхом її зазначення "державна власність", а, у подальшому, відмовили у виключенні такої форми власності з Державного земельного кадастру.

У відзиві на позовну заяву, що надійшов до суду 07.11.2018, державні кадастрові реєстратори наполягають на правильності своїх дій та прийнятих рішень, оскільки належність спірних земельних ділянок до земель з державною формою власності вбачається із розпорядження Миргородської РДА від 21.11.2007 №369 та укладених між товариством та Миргородською РДА на його підставі договорів оренди землі від 11.03.2008, розробленої ФО-П ОСОБА_7 технічної документації із землеустрою, розпорядження голови Миргородської РДА від 25.12.2003 №392 /том 1 а.с. 147-149/.

За змістом відповіді на відзив реєстраторів, що надійшла до суду 08.11.2018, товариство вважає безпідставними посилання реєстраторів на розпорядження голови Миргородської РДА від 25.12.2003 №392, як на доказ, що підтверджує державну форму власності земельних ділянок, оскільки згідно законодавства вилучення земельних ділянок із розпайованих земель колективної власності не відносилося до повноважень РДА, а відтак, вказаним розпорядженням лише погоджувалася схема організації території часток (паїв). Земельні ділянки перебували і наразі перебувають в колективній власності. З огляду на зміст листа Миргородської РДА від 07.09.2018 №440, товариство вказує на відсутність припинення права колективної власності на земельні ділянки, що було отримане КСП "Ленінський шлях" згідно з Державним актом на право колективної власності на землю ІІ-ПЛ від 15.12.1995 №000104. Водночас, товариство зауважує на безпідставність не взяття реєстраторами до уваги листів Миргородської РДА від 07.09.2018 та Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 10.09.2018 №2667/112-18, від 20.06.2018 №362/172-18, за змістом яких земельні ділянки відносяться до земель колективної власності згідно Державного акту на право колективної власності на землю серія ІІ-ПЛ №000104 від 15.12.1995, виданого КСП "Ленінський шлях", при цьому, вказаний державний акт є чинним та не скасованим /том 2 а.с. 2-6/.

20.11.2018 до суду надійшов відзив ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, у якому управління просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог товариства з підстав, аналогічних підставам, що зазначені державними кадастровими реєстраторами у їх відзиві на позов /том 2 а.с. 30-34/.

За змістом відповіді на відзив ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, що надійшла до суду 21.11.2018, товариство серед інших обґрунтувань, що вже неодноразово зазначалися ним як у позовній заяві, так і у відповіді на відзив реєстраторів, вказує на безпосереднє підтвердження самим ГУ Держгеокадастру у Полтавській області про віднесення земельних ділянок до колективної власності. Так, за змістом листів ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 01.03.2018 №2029/0/26/18 та від 11.05.2018 №32-16-0.332-2722/2-18 за інформацією Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області запитувані земельні ділянки відносяться до земель колективної власності згідно Державного акту на право колективної власності на землю серія ІІ-ПЛ №000104 від 15.12.1995, виданого КСП "Ленінський шлях". Таким чином, спірні рішення та дії реєстраторів є протиправними та підлягають скасуванню як такі, що вчинені та прийняті без врахування всіх існуючих обставин /том 2 а.с. 43-47/.

21.11.2018 до суду від Миргородської РДА надійшли письмові пояснення у справі, у яких остання вказує на відсутність у неї повноважень щодо надання правової оцінки діям державних кадастрових реєстраторів Відділу, які ніяким чином не підзвітні та не підконтрольні Миргородській РДА. Разом з тим, РДА зазначає, що у відповідь на запит товариства вона листом від 07.09.2018 №440 повідомила останнього, що за період з 2003 року по 05.09.2018 КСП "Ленінський шлях" або збори співвласників земельних часток (паїв) реформованого КСП на території Шахворостівської сільської ради із заявами, передбаченими статтею 142 Земельного кодексу України, не звертались, Миргородська РДА не надавала згоду на одержання права власності на спірні земельні ділянки та на переведення їх до державної власності. Отже, вказане свідчить про відсутність припинення права колективної власності на спірні земельні ділянки, що було отримане КСП "Ленінський шлях" відповідно до Державного акту на право колективної власності на землю від 15.12.1995, а тому вони не відносяться до земель державної власності /том 2 а.с. 123-124/.

Ухвалою суду від 19.02.2018 підготовче провадження у даній справі закрито, призначено справу №440/3598/18 до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні 20.03.2019 позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Державні кадастрові реєстратори та представник ГУ Держгеокадастру у Полтавській області у судовому засіданні 20.03.2019 проти позову заперечували, просили відмовити у його задоволенні.

Третя особа Миргородська РДА в письмових поясненнях просила суд провести розгляд справи за відсутності її уповноваженого представника.

Заслухавши вступне слово представників учасників справи, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Так, згідно договорів оренди землі, укладених між Миргородською РДА та ТОВ "УКРЛАТАГРО" 11.03.2008 терміном на 10 років та, у подальшому, 30.08.2018 терміном на 7 років, в оренді товариства перебувають розташовані за межами Шахворостівської сільської ради земельні ділянки: - площею 21,7110 га, кадастровий номер 5323289200:00:003:0316; - площею 11,1267 га, кадастровий номер 5323289200:00:002:0161; - площею 18,7036 га, кадастровий номер 5323289200:00:002:0162; - площею 12,2372 га, кадастровий номер 5323289200:00:009:0187; - площею 9,4315 га, кадастровий номер 5323289200:00:009:0188; - площею 6,5260 га, кадастровий номер 5323289200:00:012:0222; - площею 4,0055 га, кадастровий номер 5323289200:00:012:0223; - площею 3,8062 га, кадастровий номер 5323289200:00:012:0225; - площею 15,4849 га, кадастровий номер 5323289200:00:003:0315; - площею 5,9022 га, кадастровий номер 5323289200:00:006:0337 /том 1 а.с. 198-232, том 2 а.с. 61-90/.

У серпні 2018 року товариство звернулось до Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області із заявами про внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) щодо вказаних земельних ділянок, зокрема, виправлення інформації про комунальну форму власності таких земельних ділянок /том 4 а.с. 1, 25, 48, 72, 96, 120, 144, 168, 192, 217/.

В результаті розгляду вказаних заяв, державними кадастровими реєстраторами до Державного земельного кадастру внесені зміни щодо форми власності запитуваних земельних ділянок, а саме, замість комунальної зазначено державну форму власності земельних ділянок /том 4 а.с. 4-7, 28-31, 51-54, 75-78, 99-102, 123-126, 147-150, 171-174, 195-198, 220-223/.

Позивач, вважаючи помилковим зазначення державними кадастровими реєстраторами відносно земельних ділянок державної форми власності, у вересні 2018 року подав до Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області відповідні повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою /том 4 а.с. 14-15, 38-39, 61-62, 85-86, 109-110, 133-134, 157-158, 181-182, 205-206, 230-231/.

Окремо до кожного з вказаних повідомлень, товариством був доданий пакет документів на підтвердження форми власності земельних ділянок аналогічного змісту, що, зокрема, включав: - лист ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 10.09.2018 №2667/112-18, - лист Миргородської РДА від 07.09.2018 №26/01.1-45, - лист ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 20.08.2018 №362/172-18.

За результатами розгляду вказаних повідомлень та доданих до них документів, державними кадастровими реєстраторами прийняті рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 24.09.2018 №РВ-5301051912018, від 21.09.2018 №РВ-5301051732018, від 21.09.2018 №РВ-5301051862018 (реєстратор ОСОБА_3Г.), від 24.09.2018 №РВ-5301052272018, від 24.09.2018 №РВ-5301052212018, від 24.09.2018 №РВ-5301052252018, від 24.09.2018 №РВ-5301052232018 (реєстратор ОСОБА_4С.), від 24.09.2018 №РВ-5301052122018, від 24.09.2018 №РВ-5301052142018 та від 21.09.2018 №РВ-5301051792018 (реєстратор ОСОБА_2С.) /том 4 а.с. 24, 47, 71, 95, 119, 143, 167, 191, 215, 240/.

В якості підстави для прийняття зазначених рішень державні кадастрові реєстратори у всіх рішеннях вказали невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України "Про Державний земельний кадастр" і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: згідно Закону України "Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень", статті 122 Земельного кодексу України.

При цьому, у рішенні від 24.09.2018 №РВ-5301052142018 державний кадастровий реєстратор ОСОБА_2, окрім зазначеної підстави, також вказала на невідповідність електронного документа установленим вимогам з огляду на наявність перетину запитуваної земельної ділянки з іншою земельною ділянкою. Однак, під час розгляду справи реєстратор пояснила суду, що вказана обставина не слугувала підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 24.09.2018 №РВ-5301052142018 щодо відсутності підстав для зміни зазначення форми власності земельної ділянки - державна.

Не погодившись з діями державних кадастрових реєстраторів щодо внесення змін до Державного земельного кадастру та зазначення державної форми власності щодо спірних земельних ділянок, а також з прийняттям останніми вказаних рішень про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, товариство звернулось до суду з даним позовом про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися, суд виходить з наступного.

Згідно з приписами статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Стаття 122 Земельного кодексу України визначає повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.

Матеріалами справи підтверджується перебування в оренді ТОВ "УКРЛАТАГРО" земельних ділянок, кадастрові номери 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру установлює Закон України "Про Державний земельний кадастр".

За змістом статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Стаття 5 вказаного Закону визначає, що ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.

Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Державний земельний кадастр є державною власністю.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Частиною 1 статті 6 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом статті 9 зазначеного Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Згідно з приписами статті 37 Закону України "Про Державний земельний кадастр" у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.

У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п'ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.

Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.

Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.

Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.

Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.

Як слідує зі змісту відзивів відповідачів на позовну заяву, при вчиненні оскаржуваних дій та прийнятті спірних рішень державні кадастрові реєстратори виходили з того, що на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право позивача на спірні земельні ділянки на умовах оренди, державним кадастровим реєстратором ОСОБА_8 відкрито поземельні книги на земельні ділянки та зазначено їх форму власності - "комунальна".

Разом з тим, відповідно до технічної документації у вихідній земельно-кадастровій інформації на ділянки зазначено, що останні відносяться до земель державної форми власності, тобто при відкритті поземельних книг реєстратором ОСОБА_8 було допущено технічну помилку.

Відтак, керуючись приписами статті 37 Закону України "Про Державний земельний кадастр", державні кадастрові реєстратори ОСОБА_2, ОСОБА_3 перевірили відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей, та встановили їх фактичну невідповідність, оскільки розпорядженням Миргородської РДА від 21.11.2007 №369 "Про прийняття земельних ділянок до державної власності, затвердження технічних документацій, надання земель в оренду, дозволу на розробку технічних документацій та внесення змін" вирішено передати в оренду ТОВ "УКРЛАТАГРО" земельні ділянки із земель державної власності площею 159,53 га ріллі, з них - 18,75 га ріллі за рахунок проектних шляхів, терміном на 1 рік.

На замовлення товариства ФО-П ОСОБА_7 розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку на умовах оренди (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) товариства на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області. Відповідно до зазначеної документації у вихідній земельно-кадастровій інформації на земельні ділянки зазначено, що дані земельні ділянки відносяться до земель державної форми власності.

На земельні ділянки з кадастровими номерами 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222 між Миргородською РДА та ТОВ "УКРЛАТАГРО" на підставі розпорядження голови Миргородської РДА від 21.11.2007 №369 були укладені договори оренди землі від 11.03.2008 терміном на 10 років. Дані договори зареєстровані у Миргородському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у книзі реєстрації вчинені відповідні записи.державні кадастрові

Відповідно до актів про передачу та прийом земельних ділянок до вказаних договорів оренди землі від 11.03.2008, позивачу передано в оренду земельні ділянки із земель державної власності.

Орендовані товариством земельні ділянки дійсно входили до складу Державного акту на право колективної власності на землю загальною площею 4636,3 га серії ІІ-ПЛ№000104 від 15.12.1995, виданого КСП "Ленінський шлях" /том 2 а.с. 13-16/, але розпорядженням голови Миргородської РДА від 25.12.2003 №392 погоджено схему організації території 1384 земельних часток (паїв) реформованого КСП "Ленінський шлях" загальною площею 3457,4 га та виключено із раніше розпайованих земель та вирішено вважати їх землями спільного користування (землями державної власності) ріллю площею 401,52 га, в тому числі для створення мережі під'їзних шляхів - 33,48 га та залуження малопродуктивних рільних земель - 368,04 га, сіножаті площею 89,5 га, багаторічні насадження площею 355,6 га та пасовища площею 175,7 га. Земельні ділянки, які розпорядженням Миргородської РДА було виключено із раніше розпайованих земель та вирішено вважати їх землями спільного користування (землями державної власності) визначені проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області із зазначенням площ та місця розташування (згідно графічних матеріалів).

Вже на час складання проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області було уточнено в натурі площі рільних земель.

Площа земель, що підлягає поділу становить 3423,71 га (виключно землі, які передано розпорядженням Миргородської РДА до земель державної власності) з них: під'їзних шляхів 38,14 га. Площа зменшилася на 67,25 га з них посвідчили право на земельні ділянки 15 громадян на площі 36,14 га на 16 земельних ділянок (паїв) та 31,11 га за рахунок уточнення площ.

Площа орних земель становить 3423,72 га, з них: 38,14 га запроектовані шляхи, 3385,57 га площа, яка включена в основу розрахунку 1368 земельних ділянок з урахуванням складу агровиробничих груп ґрунтів, економічної оцінки та природної родючості ґрунтів.

Проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) в межах реформованого КСП "Ленінський шлях" на території Шахворостівської сільської ради загальною площею 3423,71 га, з них ріллі 3385,57 га, яким передбачено: місце розташування та розмір кожної з 1368 земельних ділянок в розмірі земельної частки (паю) на загальній площі 3385,57 га та створення мережі під'їзних шляхів на площі 38,14 га рільних земель погоджено рішенням 20 сесії 4 скликання Шахворостівської сільської ради від 30.08.2005 та розпорядженням голови Миргородської РДА від 06.09.2005 №209.

Також, розпорядженням голови Миргородської РДА від 06.09.2005 №209 затверджено уточнену вартість земельної частки (паю) в сумі 24630,3 грн та її площу розміром 2,47 умовних кадастрових гектарів.

Протоколом №1 зборів власників земельних часток (паїв) в межах реформованого КСП "Ленінський шлях" на території Шахворостівської сільської ради від 15.09.2005 вирішено затвердити проект організації території земельних часток (паїв) в межах реформованого КСП "Ленінський шлях" на території Шахворостівської сільської ради загальною площею 3423,71 га, яким передбачено: місце розташування та розмір кожної з 1368 земельних ділянок в розмірі земельної частки (паю) на загальній площі 3385,57 га; створення мережі під'їзних шляхів на площі 38,14 га рільних земель. Крім того, прийнято уточнену площу земельної частки (паю) в розмірі 2,47 кадастрових гектарів та її вартість в сумі 24630,3 грн.

З огляду на викладене, державні кадастрові реєстратори вважають свої дії щодо внесення змін до Державного земельного кадастру та зазначення державної форми власності щодо земельних ділянок правомірними та оскаржувані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру правомірними і обґрунтованими.

Разом з тим, суд не може погодитись з такими доводами відповідачів та вважає за доцільне зазначити, що за змістом технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право товариства на земельну ділянку на умовах оренди (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області орендовані товариством земельні ділянки входять до Державного акту на право колективної власності на землю КСП "Ленінський шлях" ІІ-ПЛ№000104 від 15.12.1995 /том 1 а.с. 16-26/.

Вказана інформація в технічній документації відображена на підставі довідки Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 20.06.2018 №362/172-18 /том 1 а.с. 15/.

При цьому, за змістом листа Відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 10.09.2018 №2667/112-18 інформація щодо скасування Державного акту на право колективної власності на землю загальною площею 4636,3 га серії ІІ-ПЛ№000104 від 15.12.1995 у відділі відсутня, примірник вказаного акту зберігається у відділі /том 1 а.с. 28/.

Крім того, у відповідях ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 01.03.2018 №2029/0/26-18 та від 11.05.2018 №32-16-0.332-2722/2-18, наданих на звернення ТОВ "УКРЛАТАГРО" про поновлення договорів оренди спірних земельних ділянок, також вказано, що за інформацією відділу у Миргородському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області зазначені земельні ділянки відносяться до земель колективної власності згідно Державного акту на право колективної власності на землю серія ІІ-ПЛ №000104 від 15.12.1995, виданого КСП "Ленінський шлях" /том 5 а.с. 49-51/.

У листі від 07.09.2018 №26/01.1-45, адресованому товариству, Миргородською РДА зазначено, що в період з 2003 року та 05.09.2018 КСП "Ленінський шлях" або збори співвласників земельних часток (паїв) в межах реформованого КСП "Ленінський шлях" на території Шахворостівської сільської ради Миргородського району Полтавської області із заявою про бажання припинити право власності на землі (земельні ділянки), що належать до колективної власності та включені до Державного акту на право колективної власності, що виданий КСП "Ленінський шлях", та передати дані землі до державної власності до райдержадміністрації не зверталися, райдержадміністрація не надавала згоду на одержання права власності на вищезазначені землі колективної власності та на переведення їх до державної форми власності, нотаріально посвідчена угода про передачу права власності на землі (земельні ділянки) колективної власності КСП "Ленінський шлях" райдержадміністрацією не укладалася /том 1 а.с. 27/.

Аналогічного змісту пояснення щодо спірних земельних ділянок Миргородська РДА, як третя особа, надала суду також і в ході розгляду даної справи /том 2 а.с. 123-124/.

З приводу тверджень відповідачів стосовно прийняття Миргородською РДА спірних земельних ділянок до державної власності, надання дозволу на розробку технічної документації на ділянки та затвердження такої технічної документації, передачу їх в оренду позивачу в 2008 році саме як земель державної власності, про що свідчать розпорядження голови Миргородської РДА від 21.11.2007 №369 та укладені на його підставі між ТОВ "УКРЛАТАГРО" та Миргородською РДА договори оренди землі від 11.03.2008, а також розпорядження голови Миргородської РДА від 25.12.2003 № 392 "Про погодження схеми організації території земельних часток (паїв) та затвердження уточненої вартості і розміру земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах реформованого КСП "Ленінський шлях" /том 1 а.с. 162-163, 198-232/, то судом існування та чинність вказаних розпорядження не заперечується.

Разом з тим, суд зазначає, що вказана у розпорядженні голови Миргородської РДА від 21.11.2007 №369 та укладених на його підставі між ТОВ "УКРЛАТАГРО" та Миргородською РДА договорах оренди землі від 11.03.2008, а також у розпорядженні голови Миргородської РДА від 25.12.2003 № 392 інформація щодо віднесення орендованих товариством земельних ділянок саме до земель державної форми власності фактично суперечить інформації щодо належності таких земельних ділянок до земель колишнього КСП "Ленінський шлях" із цільовими призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що зазначена у розпорядженнях голови Миргородської РДА від 22.03.2018 №114 "Про надання дозволу ТОВ "УКРЛАТАГРО" на розробку технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)" та від 30.08.2018 №310 "Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ "УКРЛАТАГРО", а також договорах оренди вказаних земельних ділянок, укладених між товариством та Миргородською РДА 30.08.2018 /том 2 а.с. 49, 50, 60, 61-90/.

Посилання державних кадастрових реєстраторів, як на обставину для правомірності вчинених ними оскаржуваних дій та прийнятих спірних рішень на те, що вказані розпорядження голови Миргородської РДА від 22.03.2018 №114 та від 30.08.2018 №310 не надавалися товариством реєстраторам в якості додатків ні до заяв про внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) щодо вказаних вище земельних ділянок, ні до повідомлень про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою, судом оцінюються критично, оскільки вони жодним чином не спростовують чинність таких розпоряджень, та, як наслідок, необхідність їх врахування та надання їм належної оцінки державними кадастровими реєстраторами при прийнятті рішень за зверненнями позивача щодо виправлення технічних помилок, чого останніми зроблено не було.

В ході розгляду справи державні кадастрові реєстратори в підтвердження своєї позиції щодо належності орендованих позивачем земельних ділянок до державної форми власності вказували також на наявність двох кримінальних проваджень, а саме:

- кримінального провадження №42018171260000034, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15.03.2018 Миргородською місцевою прокуратурою Полтавської області, по факту зловживання службовим становищем особами Миргородської РДА при передачі в користування на умовах оренди земельних ділянок державної власності на території сільських рад Миргородського району за межами населених пунктів, як земель колективної власності колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 364 КК України;

- кримінального провадження №12018170260000912, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.11.2018 слідчим відділом Миргородського ВП ГУНП в Полтавській області, по факту самовільного використання земель ТОВ "УКРЛАТАГРО" шляхом засіву сільськогосподарських культур на земельній ділянці площею 127,5947 га на території Шахворостівської сільської ради.

Так, за змістом відповідей Миргородського ВП ГУНП в Полтавській області від 02.01.2019 та Миргородської місцевої прокуратури Полтавської області від 03.01.2019, наданих на ухвалу суду про витребування інформації щодо стадії досудового розслідування у даних кримінальних провадженнях, на даний час триває досудове розслідування цих кримінальних проваджень /том 5 а.с. 8, 10/.

Отже, станом на час розгляду даної справи чинними залишаються як розпорядження голови Миргородської РДА від 25.12.2003 № 392 "Про погодження схеми організації території земельних часток (паїв) та затвердження уточненої вартості і розміру земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах реформованого КСП "Ленінський шлях" /том 1 а.с. 162/ та від 21.11.2007 №369 "Про прийняття земельних ділянок до державної власності, затвердження технічних документацій, надання земель в оренду, дозволу на розробку технічних документацій та внесення змін" /том 1 а.с. 163/, так і розпорядження голови Миргородської РДА від 22.03.2018 №114 "Про надання дозволу ТОВ "УКРЛАТАГРО" на розробку технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)" /том 2 а.с. 49/ та від 30.08.2018 №310 "Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ТОВ "УКРЛАТАГРО" /том 2 а.с. 50/.

Суд позбавлений повноважень в межах розгляду даної справи на надання правової оцінки жодному з наведених розпоряджень голови Миргородської РДА, оскільки останні не є предметом оскарження у цій справі.

Крім того, суд вказує на те, що в якості підстави для прийняття оскаржуваних рішень державні кадастрові реєстратори вказали невідповідність поданих документів вимогам, установленим Законом України "Про Державний земельний кадастр" і Порядком ведення Державного земельного кадастру, а саме: згідно Закону України "Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень", статті 122 Земельного кодексу України.

За такого правового обґрунтування прийнятих рішень без посилання на відповідні норми Закону України "Про Державний земельний кадастр", Порядку ведення Державного земельного кадастру, Закону України "Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень", яким не відповідали подані позивачем документи, та посилання на статтю 122 Земельного кодексу України, яка лише визначає повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, оскаржувані рішення не можливо визнати такими, що відповідають критеріям, наведеним в частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, аналізуючи викладене, суд доходить висновку, що приймаючи оскаржувані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок без врахування та надання оцінки розпорядженням голови Миргородської РДА від 22.03.2018 №114 та від 30.08.2018 №310, державні кадастрові реєстратори ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_9 передчасно дійшли висновку про належність орендованих товариством земельних ділянок саме до земель державної форми власності, а відтак, позовні вимоги товариства в частині визнання протиправними та скасування вказаних рішень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо вимог товариства в частині визнання протиправними дій державних кадастрових реєстраторів щодо внесення змін до Державного земельного кадастру та зазначення державної форми власності щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:006:0337, 5323289200:00:009:0187, 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315, 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222, а також зобов'язання реєстраторів внести відомості до Державного земельного кадастру щодо вилучення зазначення державної форми власності на вказані земельні ділянки, то суд не вбачає підстав для їх задоволення з огляду на наступне.

Так, за приписами Закону України "Про Державний земельний кадастр" виключні повноваження щодо внесення змін до Державного земельного кадастру мають державні кадастрові реєстратори.

На цій підставі адміністративні суди, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручаються у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень чи його посадових осіб поза межами перевірки за названими критеріями.

Як зазначається у рішенні Конституційного Суду України від 29.08.2012 №16-рп/2012, Конституція України гарантує здійснення судочинства судами на засадах, визначених у частині третій статті 129 Конституції, які забезпечують неупередженість здійснення правосуддя судом, законність та об'єктивність винесеного рішення тощо. Ці засади є конституційними гарантіями права кожного на судовий захист, зокрема, шляхом забезпечення перевірки судових рішень в апеляційному та касаційному порядках, крім випадків, встановлених законом (рішення Конституційного Суду України від 02.11.2011 №13-рп/2011).

Частиною 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" визначає організацію судової влади та здійснення правосуддя в Україні, що функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів і забезпечує право кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Рисовський проти України" (№ 29979/04) визнав низку порушення пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов'язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб'єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу "доброго врядування".

Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах "Beyeler v. Italy" № 33202/96, "Oneryildiz v. Turkey" № 48939/99, "Moskal v. Poland" № 10373/05).

Крім того, в рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (рішення у справі "Hasan and Chaush v. Bulgaria" № 30985/96).

З огляду на викладене, а також враховуючи те, що у результаті задоволення судом позовних вимог товариства в частині визнання протиправними дій державних кадастрових реєстраторів щодо внесення змін до Державного земельного кадастру та зазначення державної форми власності щодо земельних ділянок, а також зобов'язання реєстраторів внести відомості до Державного земельного кадастру щодо вилучення зазначення державної форми власності на вказані земельні ділянки, матиме місце фактичне вирішення заяв товариства про виправлення технічної помилки, та, як наслідок, по суті перебирання судом на себе повноважень державних кадастрових реєстраторів, суд не вбачає підстав для задоволення вказаних позовних вимог.

Разом з тим, з метою ефективного захисту прав позивача, суд, відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати державних кадастрових реєстраторів повторно розглянути заяви ТОВ "УКРЛАТАГРО" про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Таким чином, позов ТОВ "УКРЛАТАГРО" підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" (вул. Ждана, буд. 2-А, село Любівщина, Миргородський район, Полтавська область, 37602, ідентифікаційний код 33584483) до державних кадастрових реєстраторів Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (вул. Якова Усика, 7, м. Миргород, Полтавська область, 37600), Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, Полтавська область, 36039, ідентифікаційний код 39767930), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Миргородська районна державна адміністрація Полтавської області (вул. Гоголя, 120, м. Миргород, Полтавська область, 37600, ідентифікаційний код 04057451) про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 від 21.09.2018 №РВ-5301051792018, від 24.09.2018 №РВ-5301052122018, від 24.09.2018 №РВ-5301052142018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:012:0223, 5323289200:00:012:0225, 5323289200:00:006:0337.

Визнати протиправними та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_3 від 21.09.2018 №РВ-5301051732018, від 24.09.2018 №РВ-5301051912018, від 21.09.2018 №РВ-5301051862018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:003:0316, 5323289200:00:002:0161, 5323289200:00:003:0315.

Визнати протиправними та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_4 від 24.09.2018 №РВ-5301052272018, від 24.09.2018 №РВ- 5301052252018, від 24.09.2018 №РВ-5301052232018, від 24.09.2018 №РВ-5301052212018 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323289200:00:009:0188, 5323289200:00:012:0222, 5323289200:00:002:0162, 5323289200:00:009:0187.

Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_2 повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309095122018), від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309095182018), від 21.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309091262018).

Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_3 повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309092822018), від 21.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309090972018), від 21.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309091772018).

Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Відділу у Миргородському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_4 повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309096062018), від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309095862018), від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309095992018), від 24.09.2018 (реєстраційний номер ЗВ-5309095952018).

В решті позову відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛАТАГРО" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 01 квітня 2019 року.

Суддя ОСОБА_10

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80861486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3598/18

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні