Постанова
від 06.10.2008 по справі 33-729/08
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 33-729/08

Категорія: ст. 5 ч.3 п.»г» Зако ну України

Головуючий у першій інстан ції Терзі І.Г. «Про борот ьбу з корупцією»

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

6 жовтня 2008 року м. Одеса

Заступник Голови апеляцій ного суду Одеської області Коваль В.Г., розглянувши ск аргу ОСОБА_3 на постанову Приморського районного суду м. Одеси від 21.01.2008 року по адмін істративній справі відносно ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, що проживає:АДРЕСА_1.

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду ОСОБА_3 притягнуто до адміністрати вної відповідальності за ст . 5 ч. 3 п. «г» Закону України «Про боротьбу з корупцією» та йог о піддано штрафу в розмірі 255 г рн.

Як вбачається з постанови с уду, згідно протоколу про адм іністративні правопорушенн я ОСОБА_3 працює на посаді старшого державного податко вого інспектора відділу план ування і взаємозв'язку з інши ми підрозділами управління а удиту юридичних осіб ДПІ в Пр иморському районі м. Одеси. 23.0 7.2007року ним був складений акт № 6422/23-10/34380423 про результати виїзної планової перевірки ПП «Діск онт-Ют» (код ЕДРПОУ 34380423) з питан ь дотримання вимог податково го, валютного та іншого закон одавства в період з 11.05.2006р. по 31.03.2 007р.

Актом перевірки ПП «Діскон т-Ют» було донараховано пода ток на додану вартість на заг альну суму 103941 грн.

У ході перевірки правомірн ості та достовірності питань дотримання податкового, вал ютного і іншого законодавств а, викладених у акті перевірк и «6422/23 -10/34380423 від 23.07.2007р. ОСОБА_3, я кий здійснював перевірку під приємства, були допущені пор ушення вимог «Порядку оформл ення результатів невиїзних д окументальних, виїзних план ових та позапланових перевір ок з питань дотримання подат кового, валютного і іншого за конодавства», затвердженог о наказом ДПІ України від 10.08.2005р . № 327, зареєстрованим у Мін'юст і 25.08.2005р. за №925/11205, наказу ДПА Укра їни від 27.04.2006р. №225 «Методичні рек омендації щодо оформлення ма теріалів документальних пер евірок, та інших законодавчи х актів, що призвели до неякі сної перевірочної оцінки від ображення фінансово-господа рської діяльності ПП «Діскон т-Ют» у показниках податкови х декларацій з ПДВ та податку на прибуток, а також у виснов ках акту перевірки.

У порушення вимог п.4.4 ст. 4 На казу ДПА України від 30.05.1997р. №166 (в редакції наказу від 15.06.2005р. №213), зареєстрованому у Мін'юсті У країни 30.06.2005р. за № 702/10982, відсутні додатки з інформацією відно сно наданих коригувань у так их великих розмірах. Також ві дсутні пояснення посадових о сіб підприємства з приводу к оригувань податкової звітно сті у матеріалах податкової справи. Відсутня реєстрація до податкового органу додатк у - пояснення до уточнених роз рахунків. У порушення вимог п .5.7 ст. 5 Наказу ДНА України від 3 0.05.2007р. №166 (в редакції наказу від 15.06.2005р. №213), зареєстрованому в Мі н'юсті України 30.06.2005р. за № 702/10982, ПП «Дісконт-Ют» подавало подат кову звітність з ПДВ без відо браження отриманих імпортов аних товарів та без відображ ення ПДВ, сплаченого митним о рганам, у рядку 12.1 декларацій. Але у ході здійснення переві рки ці обставини не знайшли в ідображення в акті перевірки ПП «Дісконт-Ют», не було здій снено перевірку сплати ПДВ м итним органам, не було здійсн ено перевірку отриманого тов ару на відповідність показни ків у ВМД по відображенню у бу хгалтерському та податковом у обліку підприємства, не бул о перевірено правомірність з дійснених коригувань у подат ковій звітності у таких вели ких розмірах. Не здійснено за ходів щодо встановлення прод ажу товару в адресу постачал ьників, хто ними являвся, та с тан розрахунків між учасника ми купівлі-продажу ТМЦ. Таким чином ОСОБА_3 надав посад овим особам вищевказаного пі дприємства незаконні перева ги, тобто допустив порушення спеціальних обмежень для сл ужбовців, уповноважених на в иконання функцій держави, на правлених на попередження ко рупції, встановлених ст. 16 ч.1 Закону України «Про державн у службу» та ст. 5 ч.3 п.»г» Зако ну «Про боротьбу з корупцією ».

ОСОБА_3 подав скаргу на пос танову і просить її скасуват и, а провадження по справі за крити, тому що він не згодний з діями та висновками праців ників ДПА в Одеській області щодо його винуватості у скоє нні корупційних діянь, а тако ж тому, що його не було виклик ано у судове засідання, яке в ідбулося у його відсутності, також вказує, що судом були п орушені вимоги ст. 278 КУпАП, та ст. 285 КУпАП, не була надіслан а копія постанови суду від 21.01.2 008р. Крім того, він пояснює, що в його діях відсутній склад п равопорушення передбаченог о п. «г» ч.3 ст. 5 Закону «Про боро тьбу з корупцією».

Вивчивши матеріали справи , вважаю, що скарга ОСОБА_3 підлягає задоволенню частк ово з наступних підстав.

Як вбачається з протоколу п ро адміністративне правопор ушення від 08.01.2008р., пов'язане з к орупцією, ОСОБА_3 надав пи сьмове пояснення про те, що в ін згоден з притягненням йог о до адміністративної відпов ідальності, та підписав його .

Згідно вимог ст. 268 Кодексу У країни про адміністративні п равопорушення справа розгля дається в присутності особи, яка притягається до адмініс тративної відповідальності .

Доводи скарги ОСОБА_3 пр о те , що справа розглядалася у його відсутності, тому він не зміг прийняти участь у суд овому засіданні та надати по яснення, є необгрунтованими .

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_3 був повідо млений про місце та час розгл яду справи та був присутній у судовому засіданні, ця ж обс тавина підтверджується тако ж оплаченою квитанцією від й ого імені про стягнення з ньо го штрафу у розмірі 255 грн. від 2 1.01.2008р., тобто у той же день, коли була розглянута справа.

Під час розгляду справи суд у відповідності зі ст. 245 КУпА П з'ясував обставини, які маю ть значення для її правильно го вирішення, але дав не нале жну оцінку наявним у ній дока зам.

Таким чином постанова місц евого суду є не законною і не о бгрунтованою, а тому підляга є скасуванню, а провадження п о справі закриттю, з наступни х підстав.

При з'ясуванні винності осо би у вчиненні будь-якого кору пційного правопорушення, в т ому числі й такого їх виду, як і спеціальні обмеження, нада ння переваг, необхідно виход ити не тільки зі змісту диспо зиції тієї чи іншої норми ст. 5 Закону України» Про бороть бу з корупцією», а й враховую чи загальні поняття корупції , що містяться в ч.1 ст. 1 цього З акону.

Під корупцією в цьому Закон і розуміється діяльність осі б, уповноважених на виконанн я функції держави, спрямован а на протиправне використанн я наданих повноважень для од ержання матеріальних благ, п ослуг, пільг або інших перева г.

Суть корупційного правопо рушення, передбаченого п. «г» ч. 3 ст. 5 Закону України» Про б оротьбу з корупцією», поляга є в тому, що особа, уповноваже на на виконання функцій держ ави, не має права сприяти фіз ичним і юридичним особам у зд ійсненні ними підприємницьк ої діяльності, а так само в от римані субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів чи пільг з метою незаконного одержання за це матеріальних благ, пос луг, пільг або інших переваг, а згідно п. «г» ч. 3 ст. 5 службо ва особа не має права надават и незаконні переваги фізични м або юридичним особам під ча с підготовки і прийняття нор мативно правових актів чи рі шень.

Із протоколу про вчинення к орупційного діяння складено го старшим оперуповноважени м з ОВС в ОДПС ДПА В Одеській о бласті капітаном податкової міліції Малютіним Е.В вид но, що ОСОБА_3, являючись о собою, уповноваженою на вико нання функцій головного держ авного податкового інспекто ра відділу документальних пе ревірок суб'єктів господарюв ання юридичних осіб управлін ня аудиту юридичних осіб ДПІ у Приморському районі м. Оде си шляхом неякісного проведе ння документальної перевірк и надав переваги ПП «Дісконт - Ют».

Висновки про умисні дії йог о, як про це стверджується в п ротоколі про адміністративн е правопорушення, не відпові дають дійсності. По справі т акож не здобуто будь -яких док азів, які б

свідчили про умисні дії ОСОБА_4, а також про те, що ві н керувався власними корисли вими чи іншими інтересами, аб о діяв в такий спосіб в інтере сах ПП «Дісконт- Ют».

Суб'єктивна сторона., пере дбаченого ч. 1 та 3 ст. 5 Закону У країни «Про боротьбу з коруп цією» характеризується умис ною формою вини( прямий умисе л) - державний службовець або і нша особа, уповноважена на ви конання функції держави, усв ідомлює, що порушує спеціаль ні обмеження, спрямовані на п опередження корупції, і бажа є діяти саме таким чином, тоб то неправомірно і при цьому к ерується власними корисливи ми чи іншими інтересами, або діє в такий спосіб в інтереса х третіх осіб.

Інше психічне ставлення о соби до цих діянь виключає ск лад зазначеного правопоруше ння.

ст. 5 ч. 3 п. "г " Закону України " Про боротьбу з корупцією" пе редбачає, що державний служб овець, який є посадовою особо ю, не має права надавати неза конні переваги фізичним або юридичним особам під час під готовки і прийняття норматив но-правових актів чи рішень. І обов'язковою ознакою суб'єкт ивної сторони зазначеного пр авопорушення є наявність у о соби відповідного інтересу.

Як видно з мотивувальної ча стини постанови місцевого су ду, протоколу і матеріалів ад міністративної справи, в них відсутні будь -які дані, які б свідчили про те, що ОСОБА_3 , приймаючи вище зазначене р ішення, керувався корисливи м або іншим особистим інтере сом, або діяв в інтересах тре тіх осіб. На ці вимоги закону н і суд, при винесені рішення, н і правоохоронні органи, які с кладали протокол, не звернул и уваги.

Встановлення самого по соб і факту незаконності рішення без з'ясування психічного ст авлення ОСОБА_3 до такого діяння є недостатнім для вис новку про наявність у його ді ях складу корупційного право порушення.

Надання незаконних перева г під час підготовки і прийня ття нормативно правових ріше нь можливо лише за умови, якщ о посадовець надав таку пере вагу фізичній чи юридичній о собі і при цьому порушено інт ереси інших претендентів, а п рийняте рішення визнано неза конним.

Крім того, обов'язковою озн акою, за якою будь - які неправ омірні дії службовця, уповно важеного на виконання функці й держави, можуть визнаватис ь корупційними, є наявність к орисливого або іншого особис того інтересу, котрим керува вся правопорушник.

Отже, в діях ОСОБА_3 відс утній склад адміністративно го правопорушення, передбач ений п. "г" ч. 3 ст. 5 Закону Україн и "Про боротьбу з корупцією".

За таких обставин постан ову судді про винність ОСОБ А_3 необхідно скасувати як н езаконну, а провадження по сп раві щодо нього закрити. Керу ючись ст. 293, 294 КУпАП України,

постановив:

Скаргу ОСОБА_3 задовол ьнити частково. Постанову Пр иморського районного суду м. Одеси від 21 січня 2008 року по ад міністративній справі відно сно ОСОБА_3 скасувати, а пр овадження по справі щодо ньо го закрити.

СудАпеляційний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.10.2008
Оприлюднено29.04.2010
Номер документу8087291
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —33-729/08

Постанова від 17.12.2008

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Львівської області

Яременко О.Д.

Постанова від 06.10.2008

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Коваль В.Г.

Постанова від 05.09.2008

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Коваль В.Г.

Постанова від 14.03.2008

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Румянцев П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні