Рішення
від 02.04.2019 по справі 817/762/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

02 квітня 2019 р. м. Р і в н е №817/762/16

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Жуковської Л.А. за участю секретаря судового засідання Демчук І.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

заявника: представник не прибув

позивача (стягувача): не прибула,

відповідача (боржника): представник не прибув,

державного виконавця: не прибув

розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі за позовом

ОСОБА_1 доРівненської об'єднаної державнаої податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним наказу, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

В С Т А Н О В И В:

19.03.2019 до Рівненського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДФС у Рівненській області про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі №817/762/16 за позовом ОСОБА_1 до Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним наказу, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

В обґрунтування вказаної заяви заявник зазначає, що до Головного управління ДФС України у Рівненській області надійшла вимога державного виконавця від 12.12.2018 №12321 з вимогою в строк до 19.12.2018 надати належним чином завірені копії документів, що підтверджують виконання рішення суду. Проте, даною вимогою передбачено, що боржником є Рівненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС України у Рівненській області, адреса: вул. Відінська, 8, м. Рівне, код ЄДРПОУ - 39672644. Вказує про те, що внесеними змінами до Податкового кодексу України відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016, відбулись зміни у функціональних повноваженнях структурних підрозділів територіальних органів ДФС в областях, державних податкових інспекцій ГУ ДФС. Так, згідно зі ст. 19-3 Податкового кодексу України, державні податкові інспекції з 01.01.2017 року наділені виключно функціями сервісного обслуговування платників податків. Відповідно до ст. 19-1 Податкового кодексу України, повноваження щодо забезпечення судового супроводження справ у судах з 01.01.2017 належить Головному управлінню Державної фіскальної служби в Рівненській області. Тому, на даний час у Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відсутні функціональні повноваження щодо поновлення ОСОБА_1 на посаді ГДІ Березнівського відділення Костопільської ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області. Звертає увагу на те, що правонаступником прав та обов'язків Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській є Головне управління ДФС у Рівненській області та повноваження щодо підготовки проектів наказів про призначення та звільнення працівників територіального органу закріплено за підрозділом по роботі з персоналом Головного управління ДФС у Рівненській області. Враховуючи викладене просить суд заяву задовольнити, замінити боржника у виконавчому провадження.

Ухвалою суду від 22.03.2019 заяву Головного управління ДФС України у Рівненській області про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі №817/762/16 призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Рівненського окружного адміністративного суду (33028, м. Рівне, вул. 16 Липня, 87) на 29.03.2019 на 09год. 00хв.

Ухвалою суду від 29.03.2019 розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження було відкладено на 02.04.2019 на 15:30 год., у зв'язку з клопотанням позивача (стягувача).

Позивач (стягувач), представники заявника, відповідача (боржника) та державний виконавець в судове засідання, призначене на 02.04.2019, не прибули. Про дату, час та місце судового розгляду заяви повідомлені належним чином. Причини не прибуття не повідомили.

Враховуючи неявку в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду заяви, відповідно до ч.2 ст.379 КАС України, суд вважає за можливе розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження без участі сторін на підставі наявних доказів.

Згідно з вимогами ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та додаткові докази, подані на обґрунтування заяви про заміну сторони виконавчого провадження, суд встановив наступне.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 31.08.2016 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ Костопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області №22-о від 22.04.2016. Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора Березнівського відділення Костопільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Рівненській області з 25.04.2016. Стягнуто з Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 25.04.2016 по 31.08.2016 в розмірі 15016,46 грн. (сума без сплати податків та інших обов'язкових платежів, які підлягають стягненню під час виплати даної суми працівнику). Стягнуто з Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 5000 грн. Постанову суду, в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора Березнівського відділення Костопільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Рівненській області та стягнення середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу, в межах суми платежу за один місяць, в розмірі 3754,16 грн. - допущено до негайного виконання. В задоволенні решти позовних вимог відмолено.

Постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2017 апеляційну скаргу Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області задоволено частково, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 31.08.2016 скасовано в частині стягнення з Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на користь ОСОБА_1 моральної шкоди в розмірі 5000 грн. та ухвалити у вказаній частині нове рішення про відмову в позові. В решті постанову залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 07.02.2019 касаційну скаргу Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області - залишено без задоволення. Постанову Житомирського апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року та постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2016 року у не скасованій частині по справі №817/762/16 - залишено без змін.

Згідно з КП "Діловодство спеціалізованого суду (ДСС)", 06.10.2016 Рівненським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист № 1 по справі №817/762/16 про поновлення ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора Березнівського відділення Костопільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Рівненській області з 25.04.2016.

Відповідно до вимоги державного виконавця №12321 від 12.12.2018 від Рівненської об'єднаної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області вимагається надати в строк до 19.12.2018 належним чином завірені копії документів, що підтверджують виконання рішення суду (т. 2 а.с.67).

Тобто, станом на 29.03.2019 постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 31.08.2016, в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора Березнівського відділення Костопільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Рівненській області з 25.04.2016, є невиконаною.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 1 ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Дана норма кореспондує з ч.1 ст.59 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV.

Відповідно до ч.5 ст.104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.

Відповідно до Переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, які реорганізуються шляхом приєднання як структурні підрозділи до відповідних територіальних органів Служби, Рівненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Рівненській області.

Згідно з абз.2 п.6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

З метою реалізації п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби", відповідно до наказу ДФС України від 10.05.2018 №294 "Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Рівненській області" (т.2 а.с.73-74) було розпочато процедуру реорганізації Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Рівненській області.

Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Рівненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області з 18.05.2018 перебуває в стані припинення.

Разом з тим, суд враховує, що згідно з ст.19-3 Податкового кодексу України, державні податкові інспекції:

19-3.1.1. здійснюють сервісне обслуговування платників податків;

19-3.1.2. здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням;

19-3.1.3. формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи;

19-3.1.4. виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Тобто, фактично Рівненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області як юридична особа не ліквідована, однак не має повноважень виконувати будь-які інші функції, крім сервісних.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що на даний час у Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області відсутні функціональні повноваження щодо поновлення ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора Березнівського відділення Костопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області.

Крім того, суд враховує, що ст.370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Конституційним Судом України у своєму рішенні № 18-рп/2012 від 13.12.2012 зазначено, що виконання судового рішення є невід'ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Розглядаючи справу № 5-рп/2013 Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26.06.2013 вказав, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов'язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Згідно з ч.2 ст.6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до п.40 рішення Європейського суду з прав людини "Горнсбі проти Греції", право на судовий захист було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов'язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок ("Hornsby v. Greece" № 18357/91).

З огляду на наведене та з метою забезпечення ефективності захисту порушеного права на стадії виконання судового рішення, суд дійшов висновку про задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі №817/762/16, а саме боржника - Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на Головне управління ДФС у Рівненській області.

Керуючись статтями 241, 256, 294, 379 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління ДФС у Рівненській області про заміну боржника у виконавчому провадженні в адміністративній справі №817/762/16 - задовольнити повністю.

Замінити боржника у виконавчому провадженні в адміністративній справі №817/762/16, а саме: Рівненську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області (вул. Відінська, 8, м. Рівне, 33000, код ЄДРПОУ 39543187) на Головне управління ДФС у Рівненській області (вул. Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 39394217).

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її підписання. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повну ухвалу складено 02.04.2019

Суддя Жуковська Л.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80892095
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/762/16

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Рішення від 02.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Рішення від 22.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 07.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні