ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про забезпечення адміністративного позову
Справа № 500/558/19
03 квітня 2019 року м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючого судді Баранюка А.З.,
за участю:
секретаря судового засідання - Кухар О.Л.;
представника позивача - Гладчука З.О.;
представника відповідача - Шмігельської М.Я.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовом Обслуговуючого кооперативу Сади ветеранів АТО , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Тернопільська обласна державна адміністрація до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 про визнання протиправними і скасування рішення та наказів,-
ВСТАНОВИВ:
01 березня 2019 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Обслуговуючого кооперативу Сади ветеранів АТО до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про:
- визнання протиправними та скасування наказів Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про надання дозволу на розробку проектів землеустрою на земельні ділянки за кадастровими номерами НОМЕР_1 площею 0.9772 га., НОМЕР_2 площею 0.9772 га., НОМЕР_3 площею 0.9772 га.
- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про поділ земельного масиву за кадастровим номером НОМЕР_4 загальною площею 2,9316 га. на три ділянки за кадастровими номерами: НОМЕР_1 площею 0.9772 га., НОМЕР_2 площею 0.9772 га., НОМЕР_3 площею 0.9772 га.
Ухвалою судді від 13 березня 2019 року відкрито провадження у справі та залучено, до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Тернопільську обласну державну адміністрацію.
Ухвалою без виходу до нарадчої кімнати в судовому засіданні 02 квітня 2019 року до участі у справі як третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача судом залучено ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6.
01 квітня 2019 року позивачем подано до суду клопотання про забезпечення позову шляхом:
- заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Тернопільській області вчиняти будь-які дії відносно земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_1 площею 0.9772 га., НОМЕР_2 площею 0.9772 га., НОМЕР_3 площею 0.9772 га., а саме заборонити вчиняти дії щодо видачі наказів та виготовлення документації землеустрою цих земельних ділянок, проведення будь-яких торгів (аукціонів, конкурсів) відносно даних земельних ділянок, передавати земельні ділянки у власність, іншим чином розпоряджатись земельними ділянками, змінювати їх конфігурацію, межу, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастровий номер, вчиняти дії щодо поділу земельних ділянок, інші дії, які можуть стати перешкодою для користування земельними ділянками або її поділеними частинами;
- заборони Державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області та його відділам здійснювати будь-які дії спрямовані на реєстрацію або скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_1 площею 0.9772 га., НОМЕР_2 площею 0.9772 га., НОМЕР_3 площею 0.9772 га. у Державному земельному кадастрі України;
- заборонити Державним реєстраторам реєструвати право власності земельних ділянок за кадастровими номерами НОМЕР_1 площею 0.9772 га., НОМЕР_2 площею 0.9772 га., НОМЕР_3 площею 0.9772 га.
В обґрунтування вказаної заяви позивач посилається на те, що з метою задоволення економічних, соціальних та інших потреб власників земельних ділянок - ветеранів війни: учасників бойових дій, інвалідів війни, учасників війни та сімей загиблих 09 вересня 2017 року власниками земельних ділянок було створено та зареєстровано обслуговуючий кооператив Сади ветеранів АТО (код ЄДРПОУ 41572044), який об'єднав 576 власників земельних ділянок. З цією метою було затверджено Детальний план території індивідуальних земельних ділянок садівницького поселення, що розташовані за межами м. Тернополя на території Тернопільської міської ради загальною площею 84,3 га. Для забезпечення життєдіяльності поселення шість земельних ділянок було віднесено до земель загального користування. На одній з цих земельних ділянок з кадастровим номером НОМЕР_4 загальною площею 2,9316 га. передбачено спорудження приміщення охорони, дві артезіанські свердловини, дві водонапірні вежі, дорогу заїзду на територію поселення з тимчасовими стоянками автомобілів, торгово-ринковий комплекс роздрібної та дрібно-гуртової торгівлі, реалізації, зберігання і переробки продукції садівництва і городництва, приміщення для зберігання пожежних мотопомп, охоронна санітарна зона водозабору.
Однак наказами Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 17 січня 2019 року на цю земельну ділянку було видано три дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок із зміною цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, що на думку позивача суперечить вимогам чинного законодавства та Державним будівельним нормам.
В судовому засіданні представник позивача клопотання підтримав, просив суд його задовольнити, додатково пояснив, що через зазначену земельну ділянку, на даний час, також проходить дорога до всіх земельних ділянок, що належать членам кооперативу, крім того позивач неодноразово звертався до відповідача з метою отримання у користування вказаної земельної ділянки, однак йому було відмовлено.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення клопотання про забезпечення позову заперечила та пояснила, що згадана земельна ділянка не надавалася позивачу та належить до земель сільськогосподарського призначення державної власності. Тому, відповідачем на законних підставах було надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 земельних ділянок із зміною цільового призначення для ведення особистого селянського господарства. Звернула увагу, що вказані громадяни є також членами сімей загиблих учасників АТО. Зазначила, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак, отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків.
Третя особа - Тернопільська обласна державна адміністрація явку повноважного представника в судове засідання не забезпечила, про дату, місце та час розгляду заяви про забезпечення позову повідомлялася належним чином.
Дослідивши подане клопотання та матеріали справи, суд зазначає наступне.
У відповідності до ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (ч. 1-2 ст. 151 КАС України).
Таким чином, забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог визначених КАС України заходів для забезпечення гарантованих законами України прав та інтересів, зокрема, якщо невжиття таких заходів при задоволенні позову може істотно ускладнити поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача.
Забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Із клопотання про забезпечення позову слідує, що підставою для забезпечення позову є очевидна протиправність рішень суб'єкта владних повноважень, які порушують права членів кооперативу, а невжиття таких заходів унеможливить відновлення порушених прав, гарантованих Конституцією України, а також призведе до великих фінансових втрат позивача по виготовленню нової містобудівної документації.
Аналізуючи подані докази, які підтверджують обґрунтованість клопотання про забезпечення позову судом встановлено наступні обставини.
Судом встановлено, що учасникам бойових дій, інвалідам війни та сім'ям загиблих в антитерористичній операції на земельному масиві за межами м. Тернопіль на території Тернопільської міської ради (автодорога Львів-Тернопіль Н-02), надано 833 земельні ділянки для індивідуального садівництва.
З пояснень представника позивача слідує, що 09 вересня 2017 року власниками земельних ділянок було створено та зареєстровано Обслуговуючий кооператив Сади ветеранів АТО (код ЄДРПОУ 41572044), який об'єднав 576 власників вказаних земельних ділянок.
Розпорядженням голови Тернопільської ОДА від 21 лютого 2018 року №100-од, враховуючи звернення Обслуговуючого кооперативу Сади ветеранів АТО , вирішено розробити детальний план території земельних ділянок, що розташовані за межами міста Тернополя (автодорога Краковець - Львів - Тернопіль - Умань, Н-02) загальною площею 84,3 га.
Розпорядженням голови Тернопільської ОДА від 22 серпня 2018 року № 636 - од було затверджено Детальний план території індивідуальних земельних ділянок садівницького поселення, що розташовані за межами м. Тернополя на території міської ради (автодорога Краковець-Львів-Тернопіль-Умань, Н-02) загальною площею 84,3 га. з майбутньою реконструкцією під поселення садибної забудови. Зазначеним планом на земельній ділянці загальною площею 2,9316 га. передбачено спорудження приміщення охорони, двох артезіанських свердловин, двох водонапірних веж, заїзду на територію поселення з тимчасовими стоянками автомобілів, торгово-ринкового комплексу роздрібної та дрібно-гуртової торгівлі, реалізації, зберігання і переробки продукції садівництва і городництва, приміщення для зберігання пожежних мотопомп, охоронної санітарної зони водозабору.
З матеріалів справи слідує, що позивач неодноразово звертався до відповідача з метою отримання у користування земельних ділянок, в тому числі площею 2,9316 га. Однак відповідач відмовляв у цьому, зокрема з підстав перспективної передачі цих земель у комунальну власність, оскільки їх майбутнє цільове призначення - землі загального користування, які, відповідно до норм земельного законодавства, призначені для обслуговування потреб територіальних громад.
Однак, наказами Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 17 січня 2019 року № 19-378/14-19-СГ, № 19-72/14-19-СГ та № 19-73/14-19-СГ було видано три дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 земельних ділянок орієнтовною площею 1,0000 га із зміною цільового призначення для ведення особистого селянського господарства.
На час розгляду справи відповідачем внесено зміни в Державний земельний кадастр і замість земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_4 загальною площею 2,9316 га відповідачем зареєстровано земельні ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0.9772 га.; з кадастровим номером НОМЕР_2 площею 0.9772 га. та з кадастровим номером НОМЕР_3 площею 0.9772 га.
Тобто, земельний масив площею 2,9316 га, всупереч Детальному плану території індивідуальних земельних ділянок садівницького поселення, затвердженого розпорядженням голови Тернопільської облдержадміністрації від 22 серпня 2018 року №636, було вирішено передати у приватну власність для ведення особистого селянського господарства вказаними у наказах громадянами.
Представник позивача в судовому засіданні пояснив, що такі дії відповідача суперечать нормам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а також частині 3 статті 123 Земельного кодексу України, оскільки дозвіл на розроблення проекту землеустрою не може суперечити містобудівній документації.
З наведеного, суд приходить до висновку про наявність підстав для забезпечення позову, оскільки подальші дії із затвердження проектів землеустрою та передачі земельних ділянок у власність для особистого селянського господарства унеможливить їх використання для спорудження приміщення охорони, двох артезіанських свердловин, двох водонапірних веж, заїзду на територію поселення з тимчасовими стоянками автомобілів, торгово-ринкового комплексу роздрібної та дрібно-гуртової торгівлі, реалізації, зберігання і переробки продукції садівництва і городництва, приміщення для зберігання пожежних мотопомп, охоронної санітарної зони водозабору.
Такі дії відповідача можуть істотно ускладнити ефективний захист та поновлення порушених прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, що відповідно до приписів пункту 1 частини 2 статті 150 КАС України є підставою забезпечення позову.
Враховуючи характер спірних правовідносин, суд вважає, що з метою захисту прав позивача слід забезпечити позов шляхом заборони державним кадастровим реєстраторам, які діють на підставі Закону України Про державний земельний кадастр , а також державним реєстраторам і будь-яким іншим особам, які діють на підставі Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вчиняти реєстраційні та будь-які інші дії щодо вказаних земельних ділянок.
Керуючись ст. ст. 150, 151, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Клопотання про забезпечення позову Обслуговуючого кооперативу Сади ветеранів АТО (вул. За Рудкою, 6, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 41572044) до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області (46000, вул. Лисенка, 20-А, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 39766192), треті особи: Тернопільська обласна державна адміністрація, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у справі № 500/558/19 про визнання протиправними і скасування рішення та наказів задовольнити.
Забезпечити адміністративний позов шляхом заборони державним кадастровим реєстраторам, які діють на підставі Закону України Про державний земельний кадастр , державним реєстраторам та будь-яким іншим особам, які діють на підставі Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вчиняти реєстраційні та будь-які інші дії щодо земельних ділянок: кадастровий номером НОМЕР_1 площею 0.9772 га.; кадастровий номером НОМЕР_2 площею 0.9772 га. та кадастровим номером НОМЕР_3 площею 0.9772 га. до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення.
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 03.04.2019 |
Номер документу | 80892146 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні