ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
03 квітня 2019 р. м. ХерсонСправа № 821/997/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши матеріали заяви Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" про зміну способу виконання судового рішення від 14.09.2018 в адміністративній справі за позовом Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області про визнання дій протиправними, скасування припису про усунення порушення вимог законодавства та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності,
встановив:
Селянське (фермерське) господарство "ЛАН-К" (далі - позивач, СФГ "ЛАН-К") звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області (далі - відповідач, Управління ДАБІ), в якому просить:
- визнати неправомірними дії Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області щодо оформлення результатів проведення (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт відносно селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К";
- визнати неправомірним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.04.2018 року, складений Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області відносно селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К";
- визнати неправомірною та скасувати постанову № 1021-01-15-05 від 14 травня 2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, складену Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області відносно селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К";
- стягнути з Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" судові витрати, які складаються з витрат по сплаті судового збору в сумі5286 грн. та витрат на оплату професійної правничої допомоги в сумі 10000 грн.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 14.09.2018 задоволено частково позов Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К", визнано неправомірним та скасовано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.04.2018, складений Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області відносно Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К". Також, визнано неправомірною та скасувано постанову Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області № 1021-01-15-05 від 14 травня 2018 року про накладення на Селянське (фермерське) господарство "ЛАН-К" штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та стягнуто на користь Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області витрат по сплаті судового збору та 6667 грн. (шість тисяч шістсот шістдесят сім гривень) витрат на професійну правову допомогу. В решті позову відмовлено.
Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 14.01.2019 по справі № 821/997/18 апеляційну скаргу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області повернуто апелянту.
07.02.2019 Херсонським окружним адміністративним судом видано відповідні виконавчі листи.
Надалі, 25.03.2019 селянське (фермерське) господарство "ЛАН-К" звернулось до суду із заявою, в якій просить змінити спосіб виконання судового рішення в адміністративній справі № 821/997/18, стягнувши на користь Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" (код ЄДР 32021744, вул. Олеся Гончара, 2А, м. Каховка, Херсонська область, 74800) 6667,00 грн. (шість тисяч шістсот шістдесят сім гривень) витрат на професійну правову допомогу та 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні) витрат по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ боржника 37471912), шляхом безспірного списання з рахунків органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Заява обгрунтована наступним. Селянське (фермерське) господарство "ЛАН-К" зазначає, що 11.03.2019 ним отримано листа від Головного управління державної казначейської служби України в Херсонській області "Про відкладення безспірного стягнення" від 05 березня 2019 року № 13-20/12- 3/08/171. В даному листі зазначено, що у виконавчих листах від 07 лютого 2019 року за № 101 та № 114 вказано боржником Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області, яке не має статусу окремої юридичної особи, не має відкритих рахунків в органах Казначейства та є структурним підрозділом Державної архітектурно-будівельної інспекції України. До того ж, у виконавчих листах зазначено код ЄДРПОУ боржника 37471912, який належить Державній архітектурно-будівельній інспекції України. Органи Казначейства здійснюють виконання рішень суду про стягнення коштів, боржниками за якими є розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства, на підставі наданих стягувачем документів, зазначених у пункті 6 Порядку, та не мають права виконувати судові рішення у спосіб, відмінний від встановленого Порядком та самостійно змінювати назву боржника. У згаданому листі Головного управління державної казначейської служби України в Херсонській області окремо наголошувалось на тому, що для здійснення заходів щодо виконання виконавчих листів необхідно звернутись до суду з відповідною заявою та при наявності ухвали суду звернутися до органу Казначейства в якому обслуговується боржник з переліком документів, передбаченим пунктом 6 Порядку.
Заявник вказує, що йому стало відомо, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (код ЄДРПОУ 37471912) обслуговується в управлінні Державної казначейської служби України у Дніпровському районі м. Києва, яке знаходиться за адресою: 02100, м. Київ, вул. Бажова, 11/8. Він звертає увагу, що Головним управління Державної казначейської служби України в Херсонській області відкладено безспірне списання в порядку передбаченому підпунктом 2 пункту 11 Порядку, статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", у разі необхідності отримання від стягувача додаткових відомостей для виконання рішення про стягнення коштів. Зазначена обставина, на його думку, унеможливлює виконання судового рішення про стягнення з Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" витрат на професійну правову допомогу та витрат на сплату судового збору.
Відтак заявник, посилаючись на положення ст. 378 КАС України, просить суд змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, в запропонований ним спосіб.
Ухвалою суду від 28.03.2019 призначено розгляд заяви селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" про зміну способу порядку виконання судового рішення в судовому засіданні на 03.04.2019.
Представником позивача, засобами електронної пошти подано в суд клопотання про розгляд заяви без його участі. Представником відповідача також подано заяву про проведення судового засідання в порядку письмового провадження.
Частиною 3 статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи приписи ст.ст. 194 та 205 КАС України, суд вважає, що подання позивачем клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження та неприбуття без поважних причин відповідача не є перешкодою для розгляду і вирішення заяви позивача у письмовому провадженні.
Розглянувши заяву позивача, суд зазначає, що відповідно до ст. 124 Конституції України, ст.ст. 370, 373 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.
Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.
Пунктом 6 Порядку встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Пунктом 3 Порядку визначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Відповідно до пункту 1 Порядку, безспірне списання - це операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.
Боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання
Підпунктом 18 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Підпунктом 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов'язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету (пп. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України).
Судом встановлено, що Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області не уповноважене на здійснення витрат бюджету, не є розпорядником бюджетних коштів та безпосередньо фінансових ресурсів не має, а фінансові ресурси останнього закріплені за Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, яка є розпорядником коштів бюджету.
Частиною 1 статті 378 КАС України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувана чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).
У п. 7.2 чинної постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" встановлено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення.
В даному випадку, неможливість стягнення з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області суми 6667,00 грн. витрат на професійну правову допомогу та 3524,00 грн. витрат по сплаті судового збору, присуджених на користь заявника, пов'язана з відсутністю у нього відповідних фінансових ресурсів, які закріплені за Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, та яка, в свою чергу, є розпорядником коштів бюджету, а тому заява позивача підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 241, 248, 378 КАС України, суд, -
ухвалив:
Заяву Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" про зміну способу і порядку виконання рішення суду - задовольнити.
Встановити спосіб виконання судового рішення в адміністративній справі № 821/997/18, стягнувши на користь Селянського (фермерського) господарства "ЛАН-К" (код ЄДР 32021744, вул. Олеся Гончара, 2А, м. Каховка, Херсонська область, 74800) 6667,00 грн. (шість тисяч шістсот шістдесят сім гривень) витрат на професійну правову допомогу та 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні) витрат по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ боржника 37471912), шляхом безспірного списання з рахунків органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому, відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення (ухвалу).
Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Повний текст ухвали складено та підписано 04.04.2019.
Суддя Хом'якова В.В.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 04.04.2019 |
Номер документу | 80924386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні