Рішення
від 05.04.2019 по справі 340/341/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/341/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу Державного агентства водних ресурсів України до комунального підприємства "Созонівський комунальник", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області про анулювання дозволу, -

ВСТАНОВИВ:

Державне агентство водних ресурсів України звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить анулювання дозволу на спеціальне водокористування № 799 терміном дії до 24.11.2019 року, виданий КП "Созонівський комунальник".

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що відповідачем порушені умови спеціального водокористування, а тому позивач просить суд анулювання дозволу на спеціальне водокористування № 799 терміном дії до 24.11.2019 року, виданий КП "Созонівський комунальник".

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно якого дозвіл на спеціальне водокористування був виданий Департаментом екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної Державної адміністрації, а тому лише вказаний департамент наділений правом звернення до суду з відповідним позовом.

Також, зазначив, що рішенням від 05.06.2012 року за № 230-14/12 Созонівської сільської ради КП Созонівський комунальник визнано виконавцем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення населенню с. Созонівка, юридичним особам, ФОП, які розташовані на території села.

Таким чином, КП Созонівський комунальник виконує делеговані йому повноваження Созонівською сільською радою, пов'язані з водокористуванням та водовідведенням фізичними особами та юридичними особами с. Созонівка.

Впродовж 2014-2018 років Созонівська сільська рада неодноразово зверталась до Кіровоградської районного державної адміністрації та Кіровоградської обласної державної адміністрації з листами щодо виділення коштів на ремонт очисних споруд у с. Созонівка, побудованих у 1975 році, та сприяння у вирішенні цього екологічного питання.

Аналогічні звернення мали місце і після перевірок, проведених Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області КП Созонівський комунальник , за результатами яких були виписані приписи, невиконання яких покладено в основу позовних вимог у даній справі.

Тому, виявлені недоліки під час проведених Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області КП Созонівський комунальник не залишались поза увагою.

Орган місцевого самоврядування, яким було створено КП Созонівський комунальник , усіляко намагався вирішити питання фінансування будівництва очисних споруд, які відповідали б дозволу на спеціальне водокористування.

Але, сприяння у вирішенні цього питання з боку Кіровоградської районної райдержадміністрації та Кіровоградської обласної державної до теперішнього часу не вирішено (а.с. 86-87).

Представником третьої особи, надано пояснення на позовну заяву відповідно до якого спеціальне водокористування підприємством здійснюється на підставі дозволу від 24.04.2017 №799, виданого Департаментом екології та природних ресурсів Кіровоградської облдержадміністрації на термін дії до 24.10.2019. Метою спецводокористування є забір води на питні та господарсько-побутові потреби, а скид №1 господарсько-побутових стічних вод (після біологічної очистки) здійснюється в р.Інгул (по каскаду ставків на балці Безіменній), випуск №1 знаходиться за межами населеного пункту с.Созонівка, Кіровоградський район, Кіровоградська область. Забір води проводиться із однієї свердловини № 2/2002 глибиною - 50,0 м, продуктивністю - 11,0 м3/год (встановлений ліміт84,337 тис.м3/рік, 236,170 м3/добу), скид №1 згідно дозволу - повна біологічна очистка продуктивністю 700,0 м3/добу, 255,5 м3/рік. Згідно нормативів граничнодопустимого скиду по випуску №1 кількість зворотних вод, що скидаються у водний об'єкт становить 84,337 тис.м3/рік, 236,170 м3/добу.

У період з 30.05.2018 по 31.05.2018 проведено позапланову перевірку та встановлено, що відповідно до дозволу на спецводокористування від 24.04.2017 № 799 та нормативів граничнодопустимого скиду дійсних з 08.06.2017 на строк до 24.10.2019, функціонують споруди повної біологічної очистки Підприємства, що складаються з первинних відстійників, аеротенків, вторинних відстійників, мулових майданчиків, хлораторної, контактного резервуара, але фактично очисні споруди на території Созонівської сільської ради зруйновані та не виконують своїх функцій, тому скид стічних вод від багатоквартирних будинків здійснюється на рельєф місцевості без будь-якої очистки.

Інспекцією були відібрані зразки ґрунту забрудненої каналізаційними стоками земельної ділянки (поблизу каскаду ставків в балці Безіменній.) площею 200 м2 та проби води (500 м вище скиду, 500 м нижче скиду та скид). Відповідно до протоколу вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів від 08.06.2018 №04-18 у відібраних зразках ґрунту в порівнянні з фоновим (умовно чистим) виявлено перевищення забруднюючих речовин по амонію обмінному в 4 рази, сульфатах в 6 разів, хлоридах в 3 рази та фосфору у 4 рази.

Також, встановлено негативний вплив на р.Інгул та перевищення граничнодопустимого скиду Підприємством, а саме: збільшення кількісного складу забруднюючих речовин в контрольному створі скиду стічних вод (каналізаційних стоків від багатоквартирних будинків в с. Созонівка Кіровоградського району) по завислих речовинах в 18 разів, хлоридах в 1,5 рази, сульфатах у 2 рази, хімічному споживанню кисню в 3 рази, біологічному споживанню кисню в 10 разів, фосфатах у 5 разів, сухому залишку в 1,5 рази, азот амонійний в 16 разів, синтетичних поверхнево активних речовинах в 21 рази (а.с. 72-75).

Представником позивача подано відповідь на відзив, згідно якого оскільки на адресу Держводагентства надійшов припис Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області щодо вжиття заходів відповідно до законодавства, із підстав невиконання умов дозволу на спеціальне водокористування, Держводагентство відповідно до п. 5 ч. 3 ст. 55 Водного кодексу України звернулося із позовом про анулювання дозволу на спеціальне водокористування (а.с .166-168).

Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Департаментом екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації 24 квітня 2017 року Комунальному підприємству Созонівський комунальник видано дозвіл на спеціальне водокористування № 799 терміном дії до 24.10.2019 (а.с. 11-12).

Позивач просить суд анулювання дозволу на спеціальне водокористування № 799 терміном дії до 24.11.2019 року, проте його термін дії до 24.10.2019, а тому суд зазначає про вказану описку представника позивача та вважає за необхідне розглядати справу згідно даних зазначених в письмовому документі - дозволу на спеціальне водокористування № 799 (а.с. 11-12).

На підставі зазначеного вище дозволу Комунальним підприємством Созонівський комунальник здійснюється забір води на питні, господарсько-побутові потреби, а скид № 1 господарсько-побутових стічних вод (після біологічної очистки) здійснюється у р. Інгул (по каскаду ставків на балці Безіменній), випуск № 1 знаходиться за межами населеного пункту с. Созонівка Кіровоградського району Кіровоградської області.

КП Созонівський комунальник є суб'єктом господарської діяльності та здійснює забір, очищення та постачання води (а.с. 122-128).

Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області у період з 30.05.2018 по 31.05.2018 проведено позапланову перевірку з питань дотримання товариством вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, за результатом якої складено акт № 07-57 (а.с. 38-40).

За результатами перевірки встановлено порушення положень статей 44, 110 Водного кодексу України - не забезпечено виконання умов дозволу на спеціальне водокористування від 24.04.2017 у частині виконання заходів з охорони та раціонального використання водних ресурсів та запобігання їх забруднення, порушення вимого Водного кодексу України (відсутня очистка стічних вод) (а.с. 38-40).

За результатами перевірки, підприємству внесено припис № 36 від 30.05.2018, яким зобов'язано усунути виявлені порушення у строк до 28.09.2018 (а.с. 43).

У ході перевірки посадовими особами Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області було відібрано проби ґрунту та води, що зафіксовано відповідними актами від 30.05.2018 (а.с. 47-48).

Проби ґрунту та води пройшли лабораторні випробування у відділ інструментально-лабораторного контролю відповідача, про що складено протоколи № 04-18 від 08.06.2018 та № 18 від 04.06.2018, якими зафіксовано порушення вимог екологічного законодавства в частині забруднення земельної ділянки та води стічними водами (а.с. 44-46).

Відповідно до протоколу вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів від 08.06.2018 № 04-18 у відібраних зразках ґрунту, порівняно з фоновим (умовно чистим), виявлено перевищення забруднюючих речовин за показниками амонію обмінного в 4 рази, сульфатів в 6 разів та хлоридів в 3 рази та фосфору у 4 рази (а.с. 46).

Також встановлено негативний вплив Підприємства на р.Інгул та перевищення гранично-допустимого скиду, а саме: збільшення кількісного складу забруднюючих речовин у контрольному створі скиду стічних вод (каналізаційних стоків від багатоквартирних будинків у с. Созонівка Кіровоградського району) за показниками завислих речовин в 18 разів, хлоридів в 1,5 рази, сульфатів у 2 рази, хімічного споживання кисню в 3 рази, біологічного споживання кисню в 10 разів, фосфатів у 5 разів, сухого залишку в 1,5 рази, азоту амонійного в 16 разів, синтетичних поверхнево активних речовин в 21 раз (а.с. 44-45).

Також, Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області зверталась до Кіровоградської обласної державної адміністрації та Созонівської сільської ради листами від 26.01.201 № 07-3/264, 19.04.2018 № 07-3/939 та від 21.06.2018 № 07-3/1445 щодо вжиття заходів впливу в межах компетенції з метою недопущення забруднення природних ресурсів області (а.с. 53-55).

КП Созонівський комунальник не погодившись із приписом №36 від 30.05.2018, оскаржило його у судовому порядку.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року по справі № 1140/2640/18 вирішено в задоволенні адміністративного позову комунального підприємства "Созонівський комунальник" (27602, вул. Паркова, 9, с. Созонівка, Кіровоградський р-н, Кіровоградська обл., код ЄДРПОУ 37981013) до Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області (25006, вул. В. Чміленка, 84/37, м. Кропивницький, код ЄДРПОУ 38037110) про визнання протиправним і скасування припису №36 від 30.05.2018р. - відмовити (а.с. 76-78).

Згідно даних Діловодства спеціалізованого суду, рішення набрало законної сили.

З 26.10.2018 по 29.10.2018 Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області провела позапланову перевірку виконання КП "Созонівський комунальник" припису №36 від 30.05.2018, за наслідком якої було складено акт № 07-137 (а.с. 49-50).

Згідно зазначеного акту, припис не виконано. Так, порушення положень статей 44, 110 Водного кодексу України, щодо не забезпечення виконання умов дозволу на спеціальне водокористування від 24.04.2017, діючого з 08.06.2017 по 24.10.2019 № 799 у частині виконання заходів по охороні та раціонального використання водних ресурсів та запобігання їх забруднення - не виконано (а.с. 49, зворотній бік, а.с. 50).

Копію акту перевірки направлено КП "Созонівський комунальник" рекомендованим поштовим відправленням (а.с. 50, зворотній бік).

28.11.2018 у зв'язку з невиконанням припису від 30.05.2018 №36 Державним агентством водних ресурсів України винесено припис № 07-8/2767 про анулювання дозволу на спеціальне водокористування від 24.04.217 № 799, виданого Комунального підприємства "Созонівський комунальник" (а.с. 9-10).

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877- V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством (ст.2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 р. №1264-XII - далі по тексту Закон №1264-XII).

Відповідно до ч.3 ст.16 Закону №1264-XII, державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та інші державні органи, до компетенції яких законами України віднесено здійснення зазначених функцій.

Також, за змістом ч. 1 ст. 5 Закону України від 19 червня 2003 року № 963-IV "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно з ч.1 ст.20-2 Закону №1264-XII до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, в тому числі про використання та охорону земель.

Відповідно до ст.34 Закону №1264-XII завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Згідно абз. 5 ч. 1 ст. 6 Закону №877- V підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Підставою позапланового заходу стало звернення гр. ОСОБА_1 стосовно забруднення КП "Созонівський комунальник" річки Созонівка Кіровоградського району Кіровоградської області, що було встановлено рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року по справі № 1140/2640/18 (а.с. 76-78).

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст.7 Закону №877-V, за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до ч.2 ст.8 Закону №877-V, органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов'язані, зокрема, повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом та дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання, утримуватися від необґрунтованих висновків щодо відповідності поведінки суб'єктів господарювання вимогам законодавства, неправомірного та необґрунтованого застосування санкцій до суб'єктів господарювання.

Відповідно до ст.40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення; д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов'язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. При використанні природних ресурсів має забезпечуватися виконання й інших вимог, встановлених цим Законом та іншим законодавством України.

Ст. 35 Закону України "Про охорону земель" встановлено, що власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; дотримуватися стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов'язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів; надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування відомості про застосування пестицидів та агрохімікатів; сприяти систематичному проведенню вишукувальних, обстежувальних, розвідувальних робіт за станом земель, динамікою родючості ґрунтів; своєчасно інформувати відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо стану, деградації та забруднення земельних ділянок; забезпечувати додержання встановленого законодавством України режиму використання земель, що підлягають особливій охороні; забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку; забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.

Відповідно до положень ст. 11 Закону №877-V суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Судом встановлено, що Департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Кіровоградської області забезпечує виконання покладених на нього завдань (http://www.kr-admin.gov.ua/start.php?q=Struktur/Ua/ecolog.html).

Положення про Департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 24.09.2018 № 671-р (http://ekolog.kr-admin.gov.ua/files/pologennya__2018.pdf), затверджені права та обов'язки зазначеного департаменту.

Натомість згідно Положення про Департамент екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації, відсутнє право вказаного Департаменту на звернення до суду, зокрема з позовом стосовно анулювання дозволу на спеціальне водокористування.

Згідно п. 9 ч. 1 ст. 16 Водного кодексу України до відання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, в галузі управління і контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів належить видача дозволів на спеціальне водокористування.

Відповідно до положень ст. 55 Водного кодексу України припинення права спеціального водокористування здійснюється шляхом анулювання дозволу на спеціальне водокористування.

Орган, що видав дозвіл на спеціальне водокористування, звертається до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання дозволу з підстав, в тому числі порушення умов спеціального водокористування та охорони вод, стосовно яких центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони і раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів, раніше було видано припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Відповідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. N 321, Про затвердження Порядку видачі дозволів на спеціальне водокористування та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1992 р. N 459 дозволи на спеціальне водокористування, видані до 3 червня 2017 р. (включно), діють до моменту закінчення строку їх дії, а їх анулювання з підстав, передбачених законом, здійснюється Державним агентством водних ресурсів.

З огляду на викладене, з урахуванням того Державне агентство водних ресурсів України є належним позивачем у справі, а доводи представника відповідача стосовно того, що дозвіл на спеціальне водокористування був виданий Департаментом екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної Державної адміністрації, а тому лише вказаний департамент наділений правом звернення до суду з відповідним позовом, суд не бере до уваги.

Таким чином, враховуючи те, що КП "Созонівський комунальник" порушено умови спеціального водокористування та охорони вод, з урахуванням раніше видано припис щодо усунення вказаних порушень із наданням достатнього часу для їх усунення, та враховуючи його не виконання, суд вважає позовні вимоги законним та обґрунтованими, а тому необхідно їх задовольнити.

Стосовно доводів, КП "Созонівський комунальник" про неможливість виконати вимоги припису з об'єктивних причин, а саме відсутності коштів, то суд зазначає, що вказані обставини не є підставою для продовження використання спеціального водокористування з порушенням умов дозволу на спеціальне водокористування № 799 терміном дії до 24.11.2019 року, виданий КП "Созонівський комунальник".

При зверненні до суду з даним адміністративним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921 грн.

Відповідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на викладене, судовий збір у розмірі 1921 грн. не підлягає стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 263 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Державного агентства водних ресурсів України (вул. Велика Васильківська, 8, м. Київ, 01004, код ЄДРПОУ 37472104) до комунального підприємства "Созонівський комунальник" (вул. Паркова, 9, с. Созонівка, Кіровоградський район, Кіровоградська область, 27602, код ЄДРПОУ 37981013), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області (вул. В. Чміленка, 84/37, м. Кропивницький, 25022, код ЄДРПОУ 38037110) про анулювання дозволу - задовольнити.

Анулювати дозвіл Департаменту екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації на спеціальне водокористування № 799 від 24.04.2017, терміном дії до 24.10.2019, виданий КП "Созонівський комунальник".

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду А.В. Сагун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2019
Оприлюднено08.04.2019
Номер документу80976976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/341/19

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 17.01.2020

Кримінальне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк М. І.

Ухвала від 25.09.2019

Кримінальне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк М. І.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 29.07.2019

Кримінальне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Крилюк М. І.

Ухвала від 11.07.2019

Кримінальне

Івано-Франківський апеляційний суд

Гриновецький Б. М.

Постанова від 27.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні