Справа № 308/11997/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2019 року м. Ужгород
Слідчий суддяУжгородськогоміськрайонногосуду Закарпатськоїобласті ОСОБА_1 ,при секретарі- ОСОБА_2 , заучасті слідчого - ОСОБА_3 ,прокурора ОСОБА_4 ,представника Благодійногофонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » -адвоката ОСОБА_5 ,розглянувши усудовому засіданніклопотання старшогослідчого 1відділення слідчоговiддiлуУправління СБУкраїни вЗакарпатський областістаршого лейтенанта ОСОБА_3 погоджене прокурором прокуратури Закарпатської області ОСОБА_6 в кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26.12.2017 року за №22017070000000149 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.110-2 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, що перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 »,-
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий 1 відділення слідчого вiддiлу Управління СБ України в Закарпатський області старший лейтенант ОСОБА_3 , запогодженням прокурора прокуратури Закарпатської області ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді Ужгородського міськрайонного суду з клопотанням у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26.12.2017 року за №22017070000000149 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.110-2 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, що перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та знаходяться у регіональному офісі Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 .
Клопотання мотивоване тим, що відомості до ЄРДР внесені на підставі повідомлення Держфінмоніторингу України, та доданих матеріалів, згідно яких посадові особи благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (юридична адреса: АДРЕСА_2 ), протягом 2016 2017 років отримали та здійснили фінансування фізичних та юридичних осіб на території України, на суму що перевищує вісімнадцять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, з метою зміни меж території та державного кордону України.
При цьому, Благодійний Фонд « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (юридична адреса: АДРЕСА_2 ), в період з 01.08.2016 року по 31.10.2017 року, отримав від угорської фірми « ІНФОРМАЦІЯ_2 » кошти в сумі 2642,08 млн. форинтів (еквівалент 258,35 млн. грн..) та 0,03 млн. євро (еквівалент 0,96 млн. грн.), які були конвертовані через банківські установи розташовані на території України. В свою чергу, вищевказаний благодійний фонд, продовж вказаного періоду, перерахував на користь 1591 фізичних осіб підприємців та 160 юридичних осіб, в якості фінансової допомоги, кошти в розмірі 482,39 млн. грн.
Поряд з цим, благодійний фонд « ІНФОРМАЦІЯ_1 », протягом зазначеного періоду, неодноразово оголошував конкурси до яких залучалися «закарпатські угорці» в рамках програми «План Егана» (програма спрямована на економічний розвиток Закарпаття), які в свою чергу активно, у фінансовому плані, підтримує провладна партія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та радикальні націоналісти з про угорської партії « ІНФОРМАЦІЯ_4 », яку очолює прем`єр-міністр Угорщини ОСОБА_7 .
Одночасно з цим, провладна партія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та радикальні націоналісти з проросійської партії « ІНФОРМАЦІЯ_4 », на даний час, проводять активну політику, спрямовану на підтримку угорців, які постійно проживають на території Закарпатської області та члени про радикальної партії « ІНФОРМАЦІЯ_4 », із залученням угорців вихідців із Закарпатської області, здійснюють різного виду акції спрямовані на «Самовизначення для ІНФОРМАЦІЯ_5 », а саме відокремлення території Закарпатської області з передачею під юрисдикцію іншої держави або утворення на території області іншої суверенної держави.
Таким чином, посадові особи благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюють фінансування дій, з метою зміни меж території та державного кордону України, тобто в діях посадових осіб зазначеного фонду наявні ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 110-2 КК України (фінансування дій, вчинених з метою начильн6ицької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України).
В ході досудового розслідування отримано відомості з відділу ІНФОРМАЦІЯ_6 , відповдіно до яких встановлено, що діяльність БО БФ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » здійснюється таким чином, що фінансові операції Фонду, здійснюються у формі безповоротної фінансової допомоги, при цьому, за таких умов, у разі якщо фізична особа підприємець отримує інші доходи, ніж від підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими для платників податків фізичних осіб (п.177.6 ст.177 Податкового Кодексу України). За таких обставин в діях посадових осіб благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » наявні ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
12.10.2018 року до слідчого відділу Управління з Держфінмоніторингу України надійшли додаткові узагальнені матеріали стосовно фінансових операцій, проведених за участю Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), з яких вбачається наступне.
В період з 24.10.2017 по 13.09.2018 рр. на адресу Держфінмоніторингу надійшло 2215 повідомлень, в тому числі від ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (МФО НОМЕР_2 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (МФО НОМЕР_3 ), ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (МФО НОМЕР_4 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (МФО НОМЕР_5 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (МФО НОМЕР_6 ), АБ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (МФО НОМЕР_7 ) стосовно фінансових операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, проведених за участю Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », на загальну суму 1521,05 млн.грн. (у тому числі 4870,00 млн. форинтів), з яких підлягають обов`язковому фінансовому моніторингу 2139 повідомлень, на загальну суму 1501,82 млн.грн., внутрішньому фінансовому моніторингу 14 повідомлень, на загальну суму 3,45 млн.грн., обов`язковому та внутрішньому фінансовому моніторингу 62 повідомлення, на загальну суму 15,78 млн. гривень.
Поряд з цим, згідно матеріалів Держфінмоніторингу станом на 01.07.2018 року, з урахуванням відомостей наданих ДФС України, Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » здійснено перерахунок коштів на рахунки 1762 фізичних осіб-підприємців, з яких відомості щодо реєстрації 8 фізичних осіб-підприємців як СПД взагалі відсутні, 1216 фізичних осіб-підприємців зареєстровані протягом період з 28.01.2016 по 10.07.2018 рр., 535 фізичних осіб-підприємців зареєстровані в період з 1992 по 2015 рр. в той час як р.н.о.к.п.п. 3 фізичних осіб-підприємців взагалі відсутні.
При цьому, після отриманні безповоротної фінансової допомоги, станом на 01.07.2018 року у низки фізичних осіб-підприємців змінено стани платників податків з діючих на негативні. Більшість фізичних осіб-підприємців були зареєстровані напередодні отримання фінансової допомоги від Фонду та деякі, протягом кількох місяців після отримання такої допомоги, змінювали стани платників податків з діючих на негативні.
В ходідосудового розслідування,органом досудовогорозслідування,на підставіухвали слідчогосудді ужездійснювався тимчасовийдоступ доречей ідокументів розкриття банківськоїтаємниці,за результатамичого отримановідомості заперіод з01.08.2016по 18.05.2018рр.,про рухкоштів порахункам Благодійногофонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 »за №№ НОМЕР_8 (українська гривня), № НОМЕР_9 (угорський форинт), № НОМЕР_9 (українська гривня), № НОМЕР_10 (угорський форинт), № НОМЕР_10 (українська гривня), № НОМЕР_11 (угорський форинт), № НОМЕР_11 (євро), № НОМЕР_11 (українська гривня), № НОМЕР_12 (українська гривня), які відкриті в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (МФО НОМЕР_2 ).
Додатково встановлено, що перелік документів, необхідних для подання фізичними особами-підприємцями та юридичними особами для участі в конкурсі (тендері) з фінансової підтримки малого підприємництва та сільського господарства Благодійним фондом « ІНФОРМАЦІЯ_7 », у відповідності до офіційних даних, які містяться на веб-сайті Фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_14 повинен містити для фізичних осіб обов`язкові наступні документи: заявку; оригінал свідоцтва про державну реєстрацію заявника; паспорт особи заявника; оригінал ідентифікаційного номера; документ, що засвідчує володіння угорською мовою (угорський паспорт, сертифікат угорської школи тощо); у разі необхідності також: документи на право користування або володіння земельною ділянкою, свідоцтво щодо професійної кваліфікації, свідоцтво про народження дітей або інші документи про його підтвердження.
У свою чергу, для юридичних осіб встановлено наступний перелік документів: заявка юридичної особи-заявника; інформація щодо інших джерел співфінансування згідно поданої заявки юридичної особи-заявника; інформація щодо устаткування, його технічних параметрів, вартості і умов гарантії; свідоцтво про реєстрацію юридичної особи-заявника; паспорт та документи, які посвідчують право особи представляти юридичну особу-заявника; документи, які підтверджують особу власника (засновника) юридичної особи-заявника; зразок підпису особи, що має право представляти юридичну особу-заявника; документ, що засвідчує володіння угорською мовою (угорський паспорт, сертифікат угорської школи тощо) власника юридичної особи-заявника.
Як фізичними особами-заявниками так і юридичними особами-заявниками, для засвідчення мети отримання та використання коштів наданих Благодійним фондом « ІНФОРМАЦІЯ_7 », подається до Фонду « ІНФОРМАЦІЯ_15 ».
За результатами отримання та використання (освоєння) безповоротної фінансової допомоги від Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », фізичні особи-підприємці та юридичні особи, які отримали таку допомогу, зобов`язані направити до Фонду звіти про використання таких коштів, з одночасним наданням підтверджуючи документів (прибуткові ордери, довідки-фактури, свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарської техніки, рахунки, накладні, договори, угоди, специфікації тощо).
На підставі, та з урахуванням вищезазначених відомостей та документів, керівництвом Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », щорічно готуються бухгалтерські звіти щодо стану освоєння благодійних коштів за відповідними програмами (напрямками благодійної тендерної програми), які доповідаються відпорним посадовим особам уряду Угорщини, яким приймається рішення щодо доцільності існування програми Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
Також, згідно матеріалів ВКЗЕ УСБУ в Закарпатській області, Благодійний фонд « ІНФОРМАЦІЯ_7 » з 01.08.2016 по теперішній час здійснює перерахування на банківські рахунки фізичних та юридичних осіб грошових коштів у якості безповоротної фінансової допомоги за напрямками програми благодійного фонду «зелений туризм», «сільське господарство», «розвиток підприємництва». В подальшому благодійні кошти витрачаються набувачами на закупівлю товарно-матеріальних цінностей в цілях та у відповідності до бізнес-плану, про що набувачі допомоги звітують у фонд з долученням відповідних документів (чеків, квитанцій, прибуткових ордерів, накладних, договорів постачання, тощо).
Придбання набувачами ТМЦ здійснюється як за готівкові кошти так і шляхом проведення безготівкових розрахунків, тобто частина СПД обготівковує кошти з власних банківських рахунків.
У той же час, здобуті відомості вказують на запровадження окремими суб`єктами господарювання ( у т.ч. за попередньою змовою з набувачами фінансової допомоги) механізмів привласнення частки благодійних грошових коштів, відповідно до якого ними реалізовується принцип ведення «подвійної бухгалтерії» з внесенням до офіційних документів (договори постачання, специфікації, угоди, чеки, ордери тощо) недостовірних даних в частині завищення ціни товару, що дає змогу подальшого виведення різниці грошових коштів у тіньовий обіг, привласнення та розподілення між учасниками оборудки.
При цьому, прослідкувати системність таких протиправних механізмів, встановити всі їх складові та можливі негативні наслідки державній безпеці чи використання виведених в тіньовий обіг грошових коштів всупереч економічним інтересам України на даний час неможливо без додаткової інформації та документальних матеріалів, які передусім, перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
Зокрема, це відомості та документи, якими підтверджено рух за рахунками фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, у розрізі витрачених ними сум, реквізитів та їх контрагентів та часового ідентифікатору транзакцій або зняття коштів через касу банку у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 »; документальних матеріалів, які надавались набувачами безповоротної фінансової допомоги до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (пакет тендерної документації, в основі якого «Бізнес-План», з усіма наявними додатками), укладених між ними договорів набуття фін.допомоги, умов її отримання та використання, контролю за наданими благодійними коштами, офіційної звітності набувачів до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ( у т.ч. договори постачання з додатками та специфікаціями, чеки, ордери, угоди, квитанції тощо), та відповідно документальні матеріали наглядової ради Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яка веде контроль за використанням таких коштів; документальних матеріалів Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », які регламентують діяльність самого Фонду (статутні документи, положення про благодійну організацію з розподілом службових обов`язків, посадові інструкції та функціональні обов`язки всіх працівників Фонду тощо); документи якими регламентовано порядок участі набувачів у тендерній програмі, та порядок надання фінансової допомоги (положення тощо); документи якими регламентовано взаємовідносини з набувачами (порядок контролю за виділеними коштами, порядок надання звітності Фонду, передусім, вимоги до таких документів, на предмет їх відповідності до встановленої форми).
З огляду на вищевикладене, слідчий в клопотанні вказує, що в органу досудового розслідування на даний час, з урахуванням відомостей, які містяться в додаткових узагальнених матеріалах ІНФОРМАЦІЯ_16 , є достатні підстави вважати, що під виглядом фінансової допомоги суб`єктам господарювання, здійснюється фінансування незаконних проектів (включаючи поширення сепаратистських настроїв в Закарпатській області).
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що під час досудового розслідування виникла обгрунтована необхідність за даними фактами дослідити документи, які подавалися фізичними особами-підприємцями та юридичними особами-підприємцями до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яким в подальшому Фондом було надано безповоротну фінансову допомогу, на предмет перевірки та встановлення достовірності даних, які слугували підставою для участі в програмі Фонду, та передусім, дослідження обставин отримання фізичними особами-підприємцями та юридичними особами безповоротної фінансової допомоги - грошових коштів від Фонду, на предмет підтвердження чи спростування відомостей щодо можливого фінансування Фондом незаконних рухів, пов`язаних з посяганням на територіальну цілісність і недоторканість України, а також те, що відомості та документи, які перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », містять відомості, які можуть бути використанні як доказ в рамках даного кримінального провадження, та передусім, при наявності таких документів, органом досудового розслідування буде призначено та проведено ряд судово-економічних експертиз та податкових перевірок, а також почеркознавчих досліджень (експертиз), які допоможуть слідству встановити реальних та фіктивних учасників конкурсу (тендеру) програми Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », за висновками яких, слідчим шляхом буде встановлено фактичні обставини вчинення кримінального правопорушення, втрати державного бюджету в частині недоотриманих платежів, в ході таких фінансових операцій, так як в інший спосіб, завдання досудового розслідування не може бути виконане, слідчий просить суд надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які стосуються діяльності Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), за період з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр., а саме:
- документи, які надавались набувачами (фізична особа-підприємець, юридична особа) безповоротної фінансової допомоги до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (пакет тендерної документації, в основі якого «Бізнес-План», з усіма наявними додатками, укладених між ними договорів набуття (отримання, перерахування) фінансової допомоги, умов її отримання та використання, контролю за наданими благодійними коштами, офіційної звітності набувачів до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (у т.ч. договори постачання з додатками та специфікаціями, чеки, ордери, угоди, квитанції тощо), та відповідно документальні матеріали наглядової ради Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яка веде контроль за використанням таких коштів щодо кожної окремо визначеної фізичної особи-підприємця та юридичної особи, яким з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр. Благодійним фондом « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) надано безповоротну фінансову допомогу.
- документи, якими регламентовано діяльність Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (статутні документи, положення про благодійну організацію з розподілом службових обов`язків, посадові інструкції та функціональні обов`язки всіх працівників Фонду тощо); документи якими регламентовано порядок участі набувачів у тендерній програмі, та порядок надання фінансової допомоги (положення тощо); документи якими регламентовано взаємовідносини з Угорським урядом щодо виділення та перерахування коштів на рахунки Фонду; документи якими регламентовано взаємовідносини з набувачами (порядок контролю за виділеними коштами, порядок надання звітності Фонду, передусім, вимоги до таких документів, на предмет їх відповідності до встановленої форми).
які перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , в т.ч. у регіональному офісі за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення в оригіналах документи, які надавались набувачами (фізична особа-підприємець, юридична особа) безповоротної фінансової допомоги до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (пакет тендерної документації, в основі якого «Бізнес-План», з усіма наявними додатками, укладених між ними договорів набуття (отримання, перерахування) фінансової допомоги, умов її отримання та використання, контролю за наданими благодійними коштами, офіційної звітності набувачів до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (у т.ч. договори постачання з додатками та специфікаціями, чеки, ордери, угоди, квитанції тощо), та відповідно документальні матеріали наглядової ради Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яка веде контроль за використанням таких коштів щодо кожної окремо визначеної фізичної особи-підприємця та юридичної особи, яким з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр. Благодійним фондом« ІНФОРМАЦІЯ_1 »(ЄДРПОУ: НОМЕР_1 )надано безповоротнуфінансову допомогу,та зможливістю вилученняналежним чиномзавірених копійдокументів,якими регламентованодіяльність Благодійногофонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (статутнідокументи,положення проблагодійну організаціюз розподіломслужбових обов`язків,посадові інструкціїта функціональніобов`язки всіхпрацівників Фондутощо);документи якимирегламентовано взаємовідносиниз Угорськимурядом щодовиділення таперерахування коштівна рахункиФонду;документи якимирегламентовано порядокучасті набувачіву тендернійпрограмі,та порядокнадання фінансовоїдопомоги (положеннятощо);документи якимирегламентовано взаємовідносиниз набувачами(порядокконтролю завиділеними коштами,порядок наданнязвітності Фонду,передусім,вимоги до такихдокументів,на предметїх відповідностідо встановленоїформи),так якв іншийспосіб отриматидо нихдоступ неможливо,а також забезпечити можливість вилучення вказаних відомостей та документів у регіональному офісі Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , що розташований за адерсою: АДРЕСА_1 .
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просить його задовольнити з підстав та мотивів викладених у ньому. Надав пояснення аналогічні викладеним. Зазначив, що оригінали документів необхідні для проведення ряду експертиз.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просить його задовольнити з підстав та мотивів викладених у ньому. Наголосив на тому, що приводом та підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугувало повідомлення Держфінмоніторингу України, та доданих матеріалів, які здійснюють моніторинг фінансових операцій.
Представник Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 »в судовому засіданні заперечив проти задоволення клопотання. Вважає, що клопотання не відповідає вимогам КПК України, не містить перелік документів до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ. зазначив, що у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відсутні оригінали документів, а наявні тільки їх копії. Вважає клопотання безпідставним, та таким що не підлягає до задоволення.
Дослідивши матеріали даного клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань №22017070000000149 від 26.12.2017 року, підтверджено,що слідчим вiддiлом Управління СБ України в Закарпатський області, здійснюється розслідуваннякримінального провадження заправовоюкваліфікацієюзач.4 ст. 110-2 КК України.
Згідно з ч.1 ст.92КПК України обовязок доказування обставин,передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурората, в установлених цим Кодексом випадках, -напотерпілого.
Відповіднодо ст. 159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якоїзнаходяться такі речі і документи,можливості ознайомитися з ними, зробити їх копіїта вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовийдоступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч.5, 6 ст.163КПК України суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1)перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2)самі по собі або в сукупності з іншимиречамиідокументами кримінального провадження, у звязку з яким подається клопотання, маютьсуттєвезначеннядля встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) нестановлять собоюабоневключають речейідокументів, які містять охоронювану законом таємницю.
Так, відповідно до ст. 99КПК України документом є спеціальностворений з метою збереження інформації матеріальний обєкт, який міститьза фіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображеннятощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
За положеннями ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ст.132КПК України застосуваннязаходу забезпеченнякримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів, недопускається, якщо сторона кримінального провадження недоведе, що потреби судового розгляду виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні. Згідно вимог ст.132КПК України дляоцінкипотреб досудового розслідування слідчийсуддя зобовязанийврахувати можливістьбеззастосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речіі документи,якіможуть бутивикористаніпідчассудовогорозгляду для встановлення обставину кримінальномупровадженні.
Таким чином слідчий суддя зобов`язаний перевіряти наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи особи, врахувати докази на підтвердження обставин, викладених у клопотанні, які мають бути надані ініціатором клопотання.
Вищевказана інформація, про доступ до якої ставиться в клопотанні слідчого, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні №22017070000000149 від 26.12.2017 року у звязку з чим необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », та стосуються його діяльності за період з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр. щодо підтвердження кожного факту надання безповоротної фінансової допомоги фізичним особам-підприємцям та юридичним особам-підприємцям з можливістю вилучення належним чином завірених копій даних документів. Крім того, на думку слідчого судді, наявні достатні підстави вважати, щодокументи, доступ до яких просить надати слідчий, являються джерелом доказів, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, якінеможливо встановити іншимспособом.
Наданими матеріалами клопотанняпозарозумним сумнівомдоведено, що на даний часпроводитьсявичерпнийкомплекс заходів,спрямованих нарозкриттякримінального правопорушення тавстановленняосіб(їхмісцезнаходження),якійоговчинили,як ідоведено можливість використанняяк доказів відомостей,щомістятьсявзазначенихв клопотанні документах та неможливість іншимиспособамидовестиобставини,які передбачається довести за допомогою вказанихдокументів.
Клопотання сторони кримінального провадження в частині надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення оригіналів, не підлягає задоволенню, оскільки стороною кримінального провадження в порушення вимог ч. 1 ст.159, п. 7 ч. 2 ст.160, ч. 7 ст.163 КПК України:у клопотаннінедоведена доцільністьвилучення інеобгрунтована наявністьдостатніх підставвважати,що самебез такого вилученнявказаних документівіснує реальназагроза зміниабо знищення таких документів або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів. Посилання сторони кримінального провадження на те, що оригінали зазначених речей і документів мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, тобто будуть використані, як докази, не доводять того, що належним чином засвідчені копії вказаних документів не зможуть підтвердити викладені стороною кримінального провадження у клопотанні обставини. Також стороною кримінального провадження до клопотання не додано будь-яких доказів того, що у кримінальному провадженні призначено експертизи для забезпечення проведення яких слід отримати саме оригінали вищевказаних документів, а також те, що наявні достатні підстави вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза їх зміни або знищення.
Зважаючи на викладене клопотання підлягає до часткового задоволення.
Керуючись статтями40,131,132,159164 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшогослідчого 1відділення слідчоговiддiлуУправління СБУкраїни вЗакарпатський областістаршого лейтенанта ОСОБА_3 погоджене прокурором прокуратури Закарпатської області ОСОБА_6 в кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26.12.2017 року за №22017070000000149 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.110-2 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів, що перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » задовольнити частково.
Надати старшому слідчому 1 відділення слідчого відділу Управління СБ України в Закарпатській області старшому лейтенанту ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей і документів, які стосуються діяльності Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), за періодз 01.08.2016по 31.12.2018рр., перебуваютьу володінніБлагодійного фонду« ІНФОРМАЦІЯ_1 » а саме:
- документи, які надавались набувачами (фізична особа-підприємець, юридична особа) безповоротної фінансової допомоги до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (пакет тендерної документації, в основі якого «Бізнес-План», з усіма наявними додатками, укладених між ними договорів набуття (отримання, перерахування) фінансової допомоги, умов її отримання та використання, контролю за наданими благодійними коштами, офіційної звітності набувачів до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (у т.ч. договори постачання з додатками та специфікаціями, чеки, ордери, угоди, квитанції тощо), та відповідно документальні матеріали наглядової ради Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яка веде контроль за використанням таких коштів щодо кожної окремо визначеної фізичної особи-підприємця та юридичної особи, яким з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр. Благодійним фондом « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) надано безповоротну фінансову допомогу.
- документи, якими регламентовано діяльність Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (статутні документи, положення про благодійну організацію з розподілом службових обов`язків, посадові інструкції та функціональні обов`язки всіх працівників Фонду тощо); документи якими регламентовано порядок участі набувачів у тендерній програмі, та порядок надання фінансової допомоги (положення тощо); документи якими регламентовано взаємовідносини з Угорським урядом щодо виділення та перерахування коштів на рахунки Фонду; документи якими регламентовано взаємовідносини з набувачами (порядок контролю за виділеними коштами, порядок надання звітності Фонду, передусім, вимоги до таких документів, на предмет їх відповідності до встановленої форми).
які перебувають у володінні Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , в т.ч. у регіональному офісі за адресою: АДРЕСА_1 , документи, які надавались набувачами (фізична особа-підприємець, юридична особа) безповоротної фінансової допомоги до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (пакет тендерної документації, в основі якого «Бізнес-План», з усіма наявними додатками, укладених між ними договорів набуття (отримання, перерахування) фінансової допомоги, умов її отримання та використання, контролю за наданими благодійними коштами, офіційної звітності набувачів до Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (у т.ч. договори постачання з додатками та специфікаціями, чеки, ордери, угоди, квитанції тощо), та відповідно документальні матеріали наглядової ради Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яка веде контроль за використанням таких коштів щодо кожної окремо визначеної фізичної особи-підприємця та юридичної особи, яким з 01.08.2016 по 31.12.2018 рр. Благодійним фондом« ІНФОРМАЦІЯ_1 »(ЄДРПОУ: НОМЕР_1 )надано безповоротнуфінансову допомогу,документи якими регламентованодіяльність Благодійногофонду « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (статутнідокументи,положення проблагодійну організаціюз розподіломслужбових обов`язків,посадові інструкціїта функціональніобов`язки всіхпрацівників Фондутощо);документи якимирегламентовано взаємовідносиниз Угорськимурядом щодовиділення таперерахування коштівна рахункиФонду;документи якимирегламентовано порядокучасті набувачіву тендернійпрограмі,та порядокнадання фінансовоїдопомоги (положеннятощо);документи якимирегламентовано взаємовідносиниз набувачами(порядокконтролю завиділеними коштами,порядок наданнязвітності Фонду,передусім,вимоги до такихдокументів,на предметїх відповідностідо встановленоїформи),так якв іншийспосіб отриматидо нихдоступ неможливо з можливістю вилучення належним чином завірених копій вказаних документів.
В решті вимог клопотання - відмовити.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до зазначених у ухвалі документів відповідно дост.166 КПК Українислідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження,якій надано право доступу до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначенихв ухвалі документів і речей.
Повний текст ухвали складено і оголошено 08.04.2019 року о 13 - 30 год.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 81029740 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Бенца К. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні