Справа № 750/4950/18
Провадження № 2/750/34/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2019 року м. Чернігів
Деснянський районний суд м. Чернігова в складі:
головуючого - судді Литвиненко І.В.
за участі секретаря судового засідання - Юрченко І. В.,
за участю прокурора Рибалко Н. В., представника позивача ОСОБА_1, відповідача, представника відповідача ОСОБА_2, представників третьої особи ОСОБА_3, ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін цивільну справу за позовом заступника прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації та Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм до ОСОБА_5 про стягнення грошових коштів,
третя особа - Північний офіс Держаудитслужби,
ОСОБА_6 виклад позиції позивача.
23.05.2018 заступник прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації та Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм звернувся з позовом до ОСОБА_5 про стягнення грошових коштів в якому просив: стягнути з ОСОБА_5 суму втрат фінансових та матеріальних ресурсів в розмірі середньомісячної заробітної плати в сумі 20 834,77 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_5 з 11.09.2015 до 31.01.2016 виконував обов'язки, а з 01.02.2016 і до теперішнього часу є генеральним директором - керівником художнім Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм .
Управлінням Північного офісу Держаудислужби в області з 05.09.2017 по 02.11.2017 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Філармонійного центру за період з 01.01.2014 по 31.08.2017, за результатами якої складено акт від 08.11.2017 №05-30/6.
Так, ревізією обґрунтованості віднесення витрат до собівартості виробленої продукції, наданих послуг установлено, що у порушення вимог ст. ст. 5, 9 Закону України Про колективні договори і угоди , п. 6 П (С)БО 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, п. 10.5 Колективного договору Філармонійного центру на 2012 - 2017 роки, прийнятого на загальних зборах колективу 17.12.2012 (протокол № 5), Філармонійним центром у листопаді 2016 року зайво здійснено видатків за рахунок власних коштів у сумі 15 210 грн. на оплату вартості навчання працівника (з листопада 2016 по лютий 2017 років), чим здійснено покриття його витрат на відповідну суму при відсутності дебіторської заборгованості в обліку. Ревізією установлено, що ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за 2016 рік отримано збиток у сумі 32 тис. грн., що стало наслідком виникнення непокритого збитку станом на 01.01.2017 у сумі 8 тис. грн. Крім того, наявність в обліку підприємства кредиторської заборгованості станом на 01.01.2017 у сумі 12 210 грн. перед Чернігівською філією Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва за навчання ОСОБА_7 свідчить про відсутність коштів на оплату за навчання. Внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм завдано збитків на суму 15 210 грн. Порушення частково усунуто на суму 12 008 грн. Залишок невідшкодованої суми становить 3 202 грн. Встановлено також порушення вимог ст. ст. 21, 98 КЗпП України, ст. 20 Закону України Про оплату праці , ч. 1ст. 57, ч. 1 ст. 65 ГК України, п. 2.4 Статуту, п. 1.6 контрактів з генеральним директором-керівником художнім від 01.02.2016 та від 23.02.2017, наказів Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації, генеральному директору-керівнику художньому ОСОБА_5 нараховано та виплачено за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 надбавку за складність та напруженість у роботі, а також премії на загальну суму 262 361,20 грн. (у тому числі за 2016 рік - 109 721,20 грн., за 2017 рік - 152 640 грн.) та сплачено ЄСВ, нарахованого на зазначені виплати на суму 57 719,46 грн. (у тому числі за 2016 рік - 24 138,66 грн., за 2017 - 33 580,80 грн.) за рахунок коштів обласного бюджету, а не за рахунок власних коштів підприємства, чим здійснено покриття витрат Філармонійного центру на відповідні суми. Також згідно з наказом Департаменту культури і туризму, національностей та релігій облдержадміністрації від 21.01.2016 № 14 в.о. генерального директора- керівника художнього ОСОБА_5 встановлено надбавку у розмірі 50 % посадового окладу за складність та напруженість у роботі на період з 04.01.2016 і до призначення керівника підприємства, яка мала сплачуватися за рахунок частки доходу, одержаного Філармонійним центром в результаті його господарської діяльності. Порушення частково відшкодовано в сумі 186 220,80 грн. Також в позові зазначено, що встановлено, що у порушення вимог ст. 98 КЗпП України, ст. 13 Закону України Про оплату праці , п.п. 4 п. 2 наказу Міністерства культури України Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки від 18.10.2005 № 745, Філармонійним центром зайво нараховано та виплачено доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт заступникам керівника, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 на загальну суму 313 000,83 грн. (у тому числі за 2016 рік - 188 039,59 грн., за січень - серпень 2017 року - 124 961,24 грн.) та зайво сплачено ЄСВ, нарахованого на зазначену доплату на загальну суму 68 860,18 грн. (у тому числі за 2016 рік - 41 368,71 грн., за січень - серпень 2017-27 491,47 грн.). Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 381 861,01 грн. Порушення частково відшкодовано в сумі 267 477,78 грн. Первіркою також встановлено, що ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм упродовж 01.01.2014 - 31.08.2017, у порушення вимог ст. 854 ЦК України, ч. 6 ст. 22, ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, за рахунок бюджетних коштів, згідно укладених цивільно-правових угод та на підставі підписаних актів виконаних робіт зайво нараховано та виплачено штатним працівникам ОСОБА_8 та ОСОБА_9 винагороди за невиконані ними роботи на загальну суму 18 739,61 грн. (у тому числі за 2014 рік - 2 802,50 грн, за 2015 - 6 446,62 грн., за 2016 - 1 683,40 грн., за січень - серпень 2017 року - 7 807,09 грн.) та зайво сплачено нарахованого ЄСВ, на загальну суму 5 297,36 грн. (у тому числі за 2014 рік - 972,47 грн., за 2015 - 2 236,98 грн, за 2016 - 370,35 грн., за січень - серпень 2017 року - 1 717,56 грн.), оскільки ці кошти вже були сплачені цим же працівникам у вигляді заробітної плати у повному обсязі за виконання ними своїх посадових обов'язків. Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 24 036,97 грн. Порушення частково відшкодовано в сумі 10 510,28 грн. Також, ревізією дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці за цивільно-правовими угодами встановлено, що у порушення вимог ч. 1 ст. 57 ч. 1 ст. 65, ч. 1 ст. 75, ч. 10 ст. 78 ГК України, п. 4.2 та п. 4.4 Статуту, Філармонійним центром у червні - липні 2016 року надано Громадській організації Міріданс на безоплатній основі автобус Ютонг без погодження з власником або уповноваженим ним органом, а також за цивільно-правовими угодами та на підставі актів виконаних робіт оплачено послуги водіїв (фізичних осіб), що здійснювали перевезення, які не перебували в штаті, на загальну суму 2 806,34 грн. та сплачено ЄСВ, нарахованого на такі виплати, в сумі 617,39 грн., чим здійснено покриття витрат сторонніх юридичних осіб за рахунок бюджетних коштів у розмірі 3 423,73 грн. при відсутності дебіторської заборгованості в обліку Філармонійного центру. Так, ревізією установлено, що Громадська організація Міріданс кошти ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за послуги з перевезення не перераховувала, послуги водіїв не замовлялись та не відшкодовувались Філармонійному центру. Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 3 423,73 грн. Порушення не відшкодовано. У 2015 році (6 771,78 грн.) та січні 2017 року (4 668,43 грн.) суми коштів, які утримані Філармонійним центром із заробітної плати працівників (виплаченої за кошти обласного бюджету), операції з якими проведені у минулих бюджетних періодах (внаслідок перерахунку заробітної плати у зв'язку з лікарняними) за загальним фондом кошторису по КФК 110103, не перераховувалися до обласного бюджету, що є порушенням вимог п. 34, ч. 1 ст. 66, ст. 48 Бюджетного кодексу України, п. 1.11 Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44. Внаслідок вищевикладеного обласним бюджетом у 2015, 2017 роках недоотримано доходів на загальну суму 11 440,21 грн. Порушення не відшкодовано
Крім того, Філармонійним центром у липні 2017 року безпідставно (за відсутністю факту відрядження працівника та пов'язане з цим його проживання) здійснено виплату коштів з каси у сумі 2 160 грн. за авансовим звітом від 06.07.2016, чим здійснено покриття витрат працівника при відсутності дебіторської заборгованості в обліку філармонійного центру. Помічнику генерального директора Філармонійного центру ОСОБА_10 виплачено з каси підприємства кошти у сумі 2 540 грн. за видатковим касовим ордером від 11.07.2016 по відомості на виплату коштів за липень 2016 року. З них 2 160 грн. витрачено на послуги проживання з 29.06.2016 по 05.07.2016 на б/о Сигнал смт. Затока Одеської області (квитанція від 05.07.2016 № 010313, авансовий звіт від 06.07.2016). Водночас відповідно до табелю обліку робочого часу за червень та липень 2016 року ОСОБА_10 не перебував у відрядженні з 29.06.2016 по 05.07.2016, накази або інші розпорядчі документи Філармонійного центру щодо відрядження помічника генерального директора в смт. Затока Одеської області відсутні. Внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм завдано збитків на суму 2 160 грн. Порушення не відшкодовано. Крім того, за результатами проведеної зустрічної звірки у підприємстві Навчально-методичний центр Федерації профспілкових організацій Чернігівської області встановлено, що Філармонійним центром у порушення вимог ст. 193 ГК України, ч. 6 ст. 22, ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, пунктів 4.1, 5.7, 5.8.9, 5.8.10 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09, у серпні- вересні 2017 здійснено видатки бюджетних коштів загального фонду у сумі 10 600 грн. без отримання послуг, які передбачені кошторисами витрат на проведення культурно-мистецьких заходів (послуг з проживання), та за які фактично сплачені кошти (стор. 51-53 акту). Зустрічною звіркою встановлено, що фактично підприємством Навчально- методичний центр Федерації профспілкових організацій області надано послуги Філармонійному центру з харчування на 10 600 грн., послуги з проживання не надавались. Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 10 600 грн. Порушення не відшкодовано.
У порушення вимог ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України, п. 1 ст. 57, ч. 1 ст. 65 ГК України, п. 2.4 Статуту, п. 4.1 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09, Положення про Міжнародний фестиваль класичної музики Сіверські музичні вечори , затвердженого генеральним директором - керівником художнім Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм, Філармонійним центром у березні 2016 та березні 2017 років зайво здійснено видатків бюджетних коштів по КФК 110103 (з 2017 року КПКВ 2412030) Філармонії, музичні колективи і ансамблі та інші місницькі заклади і заходи за КЕКВ 2282 Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку у сумі 50 064,65 грн. (у тому числі за 2016 рік - 24 248,45 грн., за 2017 - 25 816,20 гри.) на виплату гонорарів учасникам Міжнародного фестивалю Сіверські музичні вечори та сплату ЄСВ, нарахованого на гонорари, здійснення яких не передбачено Положенням про Міжнародний фестиваль класичної музики Сіверські музичні вечори , що призвело до здійснення видатків бюджетних коштів на фінансування зазначеного фестивалю у 2016 - 2017 роках у завищених розмірах (стор. 87 - 89 акту, додаток 103, 105, 106). Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 50 064,65 грн. Порушення відшкодовано частково в сумі 25 816,20 грн. ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм упродовж ревізійного періоду відповідно до індивідуальних кошторисів витрат на проведення культурно-мистецьких заходів здійснювалось придбання пально-мастильних матеріалів. Підприємством упродовж 2015 - 2016 та січня - серпня 2017 років списано паливно-мастильних матеріалів, придбаних за рахунок бюджетних коштів, у сумі 22 076,94 грн. (у тому числі: за 2015 - на суму 6 915,86 грн., за 2016 - З 652,65 грн., за 9 місяців 2017 - 11 508,43 грн.), використаного на покриття своїх поточних витрат, не пов'язаних із реалізацією окремих програм та заходів, на які ці кошти виділялись, що суперечить вимогам ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України, п. 4.1., 5.7 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно- мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09. Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 22 076,94 грн. Порушення відшкодовано частково в сумі 11 508,43 грн.
В поданій 21.03.2019 року письмовій заяві прокурор зазначала, що Філармонійним центром грошові кошти відшкодовані частково, а отже наразі загальний невідшкодований залишок складає 169062,48 грн ., хоча прокурор зазначав про те, що це шкода, завдана обласному бюджету, просив її стягнути з підстав, передбачених статтями 130, 133 КЗпП України, як шкоду, завдану підприємству, установі, організації в межах середньомісячного заробітку.
ІІ. Процесуальні дії у справі та заяви (клопотання) учасників справи.
Ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 05.06.2018 року відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 23.10.2018 року у справі було призначено судову експертизу.
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та наполягала на їх задоволенні з підстав зазначених у позові та зазначала, що положеннями контрактів з генеральним директором-керівником художнім від 01.06.2016 та 23.02.2017, передбачено обов'язок керівника забезпечувати ефективне використання і збереження закріпленого за підприємством майна (п. 1.1 контрактів), недопущення кредиторської та дебіторської заборгованості, недопущення нецільового та незаконного використання грошових коштів і майна (п. 2.4 контрактів). Згідно ст. 8 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні відповідальність за організацію бухгалтерського обліку несе власник або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Укладеними між відповідачем та генеральним директором - керівником художнім контрактами від 01.02.2016 та 23.02.2017, зокрема, п. 4.2, передбачено, що керівник відшкодовує збитки, заподіяні ним підприємству у порядку, що встановлений законодавством про працю. Проте внаслідок неналежного виконання відповідачем своїх посадових обов'язків та допущених порушень підприємству та обласному бюджету було заподіяно матеріальної шкоди.
Відповідач у судовому засіданні у задоволенні позову просив відмовити, подав письмовий відзив на позов в якому зазначав:
Філармонійним центром у листопаді 2016 року зайво здійснено видатків за рахунок власних коштів у сумі 15 210,00 грн. на оплату вартості навчання працівника (з листопада 2016 по лютий 2017 років), чим здійснено покриття його витрат на відповідну суму при відсутності дебіторської заборгованості в обліку Філармонійного центру. Внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» завдано збитків на суму 15 210,00 грн. Порушення частково усунуто на суму 12 008 грн. Залишок невідшкодованої суми становить 3 202 грн. однак у березні 2018 року утримано із заробітної плати ОСОБА_7 3202,00 грн.
З приводу завданої матеріальної шкоди у сумі 320 080,66 гривень за порушення законодавства при встановленні надбавок та доплат, виплати премій та матеріальної допомоги генеральному директору - керівнику художньому Філармонійного центру зазначав те, що порушення частково відшкодовано в сумі 267 477,78 грн. Відповідач також посилався на те, що Положенням про оплату праці Колективного договору ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» на 2012-2017 р.р. від 17 грудня 2012 року (зі змінами) визначено, що "відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 року № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств» із змінами згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. .\г2 1034 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 02 серпня 1995 р. № 597 і від 19 травня 1999 р. № 859» за виконання обов'язків визначених контрактом, встановити розмір посадового окладу генерального директора-керівника художнього у кратності «п'ять» до мінімального посадового окладу працівника основної професії, який працює на підприємстві - артиста оркестру II категорії 12-го тарифного розряду - з фонду заробітної плати. При зміні окладу працівника основної професії (артист оркестру II категорії 12-го тарифного розряду) відповідно до чинного законодавства змінюється посадовий оклад керівника.
Відповідач вказував, що Відповідно до висновку експертного дослідження Чернігівського відділення Київського НДІ судових експертиз за результатами проведення економічного дослідження від 25.04.2018 №1188/1189/18-24: «Документально та нормативно підтверджується виплата генеральному директору-керівнику і художньому Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм з 01.01.2016 р. по 31.08.2017 р. надбавки за складність та напруженість у роботі та премій на загальну суму 262 361,20 грн. (у т.ч. за 2016 рік - 109 721,20 грн., за 2017 рік - 152 640,00 грн.) та сплаченого ЄСВ, нарахованого на зазначені виплати суму 57 719,46 грн. (у т.ч. за 2016 рік - 24 138,66 грн., за 2017 рік - 33 580,80 грн.) з фонду заробітної плати, сформованого відповідно до вимог статті 16 та статті 15 Закону України «Про оплату праці» , згідно з умовами контрактів, укладених головою Чернігівської обласної державної адміністрації з генеральним директором- керівником художнім ОСОБА_5, положень колективного договору філармонійного центру» .
З приводу порушень вимог ст. 98 КЗпП України, ст. 13 Закону України ''Про оплату праці» , пп. 4 п. 2 наказу Міністерства культури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745, Філармонійним центром зайво нараховано та виплачено доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт заступникам керівника, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 на загальну суму 313 000,83 грн. відповідач зазначав, що порушення відшкодовано частково в розмірі 267477,78 грн. та пояснив, що у лютому 2018 року утримано із заробітної плати керівників структурних підрозділів філармонійного центру та х заступників кошти у сумі 94 282,84 грн. (копії особових рахунків за лютий 1018 року та меморіального ордеру № 5 за лютий 2018 року додаються). У березні 2018 року утримано із заробітної плати керівників структурних підрозділів філармонійного центру та їх заступників кошти у сумі 50 950,95 грн. У квітні 2018 року утримано із заробітної плати керівників структурних підрозділів філармонійного центру та їх заступників кошти у сумі 30759,31 грн. У травні 2018 року утримано із заробітної плати керівників структурних підрозділів філармонійного центру та їх заступників кошти у сумі 3 108,15 грн. Відповідно до наказу генерального директора-керівника художнього філармонійного центру від 17.11.2017 р. № 172 «Про внесення змін до наказів» внесено відповідні зміни до наказів ОККВП «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» щодо виплати доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт.
Відповідач зазначав також, що оскільки філармонійний центр не є бюджетною установою, закладом та організацією, а є комунальним комерційним підприємством, визначене наказом Міністерства культури України від 18.10.2005 р. № 745 обмеження на виплату доплат керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій, їх заступникам не розповсюджується на обласне комунальне концертно-видовищне підприємство «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» .
З приводу порушень вимог ст. 854 ЦК України, ч. б ст. 22, ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, стосовно того, що за рахунок бюджетних коштів, згідно укладених цивільно-правових угод та на підставі підписаних актів виконаних робіт зайво нараховано та виплачено штатним працівникам ОСОБА_8 та ОСОБА_9 винагороди за невиконані ними роботи на загальну суму 18 7390,61 грн. відповідач пояснив, що лютому 2018 року утримано із заробітної плати ОСОБА_8 кошти у сумі 2 373.00 грн.. у березні 2018 року утримано із заробітної плати ОСОБА_8 кошти у сумі 2 373,00 грн., у квітні 2018 року утримано із заробітної плати ОСОБА_8 кошти у сумі 2 373.00 грн., у травні 2018 року утримано із заробітної плати ОСОБА_8 кошти у сумі 3 005,62 грн., (копії особових рахунків за лютий 2018 р., за березень 2018 р., за квітень 2018 р., за травень 2018 р. та меморіальних ордерів № 5 за лютий 2018 р..
З приводу завдання шкоди обласному бюджету на суму 3423,73 за порушення вимог ч. 1 ст. 65, ч. 1 ст. 75, ч. 10 ст. 78 ГК України, п. 4.2 та п. 4.4 Статуту, Філармонійним центром у червні-липні 2016 року з приводу надання Громадській організації «Міріданс » на безоплатній основі автобусу «Ютонг» без погодження з власником та оплати послуги фізичної особи водія відповідач пояснив, що видатки у розмірі 3 423,71 грн. та 2 160,00 грн. здійснено на підставі укладених цивільно-правових угод з ОСОБА_11 та ОСОБА_12 на виконання робіт водіїв автобусу «Ютонг» філармонійного центру на період здійснення перевезення зразкового колективу сучасного та естрадного танцю «Міріданс» за маршрутом м.Чернігів-смт.Затока-м.Чернігів та за умови оплати філармонійним центром згідно укладених угод проживання зазначених осіб на період поїздки. Зазначені видатки не суперечать статутній діяльності філармонійного центру.
Відповідач зазначав також, що відповідно до платіжного доручення № 261 від 07 березня 2018 року філармонійний центр перерахував 11 440.21 грн. на відшкодування коштів внаслідок перерахунку з/плати (лікарняних) згідно ревізії.
З приводу здійснення бюджетних видатків із загального фонду у сумі 10 600 грн. без отримання послуг, які передбачені кошторисами витрат на проведення культурно-мистецьких заходів (послуг з проживання) та за які фактично сплачено кошти відповідач пояснив, що відповідно до Довідки № 397 від 06.11.2017 р. про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2017 рік ОККВП «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» зменшено видатки у листопаді 2017 року на суму 10 600,00 грн.
З приводу законності укладання договорів щодо освоєння бюджетних коштів, дотримання термінів виконання робіт, доцільності придбання основних засобів обладнання, офісної техніки, інвентарю та інших матеріальних цінностей для виконання робіт встановлено, що у порушення вимог ч. 6 cт. 22 Бюджетного кодексу України, п. 1 cт. 57, ч. 1 cт. 65 ГК України, п. 2.4 Статуту, п.4.1 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 року № 230/0/16-09, Положення про Міжнародний фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» у сумі 50 064,65 грн. на виплату гонорарів учасникам Міжнародного фестивалю «Сіверські музичні вечори » та сплату ССВ, нарахованого на гонорари, здійснення яких не передбачено Положенням про Міжнародний фестиваль класичної музики «Сіверські музичні вечори» , що призвело до здійснення видатків бюджетних коштів на фінансування зазначеного фестивалю у 2016-2017роках у завищених розмірах відповідач пояснив, що обласному бюджету, з якого виділено кошти, завдано шкоди у сумі 50 064,65 гривень, порушення відшкодовано частково в сумі 25 816,20 грн. Відповідач зазначає, що вимоги Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10 квітня 2009 р. № 230/0/16-09, не можуть застосовуватися до правовідносин, пов'язаних з проведенням Міжнародних фестивалів класичної музики «Сіверські музичні вечори» у березні 2016 року та березні - квітні 2017 року та оплатою участі у даних фестивалях запрошених виконавців, оскільки, по-перше, дані фестивалі організовувалися і проводилися не Міністерством культури і туризму України та, по-друге, не за рахунок коштів передбачених Міністерству культури і туризму України у Державному бюджеті України. Окрім того, відповідно до підпункту «е» пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731, методичні рекомендації державній реєстрації в Міністерстві юстиції України не підлягають, оскільки методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, а носять лише рекомендаційний, роз'яснювальний та інформаційний характер.
Представник Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації у судовому засіданні позов прокурора не підтримувала, у поданій відповіді на відзив вказувала на те, що Департамент культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що оплата підприємством навчання свого працівника не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що оплата праці керівника із фонду заробітної плати не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що виплата доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт заступникам керівника, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам комунального підприємства не може вважатися порушенням, оскільки не можна ототожнювати комерційне підприємство з бюджетними установами, закладами та організаціями; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що укладення договору на проживання не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що оплата згідно договорів цивільно-правового характеру на виконання роботи щодо участі запрошених виконавців у фестивалі не може вважатися порушенням. Також Департамент культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 щодо того, що методичні рекомендації не можуть слугувати нормативно-правовим актом, недотримання положень якого може вважатися порушенням. Представник позивача зазначала також, що Департаментом культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської облдержадміністрації та обласним комунальним концертно-видовищним підприємством «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» узгоджені пропозиції щодо погашення сум відшкодування, про що повідомлено Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
Представник Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм у судовому засіданні позов прокурора не підтримувала та вказувала на те, що Обласне комунальне концертно-видовищне підприємство «Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм» визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що оплата підприємством навчання свого працівника не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що оплата праці керівника із фонду заробітної плати не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що виплата доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт заступникам керівника, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам комунального підприємства не може вважатися порушенням, оскільки на комунальне комерційне підприємство не можуть розповсюджуватися обмеження, встановлені для бюджетних установ, закладів та організацій; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що укладення філармонійним центром згідно з наказом Департаменту культури і туризму, національностей та релігій облдержадміністрації договору на проживання не може вважатися порушенням; визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що оплата згідно договорів цивільно-правового характеру на виконання роботи щодо участі запрошених виконавців у фестивалі не може вважатися порушенням, також визнає заперечення, наведені у відзиві ОСОБА_5 про те, що не може вважатися порушенням недотримання положень методичних рекомендацій.
Представники третьої особи у судовому засіданні проти задоволення позову не заперечували. У поданих письмових поясненнях на відзив представник третьої особи зазначав, що внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм завдано збитків на суму 15 210,00 гривень. Станом на 25.06.2018, порушення відшкодовано у повному обсязі. Обласному бюджету, з якого Філармонійному центру виділено грошові кошти завдано матеріальної шкоди за порушення вимог законів про працю в частині нарахування та виплати працівникам надбавок та премій у сумі 320080,66 грн.. Порушення частково відшкодовано у сумі 186220,8 грн., залишок невідшкодованого порушення станом на 25.06.2018 року становить 133859,86 грн. Ревізією встановлено, що Філармонійним центром в порушення вимог ст.. 98 КЗпП, ст.. 13 Закону України Про оплату праці нараховано та виплачено доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт завдано збитків в розмірі 381861,01 грн. Станом на 25.06.2018 року порушення відшкодовано в повному обсязі. Філармонійним центром згідно укладених цивільно-правових угод та на підставі підписаних актів виконаних робіт було зайво нараховано та виплачено штатним працівникам винагороди за невиконані ними роботи, обласному бюджету було завдано збитків у сумі 24036,97 грн., станом на 25.06.2018 року порушення відшкодовано в повному обсязі. Обласним бюджетом в 2015, 2017 роках було недоотримано доходів на загальну суму 11440,21 грн, станом на 25.06.2018 року порушення відшкодовано в повному обсязі. За результатами проведення зустрічної звірки було встановлено, що Філармонійним центром було здійснено видатки на загальну суму фонду в розмірі 10600,00 грн. без отримання послуг, обласному бюджету було завдано збитків у сумі 10600,00 грн., станом на 25.06.2018 року порушення відшкодовано в повному обсязі. Крім того ревізією встановлено також те, що в порушення п. 4.1 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, Положення про музичний фестиваль Сіверські вечори керівником було здійснено зайвих видатків з виплати гонорарів, обласному бюджету було завдано збитків у сумі 50064,65 грн., станом на 25.06.2018 року залишок невідшкодованого порушення становить 24248,45 грн.
ІІІ. Фактичні обставини, встановлені судом та зміст спірних правовідносин.
ОСОБА_5. з 11.09.2015 до 31.01.2016 виконував обов'язки, а з 01.02.2016 і до теперішнього часу є генеральним директором - керівником художнім Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм . Між ОСОБА_5, який є генеральним директором-керівником художнім обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм та Чернігівською обласною державною адміністрацією підписано контракт на поточне управління підприємством. Відповідно до пунктів 4.2 контрактів керівник відшкодовує збитки заподіяні ним підприємству у розмірі та порядку встановленому законодавством про працю (а.с. 78-85 том 1).
Таким чином у судовому засіданні встановлено, що відповідач у справі ОСОБА_5 перебуває саме у трудових правовідносинах з Обласним комунальним концертно-видовищним підприємством Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм , з ним укладена особлива форма трудового договору - контракт, що підтверджується пунктом 1.2. В даному випадку виникли трудові правовідносини між керівником підприємства та органом управління цього підприємства.
Актом планової ревізії фінансово господарської діяльності Обласного комунального концертного видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за період з 01.01.2014 року по 31.08.2017 року встановлено віднесення витрат до собівартості виробленої продукції, наданих послуг установлено, що у порушення вимог ст. ст. 5, 9 Закону України Про колективні договори і угоди , п. 6 П (С)БО 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, п. 10.5 Колективного договору Філармонійного центру на 2012 - 2017 роки, прийнятого на загальних зборах колективу 17.12.2012 (протокол № 5), Філармонійним центром у листопаді 2016 року зайво здійснено видатків за рахунок власних коштів у сумі 15 210 грн. на оплату вартості навчання працівника (з листопада 2016 по лютий 2017 років), чим здійснено покриття його витрат на відповідну суму при відсутності дебіторської заборгованості в обліку. Ревізією установлено, що ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за 2016 рік отримано збиток у сумі 32 тис. грн., що стало наслідком виникнення непокритого збитку станом на 01.01.2017 у сумі 8 тис. грн. Крім того, наявність в обліку підприємства кредиторської заборгованості станом на 01.01.2017 у сумі 12 210 грн. перед Чернігівською філією Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва за навчання ОСОБА_7 свідчить про відсутність коштів на оплату за навчання. Внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм завдано збитків на суму 15 210 грн. Порушення частково усунуто на суму 12 008 грн. Залишок невідшкодованої суми становить 3 202 грн. Ревізією дотримання законодавства при встановленні надбавок та доплат, виплати премій та матеріальної допомоги генеральному директору-керівнику художньому Філармонійного центру встановлено, що у порушення вимог ст. ст. 21, 98 КЗпП України, ст. 20 Закону України Про оплату праці , ч. 1 ст. 57, ч. 1 ст. 65 ГК України, п. 2.4 Статуту, п. 1.6 контрактів з генеральним директором-керівником художнім від 01.02.2016 та від 23.02.2017, наказів Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації, генеральному директору-керівнику художньому ОСОБА_5 нараховано та виплачено за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 надбавку за складність та напруженість у роботі, а також премії на загальну суму 262 361,20 грн. (у тому числі за 2016 рік - 109 721,20 грн., за 2017 рік - 152 640 грн.) та сплачено ЄСВ, нарахованого на зазначені виплати на суму 57 719,46 грн. (у тому числі за 2016 рік - 24 138,66 грн., за 2017 - 33 580,80 грн.) за рахунок коштів обласного бюджету, а не за рахунок власних коштів підприємства, чим здійснено покриття витрат Філармонійного центру на відповідні суми. згідно з наказом Департаменту культури і туризму, національностей та релігій облдержадміністрації від 21.01.2016 № 14 в.о. генерального директора - керівника художнього ОСОБА_5 Встановлено надбавку у розмірі 50 % посадового окладу за складність та напруженість у роботі на період з 04.01.2016 і до призначення керівника підприємства, яка мала сплачуватися за рахунок частки доходу, одержаного Філармонійним центром в результаті його господарської діяльності. Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 320 080,66 грн. Порушення частково відшкодовано в сумі 186 220,80 грн. Встановлено, що у порушення вимог ст. 98 КЗпП України, ст. 13 Закону України Про оплату праці , п.п. 4 п. 2 наказу Міністерства культури України Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки від 18.10.2005 № 745, Філармонійним центром зайво нараховано та виплачено доплати за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт заступникам керівника, керівникам структурних підрозділів та їх заступникам за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 на загальну суму 313 000,83 грн. (у тому числі за 2016 рік - 188 039,59 грн., за січень - серпень 2017 року - 124 961,24 грн.) та зайво сплачено ЄСВ, нарахованого на зазначену доплату на загальну суму 68 860,18 грн. (у тому числі за 2016 рік - 41 368,71 грн., за січень - серпень 2017-27 491,47 грн.). Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 381 861,01 грн. Порушення частково відшкодовано в сумі 267 477,78 грн. ОККВП Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм упродовж 01.01.2014 - 31.08.2017, у порушення вимог ст. 854 ЦК України, ч. 6 ст. 22, ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, за рахунок бюджетних коштів, згідно укладених цивільно-правових угод та на підставі підписаних актів виконаних робіт зайво нараховано та виплачено штатним працівникам ОСОБА_8 та ОСОБА_9 винагороди за невиконані ними роботи на загальну суму 18 739,61 грн. (у тому числі за 2014 рік - 2 802,50 грн, за 2015 - 6 446,62 грн., за 2016 - 1 683,40 грн., за січень - серпень 2017 року - 7 807,09 грн.) та зайво сплачено нарахованого ЄСВ, на загальну суму 5 297,36 грн. (у тому числі за 2014 рік - 972,47 грн., за 2015 - 2 236,98 грн, за 2016 - 370,35 грн., за січень - серпень 2017 року - 1 717,56 грн.), оскільки ці кошти вже були сплачені цим же працівникам у вигляді заробітної плати у повному обсязі за виконання ними своїх посадових обов'язків. Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 24 036,97 грн. Порушення частково відшкодовано в сумі 10 510,28 грн. ревізією дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці за цивільно-правовими угодами встановлено, що у порушення вимог ч. 1 ст. 57 ч. 1 ст. 65, ч. 1 ст. 75, ч. 10 ст. 78 ГК України, п. 4.2 та п. 4.4 Статуту, Філармонійним центром у червні - липні 2016 року надано Громадській організації Міріданс на безоплатній основі автобус Ютонг без погодження з власником або уповноваженим ним органом, а також за цивільно-правовими угодами та на підставі актів виконаних робіт оплачено послуги водіїв (фізичних осіб), що здійснювали перевезення, які не перебували в штаті, на загальну суму 2 806,34 грн. та сплачено ЄСВ, нарахованого на такі виплати, в сумі 617,39 грн., чим здійснено покриття витрат сторонніх юридичних осіб за рахунок бюджетних коштів у розмірі 3 423,73 грн. при відсутності дебіторської заборгованості в обліку Філармонійного центру. Внаслідок вищевикладеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано матеріальної шкоди у сумі 3 423,73 грн. Порушення не відшкодовано. Ревізією питань з оплати праці встановлено, що у 2015 році (6 771,78 грн.) та січні 2017 року (4 668,43 грн.) суми коштів, які утримані Філармонійним центром із заробітної плати працівників (виплаченої за кошти обласного бюджету), операції з якими проведені у минулих бюджетних періодах (внаслідок перерахунку заробітної плати у зв'язку з лікарняними) за загальним фондом кошторису по КФК 110103, не перераховувалися до обласного бюджету, що є порушенням вимог п. 34, ч. 1 ст. 66, ст. 48 Бюджетного кодексу України, п. 1.11 Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44. Внаслідок вищевикладеного обласним бюджетом у 2015, 2017 роках недоотримано доходів на загальну суму 11 440,21 грн. Порушення не відшкодовано. Ревізією відшкодування витрат на відрядження та використання коштів, виданих в підзвіт установлено, що у порушення вимог п. 1, 14 розділу І, п. 4, 5 розділу II Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59, Філармонійним центром у липні 2017 року безпідставно (за відсутністю факту відрядження працівника та пов'язане з цим його проживання) здійснено виплату коштів з каси у сумі 2 160 грн. за авансовим звітом від 06.07.2016, чим здійснено покриття витрат працівника при відсутності дебіторської заборгованості в обліку філармонійного центру. Внаслідок допущеного порушення законодавства Обласному комунальному концертно-видовищному підприємству Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм завдано збитків на суму 2 160 грн. Порушення не відшкодовано. Крім того, за результатами проведеної зустрічної звірки у підприємстві Навчально-методичний центр Федерації профспілкових організацій Чернігівської області встановлено, що Філармонійним центром у порушення вимог ст. 193 ГК України, ч. 6 ст. 22, ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України, пунктів 4.1, 5.7, 5.8.9, 5.8.10 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09, у серпні - вересні 2017 здійснено видатки бюджетних коштів загального фонду у сумі 10 600 грн. без отримання послуг, які передбачені кошторисами витрат на проведення культурно-мистецьких заходів (послуг з проживання), та за які фактично сплачені кошти. Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 10 600 грн. Порушення не відшкодовано. Ревізією законності укладання договорів щодо освоєння бюджетних коштів, дотримання термінів виконання робіт, доцільності придания основних засобів, обладнання, офісної техніки, інвентарю та інших матеріальних цінностей для виконання робіт встановлено, що у порушення вимог ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України, п. 1 ст. 57, ч. 1 ст. 65 ГК України, п. 2.4 Статуту, п. 4.1 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно-мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09, Положення про Міжнародний фестиваль класичної музики Сіверські музичні вечори , затвердженого генеральним директором - керівником художнім Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм, Філармонійним центром у березні 2016 та березні 2017 років зайво здійснено видатків бюджетних коштів по КФК 110103 (з 2017 року КПКВ 2412030) Філармонії, музичні колективи і ансамблі та інші місницькі заклади і заходи за КЕКВ 2282 Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку у сумі 50 064,65 грн. (у тому числі за 2016 рік - 24 248,45 грн., за 2017 - 25 816,20 гри.) на виплату гонорарів учасникам Міжародного фестивалю Сіверські музичні вечори та сплату ЄСВ, нарахованого на гонорари, здійснення яких не передбачено Положенням про Міжнародний фестиваль класичної музики Сіверські музичні вечори , що призвело до здійснення видатків бюджетних коштів на фінансування зазначеного фестивалю у 2016 - 2017 роках у завищених розмірах. Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 50 064,65 грн. Порушення відшкодовано частково в сумі 25 816,20 грн. підприємством упродовж 2015 - 2016 та січня - серпня 2017 років списано паливно-мастильних матеріалів, придбаних за рахунок бюджетних коштів, у сумі 22 076,94 грн. (у тому числі: за 2015 - на суму 6 915,86 грн., за 2016 - З 652,65 грн., за 9 місяців 2017 - 11 508,43 грн.), використаного на покриття своїх поточних витрат, не пов'язаних із реалізацією окремих програм та заходів, на які ці кошти виділялись, що суперечить вимогам ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України, п. 4.1., 5.7 Методичних рекомендацій щодо порядку проведення культурно- мистецьких заходів, творчих програм та проектів у сфері культури, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.04.2009 № 230/0/16-09. Внаслідок допущеного обласному бюджету, з якого виділено кошти Філармонійному центру, завдано шкоди на суму 22 076,94 грн. Порушення відшкодовано частково в сумі 11 508,43 грн. (а.с. 13-42 том 1).
13.02.2019 року експертом Чернігівського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України було складено висновок експерта № 21 яким встановлено, що підтверджується документально висновки акту Управління північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 08.11.2017 року № 05-30/06 планової ревізії фінансово-господарської діяльності Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за період з 01.01.2014 по 31.08.2017 в частині нарахування та виплати генеральному директору - керівнику художньому ОСОБА_5 за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 року надбавки за складність та напруженість у роботі та премії на загальну суму 262361,20 грн. (у т.ч. за 2016 рік - 109721,20, за 2017 - 152640,00 грн.), відповідно умов контрактів, укладених головою Чернігівської обласної державної адміністрації з генеральним директором-керівником художнім ОСОБА_5, колективного договору філармонійного центру, згідно вимог ст. 15 та ст. 16 Закону України «Про оплату праці» . Не підтверджується документально висновки акту Управління північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 08.11.2017 року № 05-30/6 планової ревізії фінансово-господарської діяльності Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за період з 01.01.2014 по 31.08.2017 в частині завдання обласному бюджету збитку, внаслідок здійснення витрат щодо виплати генеральному директору-керівнику художньому ОСОБА_5 за період з 01.01.2016 по 31.08.2017 року надбавки за складність та напруженість у роботі та премії на загальну суму 262361,20 грн. (у т.ч. за 2016 рік - 109721,20, за 2017 - 152640,00 грн.), відповідно тому, що вимоги Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 08.12.2017 № 25-05-14/7375 кошти відшкодовані у сумі 186 220,8 грн.
Суд не бере до уваги висновок в цій частині відповіді на перше питання, так як при допиті експерт повідомив про те, що при складанні висновку експерт не досліджував копії наказів (а.с. 94-97 т. 1), а тому в цій частині висновок є неповним.
Сторонам, прокурору та третій особі роз'яснювалось їх право просити суд призначити доадктову експертизу, однак сторони не скористались своїм правом.
Відповідно до висновку експерта щодо питання № 2 (а.с. 66 том 4), не підтверджується документально висновки акту Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 08.11.2017 року № 05-30/6 планової ревізії фінансово-господарської діяльності Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм за період з 01.01.2014 по 31.08.2017 в частині зайво здійснених філармонійним центром видатків бюджетних коштів по КФК 110103 (з 2017 року КПКВ 2414030) Філармонії, музичні колективи і ансамблі та інші мистецькі заклади і заходи за КЕКВ 2282 Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку у сумі 50 064,65 грн. (в т.ч. за 2016 - 24 248,45 грн., за 2017 - 25 816,2 грн.) на виплату гонорарів учасникам Міжнародного фестивалю Сіверські музичні вечори та сплату ЄСВ нарахованого на гонорари, здійснення яких не передбачено Положенням про Міжнародний фестиваль класичної музики Сіверські музичні вечори , що згідно з актом призвело до здійснення видатків бюджетних коштів на фінансування зазначеного фестивалю у 2016 - 2017 роках у завищених розмірах. Філармонійним центром сума в розмірі 25 816, 20 грн. відшкодована. Такий висновок здійснений на підставі того, що методичні рекомендації носять лише інформаційний, рекомендаційний та роз'яснювальний характер. Суд погоджується з таким висновком експерта, також цей висновок експерта узгоджується із висновком спеціаліста (а.с. 66 - 84 т. ІІ)
Відповідно до змісту статті 133 КЗпП України вбачається, що у відповідності з законодавством обмежену матеріальну відповідальність несуть: 1) працівники - за зіпсуття або знищення через недбалість матеріалів, напівфабрикатів, виробів (продукції), в тому числі при їх виготовленні, - у розмірі заподіяної з їх вини шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. В такому ж розмірі працівники несуть матеріальну відповідальність за зіпсуття або знищення через недбалість інструментів, вимірювальних приладів, спеціального одягу та інших предметів, виданих підприємством, установою, організацією працівникові в користування; 2) керівники підприємств, установ, організацій та їх заступники, а також керівники структурних підрозділів на підприємствах, в установах, організаціях та їх заступники - у розмірі заподіяної з їх вини шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку, якщо шкоду підприємству, установі, організації заподіяно зайвими грошовими виплатами працівникам, неправильною постановкою обліку і зберігання матеріальних, грошових чи культурних цінностей, невжиттям необхідних заходів до запобігання простоям.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 13 ЦПК України Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов'язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 82 ЦПК України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їхніх представників.
Враховуючи ту обставину, що позов заявлений саме з підстави передбаченої частиною 2 статті 133 КЗпП України, а шкода в розмірі 15210,00 грн. заподіяна відповідачем підприємству, керівником якого він є, відшкодована в повному обсязі, що визнається сторонами, а отже дана обставина в силу положень статті 82 ЦПК України не підлягає доказуванню, а тому у задоволенні позову в частині позовних вимог заступника прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм до ОСОБА_5 про стягнення грошових коштів з даної правової підстави слід відмовити. Також суд звертає увагу прокурора на те, що з підстав, передбачених трудовим законодавство , він фактично просить стягнути не шкоду, завдану працівником підприємству, а суму втрат фінансових та матеріальних ресурсів (шкоду, завдану обласному бюджету) , що не узгоджується з частиною 2 статті 133 КЗпП України.
В частині позовних вимог заступника прокурора Чернігівської області в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації до ОСОБА_5 про стягнення грошових коштів слід відмовити також з тих підстав, що хоча ОСОБА_5, як керівник комунального підприємства і уклав контракт з Чернігівською обласною державною адміністрацією, однак трудові правовідносини ні з Департаментом культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації, а ні з Чернігівською обласною державною адміністрацією не виникли, а тому вимоги прокурора щодо стягнення з відповідача заподіяної обласному бюджету шкоди з підстав передбачених трудовим законодавством відсутні також.
Керуючись ст.ст. 12, 81, 141, 258-260, 263-265, 268, ЦПК України, суд
в и р і ш и в:
у задоволенні позову заступника прокурора Чернігівської області (місцезнаходження: вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів) в інтересах держави в особі Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. Коцюбинського, 70, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 02231672) та Обласного комунального концертно-видовищного підприємства Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм (місцезнаходження: пр. Миру, 15, м. Чернігів, код ЄДРПОУ 31275331) до ОСОБА_5 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, НОМЕР_1) про стягнення грошових коштів відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Чернігівського апеляційного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, якщо протягом встановлених строків, не подана апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Повне судове рішення складене 15.04.2019.
Суддя І.В. Литвиненко
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 18.04.2019 |
Номер документу | 81232351 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Деснянський районний суд м.Чернігова
Литвиненко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні