Рішення
від 29.03.2019 по справі 160/7469/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2019 року Справа № 160/7469/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С.

при секретарі - Трайдук С.В.

за участю:

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2

представника відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовом Селянського фермерського господарства СІЙ до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Троїцька сільська рада П'ятихатського району Дніпропетровської області, П'ятихатська районна державна адміністрація про визнання протиправними відмов та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до адміністративного суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправними відмови у задоволенні заяв СФГ СІЙ про заміну сторони орендаря у договорах оренди земельних ділянок, що розташовані на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області, а саме: відмову від 20.04.2018 року №С-2947/0-2193/0/20-18; відмову від 20.04.2018 року №С-2949/0-2198/0/20-18; відмову від 24.04.2018 року №С-2954/0-2226/0/20-18; відмову від 24.04.2018 року № С-2953/0-2227/0/20-18; відмову від 24.04.2018 року №С-2943/0-2225/0/20-18;

- зобов'язати відповідача розглянути повторно звернення СФГ СІЙ про заміну сторони у договорах оренди землі, а саме: земельної ділянки, кадастровий №1224587500:02:001:0250, площею 5,5509 гектарів, в тому числі рілля 5,5509 гектарів, відповідно до договору оренди землі від 22.09.2011 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у П'ятихатському районі від 24.07.2012 року №122458754000042; земельної ділянки, кадастровий №1224587500:02:002:0215, площею 15,8282 гектарів, в тому числі рілля 15,8282 гектарів, відповідно до договору оренди землі від 22.09.2011 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у П'ятихатському районі від 24.07.2012 року, за №122458754000044; земельної ділянки, кадастровий №1224587500:01:002:0216, площею 16,5665 гектарів, в тому числі рілля 16,5665 гектарів, відповідно до договору оренди землі від 22.09.2011 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у П'ятихатському районі від 24.07.2012 року №122458754000043; земельної ділянки, кадастровий №1224587500:02:001:0252, площею 21,8123 гектарів, в тому числі рілля 21,8123 гектарів, відповідно до договору оренди землі від 22.09.2011 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у П'ятихатському районі від 24.07.2012 року №1224587540000; земельної ділянки, кадастровий №1224587500:02:003:0459, площею 30,6371 гектарів, в тому числі рілля 30,6371 гектарів, відповідно до договору оренди землі від 22.09.2011 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у липні 2015 року помер ОСОБА_4, який був засновником та головою СФГ СІЙ . До складу спадщини, яка відкрилася після смерті останнього входило право оренди землі відповідно до шести договорів оренди землі від 22.09.2011 року, що розташовані на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області, укладених між ОСОБА_4 та П'ятихатського районною державною адміністрацією Дніпропетровської області. ОСОБА_2 звернулася до П'ятихатської державної нотаріальної контори із заявою щодо прийняття спадщини, що відкрилася після смерті її чоловіка ОСОБА_4, у зв'язку із чим, державним нотаріусом було відкрито спадкову справу №54/2016. У квітні 2017 року ОСОБА_5 звернулася до П'ятихатської державної нотаріальної контори із заявою про видачу свідоцтва на спадщину про право оренди землі, яка була передана відповідно до договорів оренди її чоловіку ОСОБА_4, для ведення фермерського господарства. Але, у квітні 2017 року нотаріусом було відмовлено у видачі свідоцтва про право на спадщину, про що було видано постанову про відмову у вчинені нотаріальної дії та запропоновано звернутися до суду з підстав, що земельні ділянки, на користування яких вона претендує, відносяться до державної власності.

Враховуючи зазначене, ОСОБА_2, як голова СФГ Сій , подла до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області заяви на п'ять із зазначених вище земельних ділянок, у кількості 5 заяв, в яких просила внести зміни до договорів оренди землі, в частині заміни особи орендаря, змінивши особу замість померлого голови СФГ Сій ОСОБА_4, на СФГ СІЙ . Але отримала відповіді, в яких їй було відмовлено у задоволені кожної заяви про заміну сторони в договорі оренди землі, на підставі ч.1 ст.134 Земельного кодексу України. Позивач не погоджується із отриманими відповідями, тому звернулося до суду за захистом своїх прав та інтересів.

У судовому засіданні представники позивача, позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача пред'явлені позовні вимоги не визнала та зазначила, що до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшли заяви від голови СФГ СІЙ ОСОБА_2, щодо внесення змін до договорів оренди землі від 22.09.2011 року, які було укладено між П'ятихатською райдержадміністрацією Дніпропетровської області та ОСОБА_4 У заяві ОСОБА_2 просила внести зміни до вказаних договорів оренди землі, шляхом заміни в договорах сторони орендаря, із ОСОБА_4 на СФГ СІЙ . За результатами розгляду заяв було надано відповіді від 24.04.2018 року, якими відмовлено у задоволенні вимог заяв про заміну сторони в договорі оренди землі, оскільки договори оренди припинили свою чинність, отже, внесення змін до припинених договорів оренди земельної ділянки порушує законодавство України. З огляду на викладене, представник відповідача просила у задоволені позову СФГ СІЙ відмовити у повному обсязі.

Треті особи своїх представників до суду не направили, належним чином повідомлялися про день, час та місце судового засідання.

Третьою особою - Троїцькою сільською радою П'ятихатського району Дніпропетровської області було подано письмові пояснення, в яких вона зазначила, що до Троїцької сільської ради було надано копії чотирьох договорів, які були укладені між П'ятихатською райдержадміністрацією Дніпропетровської області та ОСОБА_4, договори на земельні ділянки: площею 6,8825 га, кадастровий номер 1224587500:01:002:0251 та площею 30,6371 га, кадастровий номер 1224587500:02:003:0459 до сільської ради не надавались, відповідно і сплата надходила тільки за чотири договори. На даний час ФСГ СІЙ обробляються земельні ділянки 21,8123 га, 16,5665 га, 15,8282 га та 6,8825 га, за оренду землі згідно договорів від позивача до бюджету сільської ради коштів у 2018 році не надходило. З огляду на викладене, третя особа вважає необгрунтованими позовні вимоги ФГ СІЙ до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, а тому просила суд у задоволенні позову відмовити, а справу розглядати без участі її представника.

Третьою особою - П'ятихатською районною державною адміністрацією також подано письмове клопотання до суду, в якому представник просив адміністративну справу розглянути без участі його уповноваженого представника.

Заслухавши пояснення представників сторін, враховуючи позицію третіх осіб, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_4, який був засновником та головою Селянського фермерського господарства СІЙ , 17.07.2015 року помер, що підтверджується копією свідоцтва про смерть серії І-КИ №648341 від 20.07.2015 року (том І, а.с.10).

Так, згідно із розпорядженням голови П'ятихатської районної державної адміністрації від 10.08.2010 року № 315-р-10, ОСОБА_4 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Троїцької сільської ради та розроблено проект землеустрою ПП Земельно-консультаційний центр у 2011 році (том І, а.с.201).

Розпорядженням голови П'ятихатської райдержадміністрації від 05.09.2011 року №508-р-11 Про затвердження гр.ОСОБА_4 проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Троїцької сільської ради , затверджено ОСОБА_4 проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 97,2775 га ріллі на земельні ділянки (рілля), та укладено договори оренди землі від 22.09.2011 року, а саме, на земельну ділянку: 5,5509 га (кадастровий номер 1224587500:02:001:0250), згідно із розпорядженням П'ятихатської райдержадміністрації від 29.08.2014 за №Р-368/0/3645-14 Про припинення гр.ОСОБА_4 права оренди на земельну ділянку на території Троїцької сільської ради , за заявою громадянина ОСОБА_4 було припинено право оренди на земельну ділянку, п.3 розпорядження рекомендовано укласти угоду про розірвання договору оренди землі та здійснити її реєстрацію (том І, а.с.75); 15,8282 га (кадастровий номер 1224587500:01:002:0215); 16,5665 га (кадастровий номер 1224587500:01:002:0216); 21,8123 га (кадастровий номер 1224587500:02:001:0252); 30,6371 га (кадастровий номер 1224587500:02:003:0459) строком на 49 років (том І, а.с.27-29, 77-92).

Згідно з протоколом №3 від 10.10.2016 року загальних зборів та відповідно до статуту головою ФСГ СІЙ було обрано ОСОБА_2, а згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, корівником призначено ОСОБА_6 (том І, а.с.36-42).

ОСОБА_2, як головою СФГ СІЙ , було подано до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області п'ять заяв, в яких вона просила внести зміни до вищезазначених договорів оренди землі від 22.09.2011 року, укладених з П'ятихатською районною державною адміністрацією, шляхом зміни в договорах сторони орендаря, а саме, з Свистун Івана Йосиповича , який у зв'язку зі смертю вибуває з договору оренди, на СФГ СІЙ (том І, а.с.134-135, 138-139, 142-143, 146-147, 150-151).

За результатами розгляду заяв, відповідачем було надано відповіді на кожну заяву, а саме: лист від 24.04.2018 року №С-2953/0-2227/0/20-18, від 20.04.2018 року №С-2947/0-2193/0/20-18, від 24.04.2018 року №С-2943/0-2225/0/20-18, від 24.04.2018 року №С-2954/0-2226/0/20-18, від 20.04.2018 року №С-2949/0-2198/0/20-18, в яких Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з посиланням на ч.1 ст.116, ст.ст.124, 134 Земельного кодексу України повідомило, що передача в оренду земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства юридичним особам (в т.ч. фермерський господарствам) не передбачена. Враховуючи вищевикладене, відповідач не вбачає можливим внести зміни до договорів оренди землі від 22.09.2011 року та замінити сторону Договору - Орендаря, а саме з Свистун Іван Йосипович на юридичну особу - ФСГ СІЙ . Також, з посиланням на ст.6 Закону України Про оренду землі , відповідач зазначив, що у разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах, підставою для укладення договору оренди є результ аукціону. За результатами аукціону СФГ СІЙ може бути орендарем земельних ділянок, які знаходяться за межам населеного пункту на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області. Додатково повідомлено, що Головним управлінням Держгеокадастру Дніпропетровській області розглядається питання включення земельних ділянок до переліку лотів для проведення аукціону (том І, а.с.31-35).

Відмова Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у задоволенні заяв СФГ СІЙ про заміну сторони орендаря у договорах оренди земельних ділянок, що розташовані на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області, є предметом спору у даній адміністративній справі.

Вирішуючи заявлений спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Глава 19 розділу IV ЗК України визначає набуття права на землю громадянами та юридичними особами.

Частинами 1, 2 ст.116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ст.124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Згідно із ст.125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

За приписами ч.1 ст.134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Отже, за положенням ст.ст.124, 134 ЗК України, набуття права оренди земельних ділянок для ведення фермерського господарства має відбуватися виключно на конкурентних засадах, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Стаття 1 Закону України Про оренду землі (далі - Закон №161-XIV) визначає, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

За приписами ст.5 Закону №161-XIV, орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.

Частинами 1, 4 ст.25 ЦК України встановлено, що здатність мати цивільні права та обов'язки (цивільну правоздатність) мають усі фізичні особи.

Цивільна правоздатність фізичної особи припиняється у момент її смерті.

Згідно із ч.1 ст.781 ЦК України, договір найму припиняється у разі смерті фізичної особи - наймача, якщо інше не встановлено договором або законом.

Умовами договорів оренди землі від 22.09.2011 року, а саме, у п.33 договорів визначено, що дії договорів припиняються у разі: закінчення строку, на який його було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність; викуп земельної ділянки для суспільних потреб або примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст.31 Закону №161-XIV, договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи-орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства).

Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, аналіз вищенаведених норм чинного законодавства дає підстави вважати, що договори оренди земельних ділянок у зв'язку зі смертю орендаря - ОСОБА_4 припинилися.

Матеріалами справи підтверджується, що після смерті ОСОБА_4, його жінка ОСОБА_2Ю звернулася до П'ятихатської державної нотаріальної контори із заявою про прийняття спадщини, що відкрилася після смерті її чоловіка, та 22.02.2017 року отримала свідоцтво про право на спадщину за законом, у зв'язку із чим, державним нотаріусом було відкрито спадкову справу №54/2016. Спадщина, на яку видано свідоцтво складається з: земельної ділянки площею 149600 гектарів в межах згідно з планом розташованої на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області переданої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що належала померлому на підставі державного акта на право приватної власності на землю ІІІ-ДП №101801, виданого Троїцькою сільською радою від 10.08.2001 року, кадастровий номер 1224587500:02:001:0187, та зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №251 (том ІІ, а.с.6).

Отже, зазначена земельна ділянка (кадастровий номер 1224587500:02:001:0187) не є за договором оренди у СФГ СІЙ .

Судом встановлено, що питання щодо визнання за ОСОБА_2 права оренди в порядку спадкування за законом після смерті її чоловіка - ОСОБА_4 земельних ділянок за кадастровими номерами: 1224587500:02:001:0250, площею 5,5509 га; 1224587500:02:002:0215, площею 15,8282 га; 1224587500:01:002:0216, площею 16,5665 га; 1224587500:02:001:0252, площею 21,8123 га; 1224587500:02:003:0459, площею 30,6371 га вирішувалося під час розгляду у П'ятихатському районному суді Дніпропетровської області по цивільній справі №190/508/17 (провадження №2/190/338/17) за позовом ОСОБА_2 до П'ятихатської районної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання права оренди землі в порядку спадкування за законом.

Рішенням П'ятихатського районного суду Дніпропетровської області від 04.12.2017 року у задоволені позовних вимог ОСОБА_2 було відмовлено (том І, а.с.11-12).

За висновками зазначеного судового рішення, позивач не успадкувала права СФГ СІЧ , а була прийнята в його члени та обрана головою рішенням загальних зборів, тому право оренди спірних земельних ділянок не входить до складу спадщини, у зв'язку з чим підстави для задоволення позову відсутні.

Рішення суду у цивільній справі №190/508/17 від 04.12.2017 року ОСОБА_2 не оскаржувалось та набрало законної сили.

Щодо посилання позивачем, що СФГ СІЙ є платником орендної плати за 90,3950 га ріллі земельної ділянки державної власності по Троїцькій сільській раді П'ятихатського району Дніпропетровської області, відповідно до листа Кам'янської ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 05.04.2017 року №1606/10/04-28, СФГ СІЙ , головою якого був ОСОБА_4, є платником орендної плати за 90,3950 га ріллі земельної ділянки державної власності по Троїцькій сільській раді, за договорами оренди (том І, а.с.43).

Також відповідно до листа Кам'янської ОДПІ від 14.04.2017 року, СФГ СІЙ не мало заборгованості із сплати податків, зборів, платежів, в т.ч. ЄСВ (том І, а.с.44).

Тобто за користування вищевказаними земельними ділянками орендна плата була сплачена у повному обсязі, але лише у 2014-2015 роках, на час звернення до суду, СФГ СІЙ має заборгованість зі сплати податків.

Відповідно до ст.7 Закону №161-XIV, право на оренду земельної ділянки переходить після смерті фізичної особи-орендаря, якщо інше не передбачено договором оренди, до спадкоємців, а в разі їх відмови чи відсутності таких спадкоємців - до осіб, які використовували цю земельну ділянку разом з орендарем і виявили бажання стати орендарями в разі, якщо це не суперечить вимогам Земельного кодексу України та цього Закону.

Договори оренди землі укладалися у 2011 році із ОСОБА_4 та П'ятихатською райдержадміністрацією, СФГ СІЙ (код ЄДРПОУ 39384083), відповідно до ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було зареєстровано 09.09.2014 року (том 1, а.с.105).

Частиною 2 статті 134 ЗК України визначено вичерпний перелік підстав передачі земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них без проведення земельних торгів.

На підставі даного переліку, передача в оренду земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства юридичним особам (в тому числі фермерським господарствам) не передбачена.

Статтею 122 ЗК України визначено повноваження органів виконавчої влади, Верховної ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.

Відповідно до ч.ч.1, 4 ст.122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Отже, відповідач не має законних підстав вносити зміни у договори оренди землі, враховуючи, що вони є такими, що припинили свою дію, а також, відповідач не має повноважень щодо передачі в оренду земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства юридичним особам (в тому числі фермерським господарствам).

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає відмови у задоволенні заяв СФГ СІЙ про заміну сторони орендаря у договорах оренди земельних ділянок, що розташовані на території Троїцької сільської ради П'ятихатського району Дніпропетровської області правомірними, тому підстави щодо зобов'язання відповідача повторно розглянути звернення СФГ СІЙ про заміну сторони у договорах оренди землі відсутні.

Частиною 1 ст.9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що у задоволенні даного позову слід відмовити повністю з викладених вище підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Селянського фермерського господарства СІЙ до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Троїцька сільська рада П'ятихатського району Дніпропетровської області, П'ятихатська районна державна адміністрація про визнання протиправними відмов та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Повний текст рішення складений 08.04.2019 року.

Суддя ОСОБА_7

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81481151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7469/18

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 29.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні