Рішення
від 15.05.2019 по справі 360/223/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

15 травня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/223/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Секірської А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання - Вакуленка А.В.,

представника позивача - Усової К.В., ордер серії ЛГ № 018910,

представника відповідача - Коренєвої Н.Г., довіреність від 15.05.2019 № 6/д-1044;

представника третьої особи - 1 - не прибув;

представника третьої особи -2 - не прибув;

представника третьої особи - 3 - не прибув;

представника третьої особи - 4 - Гриньова Д.В., довіреність від 21.03.2019;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Буковина-Транс до Департаменту регіонального розвитку, промисловості, інфраструктури та енергозбереження Луганської обласної військово - цивільної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - приватне підприємство Автолайн Компані , приватне підприємство Люксавто-СДК , товариство з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 1709 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Конкурсний комітет з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області, про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

15.01.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Буковина-Транс (далі - позивач, ТОВ Буковина-Транс ) до Департаменту регіонального розвитку, промисловості, інфраструктури та енергозбереження Луганської обласної військово - цивільної адміністрації (далі - відповідач, Департамент), в обгрунтування якої зазначено таке.

У газеті Вісник Луганщини № 40 (89) від 17.10.2018 відповідно до Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 № 1081 Організатором конкурсу - відповідачем оголошено про проведення конкурсу та умови участі в ньому. 31.10.2018 позивач подав заяву про участь в конкурсі перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 141 Кремінська АС - Рубіжне АС (об`єкт конкурсу № 32).

Згідно з протоколом № 148 засідання Конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 23.11.2018 позивач був заявлений учасником на об`єкт конкурсу № 32, маршрут № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС . Згідно умов конкурсу необхідно 2 автобуси, в тому числі не менше 1 транспортного засобу, обладнаного для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. На конкурс були подані заяви від претендентів: ПП Автолайн Компані , ТОВ Автотранспортне підприємство -1709 , ПП Люксавто-СДК , ТОВ Буковина-Транс .

Враховуючи виконання обов`язкових та додаткових умов претендентами, ПП Автолайн Компані нараховано 15 балів, ТОВ Автотранспортне підприємство -1709 - 15 балів, ПП Люксавто-СДК - 5 балів, ТОВ Буковина-Транс - 18 балів. За результатами голосування конкурсним комітетом прийнято рішення: рекомендувати організатору перевезень визнати переможцем конкурсу ТОВ Буковина-Транс та укласти договір терміном дії на 5 років, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Рішення конкурсного комітету про результати конкурсу оформлюється протоколом і протягом 5 днів подається організатору, відповідно до п. 49 Порядку організатор протягом 10 днів опрацьовує протокол і якщо у нього немає зауважень до порядку проведення конкурсу, приймає рішення про переможця і другому місцю по кожному об`єкту конкурсу окремо. Це рішення вводиться в дію окремим наказом або розпорядженням організатора. Якщо у організатора є вмотивовані підстави вважати, що під час конкурсу були порушення законодавства, він може прийняти рішення про скасування результатів конкурсу як по окремому об`єкту, так і по всьому конкурсу в цілому.

Однак, 12.12.2018, не зважаючи на рішення конкурсного комітету, організатором з посиланням на п. 49 Порядку, але без зазначення змісту порушень, прийнято рішення про скасування рішення конкурсного комітету від 23.12.2018 по об`єкту конкурсу № 32. Рішення організатора оформлено протоколом № 9/2018 засідання Комісії з організації конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межу території області (внутрішньообласні маршрути) від 12.12.2018.

Позивач вважає, що з його боку не було порушень законодавства, зокрема, вимог Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2018 № 1081.

На підставі викладеного позивач, з урахуванням уточненого позову, просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Організатора перевезень - відповідача, оформлене протоколом № 9/2018 від 12.12.2018 засідання Комісії з організації конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), та скасувати рішення в частині по об`єкту № 32 вважати рішення конкурсного комітету таким, що прийняте з порушенням законодавства і скасувати його , приміський маршрут загального користування № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС винести для розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Ухвалою суду від 21.01.2019 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків (т.1 арк.спр. 41).

04.02.2019 за вх. № 5925/2019 позивачем надано заяву про усунення недоліків (т.1 арк.спр.45).

Ухвалою суду від 05.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, зобов`язано відповідача надати докази (т.1 арк.спр. 1-2).

Ухвалою суду від 27.03.2019 продовжено загальний строк підготовчого провадження на тридцять днів, задоволено заяву ТОВ Автотранспортне підприємство 1709 про вступ до участі в справі в якості третьої особи, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ПП Автолайн Компані , ПП Люксавто-СДК , ТОВ Автотранспортне підприємство 1709 , залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Конкурсний комітет з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області (т.1 арк.спр. 211-212).

Ухвалою суду від 23.04.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.1 арк.спр. 247).

Ухвалою суду від 15.05.2019 заяву представника позивача від 14.05.2019 Додаткове нормативне обґрунтування позовної заяви про визнання протиправним та скасування рішення повернуто представнику позивача без розгляду (т.2 арк.спр. 42).

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, надала пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві та у відповіді на відзив від 12.03.2019 (т.1 арк.спр. 189-191). Так, зазначила, що 23.11.2018 відбувся конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в Луганській області. Результати оформлені протоколом конкурсного комітету від 23.11.2018 № 148. На об`єкт конкурсу № 32 Маршрут № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС надійшли заявки від п`яти претендентів. Згідно умов конкурсу необхідно 2 автобуса, в тому числі не менше як 1 транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. За недостовірної інформації члена конкурсного комітету ОСОБА_1 в протоколі від 23.11.2018 № 147 внесено інформацію про те, що транспортний засіб WOLKSWAGEN CRAFTER, реєстраційний номер НОМЕР_2 та резервний MERSEDES - BENZ 315 CDI, реєстраційний номер НОМЕР_3 , не сертифіковані і не мають право виконувати перевезення пасажирів.

Конкурс проводився відповідно до п. 42 Порядку, за результатами голосування конкурсним комітетом прийнято рішення рекомендувати організатору перевезення визнати переможцем конкурсу ТОВ Буковина Транс і укласти договір терміном на 5 років, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

У протоколі від 12.12.2018 № 9/2018 зазначено, що слухали члена комісії ОСОБА_2 про те, що рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту 32 прийнято з порушенням законодавства (при підрахунку балів ПП Автолюкс-СДК не прийнята інформація Укртрансбезпеки від 19.11.2018 № 9871/02/15-18 про наявність у перевізника орендованої матеріально - технічної бази місто Кремінна пл. Шахтна 1 ПП Кремінське АТП послуги за договором з ФОП ОСОБА_9 за адресою АДРЕСА_1 ). У п. 4 слухали члена комісії ОСОБА_4 про скасування рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту № 32 як такого, що прийнято з порушенням законодавства.

З посиланням на пункти 27, 30, 37, 40, 45 Порядку представник позивача зазначила, що на конкурсі, який проведено 23.11.2018, розглядалися лише документи, подані безпосередньо перевізниками, а не документи, подані Укртрансбезпекою. ПП Люксавто-СДК на дату проведення конкурсу не надавав і не повідомляв конкурсну комісію про те, що в нього в м. Кремінна є матеріально - технічна база згідно укладених договорів.

Крім того, в протоколі від 23.11.2018 № 148 зазначено, що ТОВ Буковина Транс заявила автотранспорт, який не має сертифікатів, що не відповідає дійсності. Автотранспорт сертифікований відповідно до чинного законодавства, що підтверджується сертифікатами відповідності UA.001.15162-17,0 та UA.001.05163-17.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала з підстав, викладених у відзиві від 25.02.2019 за вх. № 10257/2019 (т.1 арк.спр. 67-72) та запереченнях на відповідь на відзив від 22.03.2019 за вх.№ 15425/2019 (т.1 арк.спр. 201-205).

Так, зазначила, що 23.11.2018 відбувся конкурс з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області. На об`єкт конкурсу № 32 Маршрут № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС надійшли заяви від п`яти претендентів: ПП Автолайн Компані , ТОВ Автотранспортне підприємство-1709 , ПП Люксавто-СДК , ТОВ Буковина Транс , ПП Сєвєродонецьке Комфорт - Авто .

Розглянувши пропозиції перевізників - претендентів на об`єкт конкурсу № 32 на підставі інформації, поданої ними, конкурсним комітетом за результатами підрахунку балів було прийнято рішення рекомендувати організатору перевезень визнати переможцем конкурсу ТОВ Буковина Транс та укласти договір терміном дії на 5 років, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Результати проведення конкурсу зафіксовані у Протоколі засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 23.11.2018 № 148, який було подано на розгляд Організатору. Опрацювавши всі матеріали проведеного конкурсу, Організатором встановлено, що рішення конкурсного комітету по об`єкту конкурсу № 32 прийнято з порушенням законодавства (при підрахунку балів ПП Люксавто-СДК не врахована інформація Укртрансбезпеки від 19.11.2018 № 9871/02/15-18 щодо наявності у перевізника орендованої матеріально-технічної бази за адресою: м. Кремінна, пл. Шахтна, 1, ПП Кремінське АТП ; послуги за договором з ФОП ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ).

У разі, коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу Організатором встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету (п. 8 Порядку № 1081), що і було вирішено організатором по об`єкту № 32.

Посилання позивача на додаток 4 Порядку, а саме - показники нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників - претендентів взагалі не зрозуміло, адже Додаток 4 до Порядку № 1081 (в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 180) - це Анкета до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу), тобто позивач зазначає показники нарахування балів за Порядку № 1081, які втратили свою чинність.

Представник відповідача вважає, що конкурсним комітетом було дотримано процедуру проведення конкурсу, але порушено порядок оцінки конкурсних пропозицій перевізників - претендентів. Тому при наданні на розгляд рішення конкурсного комітету Організатору, останній прийняв рішення про скасування незаконного рішення конкурсного комітету по об`єкту № 32, що відповідає вимогам чинного законодавства.

На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник третої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - приватне підприємство Автолайн Компані (далі - третя особа-1, ПП Автолайн Компані ) у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - приватне підприємство Люксавто-СДК (далі - третя особа -2, ПП Люксавто-СДК ) у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - товариство з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 1709 (далі - третя особа -3, ТОВ АТП 1709 ) у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Конкурсний комітет з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області (далі - третя особа-4, Конкурсний комітет) у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві від 23.04.2019 (т.1 арк.спр.230-235). Зокрема, зазначив, що за результатами підрахунку набраних претендентами балів конкурсним комітетом більшістю голосів прийнято рішення рекомендувати організатору перевезень визнати переможцем конкурсу № 32 перевізника ТОВ Буковина-Транс та укласти договір терміном дії на 5 років відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт , рекомендувати організатору перевезень визнати ТОВ АТП -1709 претендентом, який посів друге місце. Рішення, прийняті конкурсним комітетом під час проведення 23.11.2018 конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), по об`єкту конкурсу № 32, є обґрунтованими, прийнятими в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України та законами України.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено такі фактичні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Буковина - Транс , код ЄДРПОУ 33001797, зареєстровано як юридична особа 07.06.2004, 29.10.2009, № запису 1 038 120 0000 006342, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м . Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, буд. 25, кв. 25 , що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.02.2019 за № 1004956943 (т.1 арк.спр. 52-55).

Розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації, керівника Луганської обласної військово - цивільної адміністрації від 04.08.2015 № 317, зі змінами, внесеними розпорядженнями від 24.05.2018 № 409, від 19.07.2016 № 426, затверджено склад конкурсного комітету (т.1 арк.спр. 84-86, 226, 227-230).

Згідно із Протоколом засідання Комісії з організації конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), від 12.10.2018 № 7/2018 вирішено визначити та надати на затвердження організатору об`єкти конкурсу та сукупність автобусних маршрутів загального користування приміського та міжміського (внутрішньообласного) сполучення або оборотних рейсів, що необхідно виключити з них, визначити перелік договорів, щодо яких може бути прийнято рішення про подовження терміну дії, визначити та надати на затвердження Організатору обов`язкові і додаткові умови проведення Конкурсу згідно з Додатками 1, 2, 3, визначено дату, місце і час проведення засідання конкурсного комітету на 23 листопада 2018 року о 10:00 за адресою: м. Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, 59 (т.1 арк.спр. 87-88, 89-90, 91, 92-93).

Наказом директора Департаменту від 12.10.2018 № 123-0 Про затвердження рішення Комісії затверджено об`єкти конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) згідно із Додатком 1; затверджено обов`язкові та додаткові умови конкурсу згідно із Додатком 2, затверджено перелік договорів, щодо яких може бути прийнято рішення про подовження терміну дії згідно із Додатком 3; вирішено вжити заходів щодо оприлюднення у найближчому випуску Луганської обласнох загальнополітичної газети Вісті Луганщини умов проведення 23.11.2018 Конкурсу, згідно із додатком (т.1 арк.спр. 94, 95-96, 97-98, 99-100, 101-102, 103)

Директором Департаменту Шелест С . направлено Департаменту масових комунікацій облдержадміністрації лист від 12.10.2018 № 6/Д-2857 з проханням розмістити оголошення про проведення конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) у найближчому номері Луганської обласної загальнополітичної газети Вісті Луганщини (т.1 арк.спр. 104, 105-108).

17.10.2018 у газеті Вісті Луганщини № 40 (89) опубліковано оголошення про проведення конкурсу, який відбудеться 23.11.2018, з обов`язковими та додатковими умовами конкурсу, визначено перелік об`єктів конкурсу, до якого, зокрема, входить спірний об`єкт № 32, маршрут № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС . У оголошенні було зазначено, що засідання конкурсного комітету буде проведено 23.11.2018. Початок конкурсу о 10.00 за адресою: просп . Центральний, 59, м. Сєвєродонецьк, 2 поверх, зала засідань. Документи для участі в конкурсі у закритому конверті з позначкою № 2 приймаються до 01.11.2018 включно з 9.00 до 16.00 у робочі дні тижня за адресою: м. Сєвєродонецьк, площа Перемоги, 2 (4 поверх бокового входу, каб. 412, управління транспорту та зв`язку Департаменту) (т.1 арк.спр. 38-39, 109-110).

Щодо об`єкта конкурса № 32 до Конкурсного комітету надійшли пропозиції від п`яти претендентів, а саме - від ПП Автолайн Компані , ТОВ АТП -1709 , ПП Люксавто-СДК , ТОВ Буковина-Транс , ПП Сєвєродонецьке Комфорт-Авто (т.1 арк.спр. 149-175).

23.11.2018 відбувся конкурс з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області, результати якого оформлені Протоколом засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 23.11.2018 № 148 (т.1 арк.спр. 111-132)

Щодо об`єкта конкурсу № 32, маршрут № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС, в Протоколі від 23.11.2018 № 148 зазначено:

Згідно з умовами конкурсу потрібно 2 автобуса, в тому числі не менш як 1 транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Надійшли заяви від 5-ти претендентів:

ПП Автолайн Компані запропонувало автобуси ПАЗ 32054-07, реєстр. № НОМЕР_6, ПАЗ 32054-07 реєстр. № НОМЕР_7 .

Запропоновано транспортний засіб з полегшеним доступом для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями ПАЗ 32054-07 реєстр. № НОМЕР_7.

ТОВ Автотранспортне підприємство-1709 запропонувало ПАЗ 32054-07 реєстр. № НОМЕР_8, ПАЗ 32054 реєстр. № НОМЕР_5 .

Запропоновано транспортний засіб, обладнаний елементами доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення ПАЗ 32054-07 реєстр. № НОМЕР_8.

ПП Люксавто-СДК запропонувало MERCEDES-BENZ SPRINTER 316 CDI реєстр. № НОМЕР_9, РУТА 22 реєстр. № НОМЕР_10 та резервний ПАЗ 32054 реєстр. № ВВ 7436 СТ.

Запропоновано транспортний засіб з встановленим місцем для інваліда РУТА 22 реєстр. № НОМЕР_10.

ТОВ Буковина - Транс запропоновано NEOPLAN N4407 реєстр. № НОМЕР_11, VOLKSWAGEN CRAFTER реєстр. № НОМЕР_2 та резервний MERCEDES-BENZ 315 CDI реєстр. № НОМЕР_3 .

Запропоновано транспортний засіб, обладнаний пандусом та 1 місцем для перевезення особи в інвалідному візку NEOPLAN № 4407 реєстр. № НОМЕР_11.

ОСОБА_1 заявив, що транспортні засоби VOLKSWAGEN CRAFTER реєстр. № НОМЕР_2 та резервний MERCEDES-BENZ 315 CDI реєстр. № НОМЕР_3 не сертифіковані і не мають права виконувати перевезення пасажирів та повідомив про наявність відповідного листа, в якому зазначено, що транспортний засіб MERCEDES-BENZ SPRINTER випущений заводом виробником як малотоннажний вантажний автомобіль з кузовом фургон, але до матеріалів Конкурсу його не надав.

ОСОБА_6 повідомив, що Порядком передбачений мінімально необхідний перелік документів, за яким організатор перевезень приймає рішення про допущення перевізників - претендентів до участі у Конкурсі. У цьому переліку є сертифікат відповідності та екологічності автобуса. Такі сертифікати надані у встановленому законодавством порядку. Перевірку їх достовірності організатор перевезень здійснив через РСЦ МВС в Луганській області. Крім того, транспортні засоби допущені до перевезення пасажирів органом ліцензуваня - Укртрансбезпекою, що підтверджує правомірність рішення організатора перевезень.

ПП Сєвєродонецьке Комфорт-Авто запропонувало ПАЗ 3205 СПГ реєстр. № НОМЕР_12, ПАЗ 32054 реєстр. № НОМЕР_13.

Транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, не запропоновано. Додано інвестиційний проект - зобов`язання щодо оновлення парку автобусів ПП Сєвєродонецьке Комфорт - Авто стосовно придбання транспортного засобу РУТА-23, пристосованого для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями всіх категорій.

У зв`язку з відсутністю у перевізника - претендента транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, Конкурс проводиться відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Враховуючи виконання обов`язкових та додаткових умов претендентами, Конкурс проводиться відповідно до пункту 42 Порядку.

ПП Автолайн Компані нараховано 15 балів.

ТОВ Автотранспортне підприємство-1709 нараховано 15 балів.

ПП Люксавто-СДК нараховано 5 балів.

ТОВ Буковина-Транс нараховано 18 балів.

У разі, коли перевізники - претенденти набрали однакову кількість балів, Конкурс проводиться відповідно пункту 46 Порядку (т.1 арк.спр. 123-124).

Згідно з протоколом від 23.11.2018 № 148, за результатами голосування по об`єкту № 32 конкурсним комітетом прийняте рішення:

1) рекомендувати організатору перевезень визнати переможцем Конкурсу ТОВ Буковина - Транс та укласти договір терміном дії на 5 років, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт ;

2) рекомендувати організатору перевезень визнати ТОВ Автотранспортне підприємство-1709 претендентом, який посів друге місце.

Членом Конкурсного комітету Матвєєвим Р.О. складено особисту думку щодо підготовки до проведення конкурсу та виявлених порушень вимог законодавства України при його проведенні (т.1 арк.спр. 127-129).

05.12.2018 відповідачем складено Акт про відмову від підпису та вручено ОСОБА_8 (т.1 арк.спр. 130).

Представник відповідача у судовому засіданні надала пояснення, що саме члено Конкурсного комітету ОСОБА_8 тривалий час відмовлявся від підпису протоколу від 23.11.2018 № 148.

Протокол від 23.11.2018 № 148 на виконання пункту 49 Порядку № 1081 було надано Конкурсним комітетом на розгляд Організатору.

Згідно із Протоколом від 12.12.2018 № 9/2018 засідання Комісії з організації конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), Комісією розглянуто питання порядку денного - 1) опрацювання матеріалів проведеного конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути, далі - Конкурс), який відбувся 23.11.2018, відповідно до пункту 49 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081; 2) визначення переможців за об`єктами Конкурсу (т.1 арк.спр. 131-132).

У Протоколі від 12.12.2018 № 9/2018 відображено, що член комісії ОСОБА_2 доповіла щодо рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту № 32, прийнятого з порушенням законодавства (при підрахунку балів ПП Люксавто-СДК не врахована інформація Укртрансбезпеки від 19.11.2018 № 9871/02/15-18 щодо наявності у перевізника орендованої матеріально-технічної бази за адресою: м . Кремінна, пл. Шахтна, 1 , ПП Кремінське АТП ; послуги за договором з ФОП ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ), а також, що член комісії ОСОБА_4 доповів про скасування рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту № 32 як такого, що прийнято з порушенням законодавства.

Комісією вирішено відповідно до пункту 49 Порядку № 1081 на підставі Протоколу засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 23.11.2018 № 148, зокрема, по об`єкту № 32 вважати рішення конкурсного комітету таким, що прийнято з порушенням законодавства, та скасувати його. Приміський автобусний маршрут загального користування № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС винести для розгляду на наступному пленарному засіданні конкурсного комітету.

З зазначеним рішенням відповідача не погодився позивач та звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Законом України від 05.04.2001 № 2344-III Про автомобільний транспорт (далі - Закон № 2344-ІІІ) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 (далі - Порядок № 1081).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 3 Закону № 2344-ІІІ цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації (абзац четвертий статті 7 Закону № 2344-ІІІ).

Порядок № 1081 визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Згідно із абзацами третім, четвертим та шостим пункту 2 Порядку № 1081 терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу;

організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс;

перевізник-претендент - автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі.

Абзацом третім пункту 4 Порядку № 1081 визначено, що Організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва.

Відповідно до пунктів 18, 19 Положення про Департамент регіонального розвитку, промисловості, інфрастурктури та енергозбереження Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації, керівника Луганської обласної військово - цивільної адміністрації від 13.04.2018 № 294, Департамент організовує відповідно до чинного законодавства проведення конкурсів на визначення перевізників пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах та укладає від імені обласної державної адміністрації за результатами конкурсів договори з перевізниками на перевезення пасажирів на приміських та міжміських (внутрішньообласних) автобусних маршрутах загального користування та розриває їх у встановленому чинним законодавством порядку (т.1 арк.спр. 73, 74-83).

Таким чином, відповідач в межах спірних правовідносин є Організатором перевезень.

Відповідно до пункту 42 Порядку № 1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

Згідно із пунктом 46 Порядку № 1081 Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.

Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.

Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

Тобто, повноваження з визначення переможця конкурсу належать саме Організатору (відповідачу у справі), а рішення Конкурсного комітету щодо результатів конкурсу мають рекомендаційний характер.

Щодо доводів представника позивача на те, що ПП Люксавто-СДК не було надано інформації про наявність матеріально - технічної бази в м. Кремінна, а Конкурсний комітет повинен розглядати виключно документи, надані претендентами - перевідниками, та надані у строк, встановлений в оголошенні про проведення конкурсу, суд зазначає таке.

Абзацами першим та четвертим пункту 29 Порядку № 1081 визначено, що для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1-4.

Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.

Згідно із пунктом 31 Порядку № 1081 документи, що безпосередньо стосуються конкурсу, які надійшли до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від підприємств, установ та організацій, які не є перевізниками-претендентами, подаються на розгляд конкурсного комітету.

Пунктом 33 Порядку № 1081 встановлено, що документи, які надійшли до організатора після встановленого строку, не розглядаються.

Та обставина, що ПП Люксавто-СДК у конкурсній пропозиції для участі у конкурсі 23.11.2018 не зазначив відомостей про наявність орендованої матеріально - технічної бази у м. Кремінна, не спірною, визнається сторонами та не є предметом докування у даній справі.

Разом з тим, пунктом 37 Порядку № 1081 визначено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

06.11.2018 за вих. № 6/Д-3072 директором Департаменту Шелест С. направлено голові Державної служби України з безпеки на транспорті Ноняку М. запит Про надання інформації , в якому з метою належної підготовки і проведення конкурсу, який відбудеться 23.11.2018, перевірки надано перевізниками - претендентами інформації відповідно до чинного Порядку № 1081, просив надати Департаменту у термін до 19.11.2018 про наявність у перевізників - претендентів, зокрема, матеріально - технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання, зазначивши адресу, за якою вона розташована, згідно з базою ліцензійного реєстру (т.1 арк.спр. 133-135).

Листом від 19.11.2018 № 9871/02/15-18 Укртрансбезпекою надано інформацію про автомобільних перевізників - претендентів на участь у конкурсі станом на 15.11.2018, в якій, зокрема, зазначено про наявність в ПП Люксавто-СДК , код ЄДРПОУ 35389271, матеріально - технічної бази - власної за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Серова, 37, та орендованої: Луганська область, м. Кремінна, пл. Шахтна, 1; ПП Кремінське АТП , 32570654, строк дії до 01.10.2019, за договором із виконавцями: ФОП ОСОБА_9 , строк дії до 31.12.2018, Луганська область , АДРЕСА_1 (т.1 арк.спр. 135-158, 149).

Зазначену інформацію ОСОБА_8 . - заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Луганській області, член конкурсного комітету повідомив на засіданні Конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області 23.11.2018, що відображено у Протоколі № 148 (т.1 арк.спр. 112-113).

26.11.2018 ПП Люксавто - СДК звернулося до відповідача зі скаргою за результатами конкурсу, який відбувся 23.11.2018 по об`єкту № 32, з зазначенням про те, що Конкурсним комітетом за результатами підрахунку кількості балів підприємству нараховано 5 балів, та протиправно не враховано наявність автобази, розташованої у м. Кремінна Луганської області. Відповідну інформацію для її внесення до ліцензійної справи ПП Люксавто-СДК надало Управління Укртрансбезпеки у Луганській області 14.11.2018. Якщо б конкурсний комітет діяв правомірно та до нарахованих 5 балів додав ще 15 балів за наявність матеріально - технічної бази, то підприємство отримало б 20 балів. Скаржник вважає, що Конкурсним комітетом були порушені положення ч.2 ст. 19 Конституції України, п. 42 Порядку № 1081, що призвело до невірного підрахунку сумарної кількості балів перевізника - претендента ПП Люксавто-СДК . Просив вжити необхідних заходів щодо врахування матеріально - технічної бази ПП Люксавто-СДК (т.2 арк.спр. 7-8).

Крім того, судом встановлено, що ПП Люксавто-СДК звернулося до суду з позовом до Конкурсного комітету з вимогами про зобов`язання провести повторний підрахунок балів з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників - претендентів по об`єкту конкурсу № 32 маршрут № 141 Кремінна АС-Рубіжне АС , Луганським окружним адміністративним судом прийнято рішення від 25.02.2019 у справі № 360/4147/18 (т.2 арк.спр. 36-38), яке станом на теперішній час не набрало законної сили, ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 22.04.2019 відкрито апеляційне провадження (т.2 арк.спр. 34).

Додатком 5 до Порядку № 1081 є Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах) (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 № 180), який є невід`ємною частиною Порядку № 1081 та підлягає обов`язковому застосуванню колом осіб, на яких поширюється дія Порядку.

Пунктом 10 Переліку передбачено нарахування перевізнику - претенденту 15 балів у разі наявності матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу) (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру).

При цьому, пункт 10 Переліку містить окреме зауваження, що бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру, а не виключно у разі зазначення наявності такої матеріально-технічної бази претендентом - перевізником у конкурсній пропозиції.

Таким чином, суд вважає, що з огляду на системний аналіз, зокрема, пункту 37 Порядку № 1081 та положень Додатку 5 до Порядку № 1081, інформація Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру є обов`язковою для застосування конкурсним комітетом при підрахунку балів, навіть якщо вона надійшла пізніше встановленого в оголошенні про проведення конкурсу строку для подання документів, проте була наявна станом на дату проведення конкурсу.

Щодо доводів позивача про безпідставність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, суд зазначає таке.

Пунктом 8 Порядку № 1081 встановлено, що переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Відповідно до пункту 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

У Протоколі від 12.12.2018 № 9/2018 відображено, що член комісії ОСОБА_2 доповіла щодо рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту № 32, прийнятого з порушенням законодавства (при підрахунку балів ПП Люксавто-СДК не врахована інформація Укртрансбезпеки від 19.11.2018 № 9871/02/15-18 щодо наявності у перевізника орендованої матеріально-технічної бази за адресою: м. Кремінна, пл. Шахтна, 1 , ПП Кремінське АТП ; послуги за договором з ФОП ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ), а також, що член комісії ОСОБА_4 доповів про скасування рішення конкурсного комітету про результати конкурсу по об`єкту № 32 як такого, що прийнято з порушенням законодавства, та вирішено відповідно до пункту 49 Порядку № 1081 на підставі Протоколу засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 23.11.2018 № 148, зокрема, по об`єкту № 32 вважати рішення конкурсного комітету таким, що прийнято з порушенням законодавства, та скасувати його. Приміський автобусний маршрут загального користування № 141 Кремінна АС - Рубіжне АС винести для розгляду на наступному пленарному засіданні конкурсного комітету.

Тобто, у протоколі від 12.12.2018 № 9/2018 відображено підстави для прийняття оскаржуваного рішення та норму права (п.49 Порядку № 1081), що надає повноваження Організатору для прийняття такого рішення, тому суд вважає безпідставними доводи представника позивача про необґрунтованість рішення Організатора, оформленого Протоколом від 12.12.2018 № 9/2018 засідання Комісії з організації конкурсу з регулярного перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) в частині по об`єкту № 32 вважати рішення конкурсного комітету таким, що прийняте з порушенням законодавства і скасувати його; приміський автобусний маршрут загального користування № 141 Кремінна АС- Рубіжне АС винести для розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету .

З огляду на наведене, суд погоджує висновки Організатора щодо порушення Конкурсним комітетом порядку оцінки конкурсних пропозицій перевізників - претендентів по об`єкту № 32, та вважає, що оскаржуване рішення відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 2 КАС України, а позовні вимоги задоволенню не підлягають у зв`язку з необґрунтованістю.

Також суд зауважує, що особиста думка члена конкурсного комітету ОСОБА_1 не стала підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, про що помилково зазначає представник позивача в обґрунтування позовних вимог.

Витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Буковина-Транс (код ЄДРПОУ 33001797, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр. Центральний, буд. 25, кв. 25) до Департаменту регіонального розвитку, промисловості, інфраструктури та енергозбереження Луганської обласної військово - цивільної адміністрації (код ЄДРПОУ 33766134, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, 59), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - приватне підприємство Автолайн Компані (код ЄДРПОУ 33164230, місцезнаходження: 92901, Луганська область, м. Кремінна, вул. Банкова, буд. 3а), приватне підприємство Люксавто-СДК (код ЄДРПОУ 35389271, місцезнаходження: 93107, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Сєрова, буд. 37), товариство з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 1709 (код ЄДРПОУ 41668045, місцезнаходження: 93003, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Іванова, буд. 76), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Конкурсний комітет з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, 59), про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 20 травня 2019 року.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2019
Оприлюднено20.05.2019
Номер документу81815522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/223/19

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 18.03.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Стасенко Г. В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні