Ухвала
від 22.05.2019 по справі 620/1224/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

22 травня 2019 року Чернігів Справа № 620/1224/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., при підготовці адміністративної справи до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване мисливське підприємство "Максим" до Державної екологічної інспекції у Чернігівській області про визнання дій протиправними та скасування припису,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване мисливське підприємство "Максим" звернулося до суду з позовом до Державної екологічної інспекції у Чернігівській області, в якому просить визнати дії відповідача протиправними та скасувати припис від 08.04.2019 №12/06.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03.05.2019 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження. Також судом наголошено, що відповідно до ч.5 ст.262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву (ч.7 ст.262 КАСУ).

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу суду надійшов відзив Державної екологічної інспекції у Чернігівській області. При цьому, відповідачем також подано клопотання про залучення третіх осіб та розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Подані клопотання обгрунтовані тим, що предмет спору у справі пов`язаний із порядком здійснення господарської діяльності на території, що підлягає особливій державній охороні. Міністерство екології та природних ресурсів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а тому рішення у справі може мати вплив на його права, інтереси та обов`язки. Також, рішення у справі може вплинути на права, свободи та інтереси Київського еколого-культурного центру, як організації, що об`єднує громадян для захисту природи. Враховуючи наведене, відповідач заперечує проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження та просить розглядати справу в порядку загального позовного провадження.

Вирішуючи заявлені клопотання, суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) встановлено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). При цьому, виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

В свою чергу, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом (ч.2 та ч.5 ст.12 КАСУ). Частиною 6 цієї статті визначено, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо: прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище; оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію; оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; припинення за зверненням суб`єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, визначених законом, чи відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо в`їзду (виїзду) на тимчасово окуповану територію; оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження; типові справи; оскарження нормативно-правових актів, які відтворюють зміст або прийняті на виконання нормативно-правового акта, визнаного судом протиправним і нечинним повністю або в окремій його частині; інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження; перебування іноземців або осіб без громадянства на території України.

Як вже було зазначено, позивач просить визнати дії відповідача протиправними та скасувати припис від 08.04.2019 №12/06. Тобто, заявлені позивачем вимоги, належать до справ незначної складності та виключають можливість їх розгляду за правилами загального позовного провадження. У той же час, враховуючи предмет і підстави позову, а також положення ст.263 КАСУ, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та проведенням судового засідання.

При цьому, згідно ч.2 ст.49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

З огляду на клопотання позивача, положення ст.49 КАС України та те, що рішення в даній справі може вплинути на права та обов`язки Київського еколого-культурного центру та Міністерства екології та природних ресурсів України, суд вважає за можливе залучити до участі у справі, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:

- Міністерство екології та природних ресурсів України (вул. митрополита Василя Липківського, 35, м.Київ, 03035);

- Благодійну організацію "Благодійний фонд Дніпровського району м.Києва "Київський еколого-культурний центр" (вул. Райдужна, 31, кв.48, м.Київ, 02218).

Керуючись ст. ст. 44, 49, 167, 248, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1.Клопотання У Державної екологічної інспекції у Чернігівській області - задовольнити частково.

2. Залучити до участі у справі, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:

- Міністерство екології та природних ресурсів України (вул. митрополита Василя Липківського, 35, м.Київ, 03035);

- Благодійну організацію "Благодійний фонд Дніпровського району м.Києва "Київський еколого-культурний центр" (вул. Райдужна, 31, кв.48, м.Київ, 02218).

3. Призначити справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та проведенням судового засідання 05 червня 2019 року о 10:00 год. , під головуванням судді Житняк Л.О., в приміщенні Чернігівського окружного адміністративного суду за адресою: вул. Кирпоноса, 16, м. Чернігів, 14009.

4. Учасники справи можуть отримати інформацію щодо розгляду даної справи на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.cn.court.gov.ua/sud2570/.

5. Копію ухвали суду направити сторонам.

Відповідно до ч.2 ст.256 КАСУ ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання, набирає законної сили з моменту її підписання суддею та згідно ст.294 КАСУ оскарженню не підлягає.

Суддя Л.О. Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено24.05.2019
Номер документу81887536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1224/19

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 05.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Рішення від 05.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні