МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2019 р. № 400/504/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:товариства з обмеженою відповідальністю "АСГАРД П", вул. Богородична, 32, м. Миколаїв, 54001
до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001
про:визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Асгард П" звернулося з позовом (уточненим) до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправними дій щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивача (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р., зобов`язання відповідача надіслати до Реєстру повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивача (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. та відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що дії відповідача перешкоджають завершенню ліквідаційної процедури товариства. За інформацією з сайту ДФС України позивач не має податкового боргу. Посилання відповідача на неможливість провести документальну позапланову перевірку позивач вважає необґрунтованим, оскільки право направлення такого повідомлення до Реєстру не передбачено чинним законодавством, відсутня навіть форма такого повідомлення.
22.04.2019 р. відповідач подав відзив на позов (а. с. 66-67), в якому вказав, що підставою для направлення заперечень державному реєстратору щодо завершення процедури припинення позивача за формою № 27-ОПП було ненадання позивачем на запити контролюючого органу документів, що в свою чергу зумовило неможливість проведення податкової перевірки згідно з п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
19.04.2019 р. позивач подав відповідь на відзив (а. с. 58-64), в якій зазначив про протиправність дій відповідача, з посиланням на норми законодавства, вказані в позові.
За клопотанням представника відповідача суд ухвалою від 29.05.2019 р. допустив процесуальне правонаступництво в адміністративній справі, шляхом заміни Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області її правонаступником - Головним управлінням ДФС у Миколаївській області.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Рішенням засновників ТОВ "Асгард П" від 14.02.2018 р. вирішено здійснити ліквідацію товариства, для чого створено ліквідаційну комісію. Строк для заявлення кредиторами своїх вимог встановлено два місяці з дня опублікування повідомлення про прийняття даного рішення (а. с. 13).
16.02.2018 р. голова ліквідаційної комісії товариства звернувся до відповідача з заявою форми № 8-ОПП про припинення платника податків (а. с. 15).
Рішення про ліквідацію товариства опубліковане в газеті "Голос України" від 06.03.2018 р. № 44 (а. с. 14).
22.08.2018 р. і 10.09.2018 р. позивач звертався до відповідача з запитом про надання інформації щодо наявності чи відсутності податкового боргу (а. с. 16-17).
Листом від 17.09.2018 р. відповідач повідомив, що станом на 14.09.2018 р. заборгованість у позивача відсутня (а. с. 18). Відповідна інформація підтверджується також даними з офіційного сайту ДФС України станом на 11.12.2018 р. і 21.01.2019 р. (а. с. 19-26).
Позивач звернувся до державного реєстратора Миколаївської міської ради з комплектом документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в зв`язку з ліквідацією.
30.01.2019 р. державний реєстратор Зав`ялова К.П. надіслала позивачу повідомлення по відмову в державній реєстрації (а. с. 27). Відмова мотивована тим, що в Реєстрі станом на 30.01.2019 р. містяться відомості про наявність у позивача заборгованості зі сплати податків і зборів по формі № 27-ОПП, які надійшли в електронному вигляді 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. від Державної фіскальної служби України. Станом на 30.01.2019 р. зазначені заперечення не відкликані.
Частиною 7 ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон № 755) передбачено, що порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає:
1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;
2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:
про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;
про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;
про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.
У свою чергу, відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону № 755 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Згідно з п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону № 755 однією з підстав для відмови в державній реєстрації є подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів.
Саме вказана підстава зазначена в повідомленні державного реєстратора про відмову в державній реєстрації припинення юридичної особи позивача.
Порядок обліку платників податків і зборів затверджений наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 р. № 1588 (далі - Порядок № 1588).
Згідно з п. 11.1. Порядку № 1588 платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Відповідно до п. 11.5. Порядку № 1588 у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу.
При проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог (п. 11.6. Порядку № 1588).
За результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності / відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (п. 11.8. Порядку № 1588).
Відповідно до п. 11.10. Порядку № 1588, якщо контролюючим органом до Єдиного державного реєстру передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.
Таким чином, отримавши повідомлення позивача про прийняте засновником рішення щодо ліквідації товариства, відповідач, у відповідності до вимог Порядку № 1588, був зобов`язаний провести заходи податкового контролю для виявлення наявності чи відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів. Види таких заходів Порядком № 1588 не передбачені, а тому відповідач мав керуватися нормами ПК України. Доводи відповідача щодо неможливості проведення податкової перевірки згідно з п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України суд відхиляє, оскільки вимога щодо проведення документальної позапланової перевірки передбачалася п. 11.9. Порядку № 1588 в редакції до 08.12.2017 р. Тобто, на момент звернення позивача з повідомленням про ліквідацію, такої вимоги не існувало.
Враховуючи лист відповідача від 17.09.2018 р. (а. с. 18), а також інформацію з офіційного сайту ДФС України (а. с. 19-26), суд виходить з того, що станом на дату звернення до державного реєстратора з заявою про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в зв`язку з ліквідацією, позивач не мав заборгованості за сплати податків і зборів. Навіть якщо на дату звернення до відповідача з повідомленням про ліквідацію така заборгованість і була, але в подальшому погашена, відповідач, на виконання п. 11.10. Порядку № 1588, був зобов`язаний передати до Реєстру відомості про відсутність заборгованості.
Суд враховує, що в рішенні засновників ТОВ "Асгард П" від 14.02.2018 р. строк для заявлення кредиторами своїх вимог встановлено два місяці з дня опублікування повідомлення про прийняття даного рішення. Оскільки повідомлення опубліковано в газеті "Голос України" 06.03.2018 р., то строк для заявлення кредиторами своїх вимог тривав до 06.05.2018 р. Відповідач не надав суду доказів, що у вказаний строк заявив свої вимоги до позивача.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч викладеним положенням відповідач не довів наявності у позивача заборгованості зі сплати податків і зборів станом на дату звернення до державного реєстратора з заявою про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Більше того, відповідач жодним чином не обґрунтував правомірність надіслання до Реєстру повідомлень від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. про наявність у позивача заборгованості зі сплати податків і зборів по формі № 27-ОПП. Відтак, позовні вимоги, в частині визнання протиправними дій щодо направлення до Реєстру повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивача (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. та зобов`язання відповідача надіслати до Реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, є обґрунтованими та належать задоволенню.
Водночас, вимога про зобов`язання відповідача надіслати до Реєстру повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивача (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. суд розглядає як необґрунтовану, оскільки можливість відкликання попередніх повідомлень не передбачена Порядком № 1588. У позові відсутнє нормативне обґрунтування можливості відповідача діяти таким чином. Викладене є підставою для відмови в задоволенні вказаної вимоги.
Згідно з ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Позивач надав квитанцію про сплату судового збору в сумі 1921,00 грн (а. с. 4), відтак стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає 960,50 грн.
Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Асгард П" (юридична адреса: вул. Богородична, 32, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 35938186) до Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) про визнання протиправними дій щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р., зобов`язання надіслати до Реєстру повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. та відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Миколаївській області щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Асгард П" (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р.
3. Зобов`язати Головне управління ДФС у Миколаївській області надіслати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про відсутність у товариства з обмеженою відповідальністю "Асгард П" заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.
4. У задоволенні вимоги про зобов`язання Головного управління ДФС у Миколаївській області надіслати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Асгард П" (форма № 27-ОПП) від 21.06.2018 р., 28.07.2018 р., 22.08.2018 р., 06.11.2018 р., 22.12.2018 р. - відмовити.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) судовий збір у сумі 960,50 грн (дев`ятсот шістдесят грн 50 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Асгард П" (юридична адреса: вул. Богородична, 32, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 35938186).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення 29.05.2019 р.
Суддя Н.В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2019 |
Оприлюднено | 03.06.2019 |
Номер документу | 82075285 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні