Рішення
від 30.05.2019 по справі 420/1617/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1617/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 року м. Одеса

У залі судових засідань № 18

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Донець В.Р.

за участю сторін:

представника позивача - Пахомової І.В. (по довіреності)

представника відповідача - Бугаєнко Т.В. (по довіреності)

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Боріскол до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Боріскол з позовною заявою до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №596604/23216458 від 16.02.2018 року, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №13 від 04.12.2017 року.

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзив.

Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що відповідачем не зазначено критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної, передбаченого законодавством, не зазначено в оскаржуваному рішенні чіткої підстави для відмови в реєстрації накладної, при цьому, позивачем надані до податкового органу пояснення щодо здійснення господарської операції, на підставі якої податкова накладна підлягає реєстрації, а також всі документи, які підтверджують здійснення такої операції.

Представник відповідача в судове засідання з`явився. З відзиву на позовну заяву (аркуші справи 61-67) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованим, зупинення реєстрації податкової накладної відповідає вимогам законодавства та позивачем не надані до податкового органу первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, тобто, подані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю Боріскол є юридичною особою, основним з видів діяльності якого є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та технічними обладнаннями (КВЕД 46.73), а також будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20).

Між ТОВ Боріскол (постачальник) та ТОВ КП ЕНЕРГОСТАНДАРТ 01 вересня 2017 року укладений договір поставки №01/09-2017, за умовами якого постачальник зобов`язується постачати (передавати у власність покупця) товар, визначений у п. 2.1 цього договору для використання його у господарській діяльності, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах цього договору (аркуші справи 14-16).

Відповідно до п. 2.1, 5.1 зазначеного договору предметом поставки є товари, найменування та вартість яких погоджені в Специфікаціях (Додатках) до договору, які є його невід`ємними частинами. Партія товару, що узгоджена відповідною специфікацією, повинна бути поставлена Покупцю на протязі 30 календарних днів після підписання відповідної специфікації.

Згідно Специфікації №2 від 13.10.2017 року ТОВ Боріскол та ТОВ КП ЕНЕРГОСТАНДАРТ погодили найменування, кількість, ціну та номенклатуру партії товару, який постачається у відповідності до умов договору поставки №01/09-2017 від 01.09.2017 року (аркуш справи 20).

Відповідно до видаткової накладної №РН-13 від 04.12.2017 року ТОВ Боріскол здійснило відпуск ТОВ КП ЕНЕРГОСТАНДАРТ товару, зокрема, теплолічильник Multical 402, НОМЕР_1 10,0 m?/h DN40х300 mm T0020BJ656 у кількості 20 шт. та теплолічильник Multical 402, gr 6,0 m?/h DN25х260 mm T0020BG656 у кількості 1 шт. на загальну суму 557222, 40 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 92870,40 грн. (аркуш справи 13).

Оплата за вказаний товар здійснена ТОВ КП ЕНЕРГОСТАНДАРТ 26 грудня 2017 року, що підтверджується платіжним дорученням №70 від 26 грудня 2017 року (аркуш справи 22).

При цьому, реалізований на користь ТОВ КП ЕНЕРГОСТАНДАРТ товар був придбаний позивачем у контрагента ТОВ ТЕХНОМЕР на підставі договору поставки №79/02 від 08.09.2017 року, що підтверджується зазначеним договором, видатковими накладними №1328 від 14.11.2017 року, №1337 від 16.11.2017 року, №1045 від 06.10.2017 року, №1109 від 12.10.2017 року, платіжними дорученнями №809, №817, №819 від 26.12.2017 року (аркуші справи 25-33).

ТОВ Боріскол 28 жовтня 2017 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 04.12.2017 року (аркуш справи 23) та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 9026.. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в п. п. 201.16.1 п. 20.1 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу (аркуш справи 9).

На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 13 лютого 2018 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 13.02.2018 року №44 (аркуш справи 10) видаткову накладну №РН-13 від 04.12.2017 року та договір №01/09-2017 року від 01.09.2017 року.

Проте, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №596604/23216458 від 16.02.2018 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 04.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 8) оскільки надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень п. 5, 12, 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрації підлягають податкові накладні незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній.

Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка, зокрема, відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. п. 201.16.1, п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зі змісту Квитанції від 28.12.2017 року по податковій накладній ТОВ Боріскол вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.

При цьому, у зазначеній Квитанції критерієм оцінки ступеня ризиків зазначено: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 9026., що стало підставою для зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, одним з критеріїв моніторингу податкової накладної є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, позивач мав надати до податкового органу наступні документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до положень п. п. 201.16.2, п. п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) письмові пояснення та/або копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку, який не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання передає їх до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка розглядає ці документи та приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 14, 19, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд звертає увагу на те, що позивач не згоден з відповідністю податкової накладної №13 від 04.12.2017 року критеріям моніторингу, а відповідач не довів відповідність цієї накладної критеріям моніторингу, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, оскільки в рішенні про зупинення реєстрації накладної зазначено про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 9026., однак такого критерію не має в п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , розрахунок, який би підтвердив відповідність зазначених податкових накладних будь-якому з підпунктів пункту 6 зазначеного нормативного акту відповідачем до суду не наданий та представник відповідача обґрунтувати відповідність цієї накладної критеріям оцінки ступеня ризиків не зміг, тобто, відповідачем не доведена правомірність зупинення реєстрації податкової накладної.

Крім того, оскаржуване рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної містить декілька причин, зокрема, надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, тобто, є не чітким та з цього рішення не можливо встановити які підстави для відмови в реєстрації податкової накладної №13 від 04.12.2017 року які документи складені з порушенням норм законодавства, або які документи не надані позивачем.

З матеріалів справи вбачається надання платником податків до податкового органу пояснень та необхідних документів, які надавали можливість відповідачу здійснити реєстрацію податкової накладної №13 від 04.12.2017 року, з цих документів можливо встановити зміст господарської операції, зокрема, оплату за товар, належне оформлення всіх документів, тощо.

Крім того, позивачем надані до суду податкові накладні, які подавалися для їх реєстрації на підтвердження тих обставин, що за аналогічних обставин податкові накладні податковим органом реєструвалися та питань щодо змісту цих господарських операцій у відповідача не виникало (аркуші справи 34-36).

Враховуючи вищевикладені обставини, оскаржуване рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №596604/23216458 від 16.02.2018 року є необґрунтованим та протиправним, а тому підлягає скасуванню судом.

Крім того, враховуючи протиправність оскаржуваного рішення відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкової накладної №13 від 04.12.2017 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Боріскол обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати розподіляються у відповідності до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Боріскол (вул. Левітана, буд. 118, кв. 80, м. Одеса, 65121, код ЄДРПОУ 23216458) до Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №596604/23216458 від 16.02.2018 року, зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №13 від 04.12.2017 року - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №596604/23216458 від 16.02.2018 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №13 від 04.12.2017 року.

Стягнути з Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Боріскол (вул. Левітана, буд. 118, кв. 80, м. Одеса, 65121, код ЄДРПОУ 23216458) сплачений судовий збір у розмірі 1921 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 30.05.2019 року.

Суддя Л.І. Свида

.

Дата ухвалення рішення30.05.2019
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82075400
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/1617/19

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 24.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Рішення від 21.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні