Ухвала
від 27.05.2019 по справі 634/518/19
САХНОВЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 634/518/19

Провадження № 1-кс/634/301/19

"27" травня 2019 р. смт. Сахновщина Харківської області

Сахновщинський районний суд Харківської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувшиу закритомусудовому засіданнів залісуду всмт Сахновщинаклопотання слідчогоСахновщинського ВПГУНП вХарківській областілейтенанта поліції ОСОБА_3 ,погоджене зпрокурором Кегичівськоговідділу Первомайськоїмісцевої прокуратуриХарківської області ОСОБА_4 пронаданнядозволу напроведенняпозаплановоїревізії покримінальномупровадженнюза №12019220420000105від12.03.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Сахновщинського районного суду Харківської області надійшло клопотання слідчого СВ Сахновщинського ВП ГУ НП в Харківській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Кегичівськоговідділу Первомайськоїмісцевої прокуратуриХарківської області ОСОБА_4 про надання дозволу спеціалістам Північно-Східного офісу Держаудитслужби на проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності Кегичівського ПТУ-60, код ЄДРПОУ 02548038, зареєстроване та фактично знаходиться за адресою: вул.Калинова, буд.30 смт Кегичівка Кегичівського району Харківської області, з питання дотримання вимог законів України, інших підзаконних актів, та призначити у кримінальному провадженні №12019220420000105 позапланову виїзну документальну ревізію фінансово-господарської діяльності Кегичівського ПТУ-60, код ЄДРПОУ 02548038, зареєстроване та фактично знаходиться за адресою: вул.Калинова, буд.30 смт Кегичівка Кегичівського району Харківської області, з питання дотримання вимог законів України, інших підзаконних актів, проведення якої доручити спеціалістам Північно-Східного офісу Держаудитслужби.

В ході ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Кегичівського ПТУ-60 дослідити наступні питання:

- провести інвентаризацію та цільове використання земельних ділянок, які знаходяться в користуванні Кегичівського ПТУ-60;

- списання добрив на обробку земельних ділянок (гербіцидів та хімікатів) за 2017-2019 роки;

- надходження вирощених зернових культур за 2017-2019 роки;

- нарахування та виплати заробітної плати та премій працівникам ПТУ-60, нарахування та виплати стипендій учням ПТУ-60 за 2017-2019 роки;

- надходження та використання бюджетних коштів за 2017- 2019 роки;

- експлуатацію транспортних засобів (автомобілів та сільхозтехніки) ПТУ-60, списання паливно-мастильних матеріалів за 2017-2019 роки;

- закупівлю та списання продуктів харчування за 2017-2019 роки;

- витрачання грошових коштів на проведення ремонтних робіт за 2017-2019 роки;

- інші питання, що можуть виникнути в ході ревізії.

У разі встановлених в ході ревізії порушеннях, визначити суму збитків.

Слідчим суддею було встановлено, що у провадженні СВ Сахновщинського ВП ГУНП в Харківській області перебуває кримінальне провадження №12019220420000105, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.03.2019 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України .

Так, 12.03.2019 року до Сахновщинського ВП ГУНП в Харківській області надійшов рапорт від начальника Кегичівського ВП Сахновщинського ВП ГУНП в Харківській області полковника поліції ОСОБА_5 щодо виявлення фактів розтрати чужого майна службовими особами ПТУ №60 смт Кегичівка, шляхом зловживання службовим становищем, вчинено за попередньою змовою групою осіб, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

Відомості про кримінальне правопорушення, передбачені ч.5 ст.214 КПК України, відповідно до вимог ч.ч. 1, 4 ст. 214 КПК України внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.03.2019 за №12019220420000105, попередня правова кваліфікація визначена за ч.3 ст.191 КК України.

В органу досудового розслідування є підстави вважати, що посадові особи Кегичівського ПТУ-60, попередньо вступивши в злочинний зговір між собою, шляхом зловживання службовим становищем, оформивши на осіб, які числяться, але фактично не навчаються в Кегичівському ПТУ-60 платіжні картки для отримання стипендій та незаконно привласнюють грошові кошти з бюджету.

Оскільки, в діях посадових осіб Кегичівського ПТУ №60, вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, а саме привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм становищем, вчинена за попередньою змовою групою осіб, виникла необхідність у проведенні перевірки вказаного факту із залученням спеціалістів Північно-Східного офісу Держаудитслужби.

В судове засідання прокурор, не з`явився надав письмову заяву з проханням слухати справу за його відсутності, просив клопотання задовольнити

Слідчий в судовому засіданні вимоги клопотання підтримує.

Перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах та заслухавши слідчого, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Статтею 1 КПК Українивстановлено, що порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.

Кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положеньКонституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких наданаВерховною Радою України, цього кодексута інших законів України.

Згідно з п. 18 ч. 1ст. 3 КПК Українислідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

За приписами ч. 3ст. 26 КПК Українислідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.

Частина 2ст. 131 КПК Українивизначає повний перелік заходів забезпечення кримінального провадження, який не підлягає додатковому тлумаченню.

Вичерпний перелік слідчих (розшукових) дій, негласних слідчих (розшукових) дій та вимоги до них, в тому числі, і ті, які мають здійснюватися на підставі ухвали судді слідчого, визначені приписамиглави 20-21 КПК України.

Відповідно до ч. 1ст. 132 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.

За нормамист. 98, п. 4 ч. 2 ст.99 КПК Українивисновки ревізій віднесені до документів, які є речовими доказами, і визначено порядок їх отримання та використання в кримінальному провадженні.

Стаття 11Закону України«Про основнізасади здійсненнядержавного фінансовогоконтролю вУкраїні» від26.01.1993року №2939 визначає, щоплановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік. Право на проведення планової виїзної ревізії підконтрольних установ надається лише у тому разі, коли їм не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної ревізії надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення. Проведення планових виїзних ревізій здійснюється органами державного фінансового контролю одночасно з іншими органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів. Порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів, визначається Кабінетом Міністрів України.

Позаплановою виїзноюревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: 2) підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії; 3) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 4) проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи;5) у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю; 6) у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю, та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Обмеження у підставах проведення ревізій, визначені цим Законом, не поширюються на ревізії, що проводяться на звернення підконтрольної установи, або ревізії, що проводяться після повідомлення посадовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, про підозру у вчиненні ними кримінального правопорушення відповідно доКримінального процесуального кодексу України.

Посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку: 1) направлення на ревізію, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державного фінансового контролю, мета, вид, підстави, дата її початку та дата закінчення ревізії, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державного фінансового контролю, які проводитимуть ревізію. Направлення на ревізію є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державного фінансового контролю, скріпленого печаткою органу державного фінансового контролю;2) копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб`єктів господарської діяльності, не віднесених цим Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Ненадання цих документів посадовим особам підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною чотирнадцятою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державного фінансового контролю до проведення ревізії.

Виходячи зі змістуст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939передбачено два різновиди позапланових ревізій. По перше, це позапланова ревізія підконтрольної установи, яка не пов`язана зі здійсненням кримінального провадження і проводиться за наявності хоча б однієї із підстав, зазначених у ч. 5 ст. 11 Закону. По друге, з урахуванням змін, внесених до закону у зв`язку з прийняттямЗакону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року, позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Таким чином, Закон пов`язує проведення позапланової ревізії виключно із кримінальним провадженням, як з однією з умов її призначення, лише у непідконтрольних установах.

Дослідивши докази, надані органом досудового слідства до клопотання, оцінивши в сукупності приведені норми кримінального процесуального закону, слідчий суддя приходить довисновку, що нормами як зазначеногоЗакону, так іКПК України, не віднесено до компетенції слідчого судді прийняття рішення саме про призначення документальної позапланової перевірки фінансово - господарської діяльності.

В матеріалах клопотання відсутні відомості про факти, які є передумовою надання дозволу на проведення позапланової ревізії, крім того, слідчим не наведено конкретних визначенихст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»підстав та доказів щодо їх існування щодо обґрунтованості вимог за клопотанням.

Слідчий суддя звертає увагу, що згідност.131 КПК України, у якій вичерпно зазначені види заходів кримінального провадження, не передбачено як захід забезпечення кримінального провадження призначення та проведення перевірок, а також законодавець у чинномуКПК Українине покладає на слідчого суддю права та/або обов`язку щодо призначення позапланової ревізії.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.1,3,26 КПК України,Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання слідчого Сахновщинського ВП ГУНП в Харківській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Кегичівського відділу Первомайської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової ревізії по кримінальному провадженню за №12019220420000105 від 12.03.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191ККУкраїни - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали виготовлено 31.05.2019 року

Слідчий суддя :

Копія вірна.Слідчий суддя

СудСахновщинський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу82122374
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —634/518/19

Ухвала від 12.07.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Єрьоміна О. В.

Ухвала від 27.06.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Єрьоміна О. В.

Ухвала від 25.06.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Єрьоміна О. В.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

Ухвала від 22.05.2019

Кримінальне

Сахновщинський районний суд Харківської області

Нестеренко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні