Рішення
від 03.06.2019 по справі 520/10240/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 червня 2019 р. № 520/10240/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Шляхової О.М.,

при секретареві судового засідання - Молчанової О.М.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_2,

представника позивача - ОСОБА_3

представника відповідача - Долгіної В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом у справі за позовом ОСОБА_1 до Куп`янської міської ради Харківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Первинна профспілкова організація робітників охорони здоров`я (Профспілковий комітет) Комунального некомерційного підприємства Куп`янська міська лікарня Куп`янської міської ради Харківської області, Комунальне некомерційне підприємство Куп`янська міська лікарня Куп`янської міської ради Харківської області про визнання нечинними рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- Визнати нечинним рішення Куп`янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року з урахуванням змін внесених рішенням позачергового скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання №986-УІІ від 23.11.2018р. Про внесення змін до рішення XXXVII сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698- VII Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 рік (зі змінами), - з моменту його прийняття.

- Визнати нечинним рішення Куп`янської міської ради L сесії VII скликання Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІІ від 26.10.2018 року з урахуванням змін внесених рішенням позачергового скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання №985-УІІ від 23.11.2018р. "Про внесення змін до рішення L сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 26.10.2018р. №946- VII Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦШНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств - з моменту його прийняття.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що працювала на момент прийняття оскаржуваних рішень палатною медсестрою в терапевтичному відділенні (стаціонар) КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ. На вказаній посаді працювала з 01.07.2016р., до цього часу в цьому ж закладі охорони здоров`я працювала палатною медсестрою в гінекологічному відділенні (стаціонар) з 21.07.2015р. Крім того, зазначає, що вона є членом Первинної профспілкової організації робітників охорони здоров`я (Профспілковий комітет) КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ. На початку листопада дізналася про вказані рішення з персональних повідомлень (попереджень) Адміністрації Лікарні від 31.10.2018р. про припинення юридичної особи Лікарні шляхом реорганізації та попередження про можливе вивільнення працівників , які її та інших працівників Лікарні вимусила підписати адміністрація Лікарні.

З цього приводу 02.11.2018р. було проведене позачергове засідання Профспілкового комітету КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, на якому колектив Лікарні та члени профспілкового комітету не погодилися з такими діями адміністрації Лікарні та оскаржуваними рішеннями, що підтверджується Протоколом Профспілкового комітету від 02.11.2018р.

Позивач вважає, що у випадку виконання оскаржуваних рішень суттєво погіршиться рівень надання медичної допомоги для населення, зокрема, мешканців с.Ківшарівка, в якому і розташована Лікарня, у зв`язку зі скороченням оскаржуваними рішеннями відділень Лікарні до 2-х, що унеможливлює задоволення потреб населення в отриманні медичної допомоги, в тому числі профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.

Позивач не погодилася з такими діями відповідача та звернулася до суду для захисту своїх прав та інтересів.

Ухвалою суду від 16.11.2018 року відкрито провадження по справі за означеним адміністративним позовом.

На виконання вимог ухвали суду представником відповідача подано відзив на позов, в якому сторона відповідача із вимогами поданого позову не погоджується, вважає його безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню. (т. 2 а.с. 1-8) В обґрунтування своєї позиції відповідач зазначив, що засновником та власником підприємства комунальної форми власності є територіальна громада, інтереси якої представляє відповідна рада. Отже, враховуючи потреби територіальної громади, міська рада уповноважена приймати рішення, яким має виключне право створити, припинити підприємство комунальної форми власності, має право приймати будь-яке рішення щодо володіння, користування чи розпорядження своїм майном, в тому числі й тим, яке передано на праві оперативного управління будь-якій юридичній особі комунальної форми власності. Будь-які органи чи особи, а також Держава не мають права втручатись у здійснення власником наданих повноважень.

Зазначає також що з наведених позивачем доводів вбачається, що позивач не розуміє сутність прийнятого рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ. Згідно ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Як вбачається з рішення від 26.10.2018 р. №946-VІІ, КНП "Куп`янська міська лікарня" припиняється шляхом реорганізації (злиття) з КНП "Куп`янська центральна міська лікарня" та КНП "Куп`янська міська залізнична поліклініка". Правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих підприємств визначено КНП "Куп`янське ТМО".

Вважає, що рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ прийнято в межах наданої компетенції органом, уповноваженим управляти об`єктами комунальної власності, отже воно відповідає вимогам Конституції та законів України.

Звернув увагу на те, що оскаржуваними рішеннями не визначається, що посада, на якій перебувала позивач, скорочується чи ліквідується, а тому, твердження про те, що внаслідок реорганізації КНП "Куп`янська міська лікарня" порушуються трудові права є безпідставними та такими, що не заслуговують на увагу. Прийняті рішення не зачіпають права чи інтереси позивача, а є розпорядчими документами, спрямованими виключно на реалізацію повноважень власника щодо управління майном територіальної громади.

У судовому засіданні представники позивача підтримали доводи заявленого позову з підстав, викладених у ньому.

Представник відповідача просив в задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов а також у зв`язку із тим, що позивач з Куп`янською міською радою в трудових відносинах не перебував, будь-які взаємні права чи обов`язки у позивача та відповідача не виникали, оскаржені рішення безпосередньо права чи обов`язки позивача не зачіпають та до вчинення будь-яких дій не зобов`язують, отже позов вважає таким, що не підлягаю задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне. Матеріалами справи підтверджується, що рішенням Куп`янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року вирішено наступне: 1. Внести зміни до рішення Куп`янської міської ради від 21.12.2017р. №698-VII Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 , відповідно до якої до якої розділом ЗАХОДИ ОПТИМІЗАЦІЇ вирішено, зокрема: Створити КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ шляхом злиття КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЗАЛІЗНИЧНА ПОЛІКНІКА КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ .

Пунктом 5 додатку №4 Етапи проведення оптимізації медичної галузі м.Куп`янська до вказаного рішення сесії передбачено Попередження працівників комунальних підприємств охорони здоров`я про можливе наступне вивільнення та зміни істотних умов праці , термін виконання - 29.10.2018р., відповідальна особа - головний лікар КНП КЦМЛ ОСОБА_4, головний лікар КНП КМЛ ОСОБА_5 , головний лікар КНП КМЗП Карнигін П.Б., залучені до проведення заходу - спеціалісти юридичного відділу Куп`янської міської ради.

Судом встановлено, що рішенням Куп`янської міської ради L сесії VII скликання Про створення Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств №946-УІІ від 26.10.2018 року (т.2 а.с. 27-28) з урахуванням змін внесених рішенням позачергового скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання №985-УІІ від 23.11.2018р. "Про внесення змін до рішення L сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 26.10.2018р. №946- VII Про створення Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств (т. 1 а.с. 211) - вирішено наступне:

Створити Комунальне некомерційне підприємство КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області шляхом злиття КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЗАЛІЗНИЧНА ПОЛІКНІКА КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (п.1.).

Зазначеним Рішенням вирішено:

- затвердити статут Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області (додаток 1).

- визначити місцезнаходження Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області за адресою: 63701, Харківська обл., м. Куп`янськ, вул. Лікарняна, 2.

Пунктом 7 зазначеного Рішення вирішено припинити наступні юридичні особи шляхом реорганізації (злиття) у Комунальне некомерційне підприємство КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області:

- КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (п. 7.1.);

- КОМУНАЛЬНОГО НЕКОРМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (п.7.2.);

- КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЗАЛІЗНИЧНА ПОЛІКНІКА КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (п.7.3.).

Згідно Додатку №1 до рішення №946-VII від 26.10.2018р. Куп`янської міської ради L сесії VIІ скликання Про створення Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств - затверджено Статут Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області.

Згідно із затвердженим вказаним рішенням сесії Статутом - визначено:

- Комунальне некомерційне підприємство КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області (надалі - КНП КУП`ЯНСЬКЕ ТМО) є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає багатопрофільну вторинну амбулаторну та стаціонарну допомогу та здійснює управління медичним обслуговуванням населення, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримання громадського здоров`я, створеним шляхом злиття КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЗАЛІЗНИЧА ПОЛІКЛІНІКА КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ відповідно до рішення Куп`янської міської ради Харківської області від 26 жовтня 2018 року №946-VII (п.1.1.).

- КНП КУП`ЯНСЬКЕ ТМО є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в органах Державної казначейської служби України та інших банківських установах, гербову та інші печатки зі своїм найменуванням, кутовий штамп, бланки та інші реквізити (п.1.3.).

- Засновником, Власником та органом управління майном Підприємства є територіальна громада міста Куп`янська в особі Куп`янської міської ради Харківської області (надалі - Засновник). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику (п.1.6.).

До складу КНП КУП`ЯНСЬКЕ ТМО входять структурні підрозділи (п.3.1.):

- Відокремлений підрозділ КУП`ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ;

- Відокремлений підрозділ КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ;

- Відокремлений підрозділ КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЗАЛІЗНИЧА ПОЛІКЛІНИКА КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ;

З пункту 5.1. вбачається, що КНП КУП`ЯНСЬКЕ ТМО є юридичною особою публічного права. Права та обов`язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації. Підприємство вноситься до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Як встановлено під час судового розгляду справи 23.11.2018р. відбулося позачергове скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання, на якій Відповідачем були прийняті наступні рішення: рішення позачергового скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання №986-VII від 23.11.2018р. Про внесення змін до рішення XXXVII сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698- VII Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 рік (зі змінами), та рішення позачергового скликання Куп`янської міської ради LІ сесії VII скликання №985-VII від 23.11.2018р. (т. 1 а.с. 211) Про внесення змін до рішення L сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 26.10.2018р. №946- VII Про створення Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств (т.2 а.с. 27-28).

Вказаними рішеннями сесії КМР змінено економічні показники оскаржуваних рішень.

Як вбачається, згідно оскаржуваних рішень сесії Комунальне некомерційне підприємство КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ припиняється шляхом реорганізації (злиття) у Комунальне некомерційне підприємство КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ Куп`янської міської ради Харківської області, втрачає статус юридичної особи та набуває статус відокремленого підрозділу, місцезнаходженням новоствореної юридичної особи визначено адресу: 63701, Харківська обл., м. Куп`янськ, вул. Лікарняна, 2 (адреса КНП КЦМЛ ).

Згідно структури стаціонарних відділень КНП КМЛ наведених в розділі Заходи оптимізації рішенні Куп`янської міської ради L сесії VII скликання Про внесення змін до рішення XXXVIII сесії Куп`янської міської ради VII скликання від 21.12.2017р. №698-УІІ Про затвердження комплексної програми Здоров`я Куп`янщини на 2018 (зі змінами) №947-УІІ від 26.10.2018 року (т.2 а.с. 13) - до існуючої на час прийняття оскаржуваних рішень стаціонарних відділень КНП КМЛ входить 6 стаціонарних відділень: терапевтичне, неврологічне, отолярингологічне, травматологічне (з травмопунктом), педіатричне, дитяче інфекційне з загальною кількістю ліжок - 135 ліжок.

Структура КНП КМЛ після вжиття заходів оптимізації налічує 3 стаціонарних відділення: реабілітаційне, педіатричне та дитяче інфекційне з загальною кількістю ліжок - 90 ліжок.

Позивач, не погодившись із рішеннями відповідача, вважаючи, що скорочення штату та чисельності стаціонарних відділень (структури закладу) Комунального некомерційного підприємства КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ Куп`янської міської ради Харківської області, яке є комунальною установою, позбавить близько 20000 осіб населення с. Ківшарівка та розташованих поблизу сел та селищ Куп`янського району та м. Куп`янська позбавить можливості реалізувати передбачене законом право на медичну допомогу та її доступність і безоплатність - звернулась із означеним позовом до суду.

З доводів позивача, сукупними підставами для звернення до суду остання вважає факт ліквідації (припинення) закладу охорони здоров`я КНП "КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" Куп`янської міської ради Харківської області та порушення внаслідок цього її трудових прав.

Перевіряючи оскаржувані рішення відповідача на відповідність положенням частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (ч. 1 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи (ч. 3 ст. 140 Конституції України).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр (ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законами (ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Цивільного кодексу України територіальні громади є учасниками цивільних відносин.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 169 Цивільного кодексу України територіальні громади діють у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин, можуть створювати юридичні особи публічного права (комунальні підприємства, навчальні заклади тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.

Територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом (ст. 172 Цивільного кодексу України).

У випадках і в порядку, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, від імені територіальних громад за спеціальними дорученнями можуть виступати фізичні та юридичні особи, органи місцевого самоврядування (ст. 173 Цивільного кодексу України).

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (ч. 1 ст. 142 Конституції України, ч. 3 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство) (ч. 3 ст. 78 Господарського кодексу України.

Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю (ч. 1 ст. 143 Конституції України).

Суб`єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб`єкта господарювання з додержанням вимог законодавства (ч. 1 ст. 56 Господарського кодексу України).

Установчими документами суб`єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання (ч. 1 ст. 57 Господарського кодексу України ).

В установчих документах повинні бути зазначені найменування та місцезнаходження суб`єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом (ч. 2. ст. 57 Господарського кодексу України).

Статут суб`єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування і місцезнаходження, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб`єкта господарювання, а також інші відомості, пов`язані з особливостями організаційної форми суб`єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб`єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб`єктами відповідно до закону (ч. 5 ст. 57 Господарського кодексу України).

Відповідно до ст. 25 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад, а саме перелік питань, що вирішується лише на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради визначений ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно з ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до ч. 1 ст. 106 Цивільного кодексу України, злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Згідно із ст. 137 Господарського кодексу України, власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження (ч. 1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відповідно до ч. 4 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Пунктом 20 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях обласної ради вирішуються питання щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Таким чином, засновником та власником підприємства комунальної форми власності є територіальна громада, інтереси якої представляє відповідна рада.

Встановлено, що Куп`янська міська рада у спірних правовідносинах виступає розпорядником майна комунальної власності, а саме комунальної медичної установи КНП Куп`янська центральна міська лікарня , а відтак, як розпорядник майна відповідач вправі приймати рішення щодо реорганізації вказаної установи.

Суд зазначає, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (ч. 2. ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (ч. 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування (ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Правові акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийняті в межах їх повноважень, є обов`язковими для виконання усіма учасниками господарських відносин, які розташовані або здійснюють свою діяльність на відповідній території (ч. 3 ст. 23 Господарського кодексу України).

Отже, згідно ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Згідно ст.ст. 317, 319 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Держава не втручається у здійснення власником права власності.

Згідно ч. 1 ст. 59 Закону Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Таким чином, відповідно до п. 30 ч.1 ст. 26 зазначеного Закону до виключної компетенції міської ради належить прийняття рішень, зокрема, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

З аналізу вищенаведених приписів законодавства суд зазначає, що, враховуючи потреби територіальної громади, міська рада уповноважена приймати рішення, яким має виключне право створити, припинити підприємство комунальної форми власності, має право приймати будь-яке рішення щодо володіння, користування чи розпорядження своїм майном, в тому числі й тим, яке передано на праві оперативного управління будь-якій юридичній особі комунальної форми власності. Будь-які органи чи особи, а також Держава не мають права втручатись у здійснення власником наданих повноважень.

Як встановлено під час розгляду справи, Рішенням Куп`янської міської ради Харківської області від 26.06.2018 р. № 851-VІІ було створено комунальне некомерційне підприємство "Куп`янська міська лікарня" Куп`янської міської ради шляхом перетворення комунального закладу охорони здоров`я "Куп`янська міська лікарня" Куп`янської міської ради.

Згідно затвердженого Статуту, Засновником, власником майна підприємства є територіальна громада міста Куп`янська в особі Куп`янської міської ради Харківської області. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику (п. 1.4.), майно підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління (п. 5.2).

Відповідно до п.7.3.7 Статуту, Засновник приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію підприємства, призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний баланс.

Згідно п. 11.1 Статуту, припинення діяльності підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням Засновника, а у випадках передбачених чинним законодавством України, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

На виконання наданих повноважень, з метою оптимізації вторинної спеціалізованої медичної допомоги населенню міста та району, Куп`янською міською радою Харківської області було прийнято рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ "Про створення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КУП`ЯНСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ" КУП`ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ та реорганізацію комунальних некомерційних підприємств ".

Метою створення вказаного підприємства є надання багатопрофільної вторинної амбулаторної та стаціонарної допомоги та здійснення управління медичним обслуговуванням населення, а також вжиття заходів з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я.

Як зазначено вище, повноваження міської ради на створення комунального підприємства визначені та гарантовані Конституцією України, Цивільним та Господарським кодексом України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні .

Позивач зазначає у позові, що фактично міська рада своїми рішеннями припинила діяльність комунального закладу охорони здоров`я - ліквідувала його, що заборонено нормами прямої дії - Конституції України.

Суд не погоджується з такими твердженнями позивача та вважає, що позивач не розуміє сутності прийнятого рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ (т.2 а.с. 27-28).

Згідно ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Як вбачається з рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ, КНП "Куп`янська міська лікарня" припиняється шляхом реорганізації (злиття) з КНП "Куп`янська центральна міська лікарня" та КНП "Куп`янська міська залізнична поліклініка". Правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованих підприємств визначено КНП "Куп`янське ТМО".

Статтею 49 Конституції України визначає, що існуюча мережа закладів охорони здоров`я таких закладів не може бути скорочена.

Згідно до ст. 3 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я : мережа закладів охорони здоров`я - сукупність закладів охорони здоров`я, що забезпечують потреби населення у медичному обслуговуванні на відповідній території; заклад охорони здоров`я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Згідно ст. 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров`я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров`я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об`єктами відповідно державної і комунальної власності.

Розділом 3 Статуту КНП "Куп`янське ТМО", затвердженим оскаржуваним рішенням від 26.10.2018 р. № 946-VІІ передбачено, що до його складу входить декілька структурних підрозділів, зокрема відокремлений підрозділ КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КНП КУП`ЯНСЬКЕ ТМО . Діяльність вказаних відокремлених підрозділів спрямована на безпосереднє здійснення медичного обслуговування населення.

Враховуючи, що функції реорганізованого КНП "Куп`янська міська лікарня" буде виконувати відокремлений підрозділ КУП`ЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КНП "Куп`янське ТМО", мережа закладів охорони здоров`я не скорочується.

З урахуванням наведених обставин, суд приходить до висновку, що рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ прийнято в межах наданої компетенції органом, уповноваженим управляти об`єктами комунальної власності, отже воно відповідає вимогам Конституції та законів України.

Щодо необхідності прийняття рішення від 26.10.2018 р. № 947-VІІ "Про внесення змін до рішення Куп`янської міської ради від 21.12.2017 р. № 698-VІІ "Про затвердження комплексної програми "Здоров`я Куп`янщини" на 2018 рік" судом зазначається наступне.

Повноваження та компетенція відповідача у справі щодо прийняття рішень зазначені вище та підтверджуються посиланнями на приписи чинного законодавства.

З повідомлених стороною відповідача обставин вбачається, що при формуванні та затвердженні міського бюджету на 2018 рік потреба по заробітній платі галузі охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції (фінансування галузі за рахунок Державного бюджету) складає 85,4 млн. грн., відповідно незабезпеченість по вказаним видаткам становить 25,4 млн. грн. Розрахунки потреби у фінансування галузі зроблені на підставі формули, затвердженої згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 р. № 618.

Відповідач повідомив суд про те, що незабезпечення фінансування галузі обумовлено наявністю декількох закладів охорони здоров`я на території міста Куп`янська, які мають дублюючі відділення та завищений показник ліжкового фонду.

Як вбачається зі змісту рішення від 26.10.2018 р. № 947-VІІ, його прийняття було спрямовано на визначення основних напрямів підвищення якості та доступності надання медичної допомоги, створення єдиного медичного простору , досягнення системного розвитку матеріально-технічної бази комунальних підприємств охорони здоров`я. Прийняття рішення обумовлено наявністю дефіциту бюджетних коштів та у зв`язку з запровадженням нових підходів в бюджетному законодавстві щодо фінансування галузі охорони здоров`я.

Суд зазначає, що судовому захисту підлягають права, свободи або законні інтереси особи, які були порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень.

Водночас, слід звернути увагу на те, що оскаржувані рішення не є актами індивідуальної дії відносно позивача, а є розпорядчим документом реорганізації власності територіальної громади.

Водночас, з оскаржуваними рішеннями не визначається, що посада на якій перебуває позивач скорочується чи ліквідується, а тому, твердження позивача, що реорганізацією комунальної медичної установи КНП "Куп`янська міська лікарня" порушуються її трудові права є безпідставними та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи.

Із змісту позовних вимог вбачається, що позивач, оскаржуючи рішення від 26.10.2018 р. № 947-VІІ, наводить лише загальні фрази про начебто "порушення його прав", однак в чому полягає незаконність його прийняття, яким чином воно безпосередньо впливає на права чи обов`язки, або зачіпає інтереси - не вказується.

Враховуючи спосіб захисту прав, обраний позивачем відповідно до ст. 5 КАС України, рішення Куп`янської міської ради від 26.102.1018 р. №№ 946, 947 позивач вважає нормативно-правовими актами.

Відповідно до п. 10 ч.5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

Вказаних відомостей позовна заява не містить. Натомість, як вбачається з її змісту та зазначалось вище, однією з підстав для звернення до суду позивач вважає порушення трудових прав.

Суд звертає увагу на ту обставину, що позивач з Куп`янською міською радою в трудових відносинах не перебував, будь-які взаємні права чи обов`язки у позивача та відповідача не виникали, оскаржені рішення безпосередньо права чи обов`язки позивача не зачіпають та до вчинення будь-яких дій не зобов`язують, отже відсутній публічно-правовий спір.

В якості обґрунтування позовних вимог позивач також вказує на наявність рішення Куп`янської міської ради від 20.04.2018 р. № 799-VІІ, якою створена корпорація "Куп`янське територіальне медичне об`єднання", до складу якої входять комунальні заклади охорони здоров`я. Однак, вказане рішення не можна брати до уваги, оскільки воно практично не реалізовано та втратило чинність на підставі п. 12 оскарженого рішення від 26.10.2018 р. № 946-VІІ.

За текстом позовної заяви позивач також вказує на начебто порушення з боку органу місцевого самоврядування законодавства, яке регулює діяльність галузевих професійних спілок.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Первинна профспілкова організація КНП "Куп`янська міська лікарня" до суду з позовною заявою не зверталась, позивача на вказане звернення не уповноважувала, отже доводи про наявність таких порушень не можуть братись судом до уваги.

У роз`ясненнях Міністерства юстиції України "Гарантії працівників у разі ліквідації або реорганізації підприємства, установи, організації" від 25.01.2011 року вказується, що скорочення чисельності або штату працівників може бути зумовлене, зокрема, вдосконаленням виробництва, суміщенням професій, зменшенням обсягу виробництва продукції, перепрофілюванням підприємства, установи, організації (далі - підприємство) тощо. Скорочення чисельності та скорочення штату - це різні поняття. Так, скорочення чисельності передбачає звільнення працівників, натомість скорочення штату - зменшення кількості або ліквідацію певних посад, спеціальностей, професій тощо. При цьому одночасно можуть вводитися інші посади, спеціальності, професії тощо, в результаті чого кількість працівників може і не зменшуватися, а в окремих випадках навіть збільшуватися.

Також суд звертає увагу на ту обставину, що оскаржуваними рішеннями не визначається, що посада, на якій перебуває позивач, скорочується чи ліквідується, а тому, твердження ОСОБА_1 про те, що внаслідок реорганізації КНП "Куп`янська міська лікарня" порушуються її трудові права - є безпідставними та такими, що не заслуговують на увагу. Прийняті рішення не зачіпають права чи інтереси позивача, а є розпорядчими документами, спрямованими виключно на реалізацію повноважень власника щодо управління майном територіальної громади.

Таким чином в контексті приписів ст. 2 КАС України судовому захисту підлягають виключно права, свободи або законні інтереси особи, які були порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, чого в даному випадку не вбачається.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України усі рішення суб`єкта владних повноважень повинні бути прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

"На підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень, крім того, що має бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України, зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

"У межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. Під встановленими законом повноваженнями прийнято розуміти як ті, на наявність яких прямо вказує закон - так звані "прямі повноваження", так і повноваження, які прямо законом не передбачені, але безпосередньо випливають із положень закону і є необхідними для реалізації суб`єктом владних повноважень своїх функцій (завдань) так звані "похідні повноваження".

"У спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.

Частиною 2 ст. 2 КАСУ встановлено критерії, яким мають відповідати як вчинені суб`єктом владних повноважень дії та бездіяльність, так і прийняті рішення, а саме у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскаржувані рішення Куп`янської міської ради Харківської області вказаним вимогам відповідають в повному обсязі.

Згідно із вимогами ч. 1 ст. 77 та ч. 1 ст. 90 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, в суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд зазначає, що позивачем, як під час розгляду справи, не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог. Аналізуючи загальний зміст доводів позивача суд зазначає, що позивач у позовній заяві не наводить конкретного законодавчого або іншого нормативно-правового акту, який був би порушений відповідачем та стосувався його прав, свобод та інтересів, отже вбачається виключно незгода з прийнятими рішеннями.

Натомість відповідач, будучи суб`єктом владних повноважень та заперечуючи проти позовних вимог, довів правовірність прийняття оскаржуваного рішення, що є предметом оскарження позивачем.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що, приймаючи оскаржувані рішення, Куп`янська міська рада діяла на підставі, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження їй надано.

Оскільки судовим розглядом не встановлено факту недодержання суб`єктом владних повноважень процедури реалізації управлінської функції, а також не виявлено факту порушення суб`єктом владних повноважень прав позивача у сфері публічно-правових відносин, то поданий позов є таким, що задоволенню не підлягає.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 205, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п НОМЕР_1; АДРЕСА_1) до Куп`янської міської ради Харківської області (63701, Харківська обл., м. Куп`янськ. проспект Конституції 3), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Первинна профспілкова організація робітників охорони здоров`я (Профспілковий комітет) Комунального некомерційного підприємства Куп`янська міська лікарня Куп`янської міської ради Харківської області (код 25848292; 63734, Харківська область, м. Куп`янськ, смт. Ковшарівка), Комунальне некомерційне підприємство Куп`янська міська лікарня Куп`янської міської ради Харківської області (63734, Харківська область, м. Куп`янськ. смт. Ковшарівка) про визнання нечинними рішень - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 03 червня 2019 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2019
Оприлюднено04.06.2019
Номер документу82138921
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10240/18

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 12.06.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Рішення від 03.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні