Рішення
від 08.05.2019 по справі 160/2015/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2019 рокуСправа № 160/2015/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛЕКОРМ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

01 березня 2019 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ (далі - позивач) з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №991962/41710107 від 16.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 04.10.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 04.10.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 24.10.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №991965/41710107 від 16.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 08.10.2018 року; виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 14 від 08.10.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 24.10.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1000367/41710107 від 26.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 48 від 24.10.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 48 від 24.10.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 14.11.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1024669/41710107 від 14.12.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 53 від 25.10.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 53 від 25.10.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 14.11.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1056399/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.11.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 01.11.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме:23.11.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1056397/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.11.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 01.11.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 29.11.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1057421/41710107 від 23.01.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 01.11.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 01.11.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 29.11.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1056395/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 01.11.2018 року, виписаної ТОВ ПОЛЕКОРМ за результатами співпраці з ТОВ ФЕНІКС АГРО ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 01.11.2018 року датою подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ , а саме: 29.11.2018р.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року. Згідно квитанцій про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Однак, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від №991962/41710107 від 16.11.2018р., №991965/41710107 від 16.11.2018р, №1000367/41710107 від 26.11.2018р, №1024669/41710107 від 14.12.2018р., №1056399/41710107 від 22.01.2019 р., №1056397/41710107 від 22.01.2019р., №1057421/41710107 від 23.01.2019р., № 1056395/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року з підстав ненадання платником копій документів. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами якої складені податкові накладні, які надіслані для реєстрації. До того ж, фіскальний орган зобов`язаний був чітко вказати, які саме первинні документи не надано, конкретизувати виявлені порушення в разі їх виявлення. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню. З огляду на викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 березня 2019 р. було відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

18 березня 2018р. від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, у якій позивач просить окрім вимог, зазначених у позовній заяві, також стягнути з відповідачів витрати на правничу допомогу по 1500грн. з кожного.

03 квітня 2019 року від Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що підприємством подано на реєстрацію податкові накладні № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року на адресу Приватного підприємства Фенікс Агро (код36780586, ГУ ДФС у Черкаській області, м. Умань), основний вид діяльності оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин). ТОВ Полекорм протоколом від 16.05.2018 року №74 засідання робочої групи Г`У ДФС із забезпечення функціонування Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації внесене до переліків платників податків, відповідно до п. 1.6 Критеріїв. Підставою для внесення слугувала інформація, отримана в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ Полекорм (код ЄДРПОУ 41710107), який за даними (інформаційна довідка) відповідного структурного підрозділу відповідає критеріям ризиковості. Згідно Інформаційної довідки щодо включення до переліку ймовірних ризикових СГ ТОВ Полекорм встановлено, що за результатами щоденного моніторингу ЄРГШ в розрізі товарних позицій здійснено придбання/продаж великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним та технологічним можливостям підприємства. Крім того, за результатами аналізу встановлено взаємовідносини з платниками податків, щодо яких за результатами щоденного моніторинг) - ЄРГШ встановлена невідповідність реалізованих товарів придбаним (лист ДФС України від 19.03.2018 №7949/7д/99-99-07-04-02-09), а саме: ТОВ Астрея-Д (код 4 і 572809) - продавець та ТОВ Галіон- Д (код 41638639) - продавець. Вищезазначене свідчить про те, що ймовірно метою функціонування ТОВ Полекорм є створення виключно для документообігу по нереальним господарським операціям для отримання та розповсюдження податкової вигоди. Крім того, у підприємства відсутні: у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення (10 кв. метрів) - оренда, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу станом на 01.04.20 і 8 основні фонди відсутні, записи 0,6 тис. грн., тощо). Додатково повідомляємо, що ТОВ Полекорм не подано до податкових органів Баланс (Фінансовий звіт) та Податкову Декларацію з податку на прибуток за 2013 рік. У разі отримання платником квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, такий платник має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування подати в електронній формі засобами електронного зв`язку до контролюючого органу пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Документи по зупиненим податковим накладним, подаються підприємством виключно в електронному вигляді. Перегляд вищевказаних документів можливо здійснити в 1С Податковий блок розділ Аналітична система /Робота Комісії ДФС/Журнал розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій по відмовленим ПН/РК. Підставою щодо відмови в реєстрації податкової накладної від 04.10.2018 №9 є неможливість дослідити у повному обсязі надані підприємством документи, оскільки вони не відкриваються в 1С Податковий блок розділ Аналітична система /Робота Комісії ДФС/Журнал розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій по відмовленим ПН/РК. До податкових накладних не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10. 105. 361, 631, 681, акти, звірок, баланси та інші. Крім того, на банківських платіжних документах відсутні печатки як банківської установи, так і платника податків. Підставою щодо відмови в реєстрації податкових накладних від 01.11.2018 №1, №2. №3 та №4 є ненадання платником податку копій документів, а саме; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів, робіт , послуг) з урахуванням наявності певних типових форт, та галузевої специфіки, накладні. До податкових накладних не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10, 105, 361, 631, 68, та інші. Крім тою, на банківських платіжних документах відсутні печатки як банківської установи, гак і платника податків. Згідно наданих документів до податкових накладних від 04.10.2018 (товар - макуха соняшникова), від 08.10.2018 №8, від 26.10.2018 №53, від 01.11.2018 №1 (товар - шрот соняшниковий; товар був придбаний у ТОВ Укравтотех №1 (код 41538250, Лівобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, основний вид діяльності: 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, у суб`єкта господарювання відсутні; у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймати особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за 2018 рік основні фонди відсутні, запаси-4 569,8 тис.грн.). Аналіз податкових накладних свідчить про пересорт товарних позицій у підприємства-постачальника. За ланцюгами придбання встановлено, що ТОВ Укравтотех №1 здійснив придбання вищевказаних товарів у підприємств в яких в більшою, випадків відсутнє походження даного товару, відсутні відкриті банківські рахунки (лише рахунок у казначействі), відсутня зовнішньоекономічна діяльність, трудові ресурси та підприємства майже не звітують до податкових органів. Згідно наданих документів до податкової накладної від 21.10.2018р. №48 (товар - шрот з насіння соняшника) товар був придбаний у ТОВ Запоріжторгпродукт (код 37834569, ГУ ДФС у Запорізькій області (Вознесенівський район м. Запоріжжя), основний вил діяльності; _ 10.4і - виробництво олії та тваринних жирів, у СГ відсутні: у достатніх обсягах .матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за IC І 5 рік основні фонди - 159,3 тис.грн., запаси - 2 402.0 тис.грн.). Аналіз податкових накладних свідчить про пересорт товарних позицій у підприємства - постачальника, у тому числі відсутнє придбання товару - шроту з насіння соняшника (код 2306). Згідно наданих документів до податкових накладних від 01.11.2018 №2, №3 та №4 (товар - шрот соняшниковий у кількості 71,52 тон) товар був придбаний у ТОВ Пром Трейд Альянс (код 42108983. ГУ ДФС у Запорізькій області (Вознесенівський район м. Запоріжжя), основний вид діяльності: _46.21 - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, у СГ відсутні: у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за 2018 рік основні фонди відсутні, запаси - 76 216,9 тис.грн.). Крім того, податкові накладні виписані на користь ТОВ Полекорм щодо реалізації шроту соняшникового на загальну суму 41 1.8 тис. грн. у кількості 71,52 тон (придбання у повному обсязі) було заблоковані та під час розгляду Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області відмовлено у реєстрації, Комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийняті Рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних. З урахуванням викладеного просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

03 квітня 2019 року від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що відповідач-1 не вчиняв протиправних дії які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ . Щодо вимоги Позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року, зазначає, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги Товариством з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасним. З огляду на викладене, просить відмовити у задоволенні позовних вимог. 10 квітня 2019р. від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-2, у якій зазначено, що всупереч вимогам законодавства у квитанціях про реєстрацію податкової накладної чітко не вказано, на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиковості платника податку було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року та не зазначено які копії документів пропонується подати позивачу, що були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних в ЄРПН. Також вказано, що подані позивачем документи повністю відповідають переліку документів, названих у п.14 Порядку №117. Крім того, позивачем зазначено, що платник податку не має нести відповідальність за порушення законодавства його контрагентами.

10 квітня 2019р. від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-1, у якій зазначено, що зобов`язання судом ДФС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН буде дотриманням гарантій на те, що спір між сторонами вирішено остаточно.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, заперечення, викладені у відзиві, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Позивачем було складено податкові накладні № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року, що були направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 8 від 04.10.2018 року на суму 35 084,05 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якою 24 жовтня 2018 року о 14:15:19 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 8 від 04.10.2018 року на суму 35 084,05 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 8 від 04.10.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 12.11.2018 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 8 від 04.10.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 14.11.2018 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від 16.11.2018 року № 991962/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 14 від 08.10.2018 року на суму 284 580,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 24 жовтня 2018 року о14:34:47 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 14 від 08.10.2018 року на суму 284 580,00 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 14 від 08.10.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 14.11.2018 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 14 від 08.10.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 14.11.2018 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 16.11.2018 року № 991965/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 53 від 25.10.2018 року на суму 148 450,60 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 14 листопада 2018 року о 10:23:03 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 53 від 25.10.2018 року на суму 148 450,60 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 53 від 25.10.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 12.12.2018 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 53 від 25.10.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 12.12.2018 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 14.12.2018 року № 1024669/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 1 від 01.11.2018 року на суму 122 822,08грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 23 листопада 2018 року о 14:09:40 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 1 від 01.11.2018 року на суму 122 822,08грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 1 від 01.11.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 18.01.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, №1 від 16.01.2019р. на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № № 1 від 01.11.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Лівобережне управління, Дніпровська ДПІ (Дніпровський район) 18.01.2019 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 22.01.2019 року № 1056399/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 2 від 01.11.2018 року на суму 145 080,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - ЄРПН ).

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 29 листопада 2018 року о14:38:25 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 2 від 01.11.2018 року на суму 145080,00 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 2 від 01.11.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 18.01.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 2 від 01.11.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Лівобережне управління, Дніпровська ДПІ (Дніпровський район) 18.01.2019 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 22.01.2019 року №1056397/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 3 від 01.11.2018 року на суму 142 920,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 29 листопада 2018 року о 14:38:33 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 3 від 01.11.2018 року на суму 142 920,00 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 3 від 01.11.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 21.01.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 3 від 01.11.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Лівобережне управління, Дніпровська ДПІ (Дніпровський район) 21.01.2019 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 23.01.2019 року №1057421/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 4 від 01.11.2018 року на суму 141 120,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 29 листопада 2018 року о 14:38:27 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 4 від 01.11.2018 року на суму 141120,00грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО .

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 4 від 01.11.2018 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 18.01.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 4 від 01.11.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Лівобережне управління, Дніпровська ДПІ (Дніпровський район) 18.01.2019 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 22.01.2019 року №1056395/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

ТОВ ПОЛЕКОРМ було складено на користь ПП ФЕНІКС АГРО податкову накладну № 48 від 24.10.2018 року на суму 131 340,00 грн. та здійснено дії щодо реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно якої 14 листопада 2018 року о 10:26:54 в ЄРПН зареєстровано податкову накладну № 48 від 24.10.2018 року на суму 131 340,00 грн., виписану за результатами співпраці з ПП ФЕНІКС АГРО . Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 48 від 24.10.2018року вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ ПОЛЕКОРМ 22.11.2019 року відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 48 від 24.10.2018 року, які згідно квитанції № 1 доставлено до Державної фіскальної служби України. Відповідно до квитанції № 2 зазначено повідомлення прийнято до Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 22.11.2018 року до розгляду.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області було прийняте рішення від 26.11.2018 року №1000367/41710107, в якому зазначено про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №991962/41710107 від 16.11.2018р., №991965/41710107 від 16.11.2018р, №1000367/41710107 від 26.11.2018р, №1024669/41710107 від 14.12.2018р., №1056399/41710107 від 22.01.2019 р., №1056397/41710107 від 22.01.2019р., №1057421/41710107 від 23.01.2019р., № 1056395/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців «а» , «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, 201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 117 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).

При цьому реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.

У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.

Пунктом 12 Порядку №117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 18-19 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Пунктом 20 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких передбачений у пункті 14 Порядку №117.

Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року. Згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення №991962/41710107 від 16.11.2018р., №991965/41710107 від 16.11.2018р, №1000367/41710107 від 26.11.2018р, №1024669/41710107 від 14.12.2018р., №1056399/41710107 від 22.01.2019 р., №1056397/41710107 від 22.01.2019р., №1057421/41710107 від 23.01.2019р., № 1056395/41710107 від 22.01.2019р. про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 04.10.2018 року, № 14 від 08.10.2018 року № 48 від 24.10.2018 року, № 53 від 25.10.2018 року, № 1 від 01.11.2018 року, № 2 від 01.11.2018 року, № 3 від 01.11.2018 року, № 4 від 01.11.2018 року з підстав ненадання платником копій документів.

Вирішуючи, чи були в аспекті доводів контролюючого органу та пункту 14 Порядку №117 подані позивачем документи достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд виходить з такого.

Позивачем подано на реєстрацію означені податкові накладні на адресу Приватного підприємства Фенікс Агро ( код36780586, ГУ ДФС у Черкаській області, м. Умань), основний вид діяльності оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин).

ТОВ Полекорм протоколом від 16.05.2018 року №74 засідання робочої групи ГУ ДФС із забезпечення функціонування Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації внесене до переліків платників податків, відповідно до п. 1.6 Критеріїв. Підставою для внесення слугувала інформація, отримана в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ Полекорм (код ЄДРПОУ 41710107). який за даними (інформаційна довідка) відповідного структурного підрозділу відповідає критеріям ризиковості.

Згідно з Інформаційною довідкою щодо включення до переліку ймовірних ризикових СГ ТОВ Полекорм встановлено, що за результатами щоденного моніторингу ЄРГШ в розрізі товарних позицій здійснено придбання/продаж великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним та технологічним можливостям підприємства. Крім того, за результатами аналізу встановлено взаємовідносини з платниками податків, щодо яких за результатами щоденного моніторинг)- ЄРГШ встановлена невідповідність реалізованих товарів придбаним (лист ДФС України від 19.03.2018 №7949/7д/99-99-07-04-02-09), а саме: ТОВ Астрея-Д (код 4 і 572809) - продавець та ТОВ Галіон- Д (код 41638639) - продавець.

Вищезазначене свідчить про те, що ймовірно метою функціонування ТОВ Полекорм є створення виключно для документообігу по нереальним господарським операціям для отримання та розповсюдження податкової вигоди.

Крім того, у СГ відсутні у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення (10 кв. метрів) - оренда, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу станом на 01.04.20 і 8 основні фонди відсутні, записи 0,6 тис.грн., тощо).

ТОВ Полекорм не подано до податкових органів Баланс (Фінансовий звіт) та Податкову Декларацію з податку на прибуток за 2013 рік.

У разі отримання платником квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, такий платник має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування подати в електронній формі засобами електронного зв`язку до контролюючого органу пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Документи по зупиненим податковим накладним, подаються підприємством виключно в електронному вигляді. Перегляд вищевказаних документів можливо здійснити в 1С Податковий блок розділ Аналітична система /Робота Комісії ДФС/Журнал розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій по відмовленим ПН/РК.

Підставою щодо відмови в реєстрації податкової накладної від 04.10.2018 № 9 є неможливість дослідити у повному обсязі надані підприємством документи, оскільки вони не відкриваються в 1С Податковий блок розділ Аналітична система /Робота Комісії ДФС/Журнал розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій по відмовленим ПН/РК.

До податкових накладних не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10, 105, 361, 631, 681, акти, звірок, баланси та інші. Крім того, на банківських платіжних документах відсутні печатки як банківської установи, так і платника податків.

Підставою щодо відмови в реєстрації податкових накладних від 01.11.2018 №1, №2, №3 та №4 є ненадання платником податку копій документів, а саме; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів, робіт , послуг) з урахуванням наявності певних типових форт, та галузевої специфіки, накладні.

До податкових накладних не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10, 105, 361, 631, 68, та інші. Крім того, на банківських платіжних документах відсутні печатки як банківської установи, так і платника податків.

Згідно з наданими документами до податкових накладних від 04.10.2018 (товар макуха соняшникова), від 08.10.2018 №8, від 26.10.2018 №53, від 01.11.2018 №1 (товар - шрот соняшниковий; товар був придбаний у ТОВ Укравтотех№1 (код 41538250, Лівобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, основний вид діяльності: _46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, у СГ відсутні; у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймати особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за 2018 рік основні фонди відсутні, запаси-4 569,8 тис.грн.).

Аналіз податкових накладних свідчить про пересорт товарних позицій у підприємства-постачальника. За ланцюгами придбання встановлено, що ТОВ Укравтотех №1 здійснив придбання вищевказаних товарів у підприємств в яких в більшою, випадків відсутнє походження даного товару, відсутні відкриті банківські рахунки (лише рахунок у казначействі), відсутня зовнішньоекономічна діяльність, трудові ресурси та СГ майже не звітують до податкових органів.

Згідно з наданими документами до податкової накладної від 21.10.2018 №48 (товар - шрот з насіння соняшника) товар був придбаний у ТОВ Запоріжторгпродукт (код 37834569. ГУ ДФС у Запорізькій області (Вознесенівський район м. Запоріжжя), основний вил діяльності; __ 10.4і - виробництво олії та тваринних жирів, у СГ відсутні: у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за 1С І 5 рік основні фонди - 159,3 тис.грн., запаси - 2 402.0 тис.грн.).

Аналіз податкових накладних свідчить про пересорт товарних позицій у підприємства-постачальника, у тому числі відсутнє придбання товару - шроту з насіння соняшника (код 2306).

Згідно з наданими документами до податкових накладних від 01.11.2018 №2, №3 та №4 (товар -шрот соняшниковий у кількості 71,52 тон) товар був придбаний у ТОВ Пром Трейд Альянс (код 42108983. ГУ ДФС у Запорізькій області (Вознесенівський район м. Запоріжжя), основний вид діяльності: 46.21 - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, у СГ відсутні у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа), згідно Балансу за 2018 рік основні фонди відсутні, запаси - 76 216,9 тис.грн.).

Податкові накладні виписані на користь ТОВ Полекорм щодо реалізації шроту соняшникового на загальну суму 411.8 тис.грн. у кількості 71,52 тон (придбання у повному обсязі) було заблоковані та під час розгляду Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області відмовлено у реєстрації, Комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийняті Рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Крім того, підприємством надано скарги до ДФС України. Комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийняті Рішення від 05.12.2018 №48462/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.10.2018 №8 та №48446/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 №14, від 06.12.2018 №44899/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 №48, від 29.12.2018 №55649/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.10.2018 №53, від 04.02.2019 №6882/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.11.2018 №1, №6888/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.11.2018 №2, №6881/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.11.2018 №3 та №6892/41710107/2 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.11.2018 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117 Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на підставі ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документ (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні прийняті Рішення від №991962/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 04.10.2018 №8, 16.11.2018 №991965/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 08.10.2018 №14, від 26.11.2018 №1000367/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 №48, від 14.12.2018 №1024669/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 25.10.2018 №53, від 23.01.2019 №1057421/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 01.11.2018 №3, від 22 01.2019 №1056399/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від №1, №1056397/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від №2 та №1056395/41710107 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від №4.

Суд зауважує, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

Беручи до уваги те, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем-2 було доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятих рішень.

Водночас докази, що подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, і були спростовані доводами відповідача-2.

Щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч.ч. 3,4 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Оскільки суд дійшов висновку про те, що відповідачем-2 рішення були прийняті на підставі, у межах та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, та є обґрунтованими, ця вимога також задоволенню не підлягає.

З огляду на зазначене, суд доходить висновку, що у задоволенні позовної заяви необхідно відмовити повністю.

Що стосується судових витрат, то спір було вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, отже, питання розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись ст. ст. 9, 77, 139, 242-243, 245-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ПОЛЕКОРМ до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

Дата ухвалення рішення08.05.2019
Оприлюднено06.06.2019

Судовий реєстр по справі —160/2015/19

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні