Справа № 372/1921/19
Провадження 1-кс-971/19
ухвала
Іменем України
03 червня 2019 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання слідчого СВ Обухівського відділу ВП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 про арешт майна,
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВ Обухівського ВП ГУ НП в Київській області звернувся до суду із клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні № 12019110230000479 від 28.05.2019 року, за ознаками злочину передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, яке погоджено прокурором Обухівського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_4 .
На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що 29.05.2019 до Обухівського ВП ГУНП в Київській області надійшла заява від голови громадського об`єднання «Молодіжне об`єднання «Разом» ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , котрий повідомив про те, що за адресою: АДРЕСА_1 здійснюється самовільне будівництво будівель на самовільно зайнятій земельній ділянці.
Згідно дозволу на виконання будівельних робіт № КС 112190171269 від 17.01.2019, виданого Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекцій у Київській області надано дозвіл замовнику ТОВ «СТОЛИЦЯ-БУД» (м. Київ, проспект Перемоги, буд. 68/1, оф. 62, код згідно ЄДРПОУ 32829753), генеральному підряднику ТОВ «БІЛДЕНС» (м. Київ, вул. Голосіївська, буд. 9, оф. 24, код згідно ЄДРПОУ 39773723) «Будівництво житлового комплексу з індивідуальними блокованими житловими будинками з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Солом`яненка, 455 у смт. Козин Обухівського району Київської області», місце розташування об`єкта будівництва: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, вул. Солов`яненка, 455, кадастрові номера земельних ділянок: 1) 3223155400:05:001:0080 з цільовим призначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0.3883 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 2) 3223155400:05:001:0081 з цільовим призначенням- 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0.1425 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 3) 3223155400:05:001:0082 з цільовим призначенням- 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,1339 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 4) 3223155400:05:001:0083 з цільовим призначенням- 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,1928 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 5) 3223155400:05:001:0084з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,1785 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 6) 3223155400:05:001:0085з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,251 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 7) 3223155400:05:001:0086з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,2068 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 8) 3223155400:05:001:0087з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,36163 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 9)3223155400:05:001:0088з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,1838 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 10)3223155400:05:001:0089з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,1999 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 11)3223155400:05:001:0090з цільовимпризначенням - 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,5829 га, власник ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД"; 12)3223155400:05:001:0045з цільовимпризначенням - 18.00 Землі загального користування (землі будь-якої категорії, які використовуються як майдани, вулиці, проїзди, шляхи, громадські пасовища, сіножаті, набережні, пляжі, парки, зелені зони, сквери, бульвари, водні об`єкти загального користування, а також інші землі, якщо рішенням відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування їх віднесено до земель загального користування) площею 0,187 га орендар ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД", власник Козинська селищна рада; 13)3223155400:05:001:0044з цільовимпризначенням 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 0,2753 га орендар ТОВ "СТОЛИЦЯ-БУД", власник Козинська селищна рада.
Вид будівництва нове будівництво, код об`єкта (згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000) - 1122.2.
Водночас, 28.05.2019 за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, вул. Солом`яненка, 455, працівниками поліції було проведено огляд місця події, в ході якого на території вказаної земельної ділянки, було виявлено будівельну техніку (вантажні автокрани, башенні крани, навантажувач), будівельні матеріали, а також, установлені фундаменти, в які вмонтовані металеві арматурні каркаси, які свідчать про виконання будівельниками робіт з будівництва багатоповерхового житлового будинку, що суперечать детальному плану території смт Козин, в якому вказана земельна ділянка зазначається як зелені насадження загального користування, що підтверджується фото фіксацією.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів (ч. 1 ст. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них (абз. 1 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Статтею 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Пунктом 4.2 ДБН Б. 1.1 -14:2012 «Склад та зміст детального плану території» визначено, що детальний план розробляється на структурно-планувальні елементи території населеного пункту, які мають цілісний планувальний характер, на основі затвердженого генерального плану цього населеного пункту, відповідно до чинного законодавства.
Так, встановлено, що на детальному плані території, на якій здійснюється на даний час будівництво взагалі не відноситься до території житлової та громадської забудови, я зазначається, як територія зелених насаджень загального користування.
Відповідно до ч. 11 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимогЗакону України"Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.
Водночас, на офіційному сайті Козинської селищної ради даних щодо розроблення уточнень до детального плану території по АДРЕСА_1 відсутні, що свідчить по його відсутність.
Крім того, відповідно до листа Центральної геофізичної обсерваторії ім.. Бориса Срезневського № 17-08/60 від 11.01.2019 року встановлено, що водотік Козинка є рукавом Дніпра. Згідно з офіційним виданням «Гидрологическая изученность, вып. 2. Среднее и Нижнее Поднепровье. Гидрометеоиздат. Ленинград. 1964» цей водотік зазначається як «рукав ОСОБА_6 ». Гідрологи визначають, що рукав річки це водний потік, що відійшов у бік від головного русла річки, який нижче за течією знову впадає у цю ж річку. Має сформоване відокремлене русло з усіма властивими річковому руслу особливостями морфологічної будови, але свого басейну рукав немає.
«Рукав Козинка» є природним водним об`єктом, що утворився внаслідок руслових процесів на заплаві Дніпра і через 19 км знову впадає у Дніпро. Це означає, що «рукав ОСОБА_6 » є природним водним об`єктом, подібно до того, як природним водним об`єктом є самий Дніпро.
Зважаючи на це, «рукав ОСОБА_6 » є частиною Дніпра, який згідно з ст. 79 Водного кодексу України відноситься до великих річок, тож прибережна захисна смуга біля «рукова Козинка», як складової частини Дніпра має становити 100 м.
Відповідно дост.3Водного кодексуУкраїни усіводи (водніоб`єкти)на територіїУкраїни становлятьїї воднийфонд,до якого,серед іншого,належать поверхневіводи -водотоки (річки,струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали.
У ч. 1 ст. 58 Земельного кодексу України та ст. 4 Водного кодексу України зазначено, що до земель водного фонду належать землі, зайняті річками, островами, а також прибережні захисні смуги вздовж цих річок.
Зі змісту указаних положень законодавства вбачається, що до складу земель водного фонду України віднесено землі прибережних захисних смуг, на яких хоча і не розташований водний фонд, але за своїм призначенням вони сприяють його функціонуванню.
Так, згідно з приписами ст.ст. 1, 88, 89 Водного кодексу України, ст.ст. 60, 61 Земельного кодексу України прибережна захисна смуга є частиною водоохоронної зони відповідної ширини вздовж річки, моря, навколо водойм, на якій з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлено більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони. На земельних ділянках такої категорії, зокрема, заборонено розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і заліснення), а також садівництво та городництво, зберігання та застосування пестицидів і добрив.
Частиною 4 ст. 59 Земельного кодексу України визначено, що громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт.
Водночас, будівництво на земельних ділянках прибережних захисних смуг заборонено законом.
Враховуючи вищевикладене, будівництво на земельних ділянках з кадастровими 3223155400:05:001:0045, 3223155400:05:001:0044 суперечить вимогам земельного та водного законодавства.
Також, встановлено, що код класифікації цільового призначення земель водного фонду згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 10.
Так, землі прибережних захисних смуг у вказаному переліку відображаються під кодом 10.02. (для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами).
А тому, встановлення Козинською селищною радою цільового призначення для земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:05:001:0045, 3223155400:05:001:0044 суперечить вказаному нормативно-правовому акту.
Вказані обставини підтверджують незаконне будівництво по АДРЕСА_1 .
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98 КПК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Так, в ході досудового розслідування, постановою слідчого від 29.05.2019 року земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:05:001:0080, 3223155400:05:001:0081, 3223155400:05:001:0082, 3223155400:05:001:0083, 3223155400:05:001:0084, 3223155400:05:001:0085, 3223155400:05:001:0086, 3223155400:05:001:0087, 3223155400:05:001:0088, 3223155400:05:001:0089, 3223155400:05:001:0090, 3223155400:05:001:0045, 3223155400:05:001:0044 визнані речовими доказами у кримінальному провадженні.
Згідно ч. 10ст. 170 КПК Україниарешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передача майна.
У зв`язку з чим повідомляю, що заборона користування та розпорядження земельними ділянками, шляхом продовження будівництва призведе до псування земельних ділянок, як основного національного блага Українського народу.
Отже, арешт майна є важливим елементом здійснення завдань кримінального провадження, своєчасне застосування якого може запобігти непоправним негативним наслідкам при розслідуванні кримінального правопорушення.
Так, застосування арешту на вказане майно дозволить припинити кримінальне правопорушення та унеможливить подальше його відчуження на користь інших осіб, а заборона на проведення подальшого будівництва унеможливить надасть можливість органу досудового розслідування провести об`єктивне та неупереджене розслідування кримінального провадження для встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, винних осіб, що відповідає завданням та меті його проведення.
Слідчий СВ Обухівського ВП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, в клопотанні просив розглянути його без участі слідчого та прокурора, вимоги клопотання підтримує в повному обсязі, також просив не здійснювати фіксацію судового засідання за допомогою технічних засобів.
Згідно ч. 4ст. 107 КПК Українифіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи, що слідчий та прокурор в судове засідання не з`явилися, на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Дослідивши матеріали справи, вважаю клопотання таким, що не підлягає задоволенню зважаючи на наступне.
Судом встановлено, що слідчим Обухівського ВП ГУ НП в Київській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні №12019110230000479, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28 травня 2019 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3ст. 197-1 КК України,щодо самовільного будівництва будівель на самовільно зайнятій земельній ділянці.
У відповідності до ч. 1ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Так, завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
У відповідності до ч. 1ст. 173 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідності такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першоїст. 170 КПК України.
Тобто, обов`язок доведення необхідності арешту майна та наявності відповідних ризиків, законодавцем покладено на особу, що звернулася з клопотання про арешт майна.
У клопотанні слідчим не доведено необхідність задоволення клопотання про накладення арешту земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:05:001:0080, 3223155400:05:001:0081, 3223155400:05:001:0082, 3223155400:05:001:0083, 3223155400:05:001:0084, 3223155400:05:001:0085, 3223155400:05:001:0086, 3223155400:05:001:0087, 3223155400:05:001:0088, 3223155400:05:001:0089, 3223155400:05:001:0090, 3223155400:05:001:0045, 3223155400:05:001:0044, а в матеріалах справи відсутні достатні та переконливі докази, що майно може бути певним чином приховано, знищено, зіпсовано, втрачено, передано, перереєстровано чи відчужено.
При вирішенні питання про арешт майна, відповідно дост. 173 КПК України, слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; достатність доказів, що вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; розмір можливої конфіскації майна, можливий розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, та цивільного позову; наслідки арешту майна для інших осіб; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження.
У відповідності до положень ст.173КПК України,слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту.
На підставі викладеного слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є необґрунтованим, оскільки ним не доведено необхідність його задоволення, в матеріалах клопотання відсутні достатні та переконливі докази, що майно може бути певним чином приховано, знищено, зіпсовано, передано чи відчужено. Наведені слідчим обставини свідчать про відсутність підстав для накладення арешту саме з метою забезпечення збереження речового доказу, а іншої мети ініціатором клопотання не зазначено та не доведено доданими до клопотання матеріалами наявність ризиків, передбачених частиною першою статті 170 КПК України. З огляду на це слідчий суддя вважає, що підстави накладення арешту відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.132,170,171-173,309,369-372,532 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
В задоволені клопотання слідчого СВ Обухівського ВП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 про арешт майна в кримінальному провадженні №12019110230000479 від 28.05.2019 року - відмовити.
Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до апеляційного суду Київської області шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали; у разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Повний текст ухвали виготовлено 06.06.2019.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 82229546 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво |
Кримінальне
Обухівський районний суд Київської області
Тиханський О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні