Справа №:755/11871/17
Провадження №: 1-кс/755/4172/19
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"07" червня 2019 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016000000002035 від 04.08.2016 року, про тимчасовий доступ до документів,
в с т а н о в и в:
Слідчий в особливо важливих справах другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури м. Києва звернувся до суду із клопотанням, у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42016000000002035 від 04.08.2016 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.212, ч.2 ст.364 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні банківських установ, з можливістю їх вилучення /виїмки/.
З клопотання вбачається, що в ході здійснення досудового розслідування даного кримінального провадження встановлено організоване злочинне угрупування, члени якого причетні до впровадження протиправних фінансових механізмів, направлених на незаконне переведення безготівкових грошових коштів у готівку, зменшення податкового навантаження на вітчизняні суб`єкти господарської діяльності (далі - СГД) та розкрадання державних/бюджетних коштів за сприяння службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у 2019 році сформувало собі податковий кредит, нібито закупивши «Аміак рідкий технічний ГОСТ 6221-90» об`ємом 1176 т та «Аміак рідкий технічний» об`ємом 4397 т, а також «Селітру аміачну» об`ємом 1000 т у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ). В подальшому, за документами реалізувало «Аміак рідкий технічний ГОСТ 6221-90» об`ємом 6665 т, а також «Селітру аміачну» об`ємом 1744т, тим самим сформувавши податковий кредит підприємствам з ознаками фіктивності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 »« (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), а також підприємствам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ) загальну суму понад 86 млн. грн.
Згідно наявної інформації, протягом 2018 року невстановленими особами здійснено реєстрацію та придбання суб`єктів господарювання з окремими ознаками фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ).
Водночас встановлено, що за час діяльності у вказаних суб`єктів господарювання були відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, основні фонди та кваліфікований персонал, а номенклатура придбаних товарів (робіт послуг) не відповідає реалізованим. Їх функціонування спрямоване лише на формування незаконного схемного податкового кредиту та надання послуг підприємствам реального сектору економіки по мінімізації податкових платежів та незаконного переведення безготівкових коштів у готівку.
На ряду з вказаними підприємствами також встановлено ряд підприємств т.зв. «транзитної групи», які формують податковий кредит ряду підприємств-вигодонабувачам, який утворюється внаслідок безтоварних операцій з підприємствами з ознаками фіктивності (понад 600 підприємств), а також з рядом підприємств-виробників, які здійснюють реалізацію власних товарів через мережу роздрібно-оптової торгівлі без відповідних документів за готівкові кошти.
Водночас встановлено, що за час діяльності у вказаних суб`єктів господарювання відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, відсутні основні фонди та кваліфікований персонал. Підтвердженням цьому є також факт відсутності рахунків вказаних підприємств, відкритих в українських банках, окрім обов`язкового казначейського рахунку по оплаті ПДВ відкритому у ІНФОРМАЦІЯ_19 .
За наявною інформацією, функціонування вказаних підприємств спрямоване лише на формування незаконного схемного податкового кредиту та надання послуг підприємствам реального сектору економіки по мінімізації податкових платежів та незаконного переведення безготівкових коштів у готівку.
Також зазначено, що організатори конвертаційного центру, використовуючи вищенаведені підприємства з ознаками фіктивності, укладають формальні договори купівлі, фактично вже проданих товарів ряду імпортерів Київського регіону, які в підтвердження здійснення фінансово-господарських операцій, виписують податкові накладні, чим фактично формують податковий ліміт на рахунках зазначених підприємств лише в базі ДФС.
Зазначені підприємства-імпортери формально продають вже реалізований товар в адресу перелічених «ризикових підприємств», які отримавши податковий ліміт здійснюють реєстрацію податкових накладних вже іншого неіснуючого товару, який потрібен кінцевому клієнту конвертаційного центру, уникнувши СМКОР.
У вказаному випадку, фактично в разі переходу ліміту від імпортера до ризикового товариства, зникає обов`язок останнього поповнити свій казначейський рахунок (20% ПДВ від обсягу реалізації) для подальшої нібито реалізації товару, фактично неіснуючого, що завдає шкоду державним інтересам в особливо великих розмірах.
Водночас встановлено, що за час діяльності у вказаних суб`єктів господарювання відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, відсутні основні фонди та кваліфікований персонал. Функціонування вказаних підприємств спрямоване лише на формування незаконного схемного податкового кредиту та надання послуг підприємствам реального сектору економіки по мінімізації податкових платежів та незаконного переведення безготівкових коштів у готівку.
Крім того вказано, що у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) були відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, основні фонди та кваліфікований персонал, а обсяг придбаних товарів (пиломатеріалів, деревини) значно перевищує реалізований. Зокрема, вказана компанія сформувала податковий кредит, закупивши пиломатеріали обрізні, дошки хвойні, лісоматеріали сосна та дуб у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_24 ) загальним об`ємом понад 3 тис. куб. м. В подальшому, шляхом реалізації пиломатеріалів, дошок та брусу сформувало податковий кредит підприємствам з ознаками фіктивності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), а також експортувало вказаної продукції загальним об`ємом понад 5,15 тис. куб. м.
В свою чергу, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_25 ) придбавши комплектуючі та товари сантехнічного призначення: шланги, крани, фітинги тощо у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_28 ) на загальну суму понад 11,5 млн. грн., в подальшому сформувало податковий кредит за рахунок цієї товарної групи, але з іншими найменуваннями товарів для ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_30 ) на загальну суму 12,3 млн. грн., реалізуючи товари із однаковим найменуванням із різницею у вартості в 14 разів, що вказує на безтоварний характер вказаних операцій.
Крім того, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_31 ) сформувало податковий кредит, придбавши брухт чорних металів різних видів у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_33 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_34 ), в подальшому реалізувало вказану продукцію ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_35 ) із суттєвим завищенням її кількості. Зокрема, вказана компанія за податковими накладними купила «Брухт чорних металів вид 13» у кількості 1606 тон, а реалізувала 3026 тон.
Разом з тим, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_36 ), сформувало податковий кредит за рахунок придбання свиней в живій фазі, риби, м`яса курячого тощо у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_39 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_40 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_38 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_41 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_39 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_40 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_43 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_41 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_44 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_42 ), в подальшому реалізувало, відповідно до податкових накладних, свиней в живій фазі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_43 ) на загальну суму 3,3 млн. грн.
Вищезазначена злочинна схема забезпечує незаконне виведення безготівкових коштів підприємств реального сектору економіки у тіньовий неконтрольований державою обіг, минаючи при цьому систему оподаткування, що призводить до ненадходження податків до бюджету держави та легалізації коштів отриманих злочинним шляхом.
Крім того, вказано, що з метою повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів та подальшому їх вилученні, для проведення судових експертиз, які перебувають у володінні банківських установ.
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.
Слідчий у судове засідання не з`явився, просив задовольнити клопотання у його відсутність.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.
Відповідно до вимог ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до речей та документів.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні банківських установ, а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,
п о с т а н о в и в:
Клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до документів задовольнити.
Надати слідчому в особливо важливих справах другого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури м. Києва ОСОБА_3 слідчим групи у кримінальному провадженні № 42016000000002035 від 04.08.2016, або за його дорученням оперативним співробітникам ГУ СБУ у м. Києві та Київській області: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , або за їх дорученням оперативним співробітникам ГУ СБУ у м. Києві та Київській області: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , а також іншим уповноваженим особам за його дорученням тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні банківських установ, оригінали яких знаходяться на магнітних (електронних) носіях та які відображують надходження та списання за період з 01.01.2018 по 03.06.2019 грошових коштів по рахункам:
-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ): рахунок № НОМЕР_44 (ДОЛАР США), відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_46 » (МФО НОМЕР_45 ), дата відкриття 19.11.2018; рахунок № НОМЕР_46 (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ), відкритий в Казначейство України(ел. адм. подат.) (МФО НОМЕР_47 ), дата відкриття 01.01.2019; рахунок № НОМЕР_44 (УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ), відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_46 » (МФО НОМЕР_45 ), дата відкриття 19.11.2018; рахунок № НОМЕР_44 (ЄВРО), відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_46 » (МФО НОМЕР_45 ), дата відкриття 19.11.2018;
-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код ЭДРПОУ НОМЕР_18 ): рахунок № НОМЕР_48 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_47 » (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 04.12.2018; рахунок № НОМЕР_50 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_47 » (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 04.12.2018; рахунок № НОМЕР_51 в АБ « ІНФОРМАЦІЯ_48 » (МФО НОМЕР_52 ), відкритий 17.10.2018; рахунок № НОМЕР_53 в АБ « ІНФОРМАЦІЯ_48 » (МФО НОМЕР_52 ), відкритий 17.05.2018;
-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЭДРПОУ НОМЕР_25 ): рахунок № НОМЕР_54 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_49 » (МФО НОМЕР_55 ), відкритий 23.04.2018; рахунок № НОМЕР_56 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_50 » (МФО НОМЕР_57 ), відкритий 27.10.2016;
-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_31 ): рахунок № НОМЕР_58 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_47 » (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 26.09.2016;
-ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_36 ): рахунок № НОМЕР_59 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_47 » (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 20.02.2019; рахунок № НОМЕР_60 в ПЕЧЕРСЬКА Ф.АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_51 », М.КИЇВ (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 26.03.2018; рахунок № НОМЕР_61 в ПЕЧЕРСЬКА Ф.АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_51 », М.КИЇВ (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 13.02.2018; рахунок № НОМЕР_62 в ПЕЧЕРСЬКА Ф.АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_51 », М.КИЇВ (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 13.02.2018; рахунок № НОМЕР_63 в ПЕЧЕРСЬКА Ф.АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_51 », М.КИЇВ (МФО НОМЕР_49 ), відкритий 13.02.2018; із зазначенням вхідних та вихідних залишків коштів, прибуткової та видаткової частини, призначення платежів, дати та часу (години, хвилини та секунди) надходження коштів на рахунок та перерахування з нього, документів, на підставі яких проведені операції, повних назв контрагентів, які перерахували та яким перераховані кошти, їхні коди ЄДРПОУ, МФО й номери рахунків контрагентів, з якими проведені операції на паперовому та магнітному (електронному) носіях по вищевказаним рахункам в електронному вигляді; справи з юридичного оформлення вищевказаних рахунків, в тому числі, анкет, реєстраційних документів підприємства, наказів про призначення службових осіб, договорів щодо відкриття і обслуговування рахунків та використання системи «Клієнт - банк», а також технічної документації щодо проведення працівниками банку інсталяції на комп`ютер підприємства вказаної системи, документів з даними про місце проведення вказаної інсталяції та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи «Клієнт - банк», всіх заяв та доручень від імені службових осіб підприємства, а також карток зі зразками підписів службових осіб і відбитку печатки підприємства в електронному вигляді; виписок з номерами телефонів, ІР-адрес, МАС-адрес, за якими та із яких проходило з`єднання системи «Клієнт - банк» між комп`ютером банку і комп`ютером вказаного підприємства, із зазначенням часу і дати проведення вказаних з`єднань на паперовому та магнітному (електронному) носіях в електронному вигляді; заяв на отримання чекових книжок, всіх платіжних документів (платіжних доручень, заявок на видачу готівки, грошових чеків, квитанцій, меморіальних ордерів та інших) по рахунку підприємства в електронному вигляді; документів, які містять інформацію щодо проведення моніторингу по операціям, що йому підлягають з доданням підтверджуючих документів, які були отримані від клієнта в ході його проведення в електронному вигляді; вхідну та вихідну кореспонденцію між банківською установою та клієнтом банку в електронному вигляді та надати розпорядження про надання можливості вилучити копії цих документів.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 82309022 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні