Постанова
від 05.06.2019 по справі 813/1726/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2019 рокуЛьвів№ 857/1855/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Обрізко І.М.,

суддів Іщук Л.П., Онишкевича Т.В.,

за участю секретаря судового засідання Лутчин А.М.,

за участю представника позивача Мудрика І.В.,

за участю представника відповідача Дорош А.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Державного підприємства Львівський військовий лісокомбінат на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року, прийняте суддею Кухар Н.А. об 11 годині 28 хвилині у місті Львові, повний текст складений 20.12.2018 року у справі за позовом Державного підприємства Львівський військовий лісокомбінат до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень,-

встановив :

Державне підприємство Львівський військовий лісокомбінат (надалі - ДП Львівський військовий лісокомбінат , позивач) звернулося з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (надалі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач) про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень від 13.04.2018 року № 0006401412 в розмірі 607149 грн.; № 0006461412 в розмірі 94191 грн.; № 0006411412 в розмірі 282571 грн. 50 коп.; № 0006421412 в розмірі 1464534 грн.; № 0006441412 в розмірі 210084 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року відмовлено в задоволенні позову.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції з приводу позовних вимог про скасування податкового повідомлення - рішення № 0006401412 виходив з того, що прямої заборони закону виносити таке не існує, оскільки перевірка не позапланова та не проведена відповідно до кримінально - процесуального закону або закону про оперативно - розшукову діяльність. Покликання на постанову Верховного Суду від 27.03.2018 року справа № 822/2291/13 є безпідставним, позаяк судове рішення по суті спору не приймалось, а справу скеровано на новий розгляд.

Перевіркою повноти визначення задекларованих Волинським військовим лісгоспом показників за період з 01.04.2015 року по 30.09.2017 року встановлено заниження доходів на суму 941 903 грн.

Як встановлено матеріалами справи, за наслідками ревізії, загальна кількість фактично заготовленої деревини в асортименті на ділянках менша від кількості деревини, визначеній в сортиментній структурі лісосіки до лісорубних квитків, тобто документально не підтверджено отримання Лісгоспом деревини від рубок на загальній ділянці, чим порушено ст. 70 Лісового кодексу України та п.2 Порядку видачі спеціальних дозволів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 року №761.

Розрахунок матеріальної шкоди 208671,14 грн. визнано позивачем (підписано).

Отже, жодних обставин, якими б позивач обґрунтовував свої доводи щодо скасування податкового повідомлення - рішення із зазначених доказів не наведено.

Згадану продукцію використано поза межами господарської діяльності .

Перевіркою встановлено, що ДП Львівський військовий лісокомбінат за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 року здійснювало відрахування на утримання Концерну Воєнремсервіс .

Разом з тим, витрати, пов`язані з утриманням, не можуть бути визнані витратами, що забезпечують основну діяльність, в результаті якої буде отримана економічна вигода, тому не відноситься до складу інших операційних витрат основної (операційної) діяльності, що зменшують чистий прибуток, а є зменшенням власного капіталу.

Покликання на лист Міністерства фінансів України від 07.07.2015 року є безпідставним, оскільки такий не є документом, на підставі якого здійснюється нарахування.

Отже, оскільки сума відрахувань на утримання Концерну віднесена позивачем до складу інших операційних витрат, а не за рахунок чистого прибутку підприємства, то ДП завищено показник, відображений у рядку 2180 Звіту про фінансові результати Інші операційні витрати на загальну суму 876,368 грн.

При перевірці встановлено, що ДП Львівський військовий лісокомбінат в 2015 році віднесено до складу інших операційних витрат суму штрафних санкцій, нарахованих економічною інспекцією за нанесення шкоди навколишньому природньому середовищу в розмірі 2181454, 79 грн.

ДП на вимогу надати документи щодо нарахування штрафних санкцій до завершення перевірки не надало.

Отже, ДП Львівський військовий лісокомбінат завищено задекларовані показники у рядку 2050 Звітів про фінансові результати за 2015 рік на суму 758 163 грн. в результаті включення до складу витрат штрафних санкцій, які не являються витратами даного звітного періоду.

За наслідками перевірки філії Волинський військовий лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат встановлено, що в червні та листопаді - грудні 2016 року останнє відображає придбання послуг лісозаготівлі та вивезення деревини ФОП Зелінською С.М.

Однак, в ході проведення зустрічної перевірки, ФОП ОСОБА_1 жодної інформації не надала. Із даних, які маються у контролюючого органу, остання займається наданням допоміжних послуг у лісовому господарстві, інформація про наявність основних засобів відсутня, наймані особи відсутні. Крім того, в той же час ФОП ОСОБА_1 надавала послуги іншим підприємствам, зокрема, ТзДВ Рожищенський сирзавод , ПП Л ОСОБА_2 П ОСОБА_2 С. , ДП СЛАП Рожищеагроліс .

Отже, встановлено неможливість фактичного надання послуг ФОП ОСОБА_1 . наявними трудовими і матеріальними ресурсами, виходячи з її специфіки, задекларованого обсягу та згідно договору особистого виконання умов договору.

Отже, операції містять ознаки нереальності, тому платник податків не мав права відображати такі, як операції із придбання послуг у складі витрат.

При перевірці філії Магерівський лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат встановлено, що має місце списання пального при використанні власного автотранспорту для перевезення балансів, дров паливних, пиловнику, рудстійки, технологічної сировини, лісу будівельного.

Облік списання паливно - мастильних матеріалів проводиться на підставі відповідних первинних документів,. Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні затверджено постановою Кабінету Міністрів України №207 від 25.02.2009 року.

В наданих подорожніх листах у розділі Робота водія та автомобіля у графі 5 не вказано показників спідометра автомобіля, не вказувалась адреса і найменування замовника (у розділі завдання водієві). У листах не зазначено маршрутів руху, найменування вантажу, відстань, кількість їздок з вантажем та тон. Отже, такі не відповідають вимогам законодавства, є юридично дефектними і не можуть братись до уваги.

Подібне призвело до заниження підприємством фінансового результату до оподаткування на суму 149 500 грн. (за 2015 рік).

З приводу податкового повідомлення - рішення №0006421412, то ДП Львівський військовий лісокомбінат порушено вимоги п.1, 2, 3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2011 року №138.

Законодавство встановлює особливості регулювання розподілу чистого прибутку, порядок та строки виплати девідендів господарським товариством у статутному капіталі яких є корпоративні права держави.

Разом з тим, ДП Львівський військовий лісокомбінат занижено чистий прибуток на загальну суму 2 429 566 грн. (в т.ч. за 2015 рік - 1084 246 грн.), що спричинило заниження до сплати чистого прибутку, що відраховуються до державного бюджету на загальну суму 1171 627 грн.

Щодо податкового повідомлення - рішення №0006441412, то ДП Львівський військовий лісокомбінат на порушення п.п. 57.11.2 п. 57.11 ст. 57 Податкового кодексу України занижено авансові внески з податку на додану вартість на суму 210 894 грн.

Згідно законодавства авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті. Сума дивідендів, що виплаті підлягає, не зменшується на суму авансового внеску ( а мало місце заниження сплати частини чистого прибутку).

З приводу податкового повідомлення - рішення №0006411412, то як було зазначено раніше, документально не підтверджено отримання лісгоспом деревини від рубок на загальній ділянці (акт огляду площ рубок від 29.12.2017 року), чим порушено ст. 70 Лісового кодексу України та п.2 Порядку видачі спеціальних дозволів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 року №761. Розрахунок матеріальної шкоди (збитків) підписано директором Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат та головним бухгалтером.

Висновок ревізії підписано без зауважень.

На порушення п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу України ДП Львівський військовий лісокомбінат занижено податкові зобов`язання з ПДВ на суму 188381 грн. в результаті використання лісопродукції не в господарській діяльності.

З приводу позовних вимог про скасування податкового повідомлення - рішення №0006461412, то виходячи із вказаного вище порушення, має місце порушення платником термінів реєстрації/відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов`язань з податку на додану вартість відповідно до п.198 ст. 198 Податкового кодексу України, тому застосовано штрафсанкції (п.120.1.2 ст.120.1 ПК України).

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, ДП Львівський військовий лісокомбінат подало апеляційну скаргу. Апелянт вважає, що судом першої інстанції ухвалено рішення із невідповідністю висновків, викладених у рішенні суду, обставинам справи та з неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги з приводу податкового повідомлення - рішення №0006401412 апелянт зазначає, що при формуванні Звіту про фінансові результати, використовував Методичні рекомендації, затверджені Міністерством фінансів України від 28.03.2013 року №433.

Нараховані збитки були проведені по обліку тоді, коли були винесені ухвали господарського суду. Отже, відображені витрати, бо збитки по факту надходження та погашення зобов`язань.

Не можна погодитись із нереальністю господарських відносин з ФОП ОСОБА_1 , так як підприємство не може відповідати за діяння інших осіб.

Суми по Акту Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області включати в дохід немає підстав, так як дана сума (941903 грн.) є предметом досудового розслідування, а тому тільки після кінцевого судового рішення (покликається на позицію Верховного Суду в справі №822/2291/13-а).

З приводу податкового повідомлення - рішення №0006411412 зазначає, що в рахунок визначення нарахування даних зобов`язань взято суму 941903 грн. та відповідно не відображено доходи на цю суму.

Разом з тим, висновки передчасні, оскільки триває розслідування і відсутнє кінцеве судове рішення.

Щодо податкового повідомлення - рішення №0006421412, то апелянт зазначає, що використовував Методичні рекомендації, затверджені Міністерством фінансів України від 28.03.2013 року №433. Нарахування даної суми є наслідком податкового повідомлення - рішення №0006401412.

Податкове повідомлення - рішення №0006441412 є наслідком податкового повідомлення - рішення №0006421412. Знову ж таки підприємство використовувало Методичні рекомендації, затверджені Міністерством фінансів України від 28.03.2013 року №43 при формуванні Звіту про фінансовий результат. Відображені витрати та збитки по факту надходження та погашення зобов`язання. Отже, висновки податкового органу та суду є необґрунтованими.

Крім того, звертає увагу суду на те, що податкове повідомлення - рішення №0006461412 є наслідком прийнятого податкового повідомлення - рішення №0006411412, однак, сума Акта Управління Західного офісу Держаудитслужби є предметом досудового розслідування, тому висновки є передчасними.

Не можна погодитись, що підприємством не подавалось підтверджуючих документів.

Просить скасувати рішення суду та ухвалити постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

ГУ ДФС у Львівській області подало відзив на апеляційну скаргу, мотивація якого співпадає з висновками суду першої інстанції, викладеними в оскаржуваному рішенні.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ГУ ДФС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ДП Львівський військовий лісокомбінат з своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства контроль за дотриманням якого покладено на орган державної фіскальної служби за період з 01.01.2014 року по 30.09.2017 року. За результатами перевірки складено акт від 20.03.2018 року № 695/13-01-14-12/07361304.

Проведеною перевіркою встановлено порушення п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 533 320 грн., в т.ч. за 2015 рік на суму 238 005 грн., за І кв.2016 року на суму 20 041 грн., за півр. 2016 року на суму 44 132 грн., за 3 квартали 2016 року на суму 64 735 грн., за 2016 року на суму 125 772 грн., за 3 квартали 2017 року на суму 169 543 гривень;

п.1, п.2, п.3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138, п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 Податкового кодексу, в результаті чого занижено частину чистого прибутку, що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України, за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік на загальну суму 1 171 627 грн., в т.ч. за 2015 рік на суму 162 637 грн., за І кв.2016 року на суму 68 471 грн., за півр. 2016 року на суму 150 784 грн., за 3 квартали 2016 року на суму 221 176 грн., за 2016 року на суму 429 720 грн., за 3 квартали 2017 року на суму 579 270 гривень та авансові внески з податку на прибуток на загальну на суму 210 894 грн., в т.ч. за 2015 рік на суму 29 275 грн., за І кв.2016 року на суму 12 325 грн., за півр. 2016 року на суму 27 141 грн., за 3 квартали 2016 року на суму 39 812 грн., за 2016 року на суму 77 350 грн., за 3 квартали 2017 року на суму 104 269 гривень;

п.198.5 ст.198 Податкового кодексу, що привело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 188 381 грн., в тому числі за вересень 2017 року в сумі 188 381 гривень.

На підставі акту перевірки контролюючим органом складено:

податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006401412, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток (ПНП)у сумі 607149 грн. (із них 533320 грн. основного платежу та 73829 грн. штрафні (фінансові) санкції);

податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006411412, яким визначено грошове зобов`язання у сумі 282571,5 грн. (із них 188381 грн. основного платежу та 94190,5 грн. штрафні (фінансові) санкції);

податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006421412, яким визначено грошове зобов`язання у сумі 1464534 грн. (із них 1771627 грн. основного платежу та 292907 грн. штрафні (фінансові) санкції);

податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006441412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем авансові внески з ПНП на суму 210084,00 грн.;

податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006461412, яким застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість (ПДВ) у сумі 94191,00 грн.

З приводу скасування податкового повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006401412, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток у сумі 607149 грн. (із них 533320 грн. основного платежу та 73829 грн. штрафні (фінансові) санкції), судом встановлено наступне.

Відповідно до п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Згідно п.п.78.1.11 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, коли отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки винесену ними відповідно до закону.

Нормами п.86.9 ст.86 ПК України було передбачено, що у разі, якщо грошове зобов`язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2. п.75.1. ст.75, ст.77, п.82.1. ст.82 ПКУ на підставі наказів ГУ ДФС у Львівській області від 18.01.2018 року №314 Про проведення документальної виїзної планової перевірки , від 23.02.2018 №1240 Про продовження термінів проведення документальної планової виїзної перевірки проведена документальна планова виїзна перевірка ДП Львівський військовий лісокомбінат з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної фіскальної служби за період з 01.01.2014 по 30.09.2017 року відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.

За наслідками проведеної перевірки складено акт від 20.03.2018 №695/13-01-14-12/07361304 та на підставі якого винесене податкове повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006401412.

Апеляційний суд вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що прямої заборони закону виносити податкові повідомлення-рішення не існувало, оскільки перевірка не позапланова та не проведена відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність.

З приводу покликання апелянта на висновки, викладені у постанові Верховного Суду України від 27.03.2018 у справі №822/2291/13, то такі не заслуговують на увагу, враховуючи те, що справа направлена на новий розгляд до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Актом перевірки філії Волинський військовий лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат від 13.03.2018 №3694/14-01/39775123 Про результати документальної планової виїзної перевірки Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат податкового законодавства за період з 30.04.2015 по 30.09.2017, валютного за цей же період та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, встановлено порушення:

- повноти визначення задекларованих Волинським військовим лісгоспом вищезазначених показників за період з 01.04.2015 року по 30.09.2017 у загальній сумі 22 888 000 грн. на підставі таких документів: головних книг, журналів-ордерів і відомостей по рахунках 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , 701 Дохід від реалізації готової продукції , 712 Доходи від реалізації інших оборотних активів , 716 Дохід від списання кредиторської заборгованості , 719 Інші доходи від операційної діяльності , 791 Результат основної діяльності , зі співставленням вибірковим методом первинних документів, а саме, договорів, накладних, актів виконаних робіт, товарно-транспортних накладних, виписок по рахунках в банку та інших встановлено їх заниження на загальну суму 941 903 гривень.

В ході проведення планової перевірки також встановлено, що Управлінням Західного офісу Держаудитслужби проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП Львівський військовий лісокомбінат в частині фінансово-господарської діяльності його відокремленого підрозділу - Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат за період з 01.03.2017 по 31.12.2017, результати якої оформлено Актом від 09.02.2018 №19-23/004.

Ревізією дотримання вимог чинного законодавства щодо обов`язковості та періодичності проведення інвентаризацій у ревізійному періоді встановлено, що лісгоспом на підставі наказу від 31.10.2017 №68а-од станом на 01.11.2017 року проводилась обов`язкова інвентаризація, за результатами якої недостач чи лишків лісопродукції в кварталі 78 (виділ 2 площею 2, га та 2 (2) площею 1,4 га кварталі 76 виділ 4 площею 1,5 га, у кварталі 67 виділ 5 площею 0,9 га) Луцького лісництва та у кварталі 1 виділ 15 площею 1,2 га Поворського лісництва, не встановлено.

Розрахунок розміру матеріальної шкоди (збитків) від непереданої лісопродукції в ході проведення рубок головного користування у кварталі 78 виділ 2 на площі 2,1 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 385 431,44 грн..

Розрахунок розміру матеріальної шкоди (збитків) від непереданої лісопродукції в ході проведення рубок головного користування у кварталі 76 виділ 4 на площі 1,5 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 145267,13 грн..

Розрахунок розміру матеріальної шкоди (збитків) від непереданої лісопродукції в ході проведення рубок головного користування у кварталі 67 виділ 5 на площі 0,9 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 202533,20 грн..

Розрахунок розміру матеріальної шкоди (збитків) від непереданої лісопродукції в ході проведення рубок головного користування у кварталі 78 виділ 2 на площі 1,4 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 208671,14 грн..

Вказані вище розрахунки, підписано директором Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат ОСОБА_3 Д ОСОБА_2 В ОСОБА_2 та головним бухгалтером цього ж лісгоспу ОСОБА_4 , а також висновки ревізії підписано без зауважень посадовими особами Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат та ДП Львівський військовий лісокомбінат .

Відповідно до підпункту 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Відповідно до п.п. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14 ПК України доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Відповідно до п. 135.1 ст. 135 ПК України доходи, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до ст. 137, на підставі документів, зазначених у п. 135.2 цієї статті, та складаються із: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до п. 135.4 цієї статті, інших доходів, які визначаються відповідно до п. 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у п. 135.5 цієї статті та у ст. 136 Кодексу.

Згідно Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 Дохід , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 року № 290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 року за № 860/4153, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов`язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Враховуючи наведене, згадану продукцію (лісопродукцію) Волинським військовим лісгоспом ДП Львівський військовий лісокомбінат використано поза межами господарської діяльності. Таким чином, Волинським військовим лісгоспом не відображено доходи в загальній сумі 941 903 грн. (385 431,44 грн. +145 267,13 грн. + 202 533,2 грн. + 208 671,14 грн.), чим порушено ст. 134 та ст. 135 Податкового кодексу України від 01.12.2010 року №2755-VI в редакції чинній на момент здійснення правопорушення, П(с)БО 15 Дохід , затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 року №318.

Перевіркою ДП Львівський військовий лісокомбінат встановлено, що за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік підприємством здійснювались відрахування на утримання Концерну Воєнремсервіс згідно затверджених сум відрахувань.

Нарахування на утримання Концерну за період 2015 року склало 414 588 грн., за 2016 рік склало 461 780 гривень.

Дані операції відображено по бухгалтерському обліку бухгалтерськими проведеннями:Д-т 92/3 К-т 685/4 - на суму 876 368 гривень.рахунок 92/3 - адміністративні витрати ахунок 685/4 - внутрішні розрахунки

ДП Львівський військовий лісокомбінат суму відрахувань до Концерну в сумі 876 368 грн. відображено у складі інших операційних витрат в т.ч. за 2015 рік в сумі 414 588 грн., за І кв.2016 року в сумі 111 335 грн., за півріччя 2016 року в сумі 234 365 грн., за 3 квартали 2016 року в сумі 348 824 грн., за 2016 рік в сумі 461 780 гривень.

Відповідно до положень статті 118 Господарського кодексу України об`єднанням підприємств є господарська організація, утворена у складі двох або більше підприємств з метою координації їх виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань. Об`єднання підприємств є юридичною особою.

Державне господарське об' єднання - об' єднання підприємств, утворене державними підприємствами за рішенням Кабінету Міністрів України або, у визначених законом випадках, рішенням міністерств, або рішенням компетентних органів місцевого самоврядування. Державне господарське об' єднання діє на основі рішення про його утворення та статуту, який затверджується органом, що прийняв рішення про утворення об`єднання (стаття 119 Господарського кодексу України).

Як вбачається з п. 4.8, 7.5 Статуту Державного господарського об' єднання Концерну Воєнремсервіс , затвердженого наказом Міністра оборони України від 07.06.2005 року №311, витрати на утримання апарату управління Концерну покриваються за рахунок доходу, одержаного в результаті його самостійної діяльності та відрахувань від чистого прибутку учасників. Джерелом коштів на оплату праці працівників апарату управління Концерну є частина доходу, одержаного в результаті його господарської діяльності, та відрахувань від доходів учасників.

Також, згідно наказу Міністра оборони України від 29.11.2012 року № 810 Про затвердження Статуту Концерну Воєнремсервіс у новій редакції.

Згідно п. 8.6 Статуту витрати на утримання апарату Концерну покриваються за рахунок доходу, одержаного в результаті його самостійної діяльності та внесків учасників у розмірі, який визначений правлінням Концерну та затверджений відповідним наказом.

Відповідно до п.1 наказу Концерну Воєнпромсервіс від 01.06.2012 року №9, щодо перерахування коштів на утримання апарату управління керівникам державних підприємств учасників концерну здійснювати перерахування в розмірах, що відповідає відсоткам від чистого загального доходу на утримання апарату управління державного господарського об`єднання Концерн Воєнпромсервіс , а саме ДП Львівський військовий Лісокомбінат - 2%.

Також згідно п.2 рішення засідання правління ДГО Концерн Воєнпромсервіс від 23.05.2012, затверджено розмір відрахувань, а саме ДП Львівський військовий лісокомбінат - 2%.

Відсотки відраховуються від загального доходу підприємств-учасників без ПДВ за рішенням правління на утримання Концерну та на провадження його статутної діяльності.

Матеріалами перевірки встановлено, що ДП Львівський військовий лісокомбінат у 2015-2016 роках був учасником Концерну Воєнпромсервіс , та відповідно до рішень Правління та Статуту Державного господарського об`єднання Концерну Воєнремсервіс повинно було перерахувати на утримання апарату управління Концерну, за наявністю чистого загального доходу 2 %, а не за рахунок формування витрат.

Покликання апелянта на лист Міністерства фінансів України від 07.07.2015 року № 31-11410-08-10/25614 про розгляд запиту стосовно нарахування внесків на утримання Концерну не заслуговує на увагу суду, оскільки не стосується діяльності ДП Львівського військового лісокомбінату та не є документом, на підставі якого здійснюється нарахування.

Згідно ст. 15 Закону України Про господарські товариства у розпорядженні підприємства залишається частина економічного (балансового) прибутку після сплати податків (обов`язкових платежів), відсотків за банківськими кредитами та облігаціями, виплати обов`язкової суми дивідендів, а саме: прибуток товариства утворюється з надходжень від господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат і витрат на оплату праці. З балансового прибутку товариства сплачуються проценти до кредитних банків та по облігаціях, а також вносяться передбачені законодавством України податки та інші платежі. Чистий прибуток, одержаний після зазначених розрахунків, залишається у повному розпорядженні товариства, яке відповідно до установчих документів визначає напрями його використання» .

Виходячи з вищенаведеного, нерозподілений прибуток - це частина загального прибутку, який залишається в розпорядженні підприємства після проведення первинного розподілу.

Вторинний розподіл прибутку - подальший розподіл вищевказаної суми.

Таким чином, всі відрахування що здійснюються підприємствами за рахунок чистого прибутку, що залишається в його розпорядженні дебетує рахунок 443.

Поряд з цим відповідно до П(С)БО № 3 Звіт про фінансові результати : чистий прибуток розраховується, як алгебраїчна сума прибутку (збитку) від звичайної діяльності та надзвичайного прибутку, а також податків від надзвичайного прибутку; прибуток (збиток) від звичайної діяльності до оподаткування визначається як алгебраїчна сума прибутку (збитку) від операційної діяльності, фінансових та інших доходів (прибутків), фінансових та інших витрат (збитків).прибуток (збиток) від операційної діяльності визначається як алгебраїчна сума валового прибутку (збитку), іншого операційного доходу, адміністративних витрат, витрат на збут та інших операційних витрат.

Таким чином, на суму прибутку від операційної діяльності впливає розмір інших операційних витрат, що відображається у рядку 2190 Звіту про фінансові результати.

У статті Інші операційні витрати відображаються собівартість реалізованих виробничих запасів; відрахування на створення резерву сумнівних боргів і суми списаної безнадійної дебіторської заборгованості, втрати від знецінення запасів; втрати від операційних курсових різниць; визнані штрафи, пені, неустойки, а також усі інші витрати, що виникають в процесі операційної діяльності підприємства.

Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності , одним із принципів фінансової звітності є нарахування та відповідність доходів і витрат, згідно якого для визначення фінансового результату звітного періоду слід порівняти доходи звітного періоду з витратами, здійсненими для отримання цих доходів.

Згідно з П(С)БО 16 Витрати (наказ Міністерства фінансів України від 31.12.1999 року № 318, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 року за № 27/4248) до складу інших операційних витрат включаються витрати, що виникають в процесі операційної діяльності підприємства, тобто такі витрати, що безпосередньо пов`язані із виробництвом та /або реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг).

П(С)БО № 3 Звіт про фінансові результати визначено, що операційна діяльність - основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю; основна діяльність - це операції, пов`язані з виробництвом та реалізацією продукції, що є головною метою створення підприємства.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що витрати пов`язані з утриманням, не можуть бути визнані витратами, що забезпечують основну діяльність, в результаті якої підприємством буде отримана економічна вигода, тому не відноситься до складу інших операційних витрат основної (операційної) діяльності, що зменшують чистий прибуток, а є зменшенням власного капіталу.

Відповідно до наказу ДП Львівський військовий лісокомбінат від 03 січня 2017 року № 2-ОД Про затвердження положення про облікову політику ДП Львівський військовий лісокомбінат нічого не зазначено про відрахування на утримання Концерну Воєнремсервіс з покликанням на рахунок бухгалтерського обліку 92.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що оскільки сума відрахувань на утримання Концерну віднесена позивачем до складу інших операційних витрат, а не за рахунок чистого прибутку підприємства, то на порушення П(С)БО 16, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу ДП Львівський військовий лісокомбінат завищено показник відображений у рядку 2180 Звіту про фінансові результати Інші операційні витрати на загальну суму 876 368 грн. в т.ч. за 2015 рік на суму 414 588 грн., за І кв.2016 року на суму 111 335 грн., за півріччя 2016 року на суму 234 365 грн., за 3 квартали 2016 року на суму 348 824 грн., за 2016 рік на суму 461 780 гривень.

При проведенні перевірки також встановлено, що ДП в 2015 році віднесено до складу інших операційних витрат суму штрафних санкцій нарахованих екологічною інспекцією за нанесення шкоди навколишньому природному середовищу в розмірі 2 181 454,79 гривень.

Дані операції відображено по бухгалтерському обліку бухгалтерським проведенням: Д-т 948 К-т 55 - на суму 2 181 454,79 гривень.

Головним управлінням ДФС у Львівській області надано лист ДП Львівський військовий лісокомбінат від 02.03.2018 року №7551/10/13-01-14-12-13 про надання документів (копій документів) щодо нарахування екологічною інспекцією штрафних санкцій за 2015, 2016 роки та 9 місяців 2017 року.

ДП Львівський військовий лісокомбінат на вищевказану вимогу до завершення перевірки відповіді не надано.

Згiдно положень п .44.6 ст. 44 ПК України у разi якщо до закiнчення перевiрки або у термiни, визначенi в абзацi другому п. 44.7 цiєї статтi платник податкiв не надає посадовим особам органу державної податкової служби, якi проводять перевiрку, документи (незалежно вiд причин такого ненадання, крiм випадкiв виїмки документiв або iншого вилучення правоохоронними органами), що пiдтверджують показники, вiдображенi таким платником податкiв у податковiй звiтностi, вважається, що такi документи були вiдсутнi у такого платника податкiв на час складення такої звiтностi.

Якщо платник податкiв пiсля закiнчення перевiрки та до прийняття рiшення контролюючим органом за результатами такої перевiрки надає документи, що пiдтверджують показники, вiдображенi таким платником податкiв у податковiй звiтностi, не наданi пiд час перевiрки (у випадках, передбачених абзацами другим i четвертим п. 44.7 цiєї статтi ), такi документи повиннi бути врахованi контролюючим органом пiд час розгляду ним питання про прийняття рiшення.

Обов`язок контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі первинних документів кореспондується з обов`язком платника податків зберігати такі первинні документи та надавати їх при перевірці, а їх не надання прирівнюється до їх відсутності.

П(С)БО 16, визначає методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття в фінансовій звітності.

Згідно п.5 П(С)БО 16 витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

Пунктом 6 П(С)БО 16 визначено, що витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Пункт 7 П(С)БО 16 визначає, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Відповідно до п.20 П(С)БО 16 до складу елемента Інші операційні витрати включаються: - витрати на дослідження та розробки відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 Нематеріальні активи ;- собівартість реалізованих виробничих запасів, яка для цілей бухгалтерського обліку складається з їх облікової вартості та витрат, пов`язаних з їх реалізацією;- сума безнадійної дебіторської заборгованості та відрахування до резерву сумнівних боргів;- втрати від операційної курсової різниці (тобто від зміни курсу валюти за операціями, активами і зобов`язаннями, що пов`язані з операційною діяльністю підприємства);- втрати від знецінення запасів;- нестачі й втрати від псування цінностей;- визнані штрафи, пеня, неустойка;- витрати на утримання об`єктів соціально-культурного призначення;- інші витрати операційної діяльності.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України об`єктом оподаткування податку на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Податок на прибуток підприємств Податкового кодексу.

Таким чином, на порушення П(С)БО 16, п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134, Податкового кодексу ДП Львівський військовий лісокомбінат завищено задекларовані показники у рядку 2050 Звітів про фінансові результати за 2015 рік на суму 758 163 гривень, в результаті включення до складу витрат штрафних санкцій, які не являються витратами даного звітного періоду.

У згаданому раніше акті перевірки філії Волинський військовий лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат від 13.03.2018 №3694/14-01/39775123 сформовано висновок, що в періоді який перевірявся, а саме в червні та в листопаді-грудні 2016 року Волинський військовий лісгосп відображає придбання послуг лісозаготівлі та вивезення деревини від ФОП ОСОБА_1 на загальну суму 236 952 грн., в тому числі в червні 2016 року на 10 812 грн., в листопаді 2016 року на суму 77 130 грн. та в грудні 2016 року - на 149 010 грн.

Для перевірки надано договір про надання послуг №8/6/16-1 від 08.06.2016 року, згідно якого ФОП ОСОБА_1 - перевізник за рахунок Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат - замовника, забезпечує здійснення перевезення вантажів (лісопродукції) замовника транспортом перевізника та здійснює навантаження перевезеної лісопродукції на автомобільний транспорт замовника.

Згідно Акту прийомки-здачі робіт по вивезенні деревини за червень 2016 року №1 від 13.06.2016 року, ФОП Зелінською С.М. здійснено перевезення вантажів (дошки, половника та дуба) на загальну суму 108 12 грн.

З матеріалів справи вбачається, що до перевірки позивачем було надано договори підряду на надання послуг в лісовому господарству, згідно яких, ФОП - виконавець зобов`язується для замовника - Волинський військовий лісгосп на власний ризик та власними силами виконати комплекс робіт.

В ході проведення перевірки направлено запит на проведення зустрічної звірки з ФОП Зелінською С.М. (лист ГУ ДФС у Волинській області від 07.03.2018 №940/ФОП), на момент підписання матеріалів перевірки відповідь не отримано.

В ГУ ДФС в області наявна наступна податкова інформація щодо ФОП Зелінської С ОСОБА_5 (код НОМЕР_1 ): ОСОБА_1 зареєстрована Рожищенською районною державною адміністрацією від 01.08.2007 року №21920000000001228. Перебуває на обліку у 313.Луцькій ОДПI ГУ ДФС (Рожищенське вiддiлення) з 02.08.2007 року №1736. Вид діяльності: 02.40-надання допомiжних послуг у лiсовому господарствi. Інформація про наявність основних засобів відсутня. Чисельність працівників згідно звіту за формою № 1 ДФ за 4 кв. 2016 року становить 1 особа (тобто наймані особи відсутні).

Крім того, згідно баз даних 1ДФ, в 4 кварталі 2016 ФОП ОСОБА_1 отримувала доходи з інших джерел, зокрема: по 101 ознаці від ТДВ Рожищенський сирзавод , а по 157 ознаці від ПП Л.П.С. та ДП СЛАП Рожищеагроліс .

Отже, перевіркою було встановлено неможливість фактичного надання послуг ФОП Зелінською С ОСОБА_6 . наявним трудовим і матеріальним ресурсом, виходячи з її специфіки, задекларованого обсягу надання тощо.

Судом вірно встановлено, що на підставі належних та допустимих доказів, господарська операція позивача з ФОП ОСОБА_1 не мала реального характеру з огляду на непідтвердження достатніми доказами, відсутністю усієї первинної документації, що передбачена укладеними договорами.

Відповідно до абз. 5 ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п.1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 року за №168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення. Згідно з п.2.4 цього Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Одним із основних принципів, на яких ґрунтується бухгалтерський облік та фінансова звітність, є превалювання сутності над формою, тобто облік операцій відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з їх юридичної форми.

Відтак, будь-які документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

Ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Зміст господарської операції може встановлюватися з урахуванням змісту цивільно-правових чи господарсько-правових зобов`язань сторін, але не вичерпується останнім. Господарська операція може мати місце навіть за відсутності цивільно-правових чи господарсько-правових відносин між платниками податків.

Наслідки в бухгалтерському та податковому обліку податковому обліку створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто ті, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника податків.

Виходячи з наведеного, операції з придбання робіт (послуг) Волинським військовим лісгоспом ДП Львівський військовий лісокомбінат від ФОП ОСОБА_1 на загальну суму 236 952 грн. є такими, що містять ознаки нереальності, то, відповідно платник податків не мав права відображати такі операції, як операції з придбання послуг у складі витрат.

Актом перевірки філії Магерівський лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат від 13.03.2018 року № 656/13-01-14-01/38957814 Про результати документальної планової виїзної перевірки Магерівського лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.09.2017, валютного за цей же період та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , встановлено наступні порушення:

- списання філією пального при використанні власного автотранспорту для перевезення балансів, дров паливних, пиловнику, рудстійки, технологічної сировини, лісу будівельного, тощо. До перевірки підприємством представлено Акти списання, на підставі яких філія проводила списання паливно-мастильних матеріалів та відносило до складу загально виробничих витрат. В ході проведеного аналізу даних документів встановлено, що по даних Актах відбувалось списання паливно-мастильних матеріалів без належно оформлених первинних документів, які б свідчили про використання пального в певні періоди, а саме: в подорожніх листах у розділі Завдання водієві у графі 14 не вказано найменування і адресу замовника, до якого повинен прибути автомобіль для виконання завдання; відсутні записи у графі 15 - час прибуття автомобіля до замовника, у графі 16 - час вибуття відповідно до заявки чи графіка роботи (год., хв.), в подорожніх листах не зазначено маршрутів руху, не вказано найменування вантажу, відстань (км), кількість тон, не вказано номера прикладених товарно-транспортних накладних, не зазначено результатів роботи автомобіля. Інших документів на використання пального філією для перевірки не представлено.

Згідно з представленими філією первинними документами, журналом-ордером по бухгалтерському рахунку 203 Паливо за 2015 рік Магерівським лісгоспом проведено списання палива та віднесено до складу загальновиробничих витрат, які знайшли своє відображення у собівартості реалізованої продукції, витрат на загальну суму 149 500,0 грн. (без ПДВ), в тому числі: у вересні 2015 року - на суму 54739,67 грн., у жовтні 2017 року - 64281,80 грн., у листопаді 2017 року - 23316,98 грн., у грудні 2017 року - 7161,55 гривень.

Дані операції відображені в бухгалтерському обліку підприємства наступними проведеннями: Дт 91 Кт 203;Дт 23 Кт 91;Дт 26 Кт 23;Дт 901 Кт 26.

Згідно з чинним законодавством облік списання паливно - мастильних матеріалів (ПММ) проводиться на підставі відповідних первинних документів.

Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2009 року № 207 (далі - Перелік № 207).

Так, відповідно до п.1 Переліку № 207 для водія юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, в наявності серед інших документів має бути товарно-транспортна накладна, а також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсового медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу.

Відповідно до п.2 Переліку № 207 для водія юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб, необхідними є, зокрема, накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж, а також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу.

Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363 (далі - Правила № 363), визначають права, обов`язки і відповідальність власників автомобільного транспорту, перевізників та вантажовідправників і вантажоодержувачів - замовників.

Відповідно до п.11.1 Правил № 363 основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна (ТТН).

Перевіркою встановлено, що філією проведено списання пального за вересень-грудень 2015 року на загальну суму 149 500,0 грн. (без ПДВ) відповідно до подорожніх листів.

Перевіркою встановлено порушення при оформленні вищевказаних подорожніх листів, а саме: в подорожніх листах у розділі Робота водія та автомобіля у графі 5 не вказано показів спідометра автомобіля при виїзді із гаража та при поверненні в гараж. Крім цього, у розділі Завдання водієві у графі 14 не вказано найменування і адресу замовника, до якого повинен прибути автомобіль для виконання завдання; в подорожніх листах не зазначено маршрутів руху, не вказано найменування вантажу, відстань (км), кількість їздок з вантажем, кількість тонн.

Враховуючи вищезазначене, Магерівським лісгоспом ДП Львівський військовий лісокомбінат не надано до перевірки документи, які були б належно оформлені. Отже, представлені до перевірки вищезазначені подорожні листи не містять обов`язкових реквізитів первинного документа.

Таким чином, представлені філією до перевірки вищевказані подорожні листи за 2015 рік як первинні документи є юридично дефектними, тому не можуть враховуватись при обчисленні фінансового результату у складі витрат, які формують собівартість реалізованої продукції за 2015 рік.

Відтак, апелянтом не спростовано порушення п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу, що призвело до заниження підприємством фінансового результату до оподаткування, визначеного у Звітах про фінансові результати (які передано до головного підприємства) за 2015 рік на загальну суму 149 500 гривень.

З приводу скасування податкового повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006421412, яким визначено грошове зобов`язання у сумі 1464534 грн. (із них 1771627 грн. основного платежу та 292907 грн. штрафні (фінансові) санкції), колегія суддів зазначає наступне.

Так, як було зазначено вище, перевіркою ДП Львівський військовий лісокомбінат встановлено порушення вимог: п.1, п.2, п.3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138, п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 Податкового кодексу, в результаті чого занижено частину чистого прибутку, що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України, за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік на загальну суму 1 171 627 грн.

Перевіркою відображених показників у рядку 07 Розрахунку частина чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік у загальній сумі 1 133 550 грн. встановлено, що на формування цих показників мав вплив чистий прибуток (збиток), який розраховується як алгебраїчна сума прибутку (збитку) від звичайної діяльності та надзвичайного прибутку, надзвичайного збитку та податків з надзвичайного прибутку рядок 2350 Звіту про фінансові результати.

Перевіркою відображених показників у рядку 07 Розрахунку Частина чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік в загальній сумі 1 133 550 грн. на підставі таких документів: бухгалтерських рахунків 641 Розрахунки за податками , Звітів про фінансові результати, тощо встановлено:

- заниження задекларованих ДП Львівський військовий лісокомбінат показників у рядку 07 Розрахунку Частина чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями за період з 01.01.2015 року по 30.09.2016 рік на загальну на суму 1 171 627 грн.

До компетенції Кабінету Міністрів України належить визначення порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними підприємствами, а також господарськими структурами (ст.5 Закону України Про управління об`єктами державної власності (далі - Закон № 185).

Відповідно до п.5 ст.11 Закону № 185 господарська організація, у статутному фонді якої є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов`язана спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів.

Згідно з Порядком відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138 (далі - Порядок № 138) частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями (крім державного підприємства обслуговування повітряного руху України Украерорух відповідно до Закону України Про приєднання України до Багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборів , державного підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами, а також державних підприємств Міжнародний державний центр Артек і Український дитячий центр Молода гвардія ) до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, у розмірі: - 30 відсотків - державними підприємствами, що є суб`єктами природних монополій, та державними підприємствами, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень; - 15 відсотків - іншими державними унітарними підприємствами.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1156 Про внесення змін до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями з 1 січня 2016 року норматив відрахувань до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями становить 75 відсотків.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 138 частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями до державного бюджету з наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 138 частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.

Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.

Статтею 2 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (далі Закон № 996-ХІV) зазначено, що сфера дії даного Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог п.2 ст.3 Закону № 996-ХІV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Як зазначено в пункті 3.1.1.5 даного Акта перевірки ДП Львівський військовий лісокомбінат на порушення п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, занижено об`єкт та базу оподаткування з податку за період з 01.01.2015 року по 30.09.2017 рік на загальну суму 2 962 886 грн.,

Щодо податкового повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006441412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем авансові внески з ПНП на суму 210084,00 грн., судом встановлено наступне.

ДП Львівський військовий лісокомбінат на порушення п.1, п.2, п.3 Порядку № 138 занижено до сплати частину чистого прибутку, що відраховується до державного бюджету на загальну на суму 1 171 627 грн.

Підпунктом 14.1.49 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що дивіденди - платіж, що здійснюється юридичною особою - емітентом корпоративних прав чи інвестиційних сертифікатів на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв`язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку.

До дивідендів прирівнюється також платіж, що здійснюється державним унітарним, комерційним, казенним чи комунальним підприємством на користь відповідно держави або органу місцевого самоврядування у зв`язку з розподілом частини прибутку такого підприємства, платіж, який виплачується власнику сертифіката фонду операцій з нерухомістю в результаті розподілу доходу фонду операцій з нерухомістю.

Згідно з п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 ПК України крім випадків, передбачених п.п.57.11.3 п.57.11 ст.57 Податкового кодексу, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.

Авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об`єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов`язання щодо якого погашене. У разі наявності непогашеного грошового зобов`язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Авансовий внесок обчислюється за ставкою, встановленою п.136.1 ст.136 Податкового кодексу. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.

Таким чином, ДП Львівський військовий лісокомбінат на порушення п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 ПК України занижено авансові внески з податку на прибуток на загальну на суму 210 894 грн.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006411412, яким визначено грошове зобов`язання у сумі 282571,5 грн. (із них 188381 грн. основного платежу та 94190,5 грн. штрафні (фінансові) санкції), судом встановлено наступне.

Перевіркою встановлено заниження задекларованих ДП Львівський військовий лісокомбінат показників у рядку 1 кол. Б Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків, крім імпорту товарів Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 року по 30.09.2017 рік на загальну суму 188 381 грн., в т.ч. за вересень 2017 року в сумі 188 381 гривень.

Актом перевірки філії Волинський військовий лісгосп ДП Львівський військовий лісокомбінат від 13.03.2018 №3694/14-01/39775123, який досліджується в даній справі, встановлено наступні порушення:

Перевіркою повноти визначення задекларованих Волинським військовим лісгоспом вищезазначених показників за період з 01.04.2015 року по 30.09.2017 рік у загальній сумі 22 888 000 грн. на підставі таких документів: головних книг, журналів-ордерів і відомостей по рахунках 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , 701 Дохід від реалізації готової продукції , 712 Доходи від реалізації інших оборотних активів , 716 Дохід від списання кредиторської заборгованості , 719 Інші доходи від операційної діяльності , 791 Результат основної діяльності , зі співставленням вибірковим методом первинних документів: договорів, накладних, актів виконаних робіт, товарно-транспортних накладних, виписок по рахунках в банку та інших встановлено їх заниження на загальну суму 941 903 гривень.

В ході проведення планової перевірки Волинського військового лісгоспу встановлено, що Управлінням Західного офісу Держаудитслужби проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП Львівський військовий лісокомбінат в частині фінансово-господарської діяльності його відокремленого підрозділу - Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат за період з 01.03.2017 року по 31.12.2017 рік, результати якої оформлено Актом від 09.02.2018 №19-23/004.

Ревізією дотримання вимог чинного законодавства щодо обов`язковості та періодичності проведення інвентаризацій у ревізійному періоді встановлено, що лісгоспом на підставі наказу від 31.10.2017 №68а-од станом на 01.11.2017 року проводилась обов`язкова інвентаризація, за результатами якої недостач чи лишків лісо продукції в кварталі 78 (виділ 2 площею 2, га та 2 (2) площею 1,4 га кварталі 76 виділ 4 площею 1,5 га, у кварталі 67 виділ 5 площею 0,9 га) Луцького лісництва та у кварталі 1 виділ 15 площею 1,2 га Поворського лісництва не встановлено. Квартал 78 виділ 2 площа ділянки 2,1 га Луцького лісництва.

В ревізійному періоді рубки проводились відповідно до лісорубних квитків, виданих Лісгоспу, як постійному користувачу лісів.

Так, на використання лісових ресурсів (заготівля деревини при рубках головного користування Волинським обласним управлінням лісового мисливського господарства у 2017 році для Лісгоспу видано лісорубний квиток серія 02 НОМЕР_2 №504561 від 01.03.2017, згідно якого Лісгоспу відведено у рубку по кварталу 78 виділ 2 площа ділянки 2,1 га Луцького лісництва 565 м.куб. ліквідної деревини, в тому числі ділової 215 м.куб. та дров`яної 306 м.куб., 44 м.куб. ліквіду з крони.

Розрахунок розміру матеріальної шкоди (збитків) від непереданої лісопродукції в ході проведення рубок головного користування у кварталі 78 виділ 2 на площі 2,1 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 385 431,44 грн.; рубок головного користування у кварталі 76 виділ 4 на площі 1,5 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 145267,13 грн.; рубок головного користування у кварталі 67 виділ 5 на площі 0,9 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 202533,20 грн.; рубок головного користування у кварталі 78 виділ 2 на площі 1,4 га Луцького лісництва Волинського військового лісгоспу, згідно якого внаслідок вищезазначеного Лісгоспу завдано матеріальної шкоди (збитку) на суму 208671,14 грн..

Зазначені розрахунки підписано директором Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат ОСОБА_7 та головним бухгалтером Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат ОСОБА_8 І.. Також, висновки ревізії підписано без зауважень посадовими особами Волинського військового лісгоспу ДП Львівський військовий лісокомбінат та ДП Львівський військовий лісокомбінат .

Враховуючи порушення, описані в п. 3.1.1.5 даного акта перевірки, в зв`язку з тим, що згадану продукцію (лісопродукцію) Волинським військовим лісгоспом використано поза межами господарської діяльності, в порушення п. 198.5 ст. 198 ПК України Лісгоспом не нараховано податкові зобов`язання на загальну суму 188 381 гривень. (941903 грн. х 20%).

Відповідно до п.198.5. ст.198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України; б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу); в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах: придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання; придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Таким чином. апелянтом не спростовано порушення п.198.5 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 188 381 грн.

З приводу скасування повідомлення-рішення від 13.04.2018 року №0006461412, яким застосовано штрафні санкції з ПДВ у сумі 94191,00 грн., колегія суддів зазначає.

На порушення п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України ДП Львівський військовий лісокомбінат занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 188 381 грн., в т.ч. за вересень 2017 року в сумі 188 381 гривень., в результаті використання лісопродукції не в господарській діяльності.

Пунктом 198.5 статті 198 Кодексу встановлено обов`язок платника податку нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях.

Згідно п.120-1.2 ст.120 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

Таким чином, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що у разі порушення платником податку термінів реєстрації / відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, до такого платника податку застосовуються штрафні санкції, визначені відповідно пунктами 120 1.2 статті 120 1 Кодексу, у визначених розмірах.

Апеляційний суд відхиляє решту доводів апелянта, які наведені у поданій апеляційній скарзі, оскільки такі на правильність висновків суду не впливають, а, відтак, не можуть покладатися в основу скасування чи зміни оскарженого судового рішення.

Судові витрати розподілу не підлягають з огляду на результат вирішення апеляційної скарги та виходячи з вимог ст. 139 КАС України.

З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги в цілому суттєвими не являються і не дають підстав вважати неправильність застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 308, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

Апеляційну скаргу Державного підприємства Львівський військовий лісокомбінат залишити без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року у справі № 813/1726/18 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. В. Онишкевич Повний текст судового рішення виготовлено 11.06.2019 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2019
Оприлюднено12.06.2019
Номер документу82315462
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1726/18

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні