Рішення
від 14.05.2019 по справі 504/1970/14-а
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 504/1970/14-а

провадження № 2-а/504/21/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.05.2019смт.Доброслав

Комінтернівський районний суд Одеської області в складі:

головуючого судді - Доброва П.В.,

при секретарях - Ємельяненко М.В., Данько Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Комінтернівського районного суду Одеської області адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Агрофірма Золотий колос до Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправним та скасування пункту рішення, та за позовом Комунального підприємства Міськзелентрест до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним рішення,

ВСТАНОВИВ :

У червні 2014 року Приватне підприємство Агрофірма Золотий колос звернулось до суду із адміністративним позовом до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним пункту 1 рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с. Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області . 16.03.2018р. до суду було надано нову редакцію позовної заяви, згідно з якою Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області .

У жовтні 2015р. до суду звернулося Комунальне підприємство Міськзелентрест із адміністративним позовом до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 455-УІ Про затвердження генерального плану с.Олександрівка поєднаного з детальним планом території с. Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області .

Ухвалою суду від 30.11.2015р. об`єднано в одне провадження адміністративний позов Приватного підприємства Агрофірма Золотий колос до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним пункту 1 рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області , та адміністративний позов Комунального підприємства Міськзелентрест до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 455-УІ Про затвердження генерального плану с.Олександрівка поєднаного з детальним планом території с. Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області .

Позовні вимоги позивача Приватне підприємство Агрофірма Золотий колос обґрунтовані наступним. Відповідно до Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ОД № 001518, виданого на підставі рішення Олександрівської сільської ради від 09.02.2000р. № 69/6-ХХІІІ, ПП Агрофірма Золотий колос надано у постійне користування земельну ділянку площею 6,80 га для ведення підсобного сільського господарства. Рішенням Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ затверджено генеральний план с.Світле, поєднаний з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, яким визначено нове цільове призначення земельної ділянки, що знаходиться в постійному користуванні ПП Агрофірма Золотий колос - індивідуальне будівництво, що порушує права та законні інтереси ПП Агрофірма Золотий колос щодо користування земельною ділянкою площею 6,80 га. Рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки затвердженим генеральним планом порушено його законі права та інтереси як користувача земельної ділянки для ведення підсобного господарства, відповідачем не дотримано встановлену законом процедуру розробки та затвердження містобудівної документації, несвоєчасно оприлюднено матеріали, інформацію про розробку проекту з порушенням встановленої процедури доступу громадськості, не враховано пропозиції зацікавлених осіб.

У судовому засіданні представники позивача ПП Агрофірма Золотий колос позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити.

Позовні вимоги позивача Комунальне підприємство Міськзелентрест обґрунтовані наступним. Рішенням виконкому Комінтернівської районної ради № 325 від 07.12.1965р. Ремонтно-будівельному управлінню по озелененню Одеського міськвиконкому було передано у постійне користування земельну ділянку площею 171,4 га у Комінтернівському районі Одеської області для вирощування продукції (під розсадник декоративних рослин). Додатком 8 до розпорядження Ради міністрів УРСР від 12.03.1966 року № 248-р із земель підсобного господарства психіатричної лікарні № 2 Одеського обласного відділу охорони здоров`я у Комінтернівському районі було вирішено передати Ремонтно-будівельному управлінню по озелененню Одеського міськвиконкому у постійне користування земельну ділянку площею 171,4 га. У процесі реорганізації Ремонтно-будівельне управління по озелененню Одеського міськвиконкому увійшло до Комунального підприємства Міськзелентрест . На земельній ділянці розташоване комунальне нерухоме майно Одеської міської ради (адміністративні будівлі та приміщення, теплично-оранжерейний комплекс). На порушення встановленої законом процедури розробки та затвердження містобудівної документації, КП Міськзелентрест було позбавлено можливості надати свої пропозиції, не було повідомлено про час і місце обговорень. Органи самоврядування м.Одеси та КП Міськзелентрест не надавали згоди на вилучення земельної ділянки (її частини), добровільну відмову від неї чи про зміну її призначення (виду використання). Порушення встановленої процедури розробки та затвердження містобудівної документації - генерального плану с.Олександрівка, поєднаного з детальним планом територій, призвело до порушення прав та законних інтересів позивача щодо використання переданої йому земельної ділянки.

У судовому засіданні представник позивача КП Міськзелентрест позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, яку в період розгляду справи було перейменовано у Олександрівську сільську раду Лиманського району Одеської області, проти задоволення позовних вимог ПП Агрофірма Золотий колос заперечував з підстав, що генеральний план с.Світле, поєднаний з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області розроблено на підставі рішення сесії Олександрівської сільської ради від 20.05.2011р. № 117-УІ та відповідно завдання на його розроблення від 28.03.2013р. Олександрівської сільської ради, та у відповідності до діючого законодавства. Олександрівська сільська рада повідомила про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генеральному плану с.Олександрівка, поєднаному з детальним планом території села Олександрівка Комінтернівського району Одеської області, та генеральному плані села Світле, поєднаному з детальним планом території села Світле Комінтернівського району Одеської області, шляхом опублікування оголошення в районній газеті Слава хлібороба від 26.10.2013р. Одександрівська сільська рада проводила збори громадян за місцем проживання та представників підприємств, установ, організацій 14.12.2013р. в с.Світле про завершення громадських слухань та презентацію генерального плану забудови с.Світле, пропозицій громадськості не поступало.

У судовому засіданні представник відповідача Олександрівської сільської ради позовні вимоги ПП Агрофірма Золотий колос не визнав, проти їх задоволення заперечував.

Представник відповідача Олександрівської сільської ради проти задоволення позовних вимог КП Міськзелентрест заперечував з підстав, що позивач не довів належними доказами наявність у нього права землекористування та права власності на об`єкти нерухомого майна на території Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, тому будь-які законні права та інтереси позивача не порушені внаслідок прийняття рішення від 20.12.2013 року № 455-УІ Про затвердження генерального плану с.Олександрівка поєднаного з детальним планом території с.Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області . Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генерального плану с.Олександрівка Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території цього села, та повідомлення про завершення громадських слухань з цього приводу, було розміщено відповідачем у районній газеті Слава хлібороба , пропозицій громадськості не поступало.

У судовому засіданні представник відповідача Олександрівської сільської ради позовні вимоги КП Міськзелентрест не визнав, проти їх задоволення заперечував.

Вислухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи та витребувані документи, розглядаючи спір у межах заявлених вимог, суд вважає, що адміністративний позов Приватного підприємства Агрофірма Золотий колос належить задовольнити, а у задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства Міськзелентрест належить відмовити за наступного.

Судом встановлено такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно з Державним актом на право постійного користування землею ІІ-ОД НОМЕР_1 001518, виданим Олександрівською сільською радою 27.12.2000р. на підставі рішення від 09.02.2000р. № 69/9-ХХІІІ, ПП Агрофірма Золотий колос надано у постійне користування 6,80 га землі для ведення підсобного сільського господарства. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актов на право постійного користування земелю за № 21.

Рішенням Олександрівської сільської ради від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області затверджено генеральний план с.Світле, поєднаний з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області (п.1), яким визначено цільове призначення земельної ділянки, що знаходиться в постійному користуванні ПП Агрофірма Золотий колос - індивідуальне будівництво.

В газеті Слава хлібороба за 26.10.2013р. було опубліковано повідомлення Олександрівської сільської ради про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генеральному плані села Олександрівка, поєднаному з детальним планом території села Олександрівка, та генеральному плані села Світле, поєднаному з детальним планом території села Світле; про можливість ознайомитися з текстовими та графічними матеріалами до 26.11.2013р. в приміщенні Олександрівської сільської ради; про завершення розгляду пропозицій 28.11.2013р., про презентацію генеральних планів 25.11.2013р.

19.11.2013р. Відділ містобудування і архітектури Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області надав висновок №1362/01-21/1476, яким погодив генеральний план с.Світле, поєднаний з детальним планом території села Світле за умови, в т.ч. проведення громадських слухань щодо врахування інтересів громадськості під час розроблення генерального плану с.Світле, поєднаний з детальним планом території села Світле.

Рішенням виконавчого комітету Олександрівської сільської ради від 21.11.2013р. № 188 найменовано елементи вулично-дорожньої мережі - новоутворені вулиці та провулки в селищі Світле (згідно додатку).

25.11.2013р. Управління об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації надало висновок № 01-12/3145, згідно з яким вважає за можливе погодити проект генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території села Світле та повідомило, що на частину земельної ділянки (західна частина села, витяг з графічних матеріалів додається) діє обмеження - охоронна зона навколо об`єкту культурної спадщини.

02.12.2013р. ГУ Державної санітарно-епідеміологічної служби надало висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-07/109568, затверджений в.о.головного лікаря Одеської області, щодо генерального плану села Світле, поєднаного з детальним планом території села Світле, який за результатами експертизи відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і може бути погоджений. Висновок дійсний до 02.12.2018р.

02.12.2013р. Головне управління ДСНС України в Одеській області листом № 01/4291/19 проект генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території села Світле погодило в повному обсязі.

Згідно з витягом з протоколу № 11 засідання архітектурно-містобудівної ради Управління містобудування і архітектури Одеської обласної державної адміністрації від 04.12.2013р., прийнято рішення погодити проект генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території села Світле, та рекомендувати його до затвердження у становленому законодавством порядку.

В газеті Слава хлібороба за 06.12.2013р. було опубліковано повідомлення Олександрівської сільської ради про завершення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення генерального плану села Олександрівка, поєднаного з детальним планом території села Олександрівка, та генерального плану селища Світле, поєднаного з детальним планом території селища Світле. Повідомлено, що пропозицій громадськості по генеральному плану села Олександрівка, поєднаному з детальним планом території села Олександрівка, та генеральному плану селища Світле, поєднаному з детальним планом території селища Світле, до Олександрівської сільської ради не надходило.

Відповідно до протоколу № 1 зборів громадян за місцем проживання та представників підприємств, установ, організацій від 14.12.2013р., було завершено громадські слухання по Генеральному плану забудови с.Світле, проведено презентацію та схвалено Генеральний план забудови с. Світле з результатами голосування - за - 194, проти - 7, утримались - 1.

Листом вих.№ ср-02-17 від 23.12.2013р. за підписом сільського голови Шахрай Ю.О., на адресу ПП Золотий колос , інформовано про те, що генеральний план села Світле, поєднаний з детальним планом території села Світле, розроблено у відповідності до законів України Про регулювання містобудівної дяльності , Про основи містобудування , ДБН Б.1.1-15:2012 Склад та зміст генерального плану населеного пункту , ДБН Б.1.1-14:2012 Склад та зміст детального плану території , ДБН Б.24-1-94 Планування та забудова сільських поселень , Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Мінохорони здоров`я від 19.06.1996 р. № 173 та інших нормативно-правових актів. При розробленні містобудівної документації замовник та розробник керувались, насамперед, необхідністю сталого розвитку населеного пункту, а також необхідністю врахування потреб членів територіальної громади с.Світле щодо розміщення житлової та громадської забудови, враховуючи забезпечення присадибними ділянками з метою поліпшення житлових умов.

Судом встановлено, що відповідачем порушено порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні в частині процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації, зокрема не забезпечено оприлюднення інформації про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі та основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації. Відповідач не забезпечив при цьому належне проведення громадських слухань, не залучив до розгляду та врахування пропозицій громадян, жителів територіальної громади, права та інтереси, яких зачіпає проект містобудівної документації - Генеральний план, поєднаний з детальним планом.

Щодо правових наслідків проведення зборів громадян від 14.12.2013р. слід зауважити нступне.

Відповідно до ч.1,2 ст.8 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , загальні збори громадян за місцем проживання є формою їх безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення. Рішення загальних зборів громадян враховуються органами місцевого самоврядування в їх діяльності.

У відповідності до ч.1,3 ст.13 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. 3. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Докази проведення громадських слухань відсутні.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 12 Закону України Про основи містобудування визначено, що до компетенції сільських, селищних, і міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території: визначення територій для містобудівних потреб.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Статтею 7 цього Закону визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом: 1)планування територій на державному, регіональному та місцевому рівнях; 2)моніторингу стану розроблення та реалізації містобудівної документації на всіх рівнях; 3)визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації; 4)проведення ліцензування і професійної атестації; 5) розроблення і затвердження будівельних норм, державних стандартів і правил, запровадження одночасної дії міжнародних кодів та стандартів; 6) контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації.

Відповідно до ст. 8 Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон № 3038-УІ; у редакції, чинній на момент затвердження генплану) планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Згідно зі ст.2 Закону № 3038-VІ планування і забудова територій є діяльністю державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб.

Статтею 16 Закону № 3038-VІ визначено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Затвердження оновленої містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється згідно із статтями 17, 18та 19 цього Закону.

Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада. Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання (ст. 17 Закону № 3038-VІ).

Приписами 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування (далі - Закон № 280/97-ВР, у редакції, чинній на момент Генплану населеного пункту) визначена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад, відповідно до п. 42 ч. 1 якої затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації здійснюється виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Положеннями ст. 59 Закону № 280/97-ВР установлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Із наведених норм можна зробити висновок, що діяльність органу місцевого самоврядування із планування території відповідного населеного пункту та затвердження генерального плану забудови є виконанням прямо встановлених законом владних управлінських функцій, спрямована на забезпечення інтересів громади, у зв`язку з чим у даному випадку орган місцевого самоврядування (Олександрівська сільська рада) є суб`єктом владних повноважень.

Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року № 3038-УІ (далі - Закон України № 3038-УІ), встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Пунктом 2 частини 1 статті 1 та частини 1 статті 17 Закону України № 3038-VІ, генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (ч. 2 ст. 17 Закону України № 3038-VІ).

Частиною 10 статті 17 Закону України № 3038-VІ, передбачено, що генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України № 3038-VІ, громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Згідно з ч.2 ст. 21 Закону України № 3038-VІ, затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Частинами 3, 4, 5 статті 21 Закону України № 3038-VІ передбачено, що сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; оприлюднення результатів розгляду позицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування. Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Частина 6 статті 21 Закону України № 3038-VІ визначає, що пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. Пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати: повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; юридичні особи, об`єкти нерухомого майна яких розташовані на території, для якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею; представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Механізм проведення громадських слухань визначається Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, а саме: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555.

Відповідачем порушено порядок проведення громадських слухань, який регламентований ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25 травня 2011 року.

Відповідно до пункту 5 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25 травня 2011 року, повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Крім того, у відповідності до пункту 4 Порядку виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ст.23 ЗК України 1990р., який був чинним на дату видачі ПП Агрофірма Золотий колос Державного акту на право постійного користування землею, право володіння або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, районними, міськими Радами народних депутатів.

Згідно з довідкою Олександрівської сільської ради № 1584 від 22.10.2014р., ПП Агрофірма Золотий колос не сплачує земельного податку за земельну ділянку 6,80 га, а саме: з 2011р. було оплачено 52,27 гр., 2012р.- 60,00 гр., 2013р. - не сплачено, 2014р. - не сплачено.

Листом ДПІ у Комінтернівському районі ГУ Міндоходів в Одеській області у жовтні 2014р. повідомлено Олександрівського сільського голову, що у ДПІ відомості щодо наявності земельних ділянок у ПП Агрофірми Золотий колос на території Комінтернівського району - відсутні.

Проте питання сплати земельного податку не впливає на існуючий документ, яким оформлено право землекористування ПП Агрофірма Золотий колос - Державний акт на право постійного користування землею.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно з рішенням Комінтернівського виконкому № 325 від 07.12.1965р., РСУ по озелененню передано земельну ділянку площею 171,37 га (п.2). Визначено просити виконком обласної ради затвердити це рішення (п.4).

Відповідно до розпорядження № 248-р Ради Міністрів Української РСР від 12.03.1966р., прийнято пропозиції Вінницького, Донецького, Житомирського, Одеського, Полтавського, Ровенського і Черкаського облвиконкомів про відведення підприємствам і організаціям під промислове і шляхове будівництво, для сільськогосподарського використання та інших потреб земельних ділянок із земель колгоспів (за згодою загальних зборів членів колгоспів), радгоспів, лісових господарств та інших землекористувачів у розмірах і на умовах згідно з додатками №№ 1-11.

Згідно з додатком № 8 до розпорядження № 248-р Ради Міністрів Української РСР від 12.03.1966р., Ремонтно-будівельному управлінню по озелененню Одеського міськвиконкому під розсадник декоративних рослин відведено земельну ділянку площею 171,4 га з підсобного господарства психіатричної лікарні № 2 у Комінтернівському районі.

Відповідно до листа ОП Міськзелентрест № 1 від 05.01.2001р., зборами трудового колективу ОП Міськзелентрест прийнято рішення про перехід до комунальної власності міста, у зв`язку із чим просять розірвати договір оренди та прийняти майно, належне орендному колективу, у комунальну власність міста.

В додатку № 3 до акту прийому-передачі майна, зданого ОП Міськзелентрест після розірвання договору оренди б/н від 12.04.1994р., зазначено перелік майна радгоспу Троянда , зданого Представництву по управлінню комунальною власністю орендарем ОП Міськзелентрест .

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.08.2006р. у справі № 21/128-06-3712 було затверджено акт ліквідатора і ліквідаційний баланс Орендного підприємства Міськзелентрест , зобов`язано державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Орендного підприємства Міськзелентрест та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Орендного підприємства Міськзелентрест .

Розпорядженням Одеського міського голови від 18.04.2001р. № 377-01р передано основні та оборотні засоби в повне господарське управління КП Міськзелентрест .

Згідно з Актом приймання-передачі від 18.04.2001р., КП Міськзелентрест прийняло від Представництва по управлінню комунальною власністю майно на загальну суму 15 403 037 грн. згідно додатку, в тому числі майно радгосп Троянда (додаток № 3).

Відповідно до інвентаризаційного опису необоротних активів КП Міськзелентрест від 01.08.2017р., у нього наявні активи, які обліковуються на субрахунках 103, 105, 104 та зберігаються в с.Олександрвка.

29.05.2018р. КП Бюро технічної інвентаризації ОМР виготовило на замовлення КП Міськзелентрест технічний паспорт на виробничий будинок тепличне господарство по вул.Центральній с.Олександрівка.

Листом відділу земельних ресурсів у Комінтернівському районі Одеської області від 17.07.2008р. № 13-13-06/1661 надано інформацію, що згідно державної статистичної звітності форми 6-ЗЕМ Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності станом на 01.01.2008 р. за КП Міськзелентрест числяться земельні ділянки загальною площею 151,7 га, які розташовані на території Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.

Одеською землевпорядною експедицією було виготовлено план ділянки землі Одеського РСУ по озелененню по матеріалам відводу, проведеного у 1966р. Також наявний план землекористування Одеського радгоспу квітково-декоративних культур Троянда в Комінтернівському районі, виготовлений з метою відведення земельних ділянок під індивідуальну забудову.

Платіжними дорученнями № 500 від 10.09.2015р., № 456 від 11.08.2015р., № 430 від 24.07.2015р., № 379 від 16.06.2015р., № 356 від 18.05.2015р., № 326 від 17.04.2015р., № 265 від 25.02.2015р. КП Міськзелентрест проведено сплату податку на землю, також подано податкову декларацію з плати за землю за 2015р. загальною площею 151,7 га.

Наказом КП Міськзелентрест № 142 від 06.08.2015р. було створено комісію для проведення інвентаризації земельних ділянок, які знаходяться у користуванні КП Міськзелентрест на території Комінтернівського району Одеської області для з`ясування обставин, викладених у службовій записці начальника дільниці Троянда від 21.07.2015р.

Відповідно до Акту комісії від 07.08.2015р. (п.5) при виїзді комісії на територію с.Олександрівка комісії стало ідомо, що рішенням Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 455-УІ затверджено генеральний план с.Олександрівка, поєднаний з детальним планом території с.Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області. Комісія рекомендувала (п.1 рішення) звернутися до Комінтернівського районного суду за захистом законних прав та інтересів КП Міськзелентрест .

Відповідно до п.1.1, 1.3 Статуту КП Міськзелентрест , затвердженого рішенням Одеської міської ради від 07.07.2009р. № 4450-У, зареєстрованого 05.08.2009р., КП Міськзелентрест створено відповідно до законів України. Засновником є Одеська міська рада. Відомості про те, що КП Міськзелентрест є правонаступником РСУ по озелененню, ОП Міськзелентрест або будь-якої іншої юридичної особи - відсутні.

Як виходить із відповіді від 18.04.2018р. Відділу у Лиманському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області, згідно наявних у Відділі даних, а саме Книг записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі станом на 31.12.2012р., відомості про наявність те реєстрацію правовстановлюючих документів на земельні ділянки за РСУ по озелененню під питомник та правонаступника Міськзелентрест , на території Олександрівської сільської ради не значаться. В матеріалах Державного фонду документації із землеустрою відсутні запитувані землевпорядні документації.

Пунктом 180,193, 195 ЗК УРСР 1922р. передбачена видача землекористувачам землевпорядних документів та земельна реєстрація.

Так п.193 ЗК УРСР 1922р. зазначає (мовою оригінала), що В названных документах должны быть означены границы, местоположение, пространство и состав землепользований, а также показаны их названия, наименования землепользователей, время исполнения землеустройства и его основание, условия землепользования и прочие существенные сведения, содержащиеся в постановлении об утверждении проекта землеустройства. Подлинные землеустроительные планы, акты и делопроизводства хранятся при землеустроительных учреждениях.

У відповідності до ст.20 ЗК УРСР 1970р., відповідно до Основ земельного законодавства Союзу РСР і союзних республік право землекористування колгоспів, радгоспів та інших землекористувачів засвідчується державними актами на право користування землею.

КП Міськзелентрест оскаржено рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 455-УІ затверджено генеральний план с.Олександрівка, поєднаний з детальним планом території с.Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.

Проте жодного передбаченого законом документа на право користування землею на території Олександрівської сільської ради КП Міськзелентрест не надано.

Відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , довідка за формою 6-ЗЕМ не являється право встановлювальним документом щодо землекористування.

Доказів того, що КП Міськзелентрест є правонаступником Ремонтно-будівельного управлінню по озелененню Одеського міськвиконкому, Орендного підприємства Міськзелентрест , не надано, навпаки, надані до справи докази це спростовують.

Суд приходить до висновку, що при вирішенні справи має переконатись щодо наявності негативного впливу оскаржуваного рішення щодо прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулась за судовим захистом.

Досліджуючи це питання суд застосовує приписи, зокрема статті 55 Конституції України, за якою кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Також, необхідно зважати, що відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 зазначив, що особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Оскільки сфера застосування норм оскаржуваного рішення безпосередньо не стосується позивача, ним не визначається ні його прав, ні обов`язків, то суд вважає відсутнім факт можливого порушення відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, у площині публічно-правових відносин інтересів позивача у зв`язку із прийняттям оскаржуваного рішення.

Керуючись ст.139, 243-246, 250, 251, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства Агрофірма Золотий колос до Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 454-УІ Про затвердження генерального плану с.Світле, поєднаного з детальним планом території с.Світле Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області .

Стягнути з Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області (площа Центральна, 3, с.Олександрівка, Лиманський район, Одеська область, 67513, ЄДРПОУ 05583236) на користь ПП Агрофірма Золотий колос (вул.Дніпропетровська дорога, 78, кв.1, м.Одеса, 65086, ЄДРПОУ 04529134) витрати на оплату судового збору в сумі 194,88 грн.

У задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства Міськзелентрест до Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області про визнання нечинним рішення Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 20.12.2013 року № 455-УІ Про затвердження генерального плану с.Олександрівка поєднаного з детальним планом території с.Олександрівка Олександрівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області .

- відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 295-297 КАС України.

Суддя П.В. Добров

СудКомінтернівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено23.06.2019
Номер документу82531260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —504/1970/14-а

Постанова від 20.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 20.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Добров П. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні