Рішення
від 24.06.2019 по справі 620/593/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/593/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бородавкіної С.В.,

розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Деснянської районної у місті Чернігові ради в особі Управління праці та соціального захисту населення міста Чернігова, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ''Єськова 14'', Комунального підприємства "АТП-2528" Чернігівської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Деснянської районної у місті Чернігові ради в особі Управління праці та соціального захисту населення міста Чернігова (далі - УПСЗН Деснянської районної ради), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ''Єськова 14'' (далі - ОСББ Єськова 14 ), Комунального підприємства "АТП-2528" (далі - КП АТП-2528 ), у якому просить:

- зобов`язати УПСЗН Деснянської районної ради відшкодувати майнову шкоду (реструктуризувати повідомляєму йому заборгованість в квитанціях ОСББ Єськова 14 ) в розмірі 3 528,34 грн., яка виникла з вини УПСЗН Деснянської районної ради, та призначити субвенції по субсидіям ОСББ Єськова 14 та КП АТП-2528 ;

- зобов`язати ОСББ Єськова 14 відшкодувати майнову шкоду (реструктуризувати заборгованість в сумі 3 528,34 грн.) та надати необхідні документи до УПСЗН Деснянської районної ради для призначення субвенцій по субсидії;

- зобов`язати КП АТП-2528 надати необхідні документи до УПСЗН Деснянської районної ради для призначення субвенцій по субсидії.

Позов мотивовано тим, що у серпні 2016 року він звернувся до УПСЗН Деснянської районної ради із заявою про призначення йому субсидії. Усім виконавцям ЖКП субвенції по субсидії призначені, а на послуги ОСББ Єськова 14 та КП АТП-2528 , які також були зазначені у заяві, позивачем субвенції отримані не були, за відсутністю у відповідача відповідних довідок. Вважає, що ненадання йому субсидії на послуги ОСББ Єськова 14 та КП АТП-2528 за наведених вище підстав є необґрунтованим, оскільки УПСЗН Деснянської районної ради може отримати необхідну інформацію шляхом обміну інформацією із виконавцями ЖКП.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2019 ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.03.2019 - скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

24.05.2019, на підставі розпорядження від 24.05.2019 №151, здійснено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями та справу №620/593/19 передано для розгляду судді Бородавкіній С.В.

Ухвалою судді від 28.05.2019 позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до свого провадження за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) та надано відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для надання відзиву на позов.

Ухвалою судді від 24.06.2019 провадження у частині позовних вимог до ОСББ ''Єськова 14'', КП "АТП-2528" Чернігівської міської ради про зобов`язання ОСББ Єськова 14 та КП АТП-2528 вчинити певні дії закрито.

У встановлений ухвалою суду строк представником УПСЗН Деснянської районної ради надано відзив на позов, у якому він просив відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог та зазначив, що житлова субсидія була призначена позивачу відповідно до норм чинного законодавства. При цьому, у зв`язку з відсутністю необхідної інформації по ОСББ Єськова 14 , у тариф якого входить КП АТП-2528 , субсидія на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій ОСОБА_1 не призначалась.

Від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій він позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити. Пояснив, що не надав голові правління ОСББ Єськова 14 копії сторінок паспорту та ідентифікаційного коду задля уникнення використання їх у злочинно-шахрайських діях (взяття кредиту під заставу у банку, тощо). Так, ним було запропоновано зробити відповідні виписки з документів, які б він завірим своїм підписом. Також наполягає, що УПСЗН Деснянської районної ради не виконало покладений на нього обов`язок щодо витребування у ОСББ Єськова 14 необхідної для призначення житлової субсидії інформації.

Від відповідача (УПСЗН Деснянської районної ради) надійшли заперечення на відповідь на відзив, у яких Управління підтримало обставини, викладені у відзиві на позов, та просило відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 має бути відмовлено, враховуючи таке.

Судом встановлено, що відповідно до заяви про призначення житлових субсидій від 28.10.2016, УПСЗН Деснянської районної ради було призначено ОСОБА_1 житлову субсидію. (а.с. 116, 119).

При цьому, як вбачається із копій квитанцій (а.с. 27-29), субсидія на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надають ОСББ Єськова 14 та КП АТП-2528 , позивачу не надавалась.

У зв`язку з наведеним, ОСОБА_1 звернувся до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради для вирішення вищевказаного питання.

Листом від 25.01.2019 за №12/1-01/2019 Виконавчий комітет Чернігівської міської ради перенаправив запит позивача до Деснянської районної у місті Чернігові ради, як належного розпорядника запитуваної інформації (а.с. 47).

Листом від 30.01.2019 за №2-43/125 Деснянська районна у місті Чернігові рада повідомила ОСОБА_1 , що субсидія на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій йому не призначалась, оскільки позивачем не надано ОСББ Єськова 14 належні для цього документи. Субсидія на опалювальний період з жовтня 2018 року призначена у межах соціальних норм та нормативів в автоматичному режимі. Розрахунок субсидії, у тому числі обов`язкової частки платежу, проведено в межах соціальних норм та нормативів відповідно до діючого законодавства (а.с. 40-41).

Вважаючи, що УПСЗН Деснянської районної ради протиправно не призначило субсидію на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, ОСОБА_1 звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Положеннями Закону України від 05.10.2000 №2017-III Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії визначено, що з метою реалізації соціальних прав та державних соціальних гарантій громадян, встановлених Конституцією України, забезпечення потреб людини в матеріальних благах і послугах, держава гарантує забезпечення основних потреб громадян на рівні встановлених законом державних соціальних стандартів і нормативів, а також надає певній категорії громадян пільги і субсидії, зокрема, у сфері житлово-комунального обслуговування.

З метою спрощення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 затверджено відповідне Положення (далі - Положення; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 2 Положення право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) (пункт 3 Положення).

Згідно із пунктом 7 Положення субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу. Кількість зазначених осіб визначається на початок місяця з якого призначається субсидія.

Пунктом 13 Порядку встановлено, що для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання):

заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами;

довідки про доходи - у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, та неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру;

договір найму (оренди) житла (за наявності).

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення мають право робити запити та безоплатно отримувати у строк до 15 календарних днів від ДФС, Державтоінспекції, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, суб`єктів господарювання, які здійснюють технічну інвентаризацію об`єктів нерухомого майна, вищих навчальних закладів, фондів соціального страхування інформацію, необхідну для призначення субсидій та проведення перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням субсидій.

Для нарахування субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п`ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості, у тому числі, про: склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб - житлово-експлуатаційними організаціями або іншими органами, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; органами самоорганізації населення; забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами за формами, затвердженими Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими держадміністраціями, в яких зазначається вартість послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування комунальними послугами в опалювальний і неопалювальний періоди, - житлово-експлуатаційними організаціями, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, об`єднаннями співвласників багатоквартирного будинку та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги, органами самоорганізації населення.

У разі подання документів, передбачених цим пунктом, у неповному обсязі субсидія призначається за умови надходження протягом місяця з дня подання (відправлення) заяви усіх необхідних документів.

Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей, визначених абзацами восьмим - дванадцятим цього пункту.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог Положення, УПСЗН Деснянської районної ради було направлено ОСББ Єськова 14 запит від 07.11.2016 №03-09/23019, яким відповідач просив надати довідку про склад сім`ї та розмір платежів за житлово-комунальні послуги на 01.01.2016 на гр. ОСОБА_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 117).

Листом від 16.12.2016 за №27 голова правління ОСББ Єськова 14 повідомив, що надати вищевказану довідку немає можливості, оскільки ОСОБА_1 не надав належні документи, а саме: ксерокопії 1, 2 сторінок паспорту, ідентифікаційного номеру, прописки (а.с. 118).

Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами (обов`язкова плата) і розмір субсидій, визначаються окремо на кожну послугу. При цьому, розмір витрат на оплату послуги визначається пропорційно частині вартості цієї послуги у загальній сумі вартості житлово-комунальних послуг.

За наведених обставин, суд погоджується з доводами УПСЗН Деснянської районної ради, що у зв`язку з відсутністю необхідної інформації (документів) по ОСББ Єськова 14 , до якого входить тариф КП АТП 2528 , призначити ОСОБА_1 субсидію на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій неможливо.

При цьому, суд вважає необґрунтованими посилання позивача на бездіяльність УПСЗН Деснянської районної ради в частині невитребування у ОСББ Єськова 14 необхідних документів, оскільки відповідач, у межах наданих чинним законодавством повноважень, надсилав до розпорядника інформації відповідний запит. Однак, довідка ОСББ Єськова 14 не була надана у зв`язку з ненаданням позивачем до ОСББ належних документів.

Факт ненадання вищезазначених документів до ОСББ Єськова 14 не заперечувався ОСОБА_1 у відповіді на відзив.

Суд звертає увагу, що УПСЗН Деснянської районної ради надсилалися запити до інших суб`єктів господарювання та на підставі інформації, наданої виконавцями комунальних послуг, субсидія ОСОБА_1 надана на всі житлово-комунальні послуги вказані у заяві від 28.10.2016, окрім ОСББ Єськова 14 та, відповідно КП АТП 2528 .

Також суд зазначає, що УПСЗН Деснянської районної ради не наділено повноваженнями вимагати від виконавців комунальних послуг надання інформації.

Що стосується реструктуризації заборгованості ОСОБА_1 по ОСББ Єськова 14 суд зазначає, що реструктуризація заборгованості по житлово-комунальним послугам до повноважень УПСЗН Деснянської районної ради не належить.

Так, на виконання Закону України Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію створені постійно діючі комісії при районних радах м. Чернігова.

При цьому, вказаним Законом визначено певний механізм реструктуризації, зокрема, для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з підприємствами - надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 слід відмовити.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 АДРЕСА_2 ) до Деснянської районної у місті Чернігові ради в особі Управління праці та соціального захисту населення міста Чернігова (код ЄДРПОУ 03196191, вул. Шевченка, 44, м. Чернігів, 14000), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ''Єськова 14'' (код ЄДРПОУ 40540556, вул. Курсанта Єськова, 14, м. Чернігів, 14000), Комунального підприємства "АТП-2528" Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 03358216, вул. 1-го Травня, 173, м. Чернігів, 14000) про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 24.06.2019

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2019
Оприлюднено25.06.2019
Номер документу82597791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/593/19

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 21.08.2019

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 20.08.2019

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 23.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні