ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.06.2019 Справа № 914/2033/18
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільпо-Фуд» , м. Київ
до: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Червона калина 2009» , м. Львів
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-1: ОСОБА_1 , м. Львів
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-2: ОСОБА_2 , с. Виннички, Пустомитівський район, Львівська область
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-3: ОСОБА_3 , м. Львів
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-4 : Сихівська районна адміністрація, м. Львів
про: зобов`язання здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів
Головуючий суддя Ділай У.І.
Судді Гоменюк З.П., Мазовіта А.Б.
Секретар Старостенко О.
За участю представників:
Від позивача: Держицький І.Р. - представник (Ордер №063083 від 31.10.2018)
Від відповідача: Олексин Т.Т. - представник (Ордер №159551 від 14.02.2019), Бобко В.М. - керівник ОСББ «Червона калина 2009»
Від третьої особи - 1: Гуцало В.В.
Від третьої особи - 2: не з`явився
Від третьої особи - 3: Шарко Г.А.
Від третьої особи - 4: не з`явився
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
На розгляд Господарського суду Львівської області поступила позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільпо-Фуд» до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Червона калина 2009» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-1: ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-2: ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-3: ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-4: Сихівська районна адміністрація, про зобов`язання здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів.
Ухвалою суду від 05.11.2018 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільпо-Фуд» залишено без руху.
14.11.2018 за вх.№43679/18 від позивача на адресу суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви з доказом відправлення відповідачу позовної заяви з додатками.
Ухвалою суду від 19.11.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито загальне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 11.12.2018.
Ухвалою суду від 11.12.2018 підготовче судове засідання відкладено на 27.12.2018.
Ухвалою суду від 27.12.2018 продовжено строк підготовчого судового засідання та відкладено на 22.01.2019.
Ухвалою суду від 22.01.2019 підготовче судове засідання відкладено на 14.02.2019.
Ухвалою суду від 14.02.2019 (суддею Ділай У.І.) призначено колегіальний розгляд справи № 914/2033/18 у складі трьох суддів.
15.02.2018 проведено автоматичне визначення складу колегії суддів, згідно із яким визначено наступний склад колегії: головуючий суддя Ділай У.І., судді Гоменюк З.П., Пазичев В.М.
Ухвалою суду від 18.02.2019 розгляд справи у підготовчому засіданні призначено на 14.03.2019.
13.03.2019 проведено автоматичну зміну складу колегії суддів, оскільки суддя Пазичев В.М. перебуває у відпустці. Згідно протоколу визначено наступний склад колегії: головуючий суддя Ділай У.І., судді Гоменюк З.П., Мазовіта А.Б.
Ухвалою суду від 14.03.2019 розгляд справи у підготовчому засіданні відкладено на 02.04.2019.
Ухвалою суду від 02.04.2019 залучено третю особу-4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Сихівську районну адміністрацію та відкладено підготовче засідання на 02.04.2019.
Ухвалою суду від 30.05.2019 розгляд справи у підготовчому засіданні відкладено на 13.06.2019.
Ухвалою від 13.06.2019 заяву про зміну предмету позову залишено без розгляду, підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті на 20.06.2019.
Представники позивач та третіх осіб-1,3 в судовому засіданні 20.06.2019 підтримали позов, просили його задоволити.
У судовому засіданні 20.06.2019 представники відповідача заперечили проти позову, просили відмовити в його задоволенні.
Треті особи-2,4 в судове засідання 20.06.2019 явку повноважних представників не забезпечили, причин неявки не повідомили, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.
В процесі розгляду матеріалів справи суд -
встановив :
ТзОВ Сільпо-Фуд є орендарем нежитлового приміщення в ТЦ ВАМ за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, 62.
16 квітня 2018 року ОСББ Червона Калина 2009 здійснило переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля будинку по проспекту Червоної Калини, 64 до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 .
Позивач вважає, що відповідач грубо порушив державні санітарні норми, розмістивши контейнери для накопичення відходів на відстані 10 метрів від вищевказаної будівлі ТРЦ ВАМ (вхід в офіс ЗРУ мережі Сільпо Позивача), натомість згідно із п. 2.8. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць , затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України №145 від 17.03.2011, контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.
За твердженням позивача, місце розташування контейнерів для вивозу твердих побутових відходів визначено, затверджено та відведено для будинку № 64 по пр. Червоної Калини у м. Львові Проектом на будинок № 64 та прибудинкову територію за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, який було прийнято в експлуатацію відповідними державним органами у відповідності до Генерального плану План благоустрою М 1:500 будинку № 64 по пр. Червоної Калини у м. Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під № 7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.
26.04.2018 позивач направив скаргу за № 372/06 на неправомірні дії по встановленню контейнерів твердих побутових відходів перед входом в офіс ЗРУ ТзОВ Сільпо-Фуд за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 в Управління державного нагляду за додержанням санітарного законодавства ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області, в Сихівську РА Львівської міської ради, в ПрАТ Львівобленерго , в ТзОВ Пам`ять , в ТзОВ ДВ ЕКОСВІТ та ОСББ Червона Калина 2009 . Однак , на адресу позивача не надійшло жодного письмового реагування на дану ситуацію
20.07.2018 головним спеціалістом відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Львівського міського управління ГУДПСЛ у Л/о Гармадій О.Ю., головним спеціалістом ВЖГ Сихівської РДА Фостій З.В., головним спеціалістом Сихівської РДА Кисіль Г.М., у присутності директора з адміністративної діяльності ЗРУ мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд Шеренговського В.М., головного юрисконсульта ТзОВ Сільпо-Фуд Колодія О.В., голови правління ОСББ Червона Калина 2009 Бобко В.М., члена правління ОСББ Червона Калина 2009 ОСОБА_4 складено акт комісійного обстеження з приводу встановлення контейнерного майданчика для твердих побутових відходів на приватній території ОСББ Червона Калина 2009 , яка межує з будівлею торгівельного центру ВАМ ТзОВ Сільпо-Фуд .
20.07.2018 позивачем направлено лист за №537/06 на начальника ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області з вимого проведення позапланової перевірки відповідача щодо порушення державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць про неналежне встановлення контейнерного майданчика для твердих побутових відходів та притягнути винних осіб до відповідальності.
Як зазначив представник позивача, з моменту створення ОСББ Червона Калина 2009 і по квітень 2018 року відповідач мав зовсім інше місце розташування контейнерних майданчиків для вивозу ТПВ, яке влаштовувало мешканців ОСББ та не створювало незручностей для позивача. Натомість, відповідач самовільно без відповідних погоджень та порушуючи Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, ДБН В.2.2-9:2018, ДСТУ - Н Б Б.2.2.-7, здійснив переміщення контейнерів для вивозу тпв з території біля будинку по проспекту Червоної Калини, 64 на територію до нежитлових приміщень позначених цифрами 11,12,14.15,16,17.18,19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62.
Враховуючи ситуацію, що склалася позивач подав позов до Господарського суду Львівської області, відповідно до якого просив зобов`язати ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на територію біля будинку № 64 по проспекту Червоної Калини, в м. Львові визначену у Генеральному плані План благоустрою М 1:500 будинку № 64 по пр. Червоної Калини у м. Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під № 7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.
Відповідач заперечив проти позовних вимог, зазначивши таке.
21 квітня 2011 року Ухвалою Львівської міської ради №376 затверджено Правила благоустрою міста Львова . Відповідно до п.1.1. Правил, останні є нормативно-правовим актом, який встановлює порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою м. Львова, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Згідно зі ст. 144 Конституції України , органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Правила благоустрою міста Львова, які затверджено 21 квітня 2011 року Ухвалою Львівської міської ради №376 є чинними з 21 квітня 2011 року по даний час та є обов`язковими для виконання на території м. Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об`єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.
Пунктом 7.1.7. Правил передбачено, що контейнерні майданчики влаштовують на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку для населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків.
01 грудня 2016 року між відповідачем та ТзОВ ДВ-Екосвіт Договір № №99-ОС про надання послуг з вивезення побутових відходів, а 01 серпня 2018 року укладено з ТзОВ ДВ Вейст-Груп Договір № 43К про надання послуг з вивезення побутових відходів.
За твердженням відповідача, відповідно до вищевказаного договору Виконавець - ТзОВ ДВ Вейст-Груп здійснює вивезення твердих побутових відходів своєчасно, відтак місце облаштування контейнерною майданчика та контейнери для збирання твердих побутових відходів, перебувають в охайному стані, будь який неприємний запах відсутній.
Як повідомлено відповідачем, у квітні 2018 року облаштовано контейнерний майданчик із необхідною кількістю контейнерів для збирання твердих побутових відходів на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків, а саме: більше ніж 20 метрів від спортивного та дитячого майданчика, вікон та дверей житлового будинку по проспекту Червоної Калини №64 у місті Львові, дитячі заклади та місця відпочинку населення в радіусі місця облаштування контейнерного майданчика відсутні.
На думку відповідача, місце облаштування контейнерного майданчика, так само як і контейнери для збирання твердих побутових відходів, відповідають усім вимогам Правил, які у свою чергу розроблені та затвердженні на підставі вимог чинного законодавства України - (п.п. 1.8. п.1) Правил.
При цьому відповідач звернув увагу, що іншого місця для розташування контейнерного майданчика та контейнерів для збирання твердих побутових відходів, на власній території відповідача не має, так само, як і будь якого документа, виданого уповноваженим державним органом, який би зобов`язував відповідача розташувати останні у визначеному місці. На підтвердження відповідач долучив Лист-відповідь № 34-345 від 17.01.2019 Сихівської районної адміністрації ЛМР, в якому повідомлено, що районною адміністрацією не видавалось розпорядження щодо розташування контейнерного майданчику на пр. Червоної калини, 64 .
Відповідач повідомив, що іншого місця для розташування контейнерного майданчика та контейнерів для збирання твердих побутових відходів, на власній території не має, рівно так само, як і будь якого документа, виданого уповноваженим державним органом, який би зобов`язував ОСББ Червона калина 2009 розташувати останні у визначеному місці. Водночас в Генеральному плані при проектуванні будинку № 64 по проспекту Червоної Калини у місті Львові не було визначено місце розташування контейнерного майданчика для відповідача.
Також на підтвердження права власності на земельну ділянку на якій розміщені контейнери відповідач долучив до матеріалів справи державний акт та план меж земельної ділянки.
Відповідач вважає, що за результатами проведеної виїзної наради за участю представників ГУ Держпродспожив служби. Голови правління ОСББ Червона калина 2009 , представника позивача, представників Сихівської районної адміністрації, відповідно до Акту комісійного обстеження від 20 липня 2018 року, встановлено відстань від місця здійснення підприємницької діяльності позивача, тобто розташування офісу останнього до місця розташування контейнерів 10,5 м, жодних порушень щодо розташування вищевказаних контейнерів не виявлено та не зафіксовано та відсутні порушення п.7.1.7. Правил благоустрою міста Львова, оскільки офісне приміщення позивача не відноситься до житлового будинку, дитячого закладу, спортивного чи дитячою майданчику, чи місця відпочинку населення.
З аналогічних підстав відповідач не вбачає порушення прав третіх осіб-1,2,3.
Крім цього, відповідач заперечив проти покликань позивача на призначення ділянки №7 на 1 Генерального плану оскільки на вказаній ділянці розміщений турнік для господарських цілей - 1 шт. (згідно таблиці - III Відомості об`ємів робіт, елементів благоустрою і озеленення). При цьому відповідач зазначив, що ділянка №7 знаходиться напроти входу до під`їздів №7,6,5 та дитячого майданчика - відстань до яких менше 20 м, що суперечить п.7.1.7. Правил благоустрою міста Львова, які затверджені Ухвалою Львівської міської ради № 376 від 21 квітня 2011 року та п. 2.8 Державних санітарних норм та правил утримання територій иаселених місць , затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України №145 від 17.03.2011 стосовно вимог по розташуванню контейнерів для відходів.
Третя особа: Г.І. Шарко підтримала позов та повідомила, що відповідно до договору купівлі-продажу від 24 січня 2013 року, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Тертичною Е.В., їй на правах приватної власності належить нежитлове приміщення загальною площею 33,5 кв.м, розміщене за адресою: АДРЕСА_1 .
За твердженням третьої особи: ОСОБА_5 .І. Шарко, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона Калина 2009 без будь-якого погодження, розмістило на відстані не більше двох метрів від входу майданчик для збору побутових відходів, що суперечить Правилам благоустрою міста Львова, які затверджені ухвалою Львівської міської ради № 376 від 21 квітня 2011 року.
Третя особа-4 подала пояснення щодо суті спору, в якому зазначила, що Сихівською районною адміністрацією Львівської міської ради повідомлено Голову правління ОСББ «Червона Калина 2009» про те, що районною адміністрацією розпорядження щодо розташування контейнерного майданчика на просп. Червоної Калини,64 не видавалось. Інформація щодо такого розміщення наявна в забудовника, оскільки є необхідною при проектуванні забудови і повинна бути визначена в генеральному плані.
При прийнятті рішення суд виходить із наступного.
Відповідно до положень статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
За приписами ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Відповідно із заявленими позовними вимогами позивач просив зобов`язати ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів.
Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу ст. 2 Закону України Про судоустрій і статус суддів є, зокрема, забезпечення кожному права на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
За змістом положень вказаних норм, розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.
При цьому, предметом позову є матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою - посилання на належне йому право, юридичні факти, що призвели до порушення цього права, та правове обґрунтування необхідності його захисту.
Згідно із ст. 4 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , громадяни мають право, зокрема, на безпечні для здоров`я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище.
Статтями 15, 19, 22 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення встановлені вимоги до атмосферного повітря в населених пунктах, до жилих приміщень, в т.ч. зобов`язання підприємств, установ, організацій утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки, споруди будь-якого призначення, території відповідно до вимог санітарних норм.
Згідно із п. "а" ст.14 Закону України Про відходи громадяни України, іноземці та особи без громадянства у сфері поводження з відходами мають право на безпечні для їх життя та здоров`я умови при здійсненні операцій щодо поводження з відходами.
Відповідно до ч. 6 ст. 35-1 Закону України Про відходи , житлові масиви і внутрішньо дворові території, дороги загального користування та інші об`єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками.
Статтею 7 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , на співвласників багатоквартирного будинку, яким являється будинок, де проживають сторони покладені обов`язки, зокрема: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; використовувати спільне майно багатоквартирного будинку за призначенням; додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм.
У пунктах 3.6.5. та 3.6.6. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, що затверджені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005, під`їзди до місць, де встановлені контейнери і стаціонарні сміттєзбиральники, повинні освітлюватися і мати тверді покриття з урахуванням розвертання машин і випуску стріли підйому контейнеровоза або маніпулятора. Сміттєзбірники необхідно розміщувати на відстані від вікон та дверей жилих будинків не менше 20 м, але не більш 100 м від вхідних під`їздів.
Відповідно до Державних санітарних норм та правил утримання, територій населених місць, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за №457/19195 затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145, (п. 1.2) вони встановлюють вимоги до санітарного очищення територій населених місць, а також правила виконання робіт з належного прибирання об`єктів благоустрою та державного санітарно-епідеміологічного нагляду у сфері благоустрою населених пунктів і поводження з відходами. Положення цього стандарту застосовуються суб`єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері поводження з побутовими відходами та в сфері благоустрою - органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, органами самоорганізації населення, громадянами, а також організаціями-розробниками проектної документації.
Дія Санітарних норм поширюється на відносини, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів та поводження з відходами, та вони є обов`язковими для виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування і громадянами (п. 1.3 Державних санітарних норм та правил утримання, територій населених місць, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за №457/19195 затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145).
Пунктом 2.9 Санітарних норм, передбачено, що місця розташування контейнерних майданчиків на об`єктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд, а для території садибної забудови - у складі проектів детальних планів цих територій.
Згідно п.п.2.7; 2.8 цих Правил визначено, що контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральних вулиць смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту.
Контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.
Пунктом 2.10 Санітарних норм передбачено, що у виняткових випадках у районах забудови, що склалася, де немає можливості дотримання відстаней, зазначених у п. 2.8 Санітарних норм, місця розташування контейнерних майданчиків встановлюються комісією за участю посадових осіб спеціально уповноважених органів містобудування і архітектури, державної санітарно-епідеміологічної служби, а також представників балансоутримувача будинку та органу самоорганізації населення.
Комісією складається акт довільної форми щодо місця розташування контейнерного майданчика, який підписується всіма членами комісії у чотирьох примірниках для кожної із сторін.
Системний аналіз норм чинного законодавства України та Санітарних норм дає підстави для висновку про те, що за наявності у багатоквартирному будинку (м. Львів, пр. Червоної Калини, 64) обладнаної системи збору твердих побутових відходів розташування контейнерного майданчику на території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 - за ініціативи відповідача є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України. До того ж контейнери для сміття знаходяться на проїжджій частині вулиці для транспортних засобів.
Також при такому розташуванні контейнерного майданчика порушуються вимоги п.2.8 Санітарних норм щодо відстані між ним і стінами нежитлових приміщень (позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64) на відстані 4,7 м та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на відстані 10,50 м, що підтверджується актом від 20.07.2018, складеним за участі представників ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області та сторін спору. Натомість, на спростування вказаного відповідачем належних доказів не надано.
Контейнерний майданчик, у порушення пунктів 5.9-5.11 ДСТУ-Н Б. Настанови з улаштування контейнерних майданчиків , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.10.2013 №506, введено в дію згідно з ДБН А 1.1-1-0-93 Система стандартизації та нормування в будівництві. Основні положення; Б.2.2 Планування та забудова міст і функціональних територій та п.2.7 Державних санітарних норм та правил утримання, територій населених місць, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за №457/19195 затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145, не ізольований від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральної вулиці смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м; він є прохідним для пішоходів і транзитного руху транспорту.
Таке розташування і облаштування контейнерного майданчика порушує права позивача та третіх осіб-1,2,3, нежитлові приміщення для ведення підприємницької діяльності яких розташовані на відстані меншій ніж 20м від контейнерного майданчика, на безпечне для життя і здоров`я довкілля, гарантоване ст.50 Конституції України і ст. 293 ЦК України, які потерпають від розвіювання сміття, смороду, нашестя собак.
Виходячи із вищенаведеного, проаналізувавши обставини справи та заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів вважає, що позов є підставним та в даному випадку позивач правомірно просить зобов`язати відповідача здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів.
Оскільки спір виник з вини відповідача, судовий збір за подання позову покладається на останнього.
Керуючись статтями 4, 7, 13, 14, 73, 74, 76-79, 91, 96, 120, 123, 129, 233, 236, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ :
1.Позов задоволити частково.
2.Зобов`язати ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТОВ СІЛЬПО-ФУД , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТОВ Пам`ять за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на іншу територію, згідно вимог чинного законодавства України.
3.Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Червона калина 2009» (79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64, ідентифікаційний код 36609480) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільпо-Фуд» (02090, м. Київ, вул. Бутлерова, 1, ідентифікаційний код 40720198) 1762,00 грн судового збору.
4.Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки передбачені ст.ст. 241, 256, 257 ГПК України. Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.
Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.
Повне рішення складено 27.06.2019.
Суддя Ділай У.І.
Суддя Гоменюк З.П.
Суддя Мазовіта А.Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2019 |
Оприлюднено | 27.06.2019 |
Номер документу | 82671499 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні