ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
27 червня 2019 року м. Дніпросправа № 804/6692/17 (суддя Жукової Є.О., м. Дніпро)
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чередниченка В.Є. (доповідач),
суддів: Іванова С.М., Панченко О.М.,
за участю секретаря судового засідання Чорнова Є.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Дніпровської міської ради на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2017 року у справі №804/6692/17 за позовом Українсько-Латвійського товариства з обмеженою відповідальністю і іноземними інвестиціями Бадм, ЛТД до відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Українсько-Латвійське товариство з обмеженою відповідальністю і іноземними інвестиціями Бадм, ЛТД 17 жовтня 2017 року звернулось до суду з адміністративним позовом до відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в якому, просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови здійснити позивачу перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,7362 га в місті Дніпро по вул. Базова,4-Б, кадастровий номер 1210100000 :09:123:0013 , земельної ділянки площею 0,6669 га в місті Дніпро по вул. Базова,10, кадастровий номер 1210100000: 09 :123 :0014 , земельної ділянки площею 1,0496 га в місті Дніпро по вул. Гаванська,15-Б, кадастровий номер 1210100000: 09:098:0009 , земельної ділянки площею 0,1992 га в місті Дніпро по вул. Базова,8-Д, кадастровий номер 1210100000:09:123:0026 та надання витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку даних земельних ділянок.
- зобов`язати відповідача здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, на підставі чого надати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши техніко-економічне обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), з урахуванням коефіцієнта Км2 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, з урахуванням коефіцієнта Км3 0,57, що знаходиться в місті Дніпро по вул. Базова,4-Б, площею 1,7362 га, (кадастровий номер 1210100000:09:123:0013).
- зобов`язати відповідача здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, на підставі чого надати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши техніко-економічне обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), з урахуванням коефіцієнта Км2 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, з урахуванням коефіцієнта Км3 0,51, що знаходиться в місті Дніпро по вул. Базова,10, площею 0,6669 га, (кадастровий номер 1210100000:09:123:0014).
- зобов`язати відповідача здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, на підставі чого надати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши техніко-економічне обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), з урахуванням коефіцієнта Км2 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, з урахуванням коефіцієнта Км3 0,55, що знаходиться в місті Дніпро по вул. Гаванська,15-Б, площею 1,0496 га, (кадастровий номер 1210100000:09:098:0009).
- зобов`язати відповідача здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, на підставі чого надати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши техніко-економічне обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), з урахуванням коефіцієнта Км2 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, з урахуванням коефіцієнта Км3 0,57, що знаходиться в місті Дніпро по вул. Базова,8-Д, площею 0,1992 га, (кадастровий номер 1210100000:09:123:0026).
Позов обґрунтовано тим, що відповідач відмовив позивачу у здійсненні перерахунку грошової оцінки земельних ділянок та наданні витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з урахуванням зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони) та локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони на підставі наданої позивачем відповідної технічної документації.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2017 року позов задоволено повністю.
Рішення суду мотивовано тим, що при формуванні відповідачем витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок позивача, були неправильно застосовані зональні коефіцієнти Км2 і локальні коефіцієнти Км3, як то встановлено чинним законодавство, що призвело до необґрунтованого підвищення вартості земельної ділянки та як наслідок необґрунтованого підвищення орендної плати за земельну ділянку.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Дніпровська міська рада оскаржила його до апеляційного суду, з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що при розрахунку орендної плати використовується нормативна грошова оцінка землі, яка затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 року. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська була розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Дніпромісто ім. Ю.М. Білоконя та пройшла Державну експертизу, за результатами якої Державним агентством земельних ресурсів України видано висновок від 03.06.2013 року № 341-13. Головне Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області використовує у роботі технічну документацію, на підставі якої формує витяги, проте вносити зміни до неї не має повноважень. Суд першої інстанції порушив права Дніпровської міської ради, як органу місцевого самоврядування, розглянувши справу без залучення її до участі в розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, не встановив усі обставини у справі, порушив норми матеріального та процесуального права, тому спірна постанова підлягає скасуванню із ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.
Згідно з відзивом на апеляційну скаргу, позивач зазначаючи про її необґрунтованість, просить у задоволені скарги відмовити, рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, який підтримав доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що 04 липня 2017 року позивач звернувся до Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську з заявою в якій просив здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, на підставі чого надати позивачу витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, використавши техніко-економічне обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, та локального коефіцієнта Км3 (т.1 а.с.11-12).
Листом №28-4-0.38-986/107/17 від 26.07.2017 року Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повідомило позивача про те, що при розрахунку орендної плати використовується нормативна грошова оцінка землі, яка затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 року. Відділ у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області використовує у роботі технічну документацію, складену розробником з обчислення коефіцієнтів на підставі якої формує витяги, проте вносити зміни до неї не має повноважень (т.1 а.с.13-14).
Правомірність дій відповідача щодо визначення значення коефіцієнтів Км2, Км3 в наданих позивачу витягах є предметом спору переданого на вирішення суду.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесенні оскарженого рішення, виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель врегульовані Законом України Про оцінку земель від 11 грудня 2003 року №1378-IV (далі - Закон №1378-IV).
Згідно з статтею 23 Закону №1378-IV технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
У статті 1 Закону №1378-ІV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Процедура проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначена Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , затвердженим наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року №489 (далі - Порядок №489).
Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213.
Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Згідно з розділом ІІ Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів Порядку №489 в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.
Визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів здійснюється за формулою: Цн = В х Нп/Нк х Кф х Км . Де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території з розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки; Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Згідно з пунктів 6, 9 розділу ІІ Порядку №489 коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3. Де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Значення коефіцієнта Км2 визначається як добуток пофакторних оцінок з урахуванням вагової характеристики кожного з факторів.
Пунктом 10 Розділу ІІ Порядку №489 визначено, що вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3.
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці.
Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Додатком 7 до Поряду №489 до локальних факторів віднесені, із застосуванням відповідних коефіцієнтів, зокрема:
- функціонально-планувальні фактори: у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення 1,05-1,2;
- інженерно-інфраструктурні фактори: земельна ділянка, що примикає до вулиці без твердого покриття 0,90 - 0,95; земельна ділянка, що примикає до вулиці із твердим покриттям 1,00; не забезпечена централізованим водопостачанням 0,90 - 0,95; не забезпечена централізованим водовідведенням 0,90 - 0,95; не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,90 - 0,95; не забезпечена централізованим газопостачанням 0,90 - 0,95;
- інженерно-геологічні фактори: місцезнаходження земельної ділянки у водоохоронній зоні 1,02 - 1,05.
Тобто, на вартісний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки впливає застосування економіко-планувальних зон, та визначення коефіцієнтів Км2 та Км3.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до Довідки про грошову оцінку земельної ділянки від 29.08.2001 року Управління земельних ресурсів Дніпропетровської міської ради, яка є невідємною частиною договору оренди земельної ділянки від 21.09.2001 року по вул. Базова,4-Б у м. Дніпро, було визначено наступні коефіцієнти, які визначають грошову оцінку земельної ділянки, а саме: зональний коефіцієнт (Км2) 1,08, сукупний локальний коефіцієнт (Км3) 1,27. Відповідно до довідки (Дані державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку) Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську №36/16 від 01.12.2008 року на 2008 рік були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02, а Км3 1,04. Відповідно до Витягу від 29.09.2015 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Держземагенством м. Дніпропетровська були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02 , а Км3 1,04. Натомість, згідно з Витягом від 20.02.2017 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську були вказані наступні коефіцієнти: Км2 1,99, а Км3 1,09.
Відповідно до довідки про грошову оцінку земельної ділянки від 29.08.2001 року Управління земельних ресурсів Дніпропетровської міської ради, яка є невідємною частиною договору оренди земельної ділянки від 21.09.2001 року по вул. Базова, 10 у м. Дніпро, було визначено наступні коефіцієнти, які визначають грошову оцінку земельної ділянки, а саме: зональний коефіцієнт (Км2) 1,08, сукупний локальний коефіцієнт (Км3) 1,21. Відповідно до довідки (дані державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку) Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську №36/16 від 01.12.2008 року на 2008 рік були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02, а Км3 0,99. Відповідно до Витягу від 29.09.2015 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Держземагенством м. Дніпропетровська були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02 , а Км3 0,99. Натомість, згідно з Витягом від 20.02.2017 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську були вказані наступні коефіцієнти: Км2 1,99, а Км3 1,09.
Відповідно до довідки про грошову оцінку земельної ділянки від 28.08.2003 року Управління земельних ресурсів Дніпропетровської міської ради, яка є невідємною частиною договору оренди земельної ділянки від 29.09.2003 року по вул. Гаванська,15-Б у м. Дніпро, було визначено наступні коефіцієнти, які визначають грошову оцінку земельної ділянки, а саме: зональний коефіцієнт (Км2) 1,08, сукупний локальний коефіцієнт (Км3) 1,01. Відповідно до довідки (дані державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку) Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську №36/16 від 01.12.2008 року на 2008 рік були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02, а Км3 1,00. Відповідно до Витягу від 29.09.2015 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Держземагенством м. Дніпропетровська були вказані наступні коефіцієнти: Км22,02, а Км3 1,00. Натомість, згідно з Витягом від 23.01.2017 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,06, а Км3 1,10.
Відповідно до довідки про грошову оцінку земельної ділянки від 20.05.2003 року Управління земельних ресурсів Дніпропетровської міської ради, яка є невід`ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 30.07.2003 року по вул. Базова,8-Д у м. Дніпро, було визначено наступні коефіцієнти, які визначають грошову оцінку земельної ділянки, а саме: зональний коефіцієнт (Км2) 1,08, сукупний локальний коефіцієнт (Км3) 1,09. Відповідно до довідки (дані державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку) Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську №36/16 від 01.12.2008 року на 2008 рік були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02, а Км3 0,99. Відповідно до Витягу від 29.09.2015 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Держземагенством м. Дніпропетровська були вказані наступні коефіцієнти: Км2 2,02 , а Км3 0,99. Натомість, згідно з Витягом від 23.01.2017 року з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки виданої Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську були вказані наступні коефіцієнти: Км2 1,99, а Км3 1,09.
В 2016 році Управління Держгеокадастру своїми листами від 12.01.2016 року №03-07/120116/1, №03-07/120116/2, №03-07/120116/3, №03-07/120116/4 повідомило позивача, що не може надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок позивача в зв`язку з тим, що до Управління на дату звернення не надходили значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель.
Технічна документація щодо земельних ділянок позивача, які перелічені вище, знищена в результаті пожежі 04.08.2008 року в приміщенні архіву управління Держкомземагенства у м. Дніпропетровську, про що було видано заявнику відповідну довідку від 20.07.2015 року №28-411-6.6-2690/2-15, що підтверджується також і рішенням від 21.07.2015 року Господарського суду Дніпропетровської області по справі №904/191/15, копія якого міститься в матеріалах справи.
Позивач, керуючись ст. 22, 26 Закону України Про землеустрій , як замовник документації із землеустрою уклав договори з інженером-землевпорядником СПД ФО Бородіновим (сертифікат №013703 від 10.03.2017 року) щодо техніко-економічного обґрунтування зонального коефіцієнта (Км2) та сукупного локального коефіцієнта (Км3) земельних ділянок Заявника.
СПД ФО Бородінов відповідно до статті 26 Закону України Про землеустрій від 22.05.2003 року як фізична особа підприємець має право бути розробником землевпорядної документації, володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням, та має у складі за основним місцем роботи сертифікованого інженера-землевпорядника, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою, має кваліфікаційний сертифікат №013703 від 10.03.2017 року.
Так, відповідно до технічної документації земельної ділянки загальною площею 1,7362 га в місті Дніпро по вул. Базова,4-Б, кадастровий номер 1210100000: 09 :123:0013 наданої в оренду позивачу, щодо техніко-економічного обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), коефіцієнт Км2 складає 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони складає 0,57.
Відповідно до технічної документації земельної ділянки загальною площею 0,6669 га в місті Дніпро по вул. Базова,10, кадастровий номер 1210100000: 09 :123:0014 наданої в оренду позивачу, щодо техніко-економічного обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), коефіцієнт Км2 складає 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони складає 0,51.
Відповідно до технічної документації земельної ділянки загальною площею 1,0496 га в місті Дніпро по вул. Гаванська,15-Б, кадастровий номер 1210100000 :09:098 :0009 наданої в оренду позивачу, щодо техніко-економічного обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), коефіцієнт Км2 складає 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони складає 0,55.
Відповідно до технічної документації земельної ділянки загальною площею 0,1992 га в місті Дніпро по вул. Базова, 8-Д, кадастровий номер 1210100000: 09 :123:0026 наданої в оренду позивачу, щодо техніко-економічного обґрунтування зонального коефіцієнта Км2, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони), коефіцієнт Км2 складає 1,0, а локального коефіцієнта Км3, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони складає 0,57.
Так, при формуванні відповідачем витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок позивача, були неправильно застосовані зональні коефіцієнти Км2 і локальні коефіцієнти Км3, як то встановлено чинним законодавство, що призвело до підвищення вартості земельної ділянки та як наслідок необґрунтованого підвищення орендної плати за земельну ділянку, а оскільки позивач не отримав з незалежних від нього причин витяги з технічної документації про нормативно грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок позивача на 2016 рік, суд першої інстанції зробив вірний висновок про те, що відповідачем має бути здійснений перерахунок нормативної грошової оцінки починаючи з 01.01.2016 року з правильним застосуванням зонального коефіцієнта Км2 і локального коефіцієнта Км3.
При цьому, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними доводи відповідача про те, що відповідач не наділений повноваженнями щодо роботи з технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпро, враховуючи висновки зроблені Верховним судом у постанові від 05.02.2019 року прийнятої у справі, що розглядається, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 3 Положення про відділ у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 16 лютого 2017 року № 23, завданням Відділу є реалізація повноважень Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на території міста Дніпра.
Пунктом 4 Положення про відділ у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області передбачено, що відділ відповідно до покладених на нього завдань: подає начальнику Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області пропозиції щодо розроблення: нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері земельних відносин в установленому законодавством порядку; стандартів і технічних регламентів у сфері Державного земельного кадастру відповідно до закону, а також порядків створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних; нормативно-технічних документів з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем;
здійснює ведення Державного земельного кадастру, забезпечує здійснення інформаційної взаємодії Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку;
надає відомості з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок, та відмовляє в їх наданні, надає витяги з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах повноважень державного кадастрового реєстратора; готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель та вносить їх на розгляд начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки; забезпечує створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою;
погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою.
На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об`єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому рішення суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись: пунктом 1 частини 1 статті 315, статтями 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, Третій апеляційний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради - залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2017 року у справі №804/6692/17 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених частиною 5 статті 291, пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 27 червня 2019 року.
Повне судове рішення складено 01 липня 2019 року.
Головуючий - суддя В.Є. Чередниченко
суддя С.М. Іванов
суддя О.М. Панченко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2019 |
Оприлюднено | 02.07.2019 |
Номер документу | 82714927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні