Рішення
від 03.07.2019 по справі 400/799/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2019 р. справа № 400/799/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороза А.О., за участю секретаря судового засідання Кафанової Г.Г.,

позивача: ОСОБА_1 ,

представника відповідача: Компанієць А.В.,

представника третьої особи: не прибув,

у спрощеному позовному провадженні із повідомленням учасників справи, у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції, розглянув адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ), м. Миколаїв, АДРЕСА_2

до відповідачаКомісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області, вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачаГоловне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020 провизнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся з позовом до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі - третя особа або ГУПФ України в Миколаївській області), в якому просить суд:

- визнати протиправною відмову відповідача щодо не виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294";

- зобов`язати відповідача виготовити довідку, станом на 01.01.2017 року про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294", яку надати до ГУПФ України в Миколаївській області.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що він є пенсіонером Державної кримінально-виконавчої служби України, якому призначена пенсія за вислугу років на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294" (далі - Постанова № 1036) з 01.01.2017 року підвищено розмір грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, на підставі якої розмір пенсії позивача мав бути перерахований Пенсійним фондом, однак такий перерахунок не було проведено, у зв`язку з ненаданням відповідачем довідки про розмір грошового забезпечення. Позивач вважає відмову відповідача у виготовленні довідки про складові грошового забезпечення станом на 01.01.2017 року, безпідставною та протиправною.

Відповідач подав відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позову, вважаючи свої дії правомірними, оскільки ним було проінформовано Пенсійний фонд України про те, що Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1036, якою з 01.01.2017 року підвищено посадові оклади рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, однак Пенсійний фонд України не повідомив ГУПФ України в Миколаївській області про підстави проведення перерахунку пенсій, а останні в свою чергу не сформували відповідні списки та не направили їх до уповноважених органів, що в свою чергу унеможливило складання довідки позивачу. Крім того, як зазначає відповідач, відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45 (далі - Порядок № 45) та Постановою № 1036 не передбачена видача довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за заявою пенсіонера, а тому у відповідача були відсутні підстави для оформлення довідки позивачу (а. с. 58-63).

Третя особа подала до суду свої пояснення, відповідно до яких підстави для проведення перерахунку пенсії позивачу, у зв`язку з прийняттям Постанови № 1036, відсутні, так як станом на 02.11.2018 року повідомлення від Пенсійного фонду України про підстави перерахунку до головного управління не надходило. Також, ГУПФ України в Миколаївській області наголосило, що перерахунок пенсії проводиться на підставі довідки про розмір грошового забезпечення, яка видається державним органом, з якого особа була звільнена зі служби (а. с. 52-54).

Позивач подав відповідь на відзив, в якому вважає пояснення відповідача необґрунтованими та формальними, а свої доводи, викладені у позовній заяві - не спростованими (а. с. 90-98). Крім того, позивач подав відповідь на пояснення третьої особи, в якій вважає позицію ГУПФ України в Миколаївській області щодо відсутності підстав для перерахунку пенсії позивача неправомірною (а. с. 67-75).

Відповідач подав клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції, яке суд задовольнив (а. с. 55-56).

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.

В судовому засідання представники сторін підтримали свої вимоги і заперечення, викладені в заявах по суті справи.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що позивач є пенсіонером Державної кримінально-виконавчої служби України.

З 2005 року позивач перебуває на обліку ГУПФ України в Миколаївській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб".

04.01.2019 року позивач письмово звернувся за роз`ясненнями до ГУПФ України в Миколаївській області щодо причин не проведення йому перерахунку пенсії у відповідності з новими розмірами складових грошового забезпечення працівників Державної кримінально-виконавчої служби України на відповідних посадах, які введені Постановою № 1036.

Листом від 18.01.2019 року ГУПФ України в Миколаївській області відмовив позивачу у перерахунку пенсії відповідно до вимог Постанови № 1036, так як не визначено умов, порядку та розмірів щодо проведення перерахунку пенсій пенсіонерів Державної пенітенціарної служби та Державної кримінально-виконавчої служби у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення (а. с. 24-29).

04.01.2019 року позивач звернувся до відповідача із запитом, в якому просив виготовити та направити до ГУПФ України в Миколаївській області довідку про складові грошового забезпечення для проведення перерахунку розміру пенсії відповідно до Порядку № 45 та Постанови № 1036 (а. с. 33-35).

Відповідач листом від 04.02.2019 року за вих. № 8/79-19/Б-52 повідомив позивача, що станом на 01.01.2017 року рішення Уряду про проведення перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби відсутні, таким чином підстав для видачі довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії немає (а. с. 36).

Позивач, вважаючи, що відповідачем протиправно відмовлено у виготовленні довідки для перерахунку пенсії, звернувся з даним позовом до суду за захистом своїх конституційних прав на соціальні гарантії.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до преамбули Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", цей Закон визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Згідно статті 1 зазначеного Закону, особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.

Відповідно до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Відповідно до п. 1 Порядку № 45, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

Згідно з п. 2 Порядку № 45. на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України, Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Пунктом 3 Порядку № 45 встановлено, що на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

07.11.2007 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".

28.12.2015 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294", якою затверджено, у тому числі схему посадових окладів осіб начальницького складу апаратів управлінь (відділів) Державної пенітенціарної служби в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Київській області.

З аналізу вищевикладених норм вбачається, що Постановою Кабінету Міністрів України № 1036 було підвищено розмір грошового забезпечення військовослужбовцям, у тому числі на посаді, якій працював позивач, що у відповідності до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" дає позивачу право на перерахунок пенсії.

Також, судом встановлено, що на виконання вимог Порядку № 45, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" Державною пенітенціарною службою України на адресу Пенсійного фонду України було направлено лист від 12.01.2017 № 4/4-83-Тл/2-17, в якому зазначено про необхідність інформування підпорядкованих територіальних органів Пенсійного фонду України про необхідність проведення перерахунку пенсій пенсіонерам Державної кримінально-виконавчої служби України, розміри посадових окладів яких були змінені відповідно до Постанови № 1036 (а. с. 37).

Разом з цим, всупереч вимогам Порядку № 45, Пенсійний фонд України не вчинив дій щодо інформування ГУПФ України в Миколаївській області про необхідність проведення перерахунку пенсій пенсіонерам Державної кримінально-виконавчої служби, натомість 26.01.2017 року звернувся до Міністерства соціальної політики України з запитом № 2232/02-23 щодо роз`яснення порядку проведення перерахунку пенсій відповідно до Постанови № 1036.

Листом Міністерства соціальної політики України від 24.02.2017 року № 3838/0/2-17/21 Пенсійний фонд України повідомлено про те, що порядок перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45, при цьому зазначено, що Постановою № 1036 не визначено умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення (а. с. 115).

Суд дійшов висновку, що позивач має право на перерахунок пенсії у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України Постанови № 1036, якою було підвищено розмір грошового забезпечення військовослужбовцям, в тому числі на посаді, на якій працював позивач. Крім того, не визначеність умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідно до Постанови № 1036, на які посилається як відповідач, так і третя особа, не можуть бути підставою для відмови у виготовленні довідки про розмір грошового забезпечення, та в подальшому перерахунку розміру пенсії позивачу, так як порушують його право на пенсійне забезпечення.

Щодо твердження відповідача про відсутність у нього повноважень видати довідку про розмір грошового забезпечення позивачу, в зв`язку з тим, що він є неналежним відповідачем у справі, суд зазначає таке.

Ліквідація - це процедура, кінцевим результатом якої є припинення юридичної особи, внесенням запису про припинення юридичної особи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДРПОУ), після чого підприємство припиняється.

Отже, при ліквідації юридичної особи, її права та обов`язки припиняються з дня внесення до ЄДРПОУ відповідних відомостей.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.05.2016 року № 348 "Про ліквідацію територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби та утворення територіальних органів Міністерства юстиції" управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області знаходиться в стані ліквідації та створено комісію з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області.

Станом на сьогоднішній день, відповідно до ЄДРПОУ, управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (код ЄДРПОУ 085640210) з 06.10.2016 року знаходиться в стані припинення і не ліквідовано, а тому має права та обов`язки.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач не надав суду доказів правомірності своїх дій щодо відмови позивачу у виготовленні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, на яку він має право відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та Постанови № 1036.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Згідно із ст. 139 ч. 1 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших судових витрат, сторони суду не подавали. Позивач сплатив судовий збір в розмірі 768,40 грн., що підтверджується квитанцією від 20.03.2019 року (а .с. 4), з урахування задоволення позовних вимог, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в повному розмірі.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ЄДРПОУ 13844159), задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) щодо не виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) для перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294".

3. Зобов`язати Комісію з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) виготовити довідку, станом на 01.01.2017 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) для перерахунку пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294", яку направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ЄДРПОУ 13844159).

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) судові витрати у виді судового збору в розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).

5. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82789136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/799/19

Постанова від 13.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 28.01.2020

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Онуфрієв В. М.

Ухвала від 12.12.2019

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Онуфрієв В. М.

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 02.12.2019

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Онуфрієв В. М.

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 23.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні