МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 липня 2019 р. справа № 400/799/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороза А.О., за участю секретаря судового засідання Кафанової Г.Г.,
позивача: ОСОБА_1 ,
представника відповідача: Компанієць А.В.,
представника третьої особи: не прибув,
у спрощеному позовному провадженні із повідомленням учасників справи, у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції, розглянув адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ), м. Миколаїв, АДРЕСА_2
до відповідачаКомісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області, вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачаГоловне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020 провизнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся з позовом до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі - третя особа або ГУПФ України в Миколаївській області), в якому просить суд:
- визнати протиправною відмову відповідача щодо не виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294";
- зобов`язати відповідача виготовити довідку, станом на 01.01.2017 року про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії у відповідності до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294", яку надати до ГУПФ України в Миколаївській області.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що він є пенсіонером Державної кримінально-виконавчої служби України, якому призначена пенсія за вислугу років на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294" (далі - Постанова № 1036) з 01.01.2017 року підвищено розмір грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, на підставі якої розмір пенсії позивача мав бути перерахований Пенсійним фондом, однак такий перерахунок не було проведено, у зв`язку з ненаданням відповідачем довідки про розмір грошового забезпечення. Позивач вважає відмову відповідача у виготовленні довідки про складові грошового забезпечення станом на 01.01.2017 року, безпідставною та протиправною.
Відповідач подав відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позову, вважаючи свої дії правомірними, оскільки ним було проінформовано Пенсійний фонд України про те, що Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1036, якою з 01.01.2017 року підвищено посадові оклади рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, однак Пенсійний фонд України не повідомив ГУПФ України в Миколаївській області про підстави проведення перерахунку пенсій, а останні в свою чергу не сформували відповідні списки та не направили їх до уповноважених органів, що в свою чергу унеможливило складання довідки позивачу. Крім того, як зазначає відповідач, відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45 (далі - Порядок № 45) та Постановою № 1036 не передбачена видача довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за заявою пенсіонера, а тому у відповідача були відсутні підстави для оформлення довідки позивачу (а. с. 58-63).
Третя особа подала до суду свої пояснення, відповідно до яких підстави для проведення перерахунку пенсії позивачу, у зв`язку з прийняттям Постанови № 1036, відсутні, так як станом на 02.11.2018 року повідомлення від Пенсійного фонду України про підстави перерахунку до головного управління не надходило. Також, ГУПФ України в Миколаївській області наголосило, що перерахунок пенсії проводиться на підставі довідки про розмір грошового забезпечення, яка видається державним органом, з якого особа була звільнена зі служби (а. с. 52-54).
Позивач подав відповідь на відзив, в якому вважає пояснення відповідача необґрунтованими та формальними, а свої доводи, викладені у позовній заяві - не спростованими (а. с. 90-98). Крім того, позивач подав відповідь на пояснення третьої особи, в якій вважає позицію ГУПФ України в Миколаївській області щодо відсутності підстав для перерахунку пенсії позивача неправомірною (а. с. 67-75).
Відповідач подав клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції, яке суд задовольнив (а. с. 55-56).
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило.
В судовому засідання представники сторін підтримали свої вимоги і заперечення, викладені в заявах по суті справи.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що позивач є пенсіонером Державної кримінально-виконавчої служби України.
З 2005 року позивач перебуває на обліку ГУПФ України в Миколаївській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб".
04.01.2019 року позивач письмово звернувся за роз`ясненнями до ГУПФ України в Миколаївській області щодо причин не проведення йому перерахунку пенсії у відповідності з новими розмірами складових грошового забезпечення працівників Державної кримінально-виконавчої служби України на відповідних посадах, які введені Постановою № 1036.
Листом від 18.01.2019 року ГУПФ України в Миколаївській області відмовив позивачу у перерахунку пенсії відповідно до вимог Постанови № 1036, так як не визначено умов, порядку та розмірів щодо проведення перерахунку пенсій пенсіонерів Державної пенітенціарної служби та Державної кримінально-виконавчої служби у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення (а. с. 24-29).
04.01.2019 року позивач звернувся до відповідача із запитом, в якому просив виготовити та направити до ГУПФ України в Миколаївській області довідку про складові грошового забезпечення для проведення перерахунку розміру пенсії відповідно до Порядку № 45 та Постанови № 1036 (а. с. 33-35).
Відповідач листом від 04.02.2019 року за вих. № 8/79-19/Б-52 повідомив позивача, що станом на 01.01.2017 року рішення Уряду про проведення перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби відсутні, таким чином підстав для видачі довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії немає (а. с. 36).
Позивач, вважаючи, що відповідачем протиправно відмовлено у виготовленні довідки для перерахунку пенсії, звернувся з даним позовом до суду за захистом своїх конституційних прав на соціальні гарантії.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до преамбули Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", цей Закон визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.
Згідно статті 1 зазначеного Закону, особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Відповідно до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Відповідно до п. 1 Порядку № 45, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.
Згідно з п. 2 Порядку № 45. на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України, Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.
Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.
Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
Пунктом 3 Порядку № 45 встановлено, що на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
07.11.2007 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".
28.12.2015 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294", якою затверджено, у тому числі схему посадових окладів осіб начальницького складу апаратів управлінь (відділів) Державної пенітенціарної служби в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Київській області.
З аналізу вищевикладених норм вбачається, що Постановою Кабінету Міністрів України № 1036 було підвищено розмір грошового забезпечення військовослужбовцям, у тому числі на посаді, якій працював позивач, що у відповідності до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" дає позивачу право на перерахунок пенсії.
Також, судом встановлено, що на виконання вимог Порядку № 45, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" Державною пенітенціарною службою України на адресу Пенсійного фонду України було направлено лист від 12.01.2017 № 4/4-83-Тл/2-17, в якому зазначено про необхідність інформування підпорядкованих територіальних органів Пенсійного фонду України про необхідність проведення перерахунку пенсій пенсіонерам Державної кримінально-виконавчої служби України, розміри посадових окладів яких були змінені відповідно до Постанови № 1036 (а. с. 37).
Разом з цим, всупереч вимогам Порядку № 45, Пенсійний фонд України не вчинив дій щодо інформування ГУПФ України в Миколаївській області про необхідність проведення перерахунку пенсій пенсіонерам Державної кримінально-виконавчої служби, натомість 26.01.2017 року звернувся до Міністерства соціальної політики України з запитом № 2232/02-23 щодо роз`яснення порядку проведення перерахунку пенсій відповідно до Постанови № 1036.
Листом Міністерства соціальної політики України від 24.02.2017 року № 3838/0/2-17/21 Пенсійний фонд України повідомлено про те, що порядок перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45, при цьому зазначено, що Постановою № 1036 не визначено умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення (а. с. 115).
Суд дійшов висновку, що позивач має право на перерахунок пенсії у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України Постанови № 1036, якою було підвищено розмір грошового забезпечення військовослужбовцям, в тому числі на посаді, на якій працював позивач. Крім того, не визначеність умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідно до Постанови № 1036, на які посилається як відповідач, так і третя особа, не можуть бути підставою для відмови у виготовленні довідки про розмір грошового забезпечення, та в подальшому перерахунку розміру пенсії позивачу, так як порушують його право на пенсійне забезпечення.
Щодо твердження відповідача про відсутність у нього повноважень видати довідку про розмір грошового забезпечення позивачу, в зв`язку з тим, що він є неналежним відповідачем у справі, суд зазначає таке.
Ліквідація - це процедура, кінцевим результатом якої є припинення юридичної особи, внесенням запису про припинення юридичної особи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДРПОУ), після чого підприємство припиняється.
Отже, при ліквідації юридичної особи, її права та обов`язки припиняються з дня внесення до ЄДРПОУ відповідних відомостей.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.05.2016 року № 348 "Про ліквідацію територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби та утворення територіальних органів Міністерства юстиції" управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області знаходиться в стані ліквідації та створено комісію з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області.
Станом на сьогоднішній день, відповідно до ЄДРПОУ, управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (код ЄДРПОУ 085640210) з 06.10.2016 року знаходиться в стані припинення і не ліквідовано, а тому має права та обов`язки.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач не надав суду доказів правомірності своїх дій щодо відмови позивачу у виготовленні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, на яку він має право відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та Постанови № 1036.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Згідно із ст. 139 ч. 1 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших судових витрат, сторони суду не подавали. Позивач сплатив судовий збір в розмірі 768,40 грн., що підтверджується квитанцією від 20.03.2019 року (а .с. 4), з урахування задоволення позовних вимог, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в повному розмірі.
Керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ЄДРПОУ 13844159), задовольнити.
2. Визнати протиправною відмову Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) щодо не виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) для перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294".
3. Зобов`язати Комісію з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) виготовити довідку, станом на 01.01.2017 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) для перерахунку пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1036 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294", яку направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020, ЄДРПОУ 13844159).
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Комісії з ліквідації управління Державної пенітенціарної служби України в Миколаївській області (вул. Люстдорфська дорога, 9, м. Одеса, 65017, ЄДРПОУ 08564021) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) судові витрати у виді судового збору в розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).
5. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя А. О. Мороз
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2019 |
Оприлюднено | 04.07.2019 |
Номер документу | 82789136 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні