Ухвала
від 21.10.2009 по справі 2-а-2/2007
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" жовтня 2009 р. м. Київ К-12485/07

Колегія суддів Вищого адм іністративного суду України у складі:

Головуючого, судді - Смоковича М.І.,

Суддів - Весельської Т.Ф.,

Горбатюка С.А.,

Мироненка О.В.,

Мойсюка М.І.,

при секретареві - Прокопчук Н.В.,

з участю: позивача - ОСОБА_4,

провівши у відкритому су довому засіданні касаційний розгляд адміністративної сп рави

за позовною заявою ОСОБА_4 до Казанківської ра йонної ради Миколаївської об ласті про визнання незаконни м рішення,

провадження в якій відкрит о за касаційною скаргою ОСОБА_4 на постанову Каза нківського районного суду Ми колаївської області від 5 лют ого 2007 року та ухвалу Апеляцій ного суду Миколаївської обла сті від 16 квітня 2007 року, -

в с т а н о в и л а:

У жовтні 2006 року ОСО БА_4 звернувся до суду з позо вом до Казанківської районно ї ради Миколаївської області (далі - Казанківська райрад а) про визнання протиправним та скасування рішення від 18 ж овтня 2006 року № 50/6, яким йому вис ловлено недовіру, як голові К азанківської районної держа вної адміністрації Миколаїв ської області (Голова Казанк івської РДА), посилаючись, що з азначене рішення прийнято за відсутності правових підста в для його прийняття.

Постановою Казанківс ького районного суду Миколаї вської області від 5 лютого 2007 р оку, залишеною без змін ухвал ою Апеляційного суду Миколаї вської області від 16 квітня 2007 року, ОСОБА_4 відмовлено в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування касаці йної скарги ОСОБА_4 посила ється на невідповідність вис новків судів фактичним обста винам справи, неправильне за стосування норм матеріально го права та порушення норм пр оцесуального права, у зв' яз ку з чим ставить питання про с касування судових рішень та направлення справи на новий розгляд до суду першої інста нції.

Казанківська райрада, в за переченні на касаційну скарг у, просить прийняті судами рі шення залишити без змін, поси лаючись на їх обґрунтованіст ь та відсутність порушень но рм матеріального та процесуа льного права, а касаційну ска ргу - без задоволення.

Заслухавши доповідь суд ді, пояснення позивача, обгов оривши доводи касаційної ска рги, перевіривши матеріали с прави та рішення, що приймали ся судами під час її розгляду , колегія суддів вважає, що кас аційна скарга підлягає задов оленню, виходячи з таких підс тав.

Відмовляючи в задоволенн і позову, суд першої інстанці ї, з висновком якого погодивс я апеляційний суд, виходив з т ого, що рішення про висловлен ня недовіри ОСОБА_4, як Гол ові Казанківської РДА, прийн ято Казанківською райрадою в межах її компетенції та цілк ом обгрунтовано.

Втім, колегія суддів не по годжується з таким висновком , оскільки суди дійшли його з п орушенням вимог процесуальн ого законодавства щодо всебі чності й повноти з'ясування д ійсних обставин справи, прав та обов'язків сторін у відпов ідних правовідносинах, належ ної правової оцінки зібраних у справі доказів.

Відносини місцевих держ авних адміністрацій з обласн ими та районними радами врег ульовані Законами України “П ро місцеві державні адмініст рації” та “Про місцеве самов рядування в Україні”.

Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про місцеві держ авні адміністрації” від 9 кві тня 1999 року № 586-XIV місцеві держав ні адміністрації підзвітні т а підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень.

Голови місцевих державних адміністрацій щорічно звіту ють перед відповідними радам и з питань виконання бюджету , програм соціально-економіч ного та культурного розвитку територій і делегованих пов новажень.

Судами встановлено, що О СОБА_4 розпорядженням Прези дента України від 19 березня 2005 року №815/2005-рп призначений голо вою Казанківської РДА і з 22 бе резня 2005 року приступив до вик онання обов' язків.

Згідно Закону України “П ро місцеві державні адмініст рації” до основних завдань м ісцевих державних адміністр ацій відноситься реалізація делегованих відповідними ра дами повноважень. Делегуванн я радами повноважень місцеви м державним адміністраціям с упроводжується передачею фі нансових, матеріально-техніч них та інших ресурсів, необхі дних для їх здійснення.

25 липня 2006 року, за результ атом обговорення звіту, Каза нківська райрада визнала роб оту райдержадміністрації не задовільною, запропонувала в жити заходів по усуненню нед оліків, на які вказала у рішен ні № 31/4 “Про роботу районної де ржавної адміністрації по вик онанню повноважень, делегова них радою”, та повторно заслу хати Голову райдержадмініст рації у вересні 2006 року.

Статтею 34 Закону України “ Про місцеві державні адмініс трації” передбачено, що обла сна та районна ради можуть ви словити недовіру голові відп овідної місцевої державної а дміністрації. Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації вис ловили дві третини від склад у відповідної ради, Президен т України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації.

18 жовтня 2006 року райрада, пов торно заслухавши та обговори вши звіт Голови районної дер жавної адміністрації ОСОБ А_4, визнала незадовільним с тан соціально-економічного т а культурного розвитку район у, виконання районних програ м, районного бюджету та рішен ня від 25 липня 2006 року № 31/4 “П ро роботу районної державної адміністрації по виконанню повноважень, делегованих рад ою”, у зв' язку з чим висловил а йому недовіру, прийнявши рі шення за № 50/6.

Зважаючи на те, що наслідко м висловлення недовіри голов і районної державної адмініс трації є припинення його пуб лічної служби на цій посаді, р ішення ради з цього питання п овинно бути ухвалене на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення.

Відповідно до статті 47 Зако ну України “Про місцеве само врядування в Україні” від 21 т равня 1997 року № 280/97-ВР для вивчен ня та попереднього розгляду і підготовки питань, які нале жать до відання ради, здійсне ння контролю за виконанням ї ї рішень з числа депутатів ра ди обираються постійні коміс ії ради. Постійні комісії за д орученням ради попередньо ро зглядають проекти програм со ціально-економічного і культ урного розвитку, місцевого б юджету, звіти про їх виконанн я, вивчають і готують питання про стан та розвиток відпові дних галузей господарського і соціально-культурного буд івництва, інші питання, які вн осяться на розгляд ради, розр обляють проекти рішень ради та готують висновки з цих пит ань, виступають на сесіях рад и з доповідями і співдоповід ями.

Втім, суди під час розгляду справи не з' ясували, в якому порядку та обсязі повноваже ння Казанківської райради де леговані Казанківській РДА і період делегування цих повн оважень; чи супроводжувалося воно передачею фінансових, м атеріально-технічних та інши х ресурсів, необхідних для їх реалізації; чи передавалося на розгляд постійним комісі ям райради питання щодо висл овлення недовіри ОСОБА_4, як Голові РДА, та чи проводили ся нею відповідні перевірки саме з зазначених питань; чи м али насправді місце недоліки у його роботі, на які вказувал ося у рішенні райради від 25 ли пня 2006 року № 31/4 “Про роботу райо нної державної адміністраці ї по виконанню повноважень, д елегованих радою”; чи достат нім був строк, відведений на ї х усунення; чи вживалися ОСОБА_4 дії для усуненн я недоліків і які саме, та чи б ули інші фактори, незалежні в ід його волі, що могли негатив но впливати на виконання цих повноважень.

У статті 159 КАС України зазн ачено, що законним є рішення, у хвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуальн ого права (частина 2), обґрунто ваним - рішення, ухвалене на пі дставі повно і всебічно з'ясо ваних обставин в адміністрат ивній справі, підтверджених тими доказами, які були дослі джені в судовому засіданні (ч астина 3).

Відповідно до частини 4 стат ті 227 КАС України, якщо суд каса ційної інстанції встановить , що оскаржене судове рішення є незаконним, він скасовує йо го і направляє справу на нови й розгляд до суду першої чи ап еляційної інстанції залежно від того, суд якої інстанції п ершим допустив порушення нор м матеріального чи процесуал ьного права, що призвело до не правильного вирішення справ и.

Оскільки встановлення обс тавин, які є істотними для вир ішення спору в цій справі, нал ежить до компетенції суду пе ршої інстанції, всі ухвалені у справі судові рішення підл ягають скасуванню, а сама вон а - направленню до цього суду н а новий розгляд.

Керуючись статтями 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу ОСОБ А_4 задовольнити.

Постанову Казанківського районного суду Миколаївсько ї області від 5 лютого 2007 рок у та ухвалу Апеляційного суд у Миколаївської області від 16 квітня 2007 року скасувати.

Справу направити на новий р озгляд до суду першої інстан ції.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крі м як з підстав, передбачених с таттею 237 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Головуючий

Судді Т.Ф. Весе льська

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення21.10.2009
Оприлюднено23.03.2010
Номер документу8281179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2/2007

Ухвала від 11.01.2008

Адміністративне

Братський районний суд Миколаївської області

Марценюк С.А.

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гурін М.І.

Ухвала від 11.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гурін М.І.

Ухвала від 21.10.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Весельська Т.Ф.

Ухвала від 02.10.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Весельська Т.Ф.

Постанова від 11.01.2007

Адміністративне

Старосинявський районний суд Хмельницької області

Віговський В.О.

Ухвала від 08.01.2008

Адміністративне

Іванівський районний суд Херсонської області

Крисанова В.І.

Постанова від 16.10.2007

Адміністративне

Шумський районний суд Тернопільської області

Томчук С.В.

Постанова від 16.11.2007

Адміністративне

Куп'янський міськрайонний суд Харківської області

Скородєлова В.В.

Постанова від 20.07.2007

Адміністративне

Ружинський районний суд Житомирської області

Драчук М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні