Рішення
від 25.06.2019 по справі 520/3793/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

25 червня 2019 р. № 520/3793/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Мінаєвої К.В.,

за участю секретаря судового засідання - Остропільця Є.Є.,

за участю:

представника позивача - Тойка С.С.,

представника відповідача - Гаєвська І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" (пров. Заводський, буд.23, м.Дергачі, Харківська область, 62302, код ЄДРПОУ 41285758) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд.46, м.Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) про визнання дій протиправними та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня", з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області із застосуванням до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" (код ЄДРПОУ 41285758) фінансової санкції за порушення вимог ч. 3 статті 16 ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

- скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0000174002, №0000164002 від 30.11.2018 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами фактичної перевірки підприємства відповідачем прийнято оскаржувані рішення про застосування фінансових санкцій щодо внесення недостовірних даних до звітів за період з березня по жовтень 2018 року. Однак, позивач не погоджується з рішеннями контролюючого органу, оскільки вважає, якби відповідач, керуючись п.2 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V, одразу повідомив підприємство про наявні помилки у звіті, до позивача не було б застосовано неспівмірних з порушенням фінансових санкцій, та не було б у подальшому зафіксовано в звітах неправильних даних. Позивач не погоджується з зазначеними рішеннями, у зв`язку з чим звернувся до суду з метою їх скасування.

Відповідач надав суду відзив, в якому зазначив про те, що під час перевірки було встановлено факт подання підприємством звітів з недостовірними даними. На підставі акту перевірки були прийняті рішення про застосування фінансових санкцій №0000174002, №0000164002 від 30.11.2018 року.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 26.04.2019 року відкрито спрощене провадження по справі. За клопотанням відповідача справа призначена до розгляду у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні на 10.06.2019 р. Протокольною ухвалою суду від 25.06.2019 р. закрито підготовче провадження по справі, та справа призначена до розгляду по суті.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, доводи позову та відзиву проти нього, зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів:

Судом встановлено, що видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" (код ЄДРПОУ 41285758) є дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв (КВЕД 11.01), виробництво інших недистильованих напоїв із зароджуваних продуктів (КВЕД 11.04), виробництво пива (основний) (КВЕД 11.05), оптова торгівля напоями (КВЕД 46.34), неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (КВЕД 46.39), пакування (КВЕД 82.92), роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах (КВЕД 47.25), обслуговування напоями (КВЕД 56.30).

Наказом Головного управління ДФС у Харківській області №8167 від 01.11.2018 р. призначено проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" за адресою вул..Мічуріна, буд.8Д, м.Чугуїв, Харківська обл., 63506, з 05 листопада 2018 року тривалістю не більше 10 діб. (а.с.42)

Відповідно направлень на перевірку №1799 від 02.11.2018 р. та №1800 від 02.11.2018 р., метою перевірки є здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України від 19.12.1995 р. №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та іншого законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв, у тому числі з питань проведення інвентаризації сировини, незавершеного виробництва, готової продукції. (а.с.43-44)

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт про результати фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" №4758/20-40-40-02-08/41285758 від 15.11.2018 р. (а.с.45-57)

Перевіркою встановлено порушення вимог ч.3 ст.16 Розділу V Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а саме: факти подання підприємством звітів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 р. №49 Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення , по формі №2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв з недостовірними даними за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2018 року та по формі №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі з недостовірними даними за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2018 року.

На підставі результатів перевірки рішенням Головного управління ДФС у Харківській області від 30.11.2018 року №0000174002 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" було застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 119000,00 грн., за подання звітів про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою №1-ОА за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2018 року з недостовірними відомостями. (а.с.20-21).

Рішенням Головного управління ДФС у Харківській області від 30.11.2018 р. №0000164002 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" було застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 136000,00 грн. за подання звітів про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за формою №2-РС за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2018 року з недостовірними відомостями. (а.с.22-23)

Не погоджуючись з ухваленими рішеннями, TOB Харківська зернова пивоварня , в строк визначений положеннями Податкового кодексу України, звернулось зі скаргою до ДФС України, Рішенням №6327/6/99-99-1106-0125 ДФС України залишило без змін рішення ГУ ДФС України у Харківській області від 30.11.2018 року, а скаргу позивача без задоволення. (а.с.24-28)

З урахуванням викладених обставин справи суд зазначає наступне.

Відповідно ч.1 ст.16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального №481/95-ВР, контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Частиною 3 ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального №481/95-ВР встановлено, що суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом. У разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб`єкт господарювання самостійно виявив помилки у поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов`язаний подати уточнений звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому разі штраф, встановлений абзацом дев`ятнадцятим частини другої статті 17 цього Закону, не застосовується.

Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. (п.46.1 ст.46 Податкового Кодексу України).

Положеннями п.49.8 ст.49 Податкового Кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Відповідно п.61.1 ст.61 Податкового Кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин. (п.62.1.3 ст.62 Податкового Кодексу України).

Положеннями п.75.1 ст.75 Податкового Кодексу України передбачено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно п.75.1.3 Податкового Кодексу України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. (п.86.1 ст.86 Податкового Кодексу України).

Суд зазначає, що фактична перевірка підприємства була проведена контролюючим органом у відповідності до вимог Податкового Кодексу України, що не заперечується позивачем. Також представником позивача в судовому засіданні не заперечувалась наявність встановлених порушень.

З акту фактичної перевірки слідує, що підприємством протягом березня-жовтня 2018 року звіти за формою №2-РС та №1-ОА подавалися вчасно. Однак, на підставі співставлення інформації, зазначеної у відповідних звітах, та оборотно-сальдовій відомості по рахунку 26 встановлено порушення щодо недостовірності даних, а саме:

- не відображення у графі 4 Залишки на початок звітного місяця в місцях зберігання залишків готової продукції;

- невірне відображення у графі 13 Залишки на кінець звітного місяця в місцях зберігання залишків готової продукції;

- невірне відображення у графі 15 Вироблено у звітному місяці об`єм виробленої продукції;

- не відображення у графі 3 Залишки продукції на початок звітного місяця залишків готової продукції;

- невірне відображення у графі 13 Залишки продукції на кінець звітного місяця залишків готової продукції;

- невірне відображення у графі 4-5 Обсяги придбання алкогольних напоїв у звітному місяці від виробника об`єм переданої продукції.

Суд зазначає, що відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, передбачена ст.111 Податкового Кодексу України.

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності:

- фінансова;

- адміністративна;

- кримінальна.

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

За правилами ч.1 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального №481/95-ВР, за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Пунктом 19 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального №481/95-ВР передбачено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

З матеріалів справи слідує, що контролюючим органом визначено розмір штрафу за подання звітів про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв з недостовірними даними у сумі 136000,00 грн. (17000,00 грн. - розмір, який встановлено п.19 ч.2 ст.17 Закону України №481/95-ВР * 8 звітів). (а.с.52)

Розмір фінансових санкцій у вигляді штрафу за подання звітів про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі з недостовірними даними визначений у сумі 119000,00 грн. (17000,00 грн. - розмір, який встановлено п.19 ч.2 ст.17 Закону України №481/95-ВР * 7 звітів). (а.с.54)

Твердження позивача про те, що розмір нарахованих фінансових санкцій є неспівмірним з порушенням, суд не приймає до уваги, оскільки розмір санкцій передбачений п.19 ч.2 ст.17 Закону України №481/95-ВР, має конкретний розмір та не підлягає зменшенню.

Щодо посилання позивача на п.2 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V, а саме, неповідомлення контролюючим органом суб`єкта господарювання про помилку у документі обов`язкової звітності, суд зазначає наступне.

Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V визначені правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно п.2 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V, підставами для здійснення позапланових заходів є виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу.

Згідно ч.1, 4, 5 ст.2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V, дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, які зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21,частини третьої статті 22 цього Закону.

З вищезазначеного слідує, що позивач помилково вважає, що відповідач у своїй діяльності повинен був керуватись п.2 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V, оскільки норми, яких повинна дотримуватись ДФС, визначені у ч.5 ст.2 Закону №877-V, а п.2 ч.1 ст.6 в даному переліку відсутній.

Отже, суд доходить висновку, оскільки у органів ДФС відсутній обов`язок повідомляти суб`єкт господарювання про необхідність виправлення помилки у документі обов`язкової звітності, суд вважає доводи позивача з цього приводу необґрунтованими.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про правомірність рішень контролюючого органу щодо застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня", а, отже, відсутність підстав для задоволення позовних вимог підприємства.

З урахуванням викладеного, суд доходить висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову. Розподіл судових витрат здійснюється відповідно ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст.72-77, 241-246, 255, 257-258, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" (пров. Заводський, буд.23, м.Дергачі, Харківська область, 62302, код ЄДРПОУ 41285758) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд.46, м.Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) про визнання дій протиправними та скасування рішення - відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківська зернова пивоварня" (код ЄДРПОУ 41285758) на користь держави судовий збір в розмірі 3 825,00 (три тисячі вісімсот двадцять п`ять) грн. за вимогу майнового характеру, який подано юридичною особою на розрахунковий рахунок 31217206784011, одержувач УДКСУ в Основ`янському районі м. Харкова, код ЄДРПОУ 37999628, банк одержувача ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації: 22030101.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 05 липня 2019 року.

Суддя Мінаєва К.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2019
Оприлюднено09.07.2019
Номер документу82855238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3793/19

Рішення від 25.05.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Постанова від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні