ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
08 липня 2019 року м. Київ № 640/7930/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши позовну заяву і додані до неї матеріали
за позовом Громадьскої організації "Стоп корупцї"
до Управління екогології та природних ресурсів виконавчого органу
Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації),
Товариства з омеженою відповідальністю "ВК-Інвестбуд"
про визнання протиправним та скасування висновку від 31.01.2019
з оцінки впливу на довкілля та тимчасову зупинку діяльності, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Громадська організація "Стоп корупції" (04211, м. Київ, вул. Йорданська, 8, кв. 198, код ЄДРПОУ 39946405) з позовом до Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (04080, м. Київ, вул. Турівська, 28, код ЄДРПОУ 41819431) і товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-ІНВЕСТБУД" (01025, м. Київ, вул.Володимирська, 7, офіс 1, код ЄДРПОУ 32000954), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати висновок Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 077-438 від 31.01.2019 року з оцінки впливу на довкілля планової діяльності ТОВ "ВК-ІНВЕСТБУД" "будівництво житлового комплексу з об`єктами соціально-громадського призначення на вул. м. Гречка, 10-б у Подільському районі м. Києва";
- тимчасово зупинити діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-ІНВЕСТБУД" (код ЄДРПОУ 32000954) в частині будівництва житлового комплексу з об`єктами соціально-громадського призначення на вул. М. Гречка, 10-б у Подільському районі м. Києва до моменту: перенесення електричних мереж, а саме реконструкції ділянки ПЛ-110 кВ "Сєвєрна-Ірпінь" №3, "Сєвєрна-Біличі"між опорами №№107-109, згідно з якою передбачається встановлення анкерної опори № 108-а, перенесення на неї проводів та демонтаж опори № 108, відповідно до технічних вимог ПрАТ "ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" № П-5-5-18 від 26.06.2018 та отримання позитивного висновку з оцінки впливу на довкілля.
Ухвалою суду від 13 травня 2019 року позовну заяву залишено без руху, надано строк позивачу для усунення недоліків.
Позивач у зазначений строк частину виявлених недоліків усунув. Проте, щодо уточнення суб`єктного складу позовної заяви, а саме позовних вимог щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-Інвестбуд", недоліки усунуті не були.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з огляду на наступне.
Відповідно до положень статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України , завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 1 частиною 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
За визначенням статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України публічно-правовий спір - спір, у якому:
хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Із матеріалів позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що вимога відносно тимчасового зупинення діяльності ТОВ "ВК-Інвестбуд" в частині будівництва житлового комплексу з об`єктами соціально-громадського призначення на вул. М. Гречка, 10-б у Подільському районі м. Києва до моменту: перенесення електричних мереж, а саме реконструкції ділянки ПЛ-110 кВ "Сєвєрна-Ірпінь" №3, "Сєвєрна-Біличі" між опорами №№107-109, згідно з якою передбачається встановлення анкерної опори № 108-а, перенесення на неї проводів та демонтаж опори № 108, відповідно до технічних вимог ПрАТ "ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" № П-5-5-18 від 26.06.2018 та отримання позитивного висновку з оцінки впливу на довкілля, предявляється безпосередньо до ТОВ "ВК-Інвестбуд".
Відповідно до ст. 20 Господарсько-процесуального кодексу України, справи щодо спорів між суб`єктами господарювання розглядаються господарськими судами України.
Тому, стосовно позовних вимог, пред`явлених до ТОВ "ВК-Інвестбуд", позивачу необхідно звернутися за захистом своїх прав до Господарського суду м. Києва.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Виходячи з системного аналізу наведених норм, враховуючи, що спірні правовідносини є господарсько-правовими, а відтак, не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до частини шостої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.
З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне відмовити Громадській організації "Стоп корупції" у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до ТОВ "ВК-ІНВЕСТБУД" та роз`яснити, що заявлені позовні вимоги належить розглядати в порядку господарського судочинства.
На підставі вищенаведеного, пункту 1 частини першої статті 170, статті 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Відмовити Громадській організації "Стоп корупції" у відкритті провадження в адміністративній справі, в частині вимог щодо тимчасового зупинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-ІНВЕСТБУД" (код ЄДРПОУ 32000954), в частині будівництва житлового комплексу з об`єктами соціально-громадського призначення на вул. М. Гречка, 10-б у Подільському районі м. Києва до моменту: перенесення електричних мереж, а саме реконструкції ділянки ПЛ-110 кВ "Сєвєрна-Ірпінь" №3, "Сєвєрна-Біличі"між опорами №№107-109, згідно з якою передбачається встановлення анкерної опори № 108-а, перенесення на неї проводів та демонтаж опори № 108, відповідно до технічних вимог ПрАТ "ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" № П-5-5-18 від 26.06.2018 та отримання позитивного висновку з оцінки впливу на довкілля.
2. Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати позивачу негайно.
3. Роз`яснити позивачу, що розгляд справи віднесено до господарської юрисдикції.
4. Копію ухвали разом із позовною заявою та доданими до неї матеріалами на відповідача 2 - ТОВ "ВК-Інвестбуд" невідкладно надіслати позивачу.
Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі може бути оскаржено. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України. Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення в порядку, визначеному ст. 295-297 з урахуванням п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2019 |
Оприлюднено | 12.07.2019 |
Номер документу | 82932051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні