Рішення
від 08.07.2019 по справі 288/1834/18
РУЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 288/1834/18

2/291/121/19

У К Р А Ї Н А

Ружинський районний суд Житомирської області

Р І Ш Е Н Н Я

І м е н е м У к р а ї н и

08 липня 2019 року

Ружинський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого - судді Митюк О.В.,

за участю секретаря - Підгорної А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Ружині цивільну справу за позовом

ОСОБА_1

до Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області

про скасування рішення Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області

встановив:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Кам`янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області про часткове скасування рішення Кам`янської сільської ради від 25 січня 2018 року в частині відмови йому в наданні земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд, ведденя особистого селянського господарства АДРЕСА_1 , а також передачі змемельних ділянок по цільовому використанню в приватну власність після введення об"єктів житлової забудови в експлуатацію, згідно акту прийому-передачі. Просив стягнути з відповідача судові витрати та витрати на правову допомогу.

Позивач, та його представник в судове засідання не з`явилися, подали до суду заяви в яких просять розгляд справи проводити у їх відсутність, позовні вимоги підтримують просять їх задовольнити.

Представник Відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, подав відзив на позов, та зазначив що при винесенні оскаржуваного рішення сільська рада діяла правомірно та згідно вимог закону. В подальшому в судове засідання не з`явився подав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність.

Суд, заслухавши пояснення відповідача, дослідивши матеріали справи приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 15 липня 1999 року згідно договору купівлі-продажу, укладеного між ОСОБА_1 та регіональним відділенням Фонду державного майна України в Житомирській області, Позивачем було придбано за 864 гривні незавершений будівництвом житловий будинок, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Під даним будинком знаходиться земельна ділянка площею 0.30 га. Наведене також підтверджується актом прийому-передачі обєкта незавершеного будівництва одноквартирного житлового будинку від 1999 року.

17 серпня 2015 між ОСОБА_1 та Камянською сільською радою Попільнянського району Житомирської області укладено договори оренди №1 та №2, земельних ділянок площею 0.2500 га для будівництва житлового будинку, господарських будівель (кадастровий номер земельної ділянки: НОМЕР_1 ), площею 0.0506 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер земельної ділянки: НОМЕР_2 ), загальною площею 0.3006 га, із земель житлової забудови по АДРЕСА_1 ,що також підтверджується актами прийому передачі обєкта оренди від 17 серпня 2015 року.

Встановлено, що 04 січня 2016 року позивач звернувся до Кам`янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області з заявою про надання дозволу на безоплатну приватизацію земельної ділянки загальною площею 0.3006 ( 0.25 га та 0.0506 га), яка знаходиться в оренді згідно договору № 1 та № 2 від 17 серпня 2015 року та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер 43038504 та 43041542 від 31 серпня 2015 року. Заяву зареєстровано 04 квітня 2016 року.

Згідно рішення Попільнянського районного суду від 25.04.2016 року позов ОСОБА_1 задоволено в повному обсязі. Скасовано рішення Кам`янської сільської ради від 21.01.2016 року про залишення чинними, укладених між ОСОБА_1 та Кам`янською сільською радою договорів оренди № 1 та № 2 від 17 серпня 2015 року, земельних ділянок для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд, ведення особистого селянського господарства АДРЕСА_1 . Зобов`язано Кам`янську сільську раду Попільнянського району Житомирської області розглянути заяву від 04 січня 2016 року, щодо безоплатної приватизації земельної ділянки.

Згідно рішення Брусилівського районного суду Житомирської області від 17.02.2017 року скасовано рішення Кам`янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області від 12.07.2016 року в частині відмови ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого селянського господарства.

Згідно рішення Брусилівського районного суду Житомирської області від 03.11.2017 року скасовано рішення Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області від 10.03.2017 року в частині відмови ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ведення особистого селянського господарства АДРЕСА_1

Відповідно листа, який надійшов на адресу позивача 13.12.2018 року року в поштовому конверті містилась відповідь від 11.12.2018 р. №245 на заяву позивача від 04.01.2016 року та рішення 23 сесії Камянської сільської р; від 25.01.2018 року, з яких вбачається, що ОСОБА_1 відмовлено в наданні дозволу на безоплатну приватизацію земельної ділянки Пунктом 2 рішення 23 сесії Камянської сільської ради від 25.01.2018 року, передбачено передачу йому земельних ділянок по цільовому використанню в приватну власність після введення об`єктів житлової забудови в експлуатацію, згідно акту прийому-передачі.

Тобто згідно рішення 23 сесії Камянської сільської ради від 25.01.2018 року вбачається, що позивач повинен був при подачі заяви від 04.01.2016 року, про надання дозволу на безоплатну приватизацію земельної ділянки, надати заяву про припинення договорів оренди земельних ділянок для будівництва житлового будин господарських будівель та споруд, ведення особистого селянського господарю площею 0.3006 га від 17.08.2015 року.

Однак, як вбачається з п.17 договорів оренди землі №1 та №2 від 17.08.2015 року, дія договорів оренди землі автоматично припиняється у разі передачі земельної ділянки у власність, тобто не потрібно додатково звертатись з заявами до Кам`янської сільської ради про припинення договорів оренди землі.

Крім того, позивач не звертався з заявою до Кам`янської сільської ради про передачу йому земельних ділянок по цільовому використанню в приватну власність після введення обєктів житлової забудови в експлуатацію.

Відповідно до п.2 Постанови Пленуму Верховного Суду Українивід 16 кв 2004 р. № 7 (Із змінами, внесенимизгідно з постановою Пленуму Верховного ( України від 19 березня 2010 року № 2) Про практику застосування су; земельного законодавства при розгляді цивільних справ судам підсудні справ заявами про визнання недійсною відмову у розгляді заяв громадян про безопл передачу у власність (приватизацію) земельних ділянок із земель державної комунальної власності для ведення фермерського й особистого селянсь господарства, садівництва, будівництва та обслуговування жилого будь господарських будівель і споруд, дачного будинку та індивідуального гаража.

Згідно зі ст.2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави, що виникають, зокре цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.

Згідно з частинами першою та четвертою статті 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Згідно з пунктом 10 частини другої статті 16 ЦК України цивільні права та інтереси суд може захистити в спосіб визнання незаконними рішення, бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Земельний Кодекс України є, зокрема, тим актом цивільного законодавства, який передбачає підставою виникнення цивільних прав та обов`язків акти органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.

Так, відповідно до частин другої та третьої статті 78 ЗК України власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Згідно з частиною першою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають

права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Конституційний Суд України в пункті 4 мотивувальної частини Рішення від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначив, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання.

З урахуванням такого висновку Конституційного Суду України та з огляду на положення статті 11 ЦК України, статей 78, 116, 122 ЗК України, в зв`язку з прийняттям суб`єктом владних повноважень ненормативного акта виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктїівних прав та охоронюваних законом інтересів, зокрема, в сфері земельних правовідносин відповідний ненормативний акт слуг є підставою виникнення, зміни або припинення конкретних прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб приватного права.

За таких обставин рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин, яке має ознаки ненормативного акта та вичерпує свою дію після його реалізації, може оспорюватися з точки зору його законності, а вимоги про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним може розглядатися як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 ЦК України та пред`являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо фактично підгрунтям і метою пред`явлення позовної вимоги про визнання рішення незаконним є оспорювання цивільного речового права особи (зокрема й права власності на землю), що виникло в результаті та після реалізації рішення суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до Правового Висновку Верховного суду України про, те за правилами якого судочинства повинні розглядатися спори про визнання незаконними рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування щодо земельної ділянки та витребування цієї земельної ділянки з чужого незаконного володіння, рішення органу місцевого самоврядування у сфері земельних відносин, яке має ознаки ненормативного акта, вичерпує свою дію після його реалізації, а вимоги про визнання такого рішення незаконним повинні розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло речове право. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним розглядається як спосіб захисту порушеного цивільного права за пунктом 10 частини другої статті 16 ЦК України та повинна предявлятися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 3 Земельного кодексу України передбачено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Пунктом 6 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

Згідно з частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

На підтвердження понесених витрат на правничу допомогу адвоката представником ОСОБА_1 надано договір про надання правової допомоги від 02.01.2018 року, додаткову угоду до договору про надання правничої допомони №1 від 02.01.2018 року з розрахунком оплати за надану правову допомогу (проведений згідно вимог Закону України Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах ) та квитанцію №178 від 26.02.2019 року про сплату коштів в сумі 3000,00 гривень (а.с.74), тому дані витрати підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Також підлягає до стягнення з відповідача судовий збір на користь позивача.

Керуючись ст. 19, 56 Конституції України, ч. 2 ст. 25 Бюджетного кодексу України, ст.ст. 23, 1167, 1174 ЦК України, ст.ст. 76, 78, 95, 259, 265-268, 273 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області про скасування рішення Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області - задовольнити.

Скасувати рішення Кам"янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області від 25.01.2018 року в частині відмови ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд, ведденя особистого селянського господарства АДРЕСА_1 , а також передачі змемельних ділянок по цільовому використанню в приватну власність після введення об"єктів житлової забудови в експлуатацію, згідно акту прийому-передачі.

Стягнути з Кам`янської сільської ради Попільнянського району Житомирської області на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в сумі 704.80 гривень (Сімсот чотири гривні 80 копійок), та понесені витрати на правову допомогу в розмірі 3000 грн. (Три тисячі гривень).

Повне рішення по справі складено 18 липня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається за правилами, що діяли відповідно до ЦПК України в в редакції чинній до 15.12.2017р.

Відомості щодо учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 , зареєстрована та проживає: АДРЕСА_3 , паспорт № НОМЕР_3 .

Відповідач: Кам`янська сільська рада Попільнянського району Житомирської області,код ЄДРПОУ 06669460, адреса розташування:13504, с.Кам`янка вул.Шкільна, 1 Попільнянського району Житомирської області.

Суддя О. В. Митюк.

СудРужинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83099335
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —288/1834/18

Рішення від 08.07.2019

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Митюк О. В.

Рішення від 08.07.2019

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Митюк О. В.

Ухвала від 05.04.2019

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Митюк О. В.

Ухвала від 14.02.2019

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Митюк О. В.

Ухвала від 18.01.2019

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Митюк О. В.

Ухвала від 09.01.2019

Цивільне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

Ухвала від 26.12.2018

Цивільне

Попільнянський районний суд Житомирської області

Рудник М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні