Рішення
від 09.07.2019 по справі 1.380.2019.000607
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.000607

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2019 року

19 год. 21 хв. м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М, представника позивача ОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2 С.М., третьої особи ОСОБА_3 , представника третьої особи Дудяка Р.А., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Гірськолижний комплекс Волосянка (82663, Львівська область, Сколівський район, с. Волосянка, вул. Б. Хмельницького, 1) до Сколівської районної державної адміністрації (82600, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, 1), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_3 ), про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

у с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гірськолижний комплекс «Волосянка» звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Сколівської районної державної адміністрації, у якій просить суд:

1. визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо незатвердження:

- містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку «Захар Беркут» на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області» ;

- містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер 92272508 від 19.07.2017) в урочищі «Високий Верх» за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» ;

- містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить позивачу відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору «Зворець» за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» .

2. зобов`язати відповідача затвердити:

- містобудівну документацію «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку «Захар Беркут» на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області» ;

- містобудівну документацію «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер 92272508 від 19.07.2017) в урочищі «Високий Верх» за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» ;

- містобудівну документацію «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить позивачу відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору «Зворець» за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» .

Підставою позову зазначено те, що відповідачем протиправно не прийнято жодного рішення за заявами позивача про затвердження містобудівної документації, розробленої на виконання розпоряджень № 232 «Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель ТзОВ «ГК «Волосянка» від 14.07.2017, № 231 «Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель ТзОВ «ГК «Волосянка» (в яке внесено зміни 18.06.2018), а також № 215 «Про розроблення детального плану території плану території земельної ділянки для обслуговування канатно-крісельної дороги ТзОВ «ГК «Волосянка» 17.08.2018.

Ухвалою суду від 07.02.2019 позовну заяву залишено без руху для усунення її недоліків.

Ухвалою суду від 20.02.2019 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати від 09.04.2019 задоволено заяви ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про вступ у справу у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог, на предмет спору, на стороні відповідача.

Ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати від 07.05.2019 задоволено заяву ОСОБА_5 про вступ у справу у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, на предмет спору, на стороні відповідача.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, що викладені у позовній заяві, відповіді на відзив на позовну заяву за вх. № 9676 від 22.03.2019, просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив повністю, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву за вх. № 9179 від 19.03.2019 та запереченні на відповідь на відзив (вих. № 02/04-08-857 від 06.05.2019). Зазначив, що 19.10.2018 року позивач звернувся до Сколівської районної державної адміністрації листом №19/10/18/01, в якому просив затвердити згадані детальні плани територій. До листа було додано протокол громадських слухань від 24 вересня 2018 року.

24.09.2018 у приміщенні Славської селищної ради проводились громадські слухання вказаних детальних планів території відповідно до статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

При проведені громадських слухань громадськістю подано пропозиції та зауваження до даних детальних планів території.

Відповідно до протоколу громадських слухань з обговорення проектів містобудівної документації (протокол є в матеріалах справи, поданий позивачем) учасники громадських слухань вирішили у випадку неврахування пропозицій громадськості рекомендувати Славській селищній раді створити погоджувальну комісію.

Розглянувши протокол та звернення громадськості 04.12.2018 райдержадміністрація звернулася до Славської селищної ради лист № 02/04-08- 2308 про надання інформації щодо врахування пропозицій громадськості та узгодження спірних питань. 12.12.2018 позивач звернувся до райдержадміністрації лист № 12/12/18/01 щодо надання інформації чи був розглянутий лист позивача від 19.10.2018 № 19/10/18/01 та чи затверджені згадані детальні плани територій.

19.12.2018 позивачу надано відповідь листом № 02/04-08-2418, що райдержадміністрацією не затверджено детальні плани території з тих підстав, що відповідачем отримано листа Славської селищної ради про те, що у зв`язку із наявністю пропозицій та зауважень від громадськості, було прийнято рішення про утворення погоджувальної комісії для вирішення спірних питань та те, що погоджувальна комісія збиралася двічі, однак рішення не було прийнято.

Станом на сьогоднішній день райдержадміністрації не відомо чи дані пропозиції громадськості погоджувальною комісією розглянуті.

Третя особа 1, ОСОБА_4 , у своїх поясненнях вх. № 18274 від 27.05.2019 зазначає, що існуючі нежитлові будівлі ГК Волосянка розміщені очевидно в межах прибережних захисних смуг, які є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

Зазначає про існуючу загрозу забруднення та засмічення водойми, що в контексті тривалого невідкладного знищення природніх ресурсів може завдати непоправної шкоди довкіллю.

Вказує на те, що в проектах детальних планів території відсутня стратегічна екологічна оцінка, а її виготовлення є обов`язковим, відповідно до ч. 4 ст. 2 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Просить в позові відмовити.

Третя особа 2, ОСОБА_3 , проти позову заперечив, з підстав, що викладені у письмових поясненнях за вх. № 15305 від 06.05.2019. Зазначив, що позивач перекриває під`їздну дорогу з автомобільної дороги С-141516 Славське-Хащованя для транспортних засобів, що порушує його право на пересування та обмежує право власності.

Також вказує на те, що у Розпорядженні № 232 Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка від 14 липня 2017 зазначено дозвіл на 0,3 га, а запроектовано на 1,549 га, ур. Високий Верх, а запроектовано - ур. Котильничне. Та вказано на інші недоліки детальних планів. Просив у задоволенні позову відмовити.

Третя особа 3 ОСОБА_6 .З. проти позову заперечує, з підстав, викладених у поясненні вх. № 22502 від 27.06.2019. Зазначає про відмінності у розмірах земельних ділянок, їх місць розташування, вказаних у детальних планах від тих, які були передбачені Розпорядженнями, вказує на відсутність у детальних планах стратегічної екологічної оцінки. Просить у задоволенні позову відмовити.

Суд заслухав пояснення представників сторін та учасників справи, з`ясував фактичні обставини та відповідні їм правовідносини, встановив таке.

14 липня 2017 Сколівською районною державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 232 Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка та розпорядження № 231 Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка (в яке 18 червня 2018 р. було внесено зміни (докази додаються)).

Крім того 17 серпня 2018 р. - розпорядження № 215 Про розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування канатно-крісельної дороги ТзОВ ГК Волосянка .

На виконання згаданих розпоряджень, ТзОВ "ГК "Волосянка" було розроблено:

- містобудівну документацію Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку Захар Беркут на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області ;

- містобудівну документацію Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер 92272508 від 19.07.2017) в урочищі Високий Верх за межами с. Волосянка та за межами с. В.Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області ; та

- містобудівну документацію Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору Зворець за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області.

Після розроблення згаданої містобудівної документації (детальних планів території), позивач звернувся до відповідача з письмовим клопотанням про їх затвердження.

Однак, станом на момент звернення до суду з даним позовом Сколівська районна державна адміністрація жодних рішень щодо затвердження та/або відмови у затвердженні поданої містобудівної документації не вчиняла.

Позивач вважає, що Сколівська районна державна адміністрація допустила протиправну бездіяльність щодо незатвердження у визначений законом строк містобудівної документації (детальних планів території), а тому останню необхідно зобов`язати вчинити такі дії, у зв`язку з чим він звернувся із цим позовом до суду.

Вирішуючи цю справу, суд керується таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону №3038-VI, детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Відповідно до частини 1 статті 19 Закону №3038-VI, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до частин 3-8 вказаної статті на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.

Детальний план території визначає:

1) принципи планувально-просторової організації забудови;

2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;

3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;

4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;

5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;

6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;

7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;

8) систему інженерних мереж;

9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;

10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;

11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Порядок розроблення детального плану регулюється Порядком розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 (надалі - Порядок № 290).

Згідно до пункту 1.4 Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення:

оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» ;

складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об`єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання;

фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору;

надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної

відповідно до вимог законодавства;

здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації;

узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів;

розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності» ;

подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 « 548 "Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації";

подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Відповідно до пункту 1.5 Порядку №290 розробник містобудівної документації:

готує проект договору на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;

бере участь у складанні проекту завдання на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;

збирає вихідні дані за дорученням замовника;

розробляє містобудівну документацію або вносить до неї зміни відповідно до вимог державних будівельних норм;

бере участь у розгляді архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня та сесією відповідної ради розробленої ним містобудівної документації;

пропонує замовнику у разі необхідності залучити інші науково-дослідні та проектні організації до проведення додаткових досліджень, розроблення окремих розділів містобудівної документації.

Розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні врегульоване розділом IV Порядку №290, відповідно до пункту 4.1. якого, рішення про розроблення детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

При цьому, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 Порядку №290).

Відповідно до пункту 4.6 Порядку № 290 детальний план території розробляється суб`єктами господарювання, які мають у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат.

Детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту (пункт 4.8 Порядку №290).

Згідно з пунктом 4.9 Порядку №290 крім функцій, визначених у пункті 1.4 розділу I цього Порядку, замовник розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні:

звертається до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), Мінрегіону України (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; (абзац другий пункту 4.9 у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.05.2013 N 199);

забезпечує проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» .

Відповідно до пункту 4.10 Порядку №290 крім функцій, передбачених у пункті 1.5 розділу I цього Порядку, розробник містобудівної документації на місцевому рівні:

бере участь у розгляді пропозицій громадськості до проекту генерального плану, плану зонування території, детального плану території в процесі проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів;

доопрацьовує в разі необхідності проект містобудівної документації за результатами розгляду на архітектурно-містобудівній раді та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів.

Згідно з пунктом 4.12 Порядку №290, детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.

При цьому, відповідно до частини 1 статті 21 Закону №3038-VI, громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Згідно з частиною 10 статті 21 Закону №3038-VI, порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Відповідно до пункту 7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05. 2011 № 555 (далі - Порядок № 555) пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати:

1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;

2) юридичні особи, об`єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;

3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях;

4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію;

5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Пунктом 8 Порядку № 555 чітко визначено, що пропозиції, подані особами, не визначеними пунктом 7 цього Порядку, залишаються без розгляду.

Пунктом 9 Порядку № 555 передбачено, що пропозиції подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові, місця проживання, особистим підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил.

Відповідно до ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Згідно з ч. 2 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани, зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Відповідно до ч. 8 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Як встановлено судом, Розпорядженням відповідача № 231 від 14.07.2017 надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка , а саме: кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд та резервуарів за межами с. Волосянка ур. Високий Верх на території Волосянківської сільської ради, орієнтовною площею в межах проектування 0,4 га.

Розпорядженням відповідача № 151 від 18.06.2018 Про внесення змін в розпорядження № 231 від 14.07.2017 і викладено в новій редакції: Розробити детальний план території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка , а саме: кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер 92272508 від 19.07.17) в урочищі Високий Верх за межами с. Волосянка та за межами с. В.Рожанка на території Славської селищної ради.

Розпорядженням відповідача № 232 від 14.07.2017 надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку ІНФОРМАЦІЯ_1 Беркут , які належать ТзОВ ГК Волосянка на основі права власності на нерухоме майно (серія НОМЕР_1 від 30.10.2013) за межами с. Волосянка ур. Високий Верх на території Волосянківської сільської ради, орієнтовною площею в межах проектування 0,3 га.

Розпорядженням відповідача № 215 від 17.08.2018 надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги , яка належать ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013) за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради.

Відповідач виступив замовником розроблення Детальних планів, позивач був визначений джерелом фінансування розроблення Детального плану території.

Детальний план території був розроблений ТзОВ ПО УкрЗахідУрбанізація , ГАП ОСОБА_7 , архітектором, що має Кваліфікаційний сертифікат серії НОМЕР_2 (а.с. 95, Т 1).

Славською селищною радою проведено громадські слухання з обговорення проектів містобудівної документації: детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель ТзОВ ГК Волосянка , а саме: кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер 92272508 від 19.07.17) в урочищі Високий Верх за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради; детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку ІНФОРМАЦІЯ_1 Беркут , які належать ТзОВ ГК Волосянка на основі права власності на нерухоме майно (серія НОМЕР_1 від 30.10.2013) за межами с. Волосянка ур. Високий Верх на території Волосянківської сільської ради, орієнтовною площею в межах проектування 0,3 га; детального плану території земельної ділянки для обслуговування нежитлових будівель, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги , яка належать ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013) на гору Зворець за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради. Вказане підтверджується Протоколом від 24 вересня 2018 року (а.с. 39).

19.10.2018 позивачем скеровано Голові Сколівської районної державної адміністрації Протокол громадських слухань від 24.09.2018 та копію листа № 028/Л-10-18 ТзОВ УкрЗахідУрбанізація з додатками на 62 аркушах з проханням затвердити детальні плани територій (а.с. 44, Т. 2).

Відповідно до ч. 8 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Відповідач не затвердив у встановлений чинним законодавством строк Детальні плани території і не прийняв іншого рішення, яким би відмовив у його затвердженні.

Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була вчинити відповідно до покладених на неї чинним законодавством України обов`язків.

Вказане свідчить про бездіяльність відповідача - Сколівської районної державної адміністрації, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження або відмову у затвердженні містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку «Захар Беркут» на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер: 92272508 від 19.07.2017) в урочищі «Високий Верх» за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить ТзОВ ГК Волосянка відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору «Зворець» за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» .

Щодо тверджень третьої особи ОСОБА_3 про те, що у відповідача відсутній обо`язок затвердити детальні плани території оскільки: замовником такого детального плану має бути районна державна адміністрація, а не юридична особа; на дані детальні плани позивач не звертався, а відповідач не надавав розпоряджень на їх розробку; детальні плани території не пройшли громадських слухань; немає доказів, що дана документація фінансувалася з джерел, не заборонених законом; є території, які знаходяться згідно детального плану села Волосянка Сколівського району Львівської області в межах населеного пункту; у документації детальних планів відсутня стратегічна екологічна оцінка суд зазначає таке.

Як зазначено судом вище, детальні плани розроблялися на підставі Розпоряджень Сколівської районної державної адміністрації № 231 від 14.07.2017, № 151 від 18.06.2018, № 232 від 14.07.2017, № 215 від 17.08.2018.

Замовником розроблення Детальних планів виступив відповідач.

Громадські слухання проводилися, про що надіслано Протокол громадських слухань від 24.09.2018.

Стаття 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не зазначає, що у відповідача не виникає обов`язку розглянути детальний план території і прийняти рішення у зв`язку з наданням доказів про джерела фінансування та стратегічною екологічною оцінкою.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач вказаного обов`язку не виконав, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази щодо правомірності оскаржуваної позивачем бездіяльності.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Даючи оцінку поведінці відповідача, яка зумовила звернення позивача до суду з даним позовом, суд дійшов висновку, що мала місце бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження детальних планів території, яка не відповідає визначеним частиною 2 статті 2 КАС України критеріям поведінки відповідача у спірних правовідносинах, тому її слід визнати протиправною, задовольнивши позовні вимоги в частині оскарження такої бездіяльності.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Виходячи із наданих суду повноважень, суд дійшов висновку про необхідність задоволення першої позовної вимоги.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача затвердити містобудівну документацію - Детальні плани, суд зазначає таке.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень ключовим завданням якого є здійснення правосуддя. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.

Так, дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Таким чином, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.

Згідно Рекомендацій Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Частиною четвертою статті 245 КАС України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За приписами вказаної правової норми слідує, що у разі, якщо суб`єкт владних повноважень використав надане йому законом право на прийняття певного рішення за наслідками розгляду звернення особи, але останнє визнане судом протиправним з огляду на його невідповідність чинному законодавству, при цьому суб`єктом звернення дотримано усіх визначених законом умов, то суд вправі зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти певне рішення.

Якщо ж таким суб`єктом на момент прийняття рішення не перевірено дотримання суб`єктом звернення усіх визначених законом умов або при прийнятті такого рішення суб`єкт дійсно має дискреційні повноваження, то суд повинен зобов`язати суб`єкта владних повноважень до прийняття рішення з урахуванням оцінки суду.

Аналогічна позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 23 січня 2018 року у справі № 208/8402/14-а та від 29 березня 2018 року у справі № 816/303/16.

У межах даної справи, відповідач не використав надане йому законом право на прийняття певного рішення за наслідками розгляду звернення особи, а допустив протиправну бездіяльність щодо не прийняття жодного рішення у встановлений Законом строк.

За таких обставин суд повинен зобов`язати Сколівську районну державну адміністрацію вирішити питання про затвердження такої містобудівної документації у встановлений законом строк з урахуванням висновків суду, а позовні вимоги щодо зобов`язання Сколівської районної державної адміністрації затвердити містобудівну документацію задоволенню не підлягають.

Таким чином, оцінюючи зібрані по справі докази в сукупності та мотиви суду щодо кожної з позовних вимог, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 2881 грн. 50 коп.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

1.Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Гірськолижний комплекс Волосянка (82663, Львівська область, Сколівський район, с. Волосянка, вул. Б.Хмельницького, 1) задовольнити частково.

2.Визнати протиправною бездіяльність Сколівської районної державної адміністрації (82600, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, 1) щодо незатвердження містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку «Захар Беркут» на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер: 92272508 від 19.07.2017) в урочищі «Високий Верх» за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору «Зворець» за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» у строки визначені ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

3.Зобов`язати Сколівську районну державну адміністрацію (82600, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, 1) вирішити питання про затвердження у встановлений Законом України Про регулювання містобудівної діяльності строк містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме очисних споруд бази відпочинку «Захар Беркут» на території Волосянківської сільської ради (за межами населеного пункту) Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування існуючих нежитлових будівель, а саме, кафе на 48 місць, громадських вбиралень, очисних споруд, резервуарів та витягів буксирних, які належать ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (індексний номер: 92272508 від 19.07.2017) в урочищі «Високий Верх» за межами с. Волосянка та за межами с. В. Рожанка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» ; містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки для обслуговування нерухомого майна, а саме пасажирської канатно-крісельної дороги, яка належить ТзОВ «ГК «Волосянка» відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (індексний номер 11888267 від 30.10.2013), на гору «Зворець» за межами с. Волосянка на території Славської селищної ради Сколівського району Львівської області» з урахуванням висновків суду.

4.Стягнути зі Сколівської районної державної адміністрації (82600, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, 1, код ЄДРПОУ 04056397) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Гірськолижний комплекс Волосянка (82663, Львівська область, Сколівський район, с. Волосянка, вул. Б.Хмельницького, 138740587) 2881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одну) грн. 50 коп. сплаченого судового збору.

5.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 18.07.2019

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83143317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000607

Постанова від 09.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 05.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 09.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні