ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.003774
ОКРЕМА УХВАЛА
25 липня 2019 року
зал судових засідань № 3
Львівський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Кузана Р.І.,
судді Гулика А.Г.,
судді Коморного О.І.,
секретар судового засідання Козак О.М.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представників позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,
представника відповідача Олексюка Н.М. ,
представника третьої особи ОСОБА_9.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №117 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №461863, Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №117 ОСОБА_6 про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №117 ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 (місцезнаходження: 79044, м.Львів, вул. Генерала Чупринки, 85, код ЄДРПОУ 43058064), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним протокольне рішення Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 про прийняття та оголошення змісту протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №461863;
- визнати протиправним протокольне рішення Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 про прийняття в дільничної виборчої комісії №461863 запечатаних пакетів з виборчими документами;
- зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №461863 у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі.
Виборчі комісії відповідно до ч.1 ст.25 Закону України Про вибори народних депутатів України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061-VI) є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.
Відповідно до ч.1 ст. 91 Закону № 4061-VI дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування.
Згідно з ч. 4 ст. 91 Закону № 4061-VI протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі складаються дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії відповідно. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу.
Відповідно до ч. 10 ст. 91 Закону № 4061-VI кандидатам у депутати, їх довіреним особам, уповноваженим особам партій, офіційним спостерігачам, які були присутні при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їх прохання невідкладно видаються копії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, у тому числі з поміткою "Уточнений", засвідчені на кожній сторінці головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою виборчої комісії, з розрахунку не більш як по одній копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу для кожної партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі для кожного кандидата у депутати в одномандатному окрузі та не більш як по одній копії кожного протоколу для кожного офіційного спостерігача.
Згідно з ч. 12 ст. 91 Закону № 4061-VI пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно після закінчення засідання виборчої комісії доставляються до окружної виборчої комісії.
Порядок транспортування і передачі виборчих документів до окружної виборчої комісії або Центральної виборчої комісії (щодо закордонного округу) визначений ст. 93 Закону № 4061-VI.
Відповідно до ч.1 ст. 93 Закону № 4061-VI транспортування виборчих документів, зазначених у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, здійснюється членами дільничної виборчої комісії звичайної або спеціальної виборчої дільниці (крім спеціальних виборчих дільниць, утворених на суднах, що перебувають у день голосування у плаванні під Державним Прапором України, на полярній станції України) - представниками чотирьох різних партій, кандидатів у депутати, а саме: головою та заступником голови дільничної виборчої комісії та двома членами цієї виборчої комісії - представниками двох інших партій, кандидатів у депутати, які набрали найбільшу кількість голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі. Їх обов`язково супроводжує поліцейський, який повинен забезпечити охорону при транспортуванні. За своїм бажанням інші члени дільничної виборчої комісії, кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі можуть супроводжувати транспортування документів. Супроводження транспортування виборчих документів іншими особами забороняється.
Згідно з ч.2 ст.93 Закону № 4061-VI під час транспортування виборчих документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою виборчою документацією.
Відповідно до ч.4. ст.93 Закону № 4061-VI секретар дільничної виборчої комісії, інші члени комісії, які не супроводжують транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, залишаються у приміщенні дільничної виборчої комісії до отримання повідомлення про прийняття протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі окружною виборчою комісією. Під час транспортування виборчої документації печатка дільничної виборчої комісії зберігається у сейфі (металевій шафі) у приміщенні дільничної виборчої комісії.
Судом при розгляді справи встановлено отримання позивачем копії протоколу (бланк №1182601) дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці №461863 в одномандатному виборчому окрузі №117, в якому відомості про кількість голосів, відданих за кандидата ОСОБА_6 відрізняються від відомостей, зазначених у примірнику протоколу №2 (бланк №1182625), поданому до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 та у протоколі (бланк №1182604) наданого кандидату в народні депутати України ОСОБА_6 .
Крім цього, з поданих відео доказів спостерігача від ВГО Громадянської мережі Опора ОСОБА_8 та доказів, отриманих від Франківського відділу поліції Головного управління Національної поліції України у Львівській області, судом встановлено перепакування членами Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №461863 виборчої документації та присутність в приміщенні Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117 секретаря комісії з печаткою дільничної виборчої комісії.
Згідно з ч.1 ст. 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Відповідно до ч.1 ст. 278 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв`язку з цим заходів, встановлених законом.
З урахуванням вказаного, суд вважає необхідним повідомити про виявлені факти Центральну виборчу комісію для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону членами Дільничної виборчної комісії виборчої дільниці №461863.
Керуючись ст.ст. 248, 249, 250 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Центральній виборчій комісії вжити заходи щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону дільничною виборчою комісією при оформленні копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці №461863 в одномандатному виборчому окрузі №117 та транспортуванні виборчої документації Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №461863 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №117.
Про вжиття відповідних заходів по виконанню вказаної ухвали повідомити суд не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду .
Головуючий суддя Кузан Р.І.
Суддя Гулик А.Г.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83265289 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні