Справа № 560/2349/19
РІШЕННЯ
іменем України
27 липня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. , суддів Петричковича А.І. , Ковальчук О.К.
за участі:секретаря судового засідання Василевської К.В. позивача - ОСОБА_1 представника позивача - ОСОБА_2 представників відповідача Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 - ОСОБА_29, ОСОБА_3 . відповідачів - кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 представника відповідача кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 - ОСОБА_30 третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_9 третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_10 представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ОСОБА_11 , - ОСОБА_12 розглянувши позовну заяву кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_13 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_14 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_15 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_11 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_16 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_10 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_17 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_18 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_9 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_19 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_23 про визнання дій неправомірними,
ВСТАНОВИВ:
26.07.2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_13 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_14 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_15 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_11 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_16 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_10 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_17 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_18 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_9 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_19 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_23 , в якому просить: 1) визнати дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 неправомірними; 2) визнати вибори в одномандатному виборчому окрузі № 193 такими, що не відбулись.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 21.07.2019 року розпочалося безперервне засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 по встановленню підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193, та в одномандатному виборчому окрузі № 193.
23.07.2019 року під час засідання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 при встановленні підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі та одномандатному виборчому окрузі кандидатом у народні депутати України ОСОБА_6 , були висловлені образливі висловлювання, погрози на адресу членів окружної виборчої комісії.
Даний кандидат безпідставно втручався у роботу виборчої комісії, чинив перешкоди проведенню засідання комісії та встановлення підсумків голосування в багатомандатному та одномандатному виборчих округах.
Вищезазначений кандидат неодноразово висловлювався з порушенням регламенту, перебиваючи членів комісії та голову комісії (головуючу на засіданні), ображаючи членів комісії та звертаючись до них нецензурними висловами, перешкоджаючи цим роботі виборчої комісії та її членів і вчиняючи психологічний тиск на них.
Також, разом з кандидатом у депутати на засіданні були присутні та перешкоджали роботі комісії невстановлені особи з виборчого штабу кандидата у депутати ОСОБА_6 .
На прохання членів окружної виборчої комісії представитись і зареєструватись дані особи відповіли відмовою у грубій формі.
Не витримавши психологічного тиску, члени комісії вимушені були вийти з приміщення, в якому відбувалось засідання комісії для відновлення самопочуття.
При спробі зайти в приміщення, кандидатом у народні депутати України ОСОБА_5 , була вчинена спроба закрити двері в приміщення міської ради, та не допустити членів комісії до роботи.
Крім того, кандидатами у депутати України, в тому числі ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , та ОСОБА_5 , неодноразово вигукувались заклики закрити двері і нікого не впускати, і не випускати з приміщення.
Дані події зафіксовано за допомогою відеофіксації, що додається на оптичному носії інформації, та поширенні в Всесвітній мережі Інтернет в тому числі за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_1.
Також позивач зазначає, що кандидатом у народні депутати ОСОБА_5 , під час повторного проведення перерахунку голосів ОВК ОВО № 193 виконувалися дії щодо паралельного підрахунку голосів (особа брала у руки виборчі бюлетені перемішувала - що категорично заборонено Законом).
Дані діяння можливо кваліфікувати, як перешкоджання здійсненню виборчого права, або права брати участь у референдумі, роботі виборчої комісії або комісії з референдуму чи діяльності офіційного спостерігача, відповідальність за які передбачена статтею 157 Кримінального кодексу України.
Дані дії призвели до невірного встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу, та в одномандатному виборчому окрузі № 193, та в подальшому до неможливості встановити підсумки голосування, що є наслідком визнання виборів такими, що не відбулись.
Враховуючи викладені обставини позивач просить задовольнити його позовні вимоги.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.07.2019 року вирішено відкрити провадження у даній справі, та призначено засідання на 27.07.2019 року о 16:00 год.
Також даною ухвалою вирішено залучити до участі в розгляді даної справи в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193: ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_9 , ОСОБА_19 , ОСОБА_23 .
27.07.2019 року до суду надійшла позовна заява (уточнена) від позивача про зміну предмета і підстав позову, в якій він просив:
1) визнати бездіяльність окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, пов`язаної з нерозглядом на засіданні скарг про порушення виборчого процесу неправомірною;
2) зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №№ 681370, 681361, 681359, 681350, 681339, 681337, 681336, 680769, 680767, 680764, 680759, 680747, 680739, 680731, 680719, 680577, 680572, 680571, 680567, 680565, 680563, 680559, 680555, 680553, 680529, 680520, 680515, 680513, 680503, 680491, 680488, 680484,680477, 680473 в порядку, встановленому Законом України "Про вибори народних депутатів України" по виборах в одномандатному виборчому окрузі № 193.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.07.2019 року вирішено позовну заяву (уточнену) кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" про зміну предмета і підстав позову у справі № 560/2349/19, повернути заявнику без розгляду.
Позивач, представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, та надали суду пояснення згідно обставин викладених у позовній заяві.
Представники відповідача - Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 в судовому засіданні позовні вимоги не визнали повністю, та надали суду пояснення, в яких зазначили, що ознак протиправності в їхніх діях немає.
Відповідачі - кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 в судовому засіданні позовні вимоги не визнали повністю, та надали суду пояснення, в яких зазначили, що позовні вимоги є безпідставними, та такими, що задоволенню не підлягають.
Представник відповідача - кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, та надав суду пояснення згідно відзиву поданого на даний адміністративний позов.
В обгрунтування відзиву зазначив, що він жодного разу не висловлювався образливо на адресу членів ОВК, не погрожував їм, та не чинив жодних перешкод по проведенню засідання комісії та встановлення підсумків голосування в ОВК №193, позиція позивача не підтверджується жодним доказом, є надуманою та такою, що не відповідає дійсності, тому у задоволенні позову необхідно відмовити.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ОСОБА_9 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ОСОБА_10 , та представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ОСОБА_11 , в судовому засіданні у задоволенні позову просять суд відмовити, та надали суду пояснення, в яких зазначили, що позов є необгрунтованим, тому у його задоволенні необхідно відмовити.
Інші учасники справи в судове засідання не з`явилися, хоча були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи належним чином.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, вважає, що у задоволенні позову необхідно відмовити з наступних підстав.
З матеріалів справи, та офіційного сайту Центральної виборчої комісії встановлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_9 , ОСОБА_19 , ОСОБА_23 є кандидатами у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193.
21.07.2019 року після 20:00 год., розпочалося безперервне засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 по встановленню підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 193, та в одномандатному виборчому окрузі № 193.
23.07.2019 року на засіданні комісії були присутні уповноваженні особи політичних партій, суб`єктів виборчого процесу, та деякі кандидати у народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 193.
Як стверджує позивач, на даному засіданні кандидатом у народні депутати України ОСОБА_6 , були висловлені образливі висловлювання, погрози на адресу членів окружної виборчої комісії.
ОСОБА_6 , безпідставно втручався у роботу виборчої комісії, чинив перешкоди проведенню засідання комісії та встановлення підсумків голосування в багатомандатному та одномандатному виборчих округах, неодноразово висловлювався з порушенням регламенту, перебиваючи членів комісії та голову комісії (головуючу на засіданні), ображаючи членів комісії, перешкоджаючи цим роботі виборчої комісії та її членів і вчиняючи психологічний тиск на них.
Також, разом з кандидатом у народні депутати України ОСОБА_6 , на засіданні були присутні та перешкоджали роботі комісії невстановлені особи з виборчого штабу кандидата у депутати ОСОБА_6 .
При спробі зайти в приміщення, кандидатом у народні депутати України ОСОБА_5 , була вчинена спроба закрити двері в приміщення міської ради, та не допустити членів комісії до роботи.
Крім того, кандидатами у депутати України, в тому числі ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , та ОСОБА_5 , неодноразово вигукувались заклики закрити двері і нікого не впускати і не випускати з приміщення.
Також позивач зазначає, що кандидатом у народні депутати ОСОБА_5 , під час повторного проведення перерахунку голосів ОВК ОВО № 193 виконувалися дії щодо паралельного підрахунку голосів (особа брала у руки виборчі бюлетені, і їх перемішувала).
Позивач вважає, що дані діяння можливо кваліфікувати, як перешкоджання здійсненню виборчого права, або права брати участь у референдумі, роботі виборчої комісії або комісії з референдуму чи діяльності офіційного спостерігача, відповідальність за які передбачена статтею 157 Кримінального кодексу України.
Вищевказані дії на його думку призвели до невірного встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу, та в одномандатному виборчому окрузі № 193, та в подальшому до неможливості встановити підсумки голосування, що є наслідком визнання виборів такими, що не відбулись.
В підтвердження вказаних обставин позивач надав суду диск із фрагментами відеофіксації засідання комісії від 23.07.2019 року, а також акт про порушення законодавства України від 24.07.2019 року, складений кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193, висунутим політичною партією "Опозиційний блок" ОСОБА_1 в присутності ОСОБА_26 (уповноважена особа політичної партії "Європейська Солідарність" в одномандатному виборчому окрузі № 193), та ОСОБА_27 (позаштатний журналіст загальнодержавної газети партійної газети "Солідарність").
Даний акт складений про те, що 23.07.2019 року під час засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 при встановленні підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі та одномандатному виборчому окрузі кандидатом у народні депутати України ОСОБА_6 , висловлювались образливі висловлювання, погрози на адресу членів окружної виборчої комісії, ОСОБА_6 , безпідставно втручався у роботу виборчої комісії, чинив перешкоди проведенню засідання комісії та встановленню підсумків голосування в багатомандатному та одномандатному виборчих округах. Вищезазначений кандидат неодноразово висловлювався з порушенням регламенту, перебиваючи членів комісії та голову комісії (головуючу на засіданні), ображаючи членів комісії та звертаючись до них нецензурними висловами, перешкоджаючи цим роботі виборчої комісії та її членів і вчиняючи психологічний тиск на них. Також, разом з кандидатом у депутати на засіданні були присутні, та перешкоджали роботі комісії невстановлені особи з виборчого штабу кандидата у депутати ОСОБА_6 . На прохання членів окружної виборчої комісії представитись і зареєструватись дані особи відповіли відмовою у грубій формі. Не витримавши психологічного тиску, члени комісії вимушені були вийти з приміщення в якому відбувалось засідання комісії для відновлення самопочуття. При спробі зайти в приміщення, кандидатом у народні депутати України ОСОБА_5 , вчинена спроба закрити двері в приміщення міської ради та не допустити членів комісії до роботи. Крім того, кандидатами у депутати України, в тому числі ОСОБА_6 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 неодноразово вигукувались заклики закрити двері і нікого не впускати і не випускати з приміщення.
На думку позивача дані дії призвели до невірного встановлення підсумків голосування по багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу, та в одномандатному виборчому окрузі № 193, тому позивач звернувся в суд із даним адміністративним позовом.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та Законом України "Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061).
Згідно статті 77 Конституції України чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю жовтня п`ятого року повноважень Верховної Ради України.
Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.
Порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Указом Президента України №303/2019 від 21 травня 2019 року припинено достроково повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 16 Закону № 4061 позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.
Виборчий процес позачергових виборів депутатів починається з дня, наступного після дня опублікування Указу Президента України, зазначеного у частині третій цієї статті.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 6 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передбачено, що вибори депутатів є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця, забороняється.
Згідно із частинами 1,2 статті 11 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. Виборчий процес здійснюється на засадах: 1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2-10 цього Закону; 2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес; 3) політичного плюралізму та багатопартійності; 4) публічності і відкритості; 5) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів у депутати і партій - суб`єктів виборчого процесу до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, кандидати у депутати в одномандатному окрузі; 6) неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до партій - суб`єктів виборчого процесу, кандидатів у депутати.
Відповідно до статті 12 Закону України "Про вибори народних депутатів України" суб`єктами виборчого процесу є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія, а також інша виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону; 3) партія, що висунула кандидата у депутати; 4) кандидат у депутати, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом; 5) офіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом (далі - офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації).
Систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів, становлять: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії (частина 1 статті 24 Закону України "Про вибори народних депутатів України").
Частиною 7 статті 26 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що Центральна виборча комісія одночасно з формуванням складу окружної виборчої комісії призначає голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.
Окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за шістдесят два дні до дня голосування у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дванадцяти і не більше вісімнадцяти осіб (частина 1 статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України").
Згідно із частинами 1, 8 статті 33 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник; у разі невиконання ними цієї функції або у разі їх відсутності, у тому числі у день голосування, зокрема, при підрахунку голосів на виборчій дільниці, встановленні підсумків голосування в межах території одномандатного округу комісія на кожному такому засіданні визначає із свого складу головуючого на засіданні з числа членів комісії.
Відповідно до частин 1, 2 статті 35 Закону України "Про вибори народних депутатів України" документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії. У цей же строк протокол засідання виборчої комісії вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення та надсилається до Центральної виборчої комісії. Центральна виборча комісія оприлюднює протокол засідання виборчої комісії на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після його надходження.
Відповідно до частини 13 статті 85 Закону України "Про вибори народних депутатів України" невідкладно після закінчення голосування дільнична виборча комісія передає до окружної виборчої комісії попередні відомості про кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці на момент закінчення голосування, та кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці на момент закінчення голосування.
Згідно частин 1,2,3,4,5,7,9,10,11,12,13,14,15,16 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України" з моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі. На цей час члени окружної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Окружна виборча комісія опрацьовує відомості, зазначені у частині тринадцятій статті 85 цього Закону, та передає такі відомості до Центральної виборчої комісії через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему не пізніше 24 години дня голосування. Центральна виборча комісія невідкладно оприлюднює зазначені відомості на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Засідання окружної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
На засіданні окружної виборчої комісії, зазначеному в частині першій цієї статті, голова окружної виборчої комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною дванадцятою статті 91 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.
При прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень:
1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;
2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою "Уточнений";
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Законом по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.
Протоколи дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі почергово, в порядку відкриття пакетів з відповідними протоколами, розглядаються окружною виборчою комісією після оголошення відомостей, зазначених у відповідному протоколі.
У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, окружна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію внести зміни до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складання протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі з поміткою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті, про що зазначається у протоколі засідання окружної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до окружної виборчої комісії примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, зберігаються в окружній виборчій комісії.
У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, та які не потребують внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці, окружна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті із зазначенням про виявлені виправлення, помилки та неточності. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.
З моменту початку прийняття окружною виборчою комісією документів дільничних виборчих комісій окружна виборча комісія почергово, після ухвалення рішення про врахування відомостей протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, на підставі відповідних протоколів дільничних виборчих комісій (у тому числі з поміткою "Уточнений") та повідомлень про зміст таких протоколів дільничних виборчих комісій, переданих за допомогою технічних засобів зв`язку із спеціальних виборчих дільниць, утворених на суднах, що перебувають у день голосування у плаванні під Державним Прапором України, на полярній станції України, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему передає Центральній виборчій комісії оперативну інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу (із зазначенням усіх відомостей, що містяться у відповідних протоколах дільничних виборчих комісій). Центральна виборча комісія невідкладно оприлюднює зазначені відомості на своєму офіційному веб-сайті.
За наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.
У разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу окружна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.
Протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, запечатані пакети з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці окружною виборчою комісією зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання окружної виборчої комісії.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється окружною виборчою комісією з обов`язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку окружною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право бути присутніми усі члени цієї дільничної виборчої комісії; при цьому можуть бути присутніми кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.
Окружна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Протоколи про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі складаються окружною виборчою комісією у кількості примірників на чотири більшій, ніж кількість осіб, що входять до складу окружної виборчої комісії. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу. Усі примірники протоколу підписуються присутніми членами окружної виборчої комісії та членами дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, та засвідчуються печаткою окружної виборчої комісії. Окружна виборча комісія оголошує відомості, зазначені у відповідному протоколі. Перший та другий примірники кожного протоколу мають право підписати кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі, які були присутні при повторному підрахунку голосів виборців.
Окружна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 92 цього Закону.
Згідно частини 1 статті 92 Закону України "Про вибори народних депутатів України" дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:
1) виявлення фактів незаконного голосування (опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частиною дев`ятою статті 85 цього Закону; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на цій виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцями, яким на підставі частини третьої статті 7 Закону України "Про Державний реєстр виборців" тимчасово змінено місце голосування (без зміни виборчої адреси) на іншу виборчу дільницю поза межами одномандатного округу, до якого вони відносяться на підставі відомостей Державного реєстру виборців про їх виборчу адресу, що внесені до списку виборців на відповідній виборчій дільниці та безпідставно отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі; голосування виборцем більше ніж один раз) у кількості, що перевищує п`ять відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує двадцять відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному або одномандатному окрузі у кількості, що перевищує більш як на п`ять відсотків кількість виборців, які отримали відповідні виборчі бюлетені на виборчій дільниці.
Згідно частин 1, 2, 5, 8, 11,12 статті 96 Закону України "Про вибори народних депутатів України" окружна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному окрузі та повідомлень про зміст таких протоколів дільничних виборчих комісій, переданих за допомогою технічних засобів зв`язку з спеціальних виборчих дільниць, утворених на суднах, що перебувають у день голосування у плаванні під Державним Прапором України, на полярній станції України, а у разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному окрузі встановлює:
1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних окружною виборчою комісією;
2) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених окружною виборчою комісією;
3) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничними виборчими комісіями одномандатного округу;
4) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, виготовлених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу;
5) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничними виборчими комісіями одномандатного округу;
6) кількість виборців, внесених до списків виборців на виборчих дільницях одномандатного округу;
7) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців на виборчих дільницях одномандатного округу;
8) кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування;
9) кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування;
10) сумарну кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі;
11) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях одномандатного округу;
12) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування;
13) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування;
14) загальну кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі;
15) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними;
16) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному окрузі.
Відомості про підсумки голосування в одномандатному окрузі цифрами і прописом заносяться до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі, форму якого встановлено Центральною виборчою комісією. Відомості, зазначені у пунктах 3-16 частини першої цієї статті, вносяться до протоколу цифрами по кожній виборчій дільниці, що входить до складу одномандатного округу, а також сумарно цифрами і прописом по одномандатному округу.
Протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами окружної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії, та засвідчується печаткою окружної виборчої комісії. У протоколі зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами окружної виборчої комісії. Член виборчої комісії, присутній на засіданні, зобов`язаний підписати протокол про підсумки голосування. У разі своєї незгоди із встановленими підсумками голосування, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу про підсумки голосування. У разі відсутності у протоколі підпису члена окружної виборчої комісії біля його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Перший примірник протоколу мають право підписати кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі від партій, кандидатів у депутати, громадських організацій, які були присутні при встановленні підсумків голосування в одномандатному окрузі.
Перший примірник протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі, а у разі внесення змін до цього протоколу - також протокол, в якому були допущені неточності (описки чи помилки у цифрах), та протокол з поміткою "Уточнений" разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, що стосуються голосування в одномандатному окрузі, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та, за наявності, протоколами окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному окрузі, окремими думками членів окружної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами про порушення окружною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими окружною виборчою комісією за результатами їх розгляду, окружна виборча комісія транспортує до Центральної виборчої комісії, другий примірник протоколу зберігається в окружній виборчій комісії, третій - невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні окружної виборчої комісії, а решта по одному примірнику видаються членам окружної виборчої комісії.
Окружна виборча комісія зобов`язана встановити підсумки голосування в одномандатному окрузі незалежно від кількості виборчих дільниць, на яких голосування було визнано недійсним.
Визнання голосування недійсним в одномандатному окрузі не допускається.
Заслухавши пояснення учасників справи, проаналізувавши викладені норми законодавства, та дослідивши в судовому засіданні відеозаписи, суд не встановив жодних порушень у діях Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193.
В судовому засіданні суд не встановив, що вказані дії відповідачів вплинули на встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу, та в одномандатному виборчому окрузі № 193.
Досліджені в судовому засіданні відеозаписи не підтверджують зміст акту про порушення законодавства України від 24.07.2019 року, складеного кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193, висунутим політичною партією "Опозиційний блок" ОСОБА_1 в присутності ОСОБА_26 (уповноважена особа політичної партії "Європейська Солідарність" в одномандатному виборчому окрузі № 193, та ОСОБА_27 (позаштатний журналіст загальнодержавної газети партійної газети "Солідарність"), обставин викладених в позовній заяві, та пояснень наданих в судовому засіданні позивачем, та його представником.
Окрім того суд зазначає, що вказаний акт складений з порушенням законодавства, оскільки підписаний уповноваженою особою політичної партії "Європейська Солідарність" в одномандатному виборчому окрузі № 193, а не виборцем, що є порушенням пункту 6 частини 9 статті 78 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Окрім того із пояснень свідків, судом встановлено, що місце складання акту є іншим від місця подій, які відображені в акті.
Згідно пункту 5.4 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів документи, заяви, скарги реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії та комісії з референдуму (додаток 3). Особа, яка подає документи до виборчої комісії, складає розписку, в якій вказує своє прізвище, ім`я, по батькові, короткий опис поданих документів із зазначенням кількості аркушів, дату та час їх подання. Розписка зберігається разом із поданими документами.
Суд зазначає, що акт про порушення законодавства України від 24.07.2019 року, складений кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193, висунутим політичною партією "Опозиційний блок" ОСОБА_1 в присутності ОСОБА_26 (уповноважена особа політичної партії "Європейська Солідарність" в одномандатному виборчому окрузі № 193, та ОСОБА_27 (позаштатний журналіст загальнодержавної газети партійної газети "Солідарність") не був зареєстрованим у порядку визначеному пунктом 5.4 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, тому суд не бере до уваги вказаний акт в якості доказу у вказаній справі.
Дані дії адміністративний суд, повноваження якого визначені КАС України, не може кваліфікувати, як перешкоджання здійсненню виборчого права, або права брати участь у референдумі, роботі виборчої комісії або комісії з референдуму чи діяльності офіційного спостерігача, відповідальність за які передбачена статтею 157 Кримінального кодексу України.
Суд зазначає, що позивач не надав доказів звернення до правоохоронних органів, в зв`язку із неправомірною на його думку поведінкою відповідачів під час засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193.
Допитана в якості свідка ОСОБА_26 пояснила суду, що є уповноваженою особою політичної партії "Європейська Солідарність. Акт про порушення законодавства України від 24.07.2019 року, вона підписала близько 3 год., в машині на автостоянці біля бізнес центру "Розмарин" м. Кам`янець-Подільський. Із всіх обставин зазначених в акті свідок підтверджує тільки те, що вона була свідком підвищеного тону - "крику" кандидатів в депутати під час проведення засідання комісії.
Свідок ОСОБА_27 частково підтвердив обстапвини зафіксовані в акті про порушення законодавства України від 24.07.2019 року, а саме: пояснив, що на його думку, окремі вислови і поведінка кандидатів в депутати перешкоджали проведенню засідання комісії 23.07.2019 року .
Отже, суд критично оцінює пояснення свідків ОСОБА_26 , та ОСОБА_27 , оскільки такі пояснення повністю спростовуються наданими поясненнями відповідачів, третіх осіб, які присутні в судовому засіданні, та дослідженими доказами у даній справі.
Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку про те, що зібраними доказами по справі не підтверджується факт вчинення протиправних дій Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , відповідно суд вважає, що підстав для задоворлення позовної вимоги щодо визнання дій Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193, кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 неправомірними, необхідно відмовити.
Відповідно відсутні правові підстави для задоволення позовної вимоги про визнання виборів в одномандатному виборчому окрузі № 193 такими, що не відбулись.
Крім цього, суд при вирішенні спору враховує, що позивач не ставить жодної позовної вимоги до кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , при цьому у позові визначає її відповідачем.
Згідно із частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Суд зазначає, що позивачем до суду подано дану позовну заяву без доказів сплати судового збору.
При цьому позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру, таким чином, враховуючи викладене, вимоги Закону України "Про судовий збір", суд вважає за доцільне стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 3842 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 , кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів: кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_13 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_14 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_15 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_11 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_16 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_10 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_17 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_18 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_9 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_19 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_23 про визнання дій неправомірними, - відмовити.
Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач: УК у м. Хмельницькому/м. Хмельницький/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ): 38045529, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, рахунок №34313206084006, код класифікації доходів бюджету: 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у розмірі 3842 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення .
Повне рішення складене 27 липня 2019 року 23 год. 53 хв.
Позивач:Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_1 , який висунутий політичною партією "Опозиційний блок" (вул. В.Василевича, 1,Смотрич,Кам"янець-Подільський район, Хмельницька область Відповідач:Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 193 (майдан Відродження, буд. 1,Кам`янець-Подільський,Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область,32300 , код ЄДРПОУ - 43038949) Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_6 ( АДРЕСА_3 Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_5 ( АДРЕСА_1 Треті особи:Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_13 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_14 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_15 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_11 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_16 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_10 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_17 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_18 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_9 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_19 , кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 193 ОСОБА_23
Головуючий суддя Судді В.К. Блонський А.І. Петричкович О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2019 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83284185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні