Рішення
від 20.03.2019 по справі 160/614/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 49089 м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4, (веб адреса сторінки на офіційному веб -порталі судової влади України в мережі Інтернет - http://adm.dp.court.gov.ua)

20 березня 2019 року Справа № 160/614/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.

при секретарі судового засідання Тонояні А.К.

за участю:

представника позивача Мельніченко Д.О.

представників відповідача Солодовнік Е.Е.

представника третьої особи Капшук І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКА" (вул. Б.Лепського 34, оф.1, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76000) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр-т О.Поля 2 каб. 327, м.Дніпро, 49004), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада (пр-т Д.Яворницького 75, м.Дніпро, 49004) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

22 січня 2019 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКА" (вул. Б.Лепського 34, оф.1, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76000) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр-т О.Поля 2 каб. 327, м.Дніпро, 49004), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада (пр-т Д.Яворницького 75, м.Дніпро, 49004), в якій позивач просить суду визнати протиправними дії Головного Управління Держгеокадастру Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації за 2014 рік - 1,249 та за 2015 рік - 1,433 у витягу з технічної документації про - нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 37/0/197-19 від 15.01.2019 року (земельної ділянки загальною площею 0,8728 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року); зобов'язати Головне Управління Держгеокадастру Дніпропетровської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.01.2019 р. провадження у справі було відкрито та справа призначена до розгляду в порядку підготовчого провадження в судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

02 вересня 2004 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Арка було укладено договір оренди землі, зареєстрований в реєстрі за №6314 приватним нотаріусом І.П. Літаш. 12.10.2004 р. його було зареєстровано за №5682 в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі.

Відповідно до зазначеного вище договору від 02.09.2004 р. в оренду передавалась земельна ділянка, яка знаходиться за адресою: в районі просп. газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) і зареєстрована в Держаному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:032:0011; цільове використання земельної ділянки (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність) строком на 2 роки.

14 грудня 2006 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Арка було укладено новий договір оренди землі на ту саму земельну ділянку строком на три роки (зареєстрований в реєстрі за №3711 приватним нотаріусом Козіна А.В, зареєстрований за №404710400100 від 14.12.2007 р.).

04 лютого 2010 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Арка було укладеного Додатковий договір до Договору оренди землі, який зареєстровано в реєстрі за №238 та посвідчено приватним нотаріусом Козіна А.В. Даним додатковим договором продовжено до 14 лютого 2015 року термін дії договору оренди землі.

09 лютого 2015 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Арка було укладено додаткову угоду до договору оренди землі зареєстровану в реєстрі за №56 приватним нотаріусом А.В. Козіною. Умовами даної Додаткової угоди передбачено поновлення договору оренди землі від 14.12.2006 р. на п'ять років починаючи з 15 лютого 2015 року.

При цьому, позивач зазначає, що 09 лютого 2015 року приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіна А.В. було зареєстроване інше речове право, а саме - право оренди земельної ділянки загальною площею 0,8728 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011; цільове призначення - 1:11:6 (інша комерційна діяльність) землі житлової та громадської забудови (для будівництва полі функціонального центру).

Водночас зазначено, що п.2 додаткової угоди від 09.02.2015 р. передбачено: пункт 2.3 розділу 2 Об'єкт оренди викладено в наступній редакції: нормативно грошова оцінка земельної ділянки зазначена у довідці про нормативно грошову оцінку, що додається до договору. Ця довідка є невід'ємною частиною договору та є підставою для вирахування державного мита та розрахунку орендної плати за землю. Довідка (Витяг) надається згідно чинним законодавством територіальним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

П. 3 розділ 4 орендна плата викладено у наступній редакції: 4.1. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому ПК України для відповідної категорії земель, виду цільового призначення та функціонального використання.

4.2. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі цільового призначення, категорії та функціонального використання з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюється під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

4.3. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до даного договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативного грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід'ємними додатками до даного договору."

На підставі викладеного вище, повноважний представник позивача зазначає, що, починаючи з 2004 року ТОВ АРКА постійно користується наведеною земельною ділянкою на правах оренди та сплачує за таке користування орендну плату відповідно до вимог чинного законодавства.

Щодо протиправності дій відповідача, представник позивача в обґрунтування заявлених позовних вимог зазначає, що невід'ємним додатком до договору оренди землі є Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 від 23.01.2015 р.

Відповідно до інформації, яка міститься у Витязі від 23.01.2015 р.: нормативно грошова оцінка земельної ділянки складає - 5 2024 991,51 грн.

З урахуванням вищезазначеного, представник позивача зазначає, що витягом з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, станом на 2015 р. встановлено, що середня (базова) вартість земельної ділянки грн./кв.м (з урахуванням індексації) становить - 371,80 грн., а нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить - 5 024 991,51 грн.

15 липня 2015 року Дніпропетровською міською радою IV скликання було прийнято рішення №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська . Даним рішенням було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, розроблена Держаним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст Дніпромісто ім. Ю.М. Білоконя.

Затверджено нормативно грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1кв.м. землі - 306,35 грн. та введено в дію з 01.01.2016 року та відзначено, що нормативно грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Відтак, рішенням Дніпропетровської міської ради було зменшено базову вартість 1кв.м. землі до 306,35 грн. (порівняно з вартістю визначеною у витягу від 23.01.2015 року) починаючи з 01.01.2016 року, відносно вартості визначеної витягом з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки станом на 2015 рік.

Позивач також зазначає, що 16 січня 2019 р. останнім було отримано Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в тексті якого нормативно грошову оцінку земельної ділянки визначено - 47 131 317,09 грн.

Відтак, відповідачем було внесено зміни до витягу порівняно з 2015 р., якими визначено Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 1,89720602.

Таким чином, базова вартість земельної ділянки станом на 2019 р. становить 581,21 грн., а нормативна грошова оцінка земельної ділянки 47 131 317,09 грн.

Позивач вважає, що зазначені вище дії призвели до неправомірного завищення нормативної грошової оцінки земельної ділянки більш як у дев'ять разів, та, відповідно, до завищення розміру орендної плати.

На підставі викладеного вище, позивач вважає дії відповідача з проведення індексації нормативної грошової оцінки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014, 2015, 2016 рр. протиправними, оскільки коефіцієнт індексації застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Оскільки з 01.01.2016 р. діє нова нормативна грошова оцінка земель міста, то лише починаючи з 01.01.2017р. така нормативна грошова оцінка підлягає індексації.

В судове засідання, призначене на 20.03.2019 р., з'явились всі сторони у справі.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити з підстав викладених в останньому.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти позовної заяви та просила відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на відзив від 20.02.2019 р., в якому зазначила наступне.

Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська вперше проводилась у 1996 році та вводилась поетапно з 01.01.1997 року на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №1794 від 19.12.1996 Про грошову оцінку земель м. Дніпропетровська та 29.11.2000 №2/17 Про вдосконалення грошової оцінки земель міста (базова вартість 1кв.м-ІООгрн.73 коп.), яка почала діяти з 01.01.2001 р.

Вдруге нормативна грошова оцінка землі м. Дніпропетровська була проведена у 2007 році.

26.12.2007 року Дніпропетровська міська рада прийняла рішення №5/26 Про затвердження проекту Нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська , яка діяла з 01.01.2008 року до 31.12.2015 року (базова вартість 1кв.м. складала 236 грн. 37 коп.).

Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 № 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська із середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв.м.

Дніпровською міською радою 15.07.2015 р. прийнято рішення № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким введено в дію з 01.01.2016 нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до вимог ст. 271.2 Податкового кодексу України, було офіційно оприлюднено 15.07.2015 у газеті Наше місто у встановленому чинним законодавством порядку.

Представник відповідача зазначає, що Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов'язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки.

З моментом набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки пов'язується можливість застосування самої нормативної грошової оцінки, але не коефіцієнтів її індексації, які, застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відтак, щодо затвердженої станом на 01.01.2013 р. базової вартості 1 кв.м землі - 306,35 грн. застосовуються коефіцієнти індексації: за 2013 рік - 1,0; за 2014 рік - 1,249; за 2015 рік - 1,433; після затвердження індекси інфляції складають: за 2016 рік - 1,06; за 2017 рік - 1,0; за 2018 рік- 1,0, що складає станом на 01.01.2019 - 581,21 грн.

Отже, за наявності розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, на 2015 рік -1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.01.2019 року №37/0/197-19 було правомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2014 рік (1,249) та 2015 рік (1,433).

Щодо проведення нормативної грошової оцінки землі у м.Дніпрі, повноважний представник відповідача зазначає наступне.

Для проведення - нормативної грошової оцінки землі Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя міською радою було видано завдання на розроблення Технічної документації.

У вихідних даних зазначалися дані міста Дніпропетровська станом на 01.01.2012 року: по обліку земель, схеми інженерних мереж (водо-, газо-, теплопостачання), перелік підприємств та організацій, первісна вартість основних фондів інженерно-транспортної інфраструктури та інші державні та комунальні статистичні дані.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська була розроблена за даними 2012 року, визначена середня (базова) вартість землі у місті на 01.01.2012 року, та з урахуванням коефіцієнту індексації за 2013 рік 1,0 - вона становила на 01.01.2013 - 306,35 грн/м2.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 № 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська яким було погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв.м.

Прийнятим 15.07.2015 р. Дніпропетровською міською радою рішенням № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська визначений механізм введення в дію з 01.01.2016 року нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі - 306, 35 грн. та затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська. Вказаним рішенням міської ради зазначено, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства. Дане рішення відповідно до вимог ст. 271.2 Податкового кодексу України було офіційно оприлюднено 15.07.2015 у газеті "Наше місто" у встановленому чинним законодавством порядку.

Рішенням міської ради від 27.04.2016 № 5/7 Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська , тільки уточнювали дату визначення базової вартості 1 кв. м. землі -306,35 грн., а саме визначену станом на 01.01.2013 року.

На підставі викладеного вище, повноважний представник відповідача просить суд у задоволенні пред'явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.

20.02.2019 р. Дніпровською міською радою будо подано пояснення по справі, в тексті яких зазначено наступне.

Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 р.

№ 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель

міста Дніпропетровська із середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв.м.

Дніпровською міською радою 15.07.2015 р. прийнято рішення № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким введено в дію з 01.01.2016 р. нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Проект рішення міської ради Про затвердження проекту Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з запровадженням нової нормативно грошової оцінки земель м. Дніпропетровська з 01.01.2016 р. були офіційно оприлюднені 07.05.2015 р. у газеті Наше місто .

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов'язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки.

Так, до затвердженої станом на 01.01.2013 р. базової вартості 1 кв.м землі - 306,35 грн. застосовуються коефіцієнти індексації: за 2013 рік - 1,0; за 2014 рік - 1,249; за 2015 рік - 1,433 грн., що складає станом на 01.01.2016 р. - 548,31 грн.

Отже, за наявності розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, на 2015 рік -1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську при формуванні Витягів з технічної документації було правомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2014 рік (1,249) та 2015 рік (1,433).

Щодо проведення нормативної грошової оцінки землі у м.Дніпро, представником третьої особи зазначено наступне.

Для проведення - нормативної грошової оцінки землі Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто ім. Ю-М. Білоконя (надалі - Інститут) міською радою було видано завдання на розроблення Технічної документації.

У вихідних даних зазначалися дані міста Дніпропетровська станом на 01.01.2012 року: по обліку земель, схеми інженерних мереж (водо-, газо-, теплопостачання), перелік підприємств та організацій, первісна вартість основних фондів інженерно-транспортної інфраструктури та інші державні та комунальні статистичні дані.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська була розроблена за даними 2012 року, визначена середня (базова) вартість землі у місті на 01.01.2012 року, та з урахуванням коефіцієнту індексації за 2013 рік 1,0 - вона становила на 01.01.2013 - 306,35 грн/м2.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 № 103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська яким було погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв.м2.

Прийнятим 15.07.2015 р. Дніпропетровською міською радою рішенням № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська визначений механізм введення в дію з 01.01.2016 року нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м гмлі - 306, 35 грн. та затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська. Вказаним рішенням міської ради зазначено, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства. Дане рішення відповідно до вимог ст. 271.2 Податкового кодексу України було офіційно оприлюднено 15.07.2015 у газеті Наше місто у встановленому чинним законодавством порядку.

Рішенням міської ради від 27.04.2016 р. № 5/7 Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , тільки уточнювали дату визначення базової вартості 1 кв. м. землі -306,35 грн., а саме визначену станом на 01.01.2013 року.

Міська рада вважає, що датою проведення нормативної грошової оцінки землі міста є дата визначення вартості землі, тобто - розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська з визначенням середньої (базовой) оцінки земель станом на 01.01.2013 року.

На виконання вимог п. 289.2 ст. 289 ПК України, Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області при видачі довідок (Витягів) з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки проводить індексацію кумулятивно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, застосовую коефіцієнти індексації за: 2013 рік -1,0; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433.

В судовому засіданні судом було поставлено на розгляд питання щодо можливості переходу до розгляду справи по суті за доказами, які наявні у матеріалах справи.

Повноважні представники як позивача, відповідача, так і третьої особи не заперечували щодо переходу до розгляду справи по суті. У зв'язку з неявкою в судове засідання позивача, суд зазначає, що думка останнього щодо можливості переходу до розгляду справи по суті за доказами, які наявні у матеріалах справи, суду невідома.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду зазначеної справи по суті, застосувавши принцип процесуальної економії та у відповідності до ст.ст.192 - 211, 217, 224 - 228 КАС України безпосередньо 20.03.2019 року.

Дослідивши в судовому засіданні докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

06.03.2019 р. через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду, повноважним представником позивача було подано відповідь на відзив від 20.02.2019 р. та пояснення третьої особи від 20.02.2019 р., в тексті якої зазначено наступне.

У відзиві на позовну заяву від 20.02.2019 р. та поясненнях третьої особи від 20.02.2019 р. останні посилаються на необхідність та правомірність проведення нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська.

Представник позивача зазначає, що даний факт останнім не оскаржується, оскільки це прямо передбачено ЗУ Про оцінку земель .

Однак, відповідачем у відзиві зазначено, що 26.12.2007 року Дніпропетровська міська рада прийняла рішення №5/26 Про затвердження проектe Нормативно грошова оцінка земель м. Дніпропетровська", яка діяла з 01.01.2008 року по 31.12.2015 року.

На підставі зазначеного вище, повноважний представник позивача зазначає, що, фактично відповідач визнає зазначивши про це у відзиві, що нормативно-грошова оцінка від 2007 року діяла до 31.12.2015 року.

Тож факт, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 року №103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська погоджено проект "Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська із середньою (базовою) вартістю земель м.Дніпропетровська розраховану в межах міста - 306,35 за кв.м." та прийняття рішення лише 15.07.2015 року Дніпровською міською радою №4/65 "Про затвердження нормативно грошової оцінки земель м. Дніпропетровська" ніяким чином не повинно вплинути на права землекористувачів міста.

Відповідач також посилається на те, що на його думку вказана датау технічній документації, саме - 01.01.2013 року є датою проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому саме з цією датою пов'язується початок кумулятивного застосування щорічних коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки.

Дніпропетровська міська рада рішенням від 15 липня 2015 року № 4/65, яке набрало чинності з 01 січня 2016 року, затвердила нормативну грошову оцінку земель міста Дніпропетровська, базова вартість 1 кв.м. якої була визначена на рівні 306 грн. 35 коп.

Враховуючи вищезазначене, позивач зазначає, що 01 січня 2016 року є моментом набрання чинності нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому саме з цією датою пов'язується початок кумулятивного застосування щорічних коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки.

Так, станом на 2018 р. розмір вартості земельної ділянки повинен обраховуватись шляхом множення на коефіцієнти індексації нормативної грошової ділянки за 2016 р., 2017 р., 2018 р., а саме: 306,35*1,06*1*1=324,73; 324,73 грн. - середня базова вартість земельної ділянки грн/кв.м (з урахуванням коефіцієнтів індексації) 324,73*8728*3,26*1,14*2,50= 26 333 036,89 грн.

Застосування до введеної з 01.01.2016 р. нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровськ коефіцієнтів індексації з 01.01.2013 р. порушує принцип стабільності податкового законодавства, закріплений у ст. 4 ПК України, оскільки, таким чином, зміни до одного з елементів податку на землю вводились не у строки, закріплені ПК України.

Водночас, позивач зазначає, що останнім не оскаржується правомірність проведення нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська та розміри коефіцієнтів індексації. Позивач не погоджується виключно з застосуванням відповідачем коефіцієнтів індексації за 2014, 2015 рр. до середньої (базової) вартості земель міста Дніпропетровська, при тому що така середня (базова) вартість була запроваджена з 2016 року.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 02.09.2004 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АРКА укладено договір оренди землі, зареєстрований в реєстрі за №6314 Приватним нотаріусом І.П. Літаш 12.10.2004 р. даний договір було зареєстровано за №5682 в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі.

Відповідно до умов зазначеного вище договору від 02.09.2004 р. Дніпровська міська рада надає, а Товариство з обмеженою відповідальністю АРКА приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: в районі просп. Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:032:0011. Цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). В оренду передавалась земельна ділянка, загальною площею 0,8728 га. Строк договору складав - 2 роки.

В матеріалах справи міститься акт приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер №1210100000:01:032:0011 від 02.09.2004 р. складений між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 02.06.2004 р. №238/17 Дніпропетровська передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю АРКА приймає в оренду земельну ділянку за кадастровим номером 1210100000:01032:0011, яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, Амур-Нижньодніпровський район, в районі просп.Газети Правда - вул.Білостоцького.

Актом №2/103 з від 12.03.2004 р. встановлення та узгодження зовнішніх меж земельної ділянки в натурі між представником МКП ЗЕМГРАД м.Дніпропетровська, в присутності директора ТОВ АРКА , а також в присутності суміжних землекористувачів: директор ТОВ Автоекспрес складений дійсний акт в тому, що останніми проведено встановлення в натурі меж земельної ділянки ТОВ АРКА в районі просп. Газети Правда - вул.Білостоцького.

14.12.2006 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АРКА укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Дніпровська міська рада приймає в строкове користування земельну ділянку, а Товариство з обмеженою відповідальністю АРКА приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: в рійоні просп.Газети Правда - вул.Білостоцького (Амурн-Нижньодніпровськиий район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадровим номером 1210100000:01:032:0011).

Актом приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 від 14.12.2006 р., на підставі рішень міської ради від 02.06.2004 р. №238/17 та від 295/5 Дніпропетровська міська рада передає, а ТОВ АРКА приймає в оренду земельну ділянку за кадастровим номером 1210100000:01:032:0011, яка знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, Амур-Нижньодніпровський район, в районі просп.Газети Правда - вул.Білостоцького.

Рішенням Дніпропетровської міської ради ХХІV скликання сесії від 02.06.2004 р. №238/17 Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю АРКА , код ЄДРПОУ 332090928, земельної ділянки в районі просп. Газети Правда - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру затверджено проект відведення земельної ділянки площею 0,8728 га (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011), складений Міським комунальним підприємством Земград , і передати її Товариству з обмеженою відповідальністю АРКА в оренду строком на два роки для будівництва полуфункціонального центру в районі просп.Газети Правда - вул.Білостоцького, за рахунок земель, не переданих у власність або користування, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Визначено орендну плату за користування цією земельною ділянкою у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Дніпропетровської міської ради V скликання сесії від 12.10.2006 р. №295/5 Про продовження строку дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004 р., номер державної реєстрації 5682 вирішено продовжити строк дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004 р., номер державної реєстрації 5682, який укладено на підставі рішення міської ради від 02.06.2004 р. №238/17 Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю АРКА код ЄДРПОУ 32090928, земельної ділянки в районі просп. Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру на три роки з моменту реєстрації договору оренди земельної ділянки.

Актом №2/103з від 12.03.2004 р. встановлення та узгодження зовнішніх меж земельної ділянки в натурі між представником МКП ЗЕМЛЕГРАД м.Дніпропетровська Дмух М.Я. в присутності землекористувача директора ТОВ АРКА Осипенко І.Н., а також в присутності суміжних землекористувачів складено дійсний акт в тому, що останіми проведено встановлення в натурі між земельної ділянки ТОВ АРКА .

В матеріалах справи міститься довідка про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 06.11.2006 р. №1472, з тексту якої судом встановлено, що грошова оцінка земельної ділянки складає 1 490 304,82 грн.

04.02.2009 р. між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АРКА укладено додатковий договір до оренди землі, яким визначено продовжити до 14.02.2015 р. термін дії договору оренди землі від 14.12.2006 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006 Р. за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за №040710400100), укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ АРКА на підставі рішень міської ради від 02.06.2004 р. №238/17 Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю АРКА - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський) в оренду для будівництва полі функціонального центру , від 12.10.2006 №295/5 Про продовження строку дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004 р., номер державної реєстрації 5682 .

В матеріалах справи міститься Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2010 р. №310, з тексту якого судом встановлено, що грошова оцінка земельної ділянки визначена в розмірі - 4 023 236,88 грн.

З розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, станом на 01.02.2010 р., адреса земельної ділянки: в районі просп. Газати Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 судом встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 01.02.2010 р. визначена - 4 023 236, 88 грн. Розмір земельного податку - 40 232,37 грн. Розмір орендної плати - 120 697,11 грн.

Рішенням Дніпропетровської міської ради V скликання сесії від 28.12.2009 р. №382/53 Про продовження терміну дії договору оренди землі від 14.12.2006 р. (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за №040710400100) у районі просп.Газети Правда - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) ТОВ АРКА , код ЄДРПОУ 32090928, для будівництва поліфункціонального центру , вирішено продовжити до 14.02.2015 р. термін дії договору оренди землі від 14.12.2006 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006 р. за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за №040710400100: укладеного між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі рішень міської ради від 02.06.2004 р. №238/17 Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю АРКА , код ЄДРПОУ 332090928, земельної ділянки в районі просп. Газети Правда вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру , від 12.10.2006 р. №295 Про продовження строку дії договору земельної ділянки від 12.10.2006 р. номер державної реєстрації 5682 .

В матеріалах справи міститься акт обстеження земельної ділянки №5/2-1109 (дата обстеження земельної ділянки:09.11.09) проведеного у складі комісії: представника земельного управління Дніпропетровської міської ради в особі головного спеціаліста відділу моніторингу землекористування - Н.П. Плюкало; представника КП КомЗем Дніпропетровської міської ради в особі начальника відділу аналізу земельних ділянок - М.Ю. Перев'язки та представника замовника, що діє на підставі Статуту в особі директора - Д.Е. Григор'єва.

Додатковою угодою до договору оренди землі від 09.02.215 р. Дніпропетровська міська рада та Товариство з обмеженою відповідальністю АРКА поновили договір оренди землі від 14.12.2006 р., посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006 р. за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за 040710400100), укладений між Дніпропетровською міською радою та ТОВ АРКА , код ЄДРПОУ 32090928, на підставі рішення міської ради від 02.06.2004 №238/17, на п'ять років, починаючи з 15.02.2015 р.

Відповідно до розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності. Грошова оцінка яких проведена, станом на 09.02.2015 р. (адреса земельної ділянки: в районі просп. Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровська район), кадастровий номер 121010, визначено розмір орендної плати у розмірі 150 749,74 грн.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011) визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки у розмірі 5 024 991,51 грн.

29.01.2015 р. проведено акт обстеження земельної ділянки №4/1-0115 від 29.01.2015 р. у складі комісії: представника департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради в особі начальника відділу моніторингу землевласників та землекористувачів В.О. Федоренка; представника Комунального підприємства Моніторингова агенція архітектури та містобудування Дніпропетровської міської ради в особі провідного інженера відділу технологічного забезпечення С.І. Єрмака; представника замовника, що діє на підставі Статуту, в особі директора А.В. Кабюкаю.

Дніпропетровською міською радою було винесено рішення VI скликання сесії №216/59 від 29.12.2014 р. Про внесення змін та доповнень до рішень міської ради з метою приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства .

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.01.2019 р. №37/0/197-19, визначено нормативно грошову оцінку земельної ділянки у розмірі - 47131317,09 грн.

Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення на IV сесії скликання від 15.07.2015 р. №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська , яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст Діпромісто ім.Ю.М. Білоконя . Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базавою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Ввести в дію з 01.01.2016 нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі - 306,35 грн.

При цьому, суд зазначає, що в матеріалах справи міститься лист Державного агентства земельних ресурсів України від 14.01.2015 р. №6-28-0.22-215/2-15 направлений на адресу Державної фіскальної служби України Обласним та Київській міській державним адміністраціям, Головним управлінням Держземагентства в областях і м.Києві Про індексацію нормативної грошової оцінки земель , з тексту якого судом встановлено, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, нарахований відповідно до п.289.2 ст.289 ПК України, станом на 1 січня 2015 року становить 1,249.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 р. - 1,703; 1997 р. - 1,059; 1998 р. - 1,006; 1999 р. - 1,127; 2000 р. - 1,182; 2001 р. - 1,02; 2005 р. - 1,035; 2007 р. - 1,028; 2008 р. - 1,152; 2009 р. - 1,059; 2010 р. - 1.0; 2011 р. - 1,0 ; 2012 р. - 1,0; 2013 р. - 1,0; 2014 р. - 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалися. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері правових засад проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямовання на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, ЗУ Про оцінку земель , Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, Земельного кодексу України тощо.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Відповідно до ст. ст. 6, 13 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення, а також кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Статтею 1 Протоколу першого Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997р. встановлено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст.1 ЗУ Про оцінку земель , визначено основні терміни та їх визначення, так: експертна грошова оцінка земельних ділянок - результат визначення вартості земельної ділянки та пов'язаних з нею прав оцінювачем (експертом з питань оцінки земельної ділянки) із застосуванням сукупності підходів, методів та оціночних процедур, що забезпечують збір та аналіз даних, проведення розрахунків і оформлення результатів у вигляді звіту;

земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами;

нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ст.5 ЗУ Про оцінку земель , залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види:

бонітування ґрунтів;

економічна оцінка земель;

грошова оцінка земельних ділянок.

Дані бонітування ґрунтів є складовою частиною державного земельного кадастру та є основою проведення економічної оцінки сільськогосподарських угідь і враховуються при визначенні екологічної придатності ґрунтів для вирощування сільськогосподарських культур, а також втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Дані з економічної оцінки земель є основою при проведенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок, аналізі ефективності використання земель порівняно з іншими природними ресурсами та визначенні економічної придатності земель сільськогосподарського призначення для вирощування сільськогосподарських культур.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об'єкта оцінки.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Відповідно до ст.15 ЗУ Про оцінку земель , підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Відповідно до ст.18 ЗУ Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Відповідно до ст.59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ч.12 ст.59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ст.1 ЗУ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності - напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України;

регуляторний акт - це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Відповідно до ст.271 ПК України, базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до п.286.1 ст.286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п.289.2 ст.289 ПК України, Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Здійснивши системний аналіз наведених вище норм чинного законодавства України та надаючи оцінку доводам сторін, як викладених в заявленій позовній заяві, відзиві до неї, поясненнях третьої особи, так і в поясненнях, наданих в судовому засіданні, суд виходить з наступного.

В матеріалах справи містяться відомості, що відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 р. №103/36 Про проведення нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська із середньою (базовою) вартістю земель м.Дніпропетровська, розраховану в межах міста -306,35 грн. за 1 кв.м.

Так, Дніпровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська , яким введено в дію з 01.01.2016 р. нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв.м.землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі зазначеного вище, та відповідно до вимог ст.271.2 ПК України, було офіційно оприлюднено 15.07.2015 р. у газеті Наше місто у встановленому чинним законодавством порядку, що підтверджується примірником відповідної газеті Наше місто від 15.07.2015 р. №27-1(3815-1), копія якого міститься в матеріалах справи.

Суд зазначає, що Дніпровська міська рада, в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, відповідно до ч.1 ст.59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідно до ч. ч.1, 4 ст.23 ЗУ Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою,

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пп 271.2 ст. 271 ПК України.

Таким чином, до повноважень міської ради входить затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок шляхом прийняття відповідних рішень.

Суд зазначає, що рішення Міськради від 15.07.2015 р. №4/65, у відповідності до ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні та ЗУ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності є регуляторним актом, та має розроблятись та оприлюднюватись у відповідності до вимог ЗУ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Відтак, рішення Міськради від 15.07.2015 р. №4/65 будучи регуляторними актами, розробляються, розглядаються та оприлюднюються у відповідності до вимог ЗУ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

В матеріалах справи міститься лист Хронологія розробки та прийняття регуляторного акта - рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 р. №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська , з тексту якого судом встановлено, що 08.10.2015 р. прийняте рішення міської ради оприлюднено у газеті Наше місто . Повторне відстеження результативності регуляторного акта проведено у період з 01.07.2016 р. по 01.08.2016 р. та розміщено на веб-сайті.

Отже, дії міськради щодо прийняття рішень від 15.07.2015 № 4/65 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська та рішення від 27.04.2016 № 5/7 "Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська вчинялись відповідачем у межах визначеної чинним законодавством компетенції, а тому позовна вимога про визнання протиправними цих дій не підлягає задоволенню.

Зазначений вище факт встановлено в постанові Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23.02.2017 р. у справі №202/4257/16-а(2-а/202/139/2016).

Суд зазначає, що відповідно до ч.5 ст.254 КАС України (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Відтак, постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23.02.2017 р. у справі №202/4257/16-а(2-а/202/139/2016) набрала законної сили 23.02.2017 р.

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом встановлено, що листом Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру № 6-28-0.22-201/2-16 від 11.01.2016 року повідомлено про те, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, що застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, станом на 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433.

У розділі 3 Технічної документації зазначено, що з урахуванням індексації на 01.01.2013р. - 1,0 середня (базова) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013р. становитиме 306,35 грн./м.

Пунктом 1.1 рішення Дніпропетровської міської ради №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто ім. Ю.М.Білоконя.

Пунктом 1.2 вищезазначеного рішення завтерджено нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м - 306,35 грн.

Пунктом 1 рішення Дніпропетровської міської ради №5/7 "Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015р. №4/65 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська" внесені зміни до рішення міської ради від 15.07.2015р. №4/65 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська", виклавши пункт 1.2 в такій редакції: "1.2 Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м - 306,35 грн., визначену станом на 01.01.2013р.".

Відтак, вищезазначена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська розроблена станом на 01.01.2013 року, що свідчить про необхідність врахування ккоефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, які застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, за 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, при проведенні грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2016 р.

Суд зауважує, що зазначена позиція кореспондується позиції Верховного Суду, викладеній в постанові Верховного Суду від 22.03.2018 р. у справі №804/7429/16 (адміністративне провадження №К/9901/4093/18), в якій зазначається, що, за наявності розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, на 2015 рік - 1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську при формуванні вищевказаних Витягів з технічної документації було правомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2014 рік (1.249) та 2015 рік (1,433).

Відтак, за умови розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області було правомірно застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1,433 при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №37/0/197-19 від 15.01.2019 р. (земельної ділянки загальною площею 0,8728 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року).

Щодо позовної вимоги про зобов'язання Головного Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року), суд зазначає, суд зазначає, що остання є похідною від позовної вимоги щодо протиправними дії Головного Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо застосування коефіцієнту індексації за 2014 рік - 1,249 та за 2015 рік - 1,433 у витягу з технічної документації про - нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 37/0/197-19 від 15.01.2019 року (земельної ділянки загальною площею 0,8728 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року).

Відтак, у зв'язку з відмовою у задоволенні позовної вимоги зазначеної вище, суд вважає за необхідне у задоволенні позовної вимоги щодо зобов'язання Головного Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки та видати новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, в районі проспекту Газети Правда - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район), кадастровий номер 1210100000:01:032:0011 та перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА на підставі договору оренди землі від 14 грудня 2006 року та Додаткової угоди до договору оренди землі від 09 лютого 2015 року) - відмовити.

Відтак, суд вважає за необхідне у задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКА" (вул. Б.Лепського 34, оф.1, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76000) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр-т О.Поля 2 каб. 327, м.Дніпро, 49004), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада (пр-т Д.Яворницького 75, м.Дніпро, 49004) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення від 18.01.2019 р. за №00001866825 на суму 3 842,00 грн. за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 3 842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп., який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.

Враховуючи відмову в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКА" (вул. Б.Лепського 34, оф.1, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76000) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр-т О.Поля 2 каб. 327, м.Дніпро, 49004), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада (пр-т Д.Яворницького 75, м.Дніпро, 49004) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Державного бюджету України, а саме, судового збору у розмірі 3 842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.

Керуючись ст.ст.242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "АРКА" (вул. Б.Лепського 34, оф.1, м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76000) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (пр-т О.Поля 2 каб. 327, м.Дніпро, 49004), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада (пр-т Д.Яворницького 75, м.Дніпро, 49004) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити у повному обсязі.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 29 березня 2019 року.

Суддя Є.О. Жукова

Дата ухвалення рішення20.03.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83314170
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/614/19

Постанова від 20.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 15.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 15.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні