ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
17 липня 2019 року м. Дніпросправа № 0440/5203/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),
суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 березня 2019 року (головуючий суддя: Конєва С.О) по адміністративній справі №0440/5203/18
за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, 3 осіб Приватного підприємства Зігфрід-М , Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Технополіс , Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранссервіс , Товариства з додатковою відповідальністю Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11205 , Приватного акціонерного товариства Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11255 , Товариства з додатковою відповідальністю Автопромінь , Товариства з обмеженою відповідальністю Автотрансфер , Приватного виробничо-сервісного підприємства СТО Карлссон , Приватного підприємства Автоекспрес-Дніпро , Приватного акціонерного товариства Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11201 , Товариства з обмеженою відповідальністю Інтерспецмаркет , Приватного підприємства фірма Автострада , Товариства з обмеженою відповідальністю Меркер , Державної регуляторної служби України про визнання протиправними та скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 у липні 2018 року звернувся до суду з позовом до відповідача Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, 3 осіб Приватного підприємства Зігфрід-М (далі - ПП Зігфрід-М ), Товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Технополіс (далі - ТОВ ВФ Технополіс ), Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранссервіс (далі - ТОВ Автотранссервіс ), Товариства з додатковою відповідальністю Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11205 , Приватного акціонерного товариства Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11255 (далі - ПрАТ АТП 11255 ), Товариства з додатковою відповідальністю Автопромінь (далі - ТДВ Автопромінь ), Товариства з обмеженою відповідальністю Автотрансфер (далі - ТОВ Автотрансфер ), Приватного виробничо-сервісного підприємства СТО Карлссон (далі - ПВСП СТО Карлссон ), Приватне підприємство Автоекспрес-Дніпро (далі - ПП Автоекспрес-Дніпро ), Приватного акціонерного товариства Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11201 (далі - ПрАТ ДАТП 11201 ), Товариства з обмеженою відповідальністю Інтерспецмаркет (далі - ТОВ Інтерспецмаркет ), Приватного підприємства фірма Автострада (далі - ПП фірма Автострада ), Товариства з обмеженою відповідальністю Меркер (далі - ТОВ Меркер ), Державної регуляторної служби України, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради:
№371 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПрАТ АТП 11255 ;
№372 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №163 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ ВФ Технополіс ;
№373 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Зігфрід-М ;
№374 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №168 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Інтерспецмаркет ;
№375 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №155 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Меркер ;
№376 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №166 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП фірма Автострада ;
№377 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотранссервіс ;
№378 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №162 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПрАТ ДАТП 11201 ;
№379 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №160 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПВСП СТО Карлссон ;
№380 від 25.05.2017 року Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Автоекспрес-Дніпро ;
№381 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №165 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотрансфер ;
№382 від 25.05.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №172 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТДВ Автопромінь ;
№708 від 19.09.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПрАТ АТП 11255 ;
№869 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №161 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПАТ ДАТП 11205 ;
№870 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотранссервіс ;
№871 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №163 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ ВФ Технополіс ;
№872 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Зігфрід - М ;
№158 від 20.02.2018 року (регуляторний акт) Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м.Дніпрі .
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що вищевказані рішення є регуляторними актами, відповідачем при їх прийнятті не дотримано процедуру прийняття регуляторного акту, згідно встановлених Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності вимог.
У відзиві на позов Виконавчого комітету Дніпровської міської ради та поясненнях Державної регуляторної служби України зазначено про протиправність доводів позивача та відсутність підстав для задоволення заявлених ним позовних вимог.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.03.2019 року у задоволенні позовних вимог відмовлено, виходячи з відсутності підстав для оскарження за приписами ч.3 ст.264 КАС України рішень Виконавчого комітету Дніпровської міської ради №371-382 від 25.05.2017 року, №869,№870,№872 від 14.11.2017 року та правомірності прийнятого Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення №158 від 20.02.2018 року.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою позовні вимоги задовольнити. Апеляційна скарга ґрунтується на доводах, викладених позивачем в позові.
В судове засідання апеляційного суду сторони не з`явилися, про день розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно ст.229 КАС України не здійснювалося.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, ст.2 та ч.4 ст. 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.03.2019 року відповідає частково, а тому апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 25.05.2017 року, 19.09.2017 року, 14.11.2017 року, 20.02.2018 року Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради були прийняті наступні рішення:
№371 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПрАТ АТП 11255 , а саме на автобусних маршрутах №33 - 6 грн.; № 15, 30, 78, 84 - 5 грн., №90 - 7 грн. (т.1, а.с.112);
№372 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №163 "Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ ВФ Технополіс , а саме на автобусних маршрутах № 32, 40, 57, 57А, 88, 88А, 116 - 6 грн.; №149 - 5 грн.; №77 - 7 грн. (т.1, а.с.113);
№373 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Зігфрід-М , а саме на автобусних маршрутах №41, 86, 156 - 6 грн.; №99, 108, 113 - 5 грн.; №141 - 7 грн. (т.1, а.с.114);
№374 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №168 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Інтерспецмаркет , а саме на автобусних маршрутах №118 - 6 грн. (т.1, а.с.115);
№375 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №155 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Меркер , а саме на автобусних маршрутах №2, 5, 6 - 5 грн.; №11 - 4 грн. (т.1, а.с.116);
№376 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №166 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП фірмою Автострада , а саме на автобусних маршрутах №9, 109 - 6 грн.; №92 - 5 грн. (т.1, а.с.117);
№377 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотранссервіс , а саме на автобусних маршрутах №18, 19, 35, 60, 87Б, 95, 95А, 119, 120, 121, 135, 157, 157А - 6 грн.; №34, 66, 105, 111, 115, 131, 155 - 5 грн. (т.1, а.с.118 );
№378 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №162 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПАТ ДАТП 11201 , а саме на автобусних маршрутах №39, 114, - 5 грн.; №92А - 4,5 грн. (т.1, а.с.119);
№379 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №160 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПВСП СТО Карлссон , а саме на автобусних маршрутах №20, 55, 75, 79, 136, 136А, 156А - 6 грн.; №13, 20А, 50, 96 - 5 грн. (т.1, а.с.120);
№380 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Автоекспрес-Дніпро , а саме на автобусному маршруті №100 - 6 грн.(т.1, а.с.121);
№381 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №165 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотрансфер , а саме на автобусних маршрутах №44 - 5 грн. (т.1, а.с.122);
№382 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №172 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТДВ Автопромінь , а саме на автобусних маршрутах №152, 152А - 6 грн. (т.1, а.с.123);
№708 від 19.09.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПрАТ АТП 11255", а саме на автобусних маршрутах № 30, 33 - 6 грн.; №15, 78, 84 - 5 грн.; №90 - 7 грн. (т.1, а.с.124);
№869 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №161 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПАТ ДАТП 11205 , а саме на автобусних маршрутах №1, 10, 29, 36, 42, 51, 56, 59, 64, 67Г, 70, 122, 126, 127, 153, 153А, 158 - 6 грн. (т.1, а.с.125);
№870 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ Автотранссервіс , а саме на автобусних маршрутах №18, 19, 34, 35, 60, 66, 87Б, 95, 95А, 105, 111, 115,119, 120, 121, 121, 131, 135, 155, 157, 157А - 6 грн. (т.1, а.с.126);
№871 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №163 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ТОВ ВФ Технополіс , а саме на автобусних маршрутах №32, 40, 57, 57А, 88, 88А, 116, 149 - 6 грн.; №77 - 7 грн. (т.1, а.с.127);
№872 від 14.11.2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10.03.2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються ПП Зігфрід - М , а саме на автобусних маршрутах №41, 86, 92А, 99, 108, 113, 156 - 6 грн.; №141 - 7 грн. (т.1, а.с.128).
№158 (регуляторний акт) Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпрі , а саме на соціально захищених маршрутах у звичайному режимі руху - 3,50 грн.; на автобусних маршрутах загального користування, що обслуговуються у звичайному режимі руху, які не віднесено до державного (регіонального) замовлення - 7 грн. (т.1, а.с.129).
Судом першої інстанції вірно зазначено, що оскільки ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 (т.1,а.с.166-173), тобто є членом територіальної громади м. Дніпра, він має право на оскарження прийнятих Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішень в судовому порядку у спосіб, передбачений законом.
Разом з тим колегія суддів зазначає, що оскаржені позивачем рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради №371-382 від 25.05.2017 року вже переглядалися в судовому порядку за позовом Громадської організації Платформа Громадський Контроль та рішенням Бабішкінського районного суду м. Дніпропетровська від 17.04.2018 року по справі №200/16545/17, яке набрало законної сили, встановлена правомірність їх прийняття.
Також рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2018 року по справі №804/340/18 за позовом Громадської організації Платформа Громадський Контроль , яке залишено без змін постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.06.2018 року, визнано протиправними та нечинними рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради №869, №870, №872 від 14.11.2017 року.
Частиною 4 ст. 78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Частиною 1 ст. 319 КАС України визначено, що судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню повністю або частково в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно ст. 238, 240 цього Кодексу.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.
Враховуючі зазначені приписи КАС України колегія суддів вважає доцільним скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відносно визнання протиправними та скасування прийнятих Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішень №371-382 від 25.05.2017 року та №869, №870, №872 від 14.11.2017 року та провадження по справі в цій частині закрити.
В частині позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування рішень відповідача №708 від 19.09.2017 року, №871 від 14.11.2017 року, колегія суддів зазначає наступне.
Частиною 3 ст. 264 КАС України передбачено, що нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.
Враховуючи те, що на момент звернення позивача до суду (липень 2018 року), єдиний тариф на проїзд на всіх автобусних маршрутах у м. Дніпрі встановлено згідно прийнятого Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення №158 від 20.02.2018 року, судом першої інстанції вірно зазначено, що рішення №708 від 19.09.2017 року та №871 від 14.11.2017 року є такими, що втратили свою чинність та згідно приписів ч.3 ст.264 КАС України оскарженню в судовому порядку не підлягають.
Стосовно оскарження позивачем рішення відповідача №158 від 20.02.2018 року, яке він вважає регуляторним актом та зазначає про порушення відповідачем встановленої Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності процедури його прийняття, колегія суддів зазначає наступне.
Частиною 2 ст.19 Конституції України визначено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 28, ч.6,12 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні повноваження, зокрема, щодо встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради у межах своїх повноважень приймає рішення.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності № 1160-IV від 11.09.2003 року (далі - Закон № 1160-IV).
Статтею 1 Закону № 1160-IV, в редакції на час виникнення спірних правовідносин визначено, що регуляторний акт це:
- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання;
- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;
Регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада АРК, Рада міністрів АРК, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.
Аналіз зазначених норм свідчить, що за своєю правовою природою рішення (акт) органу місцевого самоврядування чи його виконавчого органу щодо встановлення тарифів на перевезення населення у відповідному населеному пункті, є регуляторним актом за умови, якщо таким рішенням (актом) змінені норми права, рішення розраховане на неодноразове застосування і щодо невизначеного кола осіб.
Статтею 5, 7 - 9,12 Закону № 1160-IV визначено, що забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає, зокрема, підготовку аналізу регуляторного впливу; планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів; оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов`язаних з регуляторною діяльністю.
Регуляторні органи затверджують плани діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом.
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.
Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.
Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються не пізніш як у десятиденний строк, проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта, а також звіт про відстеження результативності регуляторного акта, - шляхом розміщення в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет.
Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
Регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
Відповідачем не заперечується факт того, що прийняте ним рішення №158 від 20.02.2018 року Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпрі розраховане на неодноразове застосування і стосується невизначеного кола осіб, тобто є регуляторним актом згідно приписів Закону № 1160-IV.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем на виконання вимог Закону №1160-IV розроблення проекту рішення про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпрі включено до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік, затвердженого рішенням виконкому міської ради №931 від 05.12.2017 року, яке було опубліковано в газеті Наше місто - 14.12.2017 року (т.2, а.с.23,75-76);
Повідомлення про оприлюднення проекту рішення про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпрі опубліковано на офіційному веб-сайті Дніпровської міської ради в меню Відкрите місто , розділ Регуляторна політика - 30.11.2017 року (т.2, а.с.26);
Проект зазначеного вище регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу оприлюднені на офіційному веб-сайті Дніпровської міської ради в меню Відкрите місто , розділ Регуляторна політика - 06.12.2017 року (т.2, а.с.26,72);
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта оприлюднений у газеті Наше місто - 28.12.2017 року та на офіційному веб-сайті Дніпровської міської ради, в меню Відкрите місто , розділ Регуляторна політика (т.2, а.с.19,20);
Прийняте Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради рішення №158 від 20.02.2018 року Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпрі оприлюднено в газеті Наше місто 01.03.2018 року ( №9/1(3952/1) (т.2, а.с.22).
Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.
Викладене свідчить про дотримання відповідачем, як суб`єктом владних повноважень в частині вищезазначеного рішення встановленої Законом № 1160-IV процедури прийняття регуляторного акта, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відмови позивачу у задоволенні позовних вимог в частині визнання зазначеного рішення протиправним та його скасування.
Керуючись ст. 238, 315, 316, 319, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 березня 2019 року по адміністративній справі №0440/5203/18 - скасувати та провадження у справі закрити в частині позовних вимог ОСОБА_1 щодо визнання протиправними та скасування рішень Виконавчого комітету Дніпровської міської ради
№371 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним акціонерним товариством Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11255 ;
№372 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №163 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Технополіс ;
№373 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним підприємством Зігфрід-М ;
№374 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №168 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Інтерспецмаркет ;
№375 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №155 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Меркер ;
№376 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №166 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним підприємством фірма Автострада ;
№377 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Автотранссервіс ;
№378 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №162 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним акціонерним товариством Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11201 ;
№379 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №160 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним виробничо-сервісним підприємством СТО Карлссон ;
№380 від 25 травня 2017 року Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним підприємством Автоекспрес-Дніпро ;
№381 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №165 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Автотрансфер ;
№382 від 25 травня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №172 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з додатковою відповідальністю Автопромінь ;
№869 від 14 листопада 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №161 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Публічним акціонерним товариством Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11205 ;
№870 від 14 листопада 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №159 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Автотранссервіс ;
№872 від 14 листопада 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №169 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним підприємством Зігфрід - М .
Залишити без змін рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 березня 2019 року в частині відмови в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 щодо визнання протиправними та скасування рішень Виконавчого комітету Дніпровської міської ради
№708 від 19 вересня 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №164 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Приватним акціонерним товариством Дніпропетровське автотранспортне підприємство 11255 ;
№871 від 14 листопада 2017 року Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 10 березня 2015 року №163 Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Технополіс ;
№158 від 20 лютого 2018 року (регуляторний акт) Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у місті Дніпрі .
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 17 липня 2019 року, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду, протягом тридцяти днів.
Повний текст постанови складений 31 липня 2019 року.
Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук
суддя О.О. Круговий
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83355208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні