Ухвала
від 02.08.2019 по справі 1.380.2019.002715
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002715

УХВАЛА

про закриття підготовчого провадження

та призначення справи до судового розгляду

02 серпня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. провів підготовку до судового розгляду адміністративної справи за позовом товариства з обмеженою відповідальність ТВК Західенергосервіс до Львівської митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальність ТВК Західенергосервіс (далі - ТЗОВ ТВК Західенергосервіс , позивач) 29.05.2019 на звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Львівської митниці ДФС, Державної митної служби України з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів № UA209000/2019/000193/2 від 05.04.2019;

- визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA209190/2019/00546 від 05.04.2019.

24.07.2019 позивач подав заяву про уточнення позовних вимог. В заяві вказав, що з огляду на те, що в підготовчому судовому засідання з`ясувалось, що оскаржувані рішення прийнято Львівською митницею ДФС, позивач вважає за необхідне виключити з числа відповідачів Державну митну службу України, а належним відповідачем належить вважати Львівську митницю ДФС.

На стадії підготовчого провадження суддя провів засідання, заслухав пояснення представників сторін та отримав від учасників справи заяви по суті спору і з`ясував таке:

ТЗОВ ТВК Західенергосервіс відповідно до Контракту № 03/2019 від 18.03.2019 придбало у польської фірми KRAKOW ENERGO SERWIS SP. ОСОБА_1 . ОСОБА_2 . транспортний засіб марки AUDI А6 2.0 TDI, номер кузова НОМЕР_1 , 2013 року виготовлення (а.с. 18-20). Як визначено пункті 1.2 цього Контракту загальна вартість Контракту складає 8500 євро. Продавець виписав покупцю рахунок-фактуру (інвойс) VAT nr 1/2019 від 22.03.2019 (а.с.21). ТЗОВ ТВК Західенергосервіс на підставі платіжного доручення в іноземній валюті № 4 від 26.03.2019 здійснило перерахування коштів за придбаний автомобіль в сумі 8500 євро (а.с. 22).

03.04.2019 для здійснення митного оформлення згаданого транспортного засобу уповноважений представник позивача/декларанта ПП Мотолайк подав митниці митну декларацію № UA209190/2019/031251 в електронній формі, в якій заявлено митну вартість транспортного засобу в розмірі 8500 євро. Митну вартість транспортного засобу визначено за основним методом - за ціною договору (вартість операції). Так, в графі 42 митної декларації ціна товару зазначено 8500 євро, в графі 45 коригування вказано 257519,05 грн., в графі 23 курс валюти 30,211057 грн. (а.с. 79). З цієї вартості автомобіля позивач сплатив попередні обов`язкові платежі за митне оформлення транспортного засобу в сумі 110000 грн., що підтверджується платіжним дорученням №154 від 26.03.2019 (а.с. 28).

14.01.2019 митниця скерувала представнику декларанта електронне повідомлення про необхідність подання додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості товару (а.с. 82,83), а саме: - якщо рахунок якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару, за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; - якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування; - транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; - висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями. В повідомленні також зазначено, що декларант чи уповноважена особа за власним бажанням може також подати додаткові наявні у нього документи для підтвердження заявленої митної вартості товару.

Представник позивача отримав це повідомлення 04.04.2019 та на повідомлені здійснив запис, про можливість подання таких документів: -платіжного доручення в іноземній валюті № 4 від 26.03.2019; калькуляції транспортних витрат № 03-03104 від 03.04.2019; рахунку Faktura VAT nr 1 /2019 від 22.03.2019; інформація з інтернет-джерел про вартість аналогічного транспортного засобу від 04.04.2019 (а.с. 82).

Разом з митною декларацією, для підтвердження визначеної у митній декларації митної вартості автомобіля, представник позивача/декларанта надав такі документи: платіжне доручення в іноземній валюті № 4 від 26.03.2019; калькуляцію транспортних витрат № 03-03104 від 03.04.2019; Faktura VAT nr 1 /2019 від 22.03.2019; експортну митну декларацію від 27.03.2019; інформацію з інтернет-джерел про вартість аналогічного транспортного засобу від 04.04.2019; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № 5132982; контракт № 03/2019 від 18.03.2019.

05.04.2019 митниця здійснила коригування митної вартості транспортного засобу та прийняла рішення № UA209000/2019/000193/2, відповідно до якого визначено митну вартість імпортованого автомобіля за резервним методом у розмірі 14150 євро. Прийняте рішення посадова особа митного органу мотивувала тим, що виникли сумніви у правильності визначення митної вартості декларантом, оскільки заявлена митна вартість автомобіля не підтверджена документально і не відповідає інформації щодо вартості даного транспортного засобу, яка згенерована АСАУР ДФС. В рішенні зазначено, що неможливо застосувати метод визначення митної вартості 2а (стаття 59 Митного кодексу України) та 2б (стаття 60 МК України) з причини відсутності в органу доходів та зборів та декларанта інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, а також метод 2в (стаття 62 МК України) та 2г (стаття 63 МК України) з причин відсутності вартісної основи для розрахунку митної вартості в органах доходів і зборів. Для визначення митної вартості використано ціну, за яку транспортний засіб визначеної марки, комплектації пропонується до продажу при звичайному ході торгівлі за умов повної конкуренції, визначену за результатами опрацювання АСАУР ДФС (а.с. 80).

За результатами розгляду поданої уповноваженою особою декларанта митної декларації №UA209190/2019/031251 від 03.04.2019 та доданих до неї документів, митний орган відмовив у митному оформленні транспортного засобу за заявленою митною вартістю за причин: необхідності внесення змін у гр. 12,45 МД (у зв`язку із коригуванням митної вартості товару № 1 після прийняття Рішення про коригування митної вартості товару № UA209000/2019/000132/2). Зазначено, що декларантом порушено умови декларування передбачені п.1 п. 8 статті 257 МК України та наказу Міністерства фінансів України Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку, єдиного адміністративного документа від 30.05.2012 № 651; невірно розрахована митна вартість, неправильно заповнена графа 12,45 ВМД. Відмову у митному оформленні транспортного засобу відповідач оформив карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA209190/2019/00546 (а.с. 81).

З метою отримання транспортного засобу у вільний обіг 05.04.2019 декларант сплатив 54120 грн. згідно платіжного доручення № 177 від 05.04.2019 (а.с. 29).

Позивач вважає оскаржуване рішення незаконним, протиправними та такими, що прийняті з порушенням норм Митного кодексу України та Правил заповнення рішення про коригування митної вартості товарі, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 598 від 24.05.2012. Позивач стверджує, що з метою митного оформлення придбаного транспортного засобу митному органу подав всі необхідні документи, визначені статтею 53 Митного кодексу України, для підтвердження заявленої митної вартості при здійсненні митного оформлення транспортного засобу. Вказує, що надав митниці документи на підтвердження вартості товару, які не містили розбіжностей та дають можливість визначити митну вартість товару за ціною договору шляхом застосування першого методу. Відтак, вважає, що прийнята на підставі цього рішення картка відмови в прийнятті митної декларації також є незаконною, відповідно, підлягає скасуванню.

Відповідач позов не визнає. Представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позову ТЗОВ ТВК Західенергосервіс в повному обсязі з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву (а.с. 68-76). Стверджує, що відповідач правомірно прийняв оскаржуване рішення, оскільки Львівською митницею ДФС встановлено, що покупець - ТЗОВ ТВК Західенергосервіс , і продавець - Krakow Energo Serwis Sp.z.o.o. є пов`язаними особами відповідно до пунктів 4 а) та 4d статті 15 Угоди про застосування статті VII ГАТТ, відтак декларант вніс недостовірні дані до документу, згаданого у частині другій статті 53 МК України. Представник відповідача пояснив, що за декларацією №UA209190/2019/31251 сформований АСАУР індикатор ризику, нижня межа діапазону вартості транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваному транспортному засобу в країні експорту, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв`язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів, склав 14150 євро, що є значно більше, за задекларовану фактурну вартість - 8500 євро. Тобто задекларована вартість товару не відповідала ринковій вартості ідентичних та подібних транспортних засобів.

Позивач подав відповідь на відзив (а.с. 106-112), на спростував доводів відповідача вказав, що Львівська митниця ДФС порушила приписи частини тринадцятої статті 58 МК України, оскільки не надала ТЗОВ ТВК Західенергосервіс письмових обґрунтувань, що взаємозв`язок між ТЗОВ ТВК Західенергосервіс та Krakow Energo Serwis Sp.z.o.o. вплинув на заявлену позивачем митну вартість, чим позбавила декларанта права надати відповідь та докази відсутності впливу взаємозв`язку продавця і покупця на ціну, що була фактично сплачена за автомобіль.

Сторони примирення не досягли. Суд вважає, що підготовка справи до розгляду закінчена, а тому її слід призначити до розгляду в судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 173, 180, 183, 205, 248, 256, 295 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

підготовче провадження у справі закрити та призначити її до судового розгляду по суті, який відбудеться 26 вересня 2019 року о 14:30 год. в приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2, перший поверх, зал засідань №8).

Судовий розгляд справи буде здійснювати суд у складі судді Москаля Ростислава Миколайовича одноособово.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено04.08.2019
Номер документу83406111
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002715

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 17.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 13.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 13.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні