Ухвала
від 05.08.2019 по справі 160/6540/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

05 серпня 2019 р.Справа №160/6540/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхно І.В., розглянувши заяву товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування постанов, -

ВСТАНОВИВ:

12.07.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати постанови від 11.04.2019 №ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325, №ДН-1596/269/АВ-ФС/326 та №ДН-1596/269/АВ/ІП-ФС/327, прийняті Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року відкрито провадження в даній справі та призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), відповідно до вимог ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

23.07.2019 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом винесено ухвалу про повернення заяви про забезпечення позову товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування постанов - без розгляду.

02.08.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ про забезпечення позову, в якій позивач просить:

- забезпечити позов шляхом зупинення дії постанов першого заступника начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області Осадчого І.М. від 11.04.2019 року №ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325, №ДН-1596/269/АВ-ФС/326, №ДН-1596/269/АВ/ІП-ФС/327 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами, якими накладено штраф на товариство з обмеженою відповідальністю НІКФІШ ;

- зупинити стягнення по виконавчому провадженню №59430224 старшого державного виконавця Нікопольського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Ковальчук А.О. про стягнення штрафу в розмірі 41 730,00 грн. на підставі постанови першого заступника начальника Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області Державної служби України з питань праці Осадчого І.М. № ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325 від 11.04.2019 року;

- зупинити стягнення по виконавчому провадженню №59430394 старшого державного виконавця Нікопольського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Ковальчук А.О. про стягнення штрафу в розмірі 12 519,00 грн. на підставі постанови першого заступника начальника Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області Державної служби України з питань праці Осадчого І.М. № ДН-1596/269/АВ- ФС/326 від 11.04.2019 року;

- зупинити стягнення по виконавчому провадженню №59430444 старшого державного виконавця Нікопольського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Ковальчук А.О. про стягнення штрафу в розмірі 4173,00 грн. на підставі постанови першого заступника начальника Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області Державної служби України з питань праці Осадчого І.М. № ДН-1596/269/АВ/ІП- ФС/327 від 11.04.2019 року.

В обґрунтування поданої заяви позивач зазначає:

- на підставі винесених Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області постанов №ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325, №ДН-1596/269/АВ-ФС/326 та №ДН-1596/269/АВ/ІП-ФС/327 від 11.04.2019 року про накладення штрафу, Нікопольським міськрайонним ВДВС Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області від 02.07.2019 відкриті виконавчі провадження №59430224, №59430394, №59430444 про стягнення коштів. В рамках зазначених виконавчих проваджень здійснено звернення стягнення на кошти товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ шляхом накладення арешту та зобов`язано сплатити виконавчий збір у розмірі 10% від суми стягнення;

- подання адміністративного позову не зупиняє дію оскаржуваних постанов Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області;

- зазначені постанови є виконавчими документами і пред`являються до виконання органам державної виконавчої служби протягом трьох місяців з наступного дня після набрання законної сили постанов, тому позивач вбачає очевидну небезпеку заподіяння шкоди своїм правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі;

- у разі стягнення Нікопольським міськрайонним ВДВС Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області грошових коштів за оскаржуваними постановами, до ухвалення судового рішення у справі, вчинення будь-яких дій державним виконавцем, які направлені на погашення штрафу, призведуть до зупинення господарської діяльності підприємства, втрати налагоджених господарських зав`язків з його контрагентами, порушать право позивача вільно та на власний розсуд розпоряджатись належним йому майном в період оскарження рішень контролюючого органу, стягнення грошових коштів чи реалізація майна позивача в рахунок погашення штрафу призведе до того, що захист прав та інтересів може стати неможливим або занадто ускладненим, так як позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на яке звернено стягнення через примусове виконання цих постанов.

За положеннями частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Відповідно до приписів частини першої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно з частиною другою вказаної статті передбачено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до пункту 1, 5 частини першої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути забезпечено шляхом: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Частиною другою вказаної статті передбачено, що суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Поряд із цим, суд зазначає, що згідно з пунктом 17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року №2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

При цьому, частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Під час вирішення питання про наявність підстав для забезпечення позову, суд звертає увагу, що обов`язок по доведенню та обґрунтуванню наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, обґрунтованості та невідворотності додаткових зусиль і витрат у майбутньому, покладається саме на позивача.

З наданих до матеріалів заяви доказів вбачається, що 02 липня 2019 року державним виконавцем Нікопольського міськрайонного ВДВС Головного територіального управління юстиції Дніпропетровської області відкриті виконавчі провадження №59430224 на стягнення штрафу в розмірі 41 730,00 грн.; №59430394 на стягнення штрафу в розмірі 12 519, 00 грн. та №59430444 на стягнення штрафу в розмірі 4 173, 00 грн. Відповідно до зазначених виконавчих проваджень 02.07.2019 року винесені постанови про зобов`язання сплатити виконавчий збір у розмірі 10% від суми стягнення.

Пунктом 10 Порядку накладання штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509 (далі - Порядок №509) визначено, що постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.

Згідно з пунктом 11 Порядку №509 не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, зокрема, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 3 Закону України Про виконавче провадження від 02 червня 2016 року №1404-VIII підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, як, зокрема, постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.

Отже, постанови органів Держпраці про накладення штрафів є самостійними виконавчими документами і можуть бути пред`явлені до виконання до органів державної виконавчої служби в порядку, передбаченому Законом України Про виконавче провадження .

Суд звертає увагу, що чинним законодавством не передбачено зупинення дії та виконання постанов органів Держпраці про накладення штрафів у разі оскарження таких постанов у судовому порядку.

Частиною першою статті 34 Закону України Про виконавче провадження визначені підставі зупинення виконавчих дій, пунктом 2 якої передбачено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа.

Згідно з положеннями частини першої статті 10 Закону України Про виконавче провадження заходами примусового виконання рішень є:

1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об`єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами;

2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника;

3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні;

4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов`язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем;

5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.

Предметом розгляду справи у межах даного провадження є саме правомірність прийняття Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області постанов від 11.04.2019 №ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325, №ДН-1596/269/АВ-ФС/326 та №ДН-1596/269/АВ/ІП-ФС/327.

Матеріалами заяви підтверджується наявність відкритого виконавчого провадження на підставі оскаржуваного рішення, у зв`язку з чим суд приходить до висновку, що на даний час існує реальна можливість здійснення державним виконавцем заходів примусового виконання оскаржуваних постанов.

Оскільки, правомірність оскаржуваних постанов Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області підлягає дослідженню лише під час судового розгляду даної адміністративної справи, суд вважає, що заходи забезпечення адміністративного позову, про які у своїй заяві просить позивач, відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямовані лише на збереження існуючого становища до винесення остаточного рішення у справі.

Таким чином, у разі визнання протиправними оскаржуваних постанов і задоволення позовних вимог, позивачу доведеться прикласти зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на які може бути звернуто стягнення. Отже, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду.

Як вже зазначено судом вище, пунктом 2 частини першої статті 34 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа, таким чином суд вважає достатнім для відвернення негативних наслідків для позивача застосування заходу забезпечення позову, який передбачений пунктом 5 частини 1 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом зупинення стягнення на підставі виконавчого документа.

При цьому, суд звертає увагу, що вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі виконавчого документа за заявою позивача не є вирішенням публічного-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом.

Зупинення стягнення на підставі оскаржуваних постанов не скасовує їх чинність, ніяк не змінює обсягу прав та обов`язків сторін у спорі, а лише тимчасово забороняє застосування передбачених нею заходів до вирішення спору в даній справі.

Додатково, суд зазначає, що зупинення стягнення на підставі оскаржуваних постанов, не призведе до негативних наслідків та не завдасть шкоди будь-яким іншим зацікавленим особам, що відповідає вимогам частини другої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість, вжиття заходів забезпечення позову, захистить майнові права позивача до прийняття судом рішення по суті заявлених вимог.

Таким чином, розглянувши подану позивачем заяву про забезпечення адміністративного позову, зважаючи на фактичні обставини справи, виходячи із пов`язаності заходів забезпечення позову з його предметом, співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідності виду забезпечення позову позовним вимогам, суд вважає клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову таким, що підлягає частковому задоволенню.

Керуючись статтями 150-154, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ про забезпечення позову в адміністративній справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НІКФІШ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування постанов - задовольнити частково.

Зупинити стягнення на підставі постанови Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області №ДН-1596/269/АВ/МГ-ФС/325 від 11.04.2019 року у виконавчому провадженні №59430224 до набрання законної сили рішенням по суті у справі №160/6540/19.

Зупинити стягнення на підставі постанови Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області №ДН-1596/269/АВ-ФС/326 від 11.04.2019 року у виконавчому провадженні №59430394 до набрання законної сили рішенням по суті у справі №160/6540/19.

Зупинити стягнення на підставі постанови Головного управління Держапраці у Дніпропетровській області №ДН-1596/269/АВ/ІП-ФС/327 від 11.04.2019 року у виконавчому провадженні №59430444 до набрання законної сили рішенням по суті у справі №160/6540/19.

В іншій частині заяви про забезпечення позову - відмовити.

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Стягувач: товариство з обмеженою відповідальністю НІКФІШ ; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 41380135; адреса: вул. Патріотів України, буд. 173, м. Нікополь, Дніпропетровська обл., 53200.

Боржник: Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 39788766; адреса: вул. Казакова, буд. 3, м. Дніпро, 49107.

Строк пред`явлення до виконання: до 06 серпня 2022 року.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2019
Оприлюднено07.08.2019
Номер документу83435610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6540/19

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні