УХВАЛА
12 серпня 2019 р.Справа № 480/1558/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Жигилія С.П.,
Суддів: Перцової Т.С. , Чалого І.С. ,
за участю: секретаря судового засідання - Ващук Ю.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду заяву Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області про ухвалення додаткового судового рішення по справі за апеляційною скаргою Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 року по справі № 480/1558/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технафтагазсервіс"
до Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області
про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Другого апеляційного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за апеляційною скаргою Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 року по справі №480/1558/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технафтагазсервіс" до Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування постанов.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 13 травня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технафтагазсервіс" - задоволено частково.
Визнано протиправними та скасовано постанови старшого державного виконавця Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області від 25.04.2019 ВП № 57343272: про стягнення виконавчого збору в розмірі 122859 грн; про стягнення витрат на проведення виконавчих дій в сумі 131 грн; про накладення арешту на грошові кошти; про накладення арешту на все рухоме та нерухоме майно боржника.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технафтагазсервіс" (код ЄДРПОУ 37654817) за рахунок бюджетних асигнувань Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області (м.Суми, вул. Гамалія, 31А, код ЄДРПОУ 40211121) суму судового збору в розмірі 7684 грн (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири грн.).
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2019 року апеляційну скаргу Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області - задоволено частково.
Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 року по справі № 480/1558/19 скасовано.
Прийнято постанову, якою адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технафтагазсервіс" - задоволено частково.
Скасовано постанову старшого державного виконавця Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області від 25.04.2019 ВП № 57343272 про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
29.07.2019 до Другого апеляційного адміністративного суду надійшла заява Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області про ухвалення додаткового судового рішення, в якій відповідач просить: вирішити питання про розподіл судових витрат та судовий збір, який підлягає стягненню з позивача, стягнути на користь Головного територіального управління юстиції у Сумській області (код ЄДРПОУ 34933040), вул. Герасима Кондратьєва, 28, м. Суми, 40000.
Відповідно до частини 3 ст. 252 КАС України суд, що ухвалив рішення, ухвалює додаткове судове рішення в тому самому складі протягом десяти днів з дня надходження відповідної заяви. Додаткове судове рішення ухвалюється в тому самому порядку, що й судове рішення. У разі необхідності суд може розглянути питання ухвалення додаткового судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Розгляд заяви позивача про ухвалення додаткового судового рішення у відповідності до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України проведено без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи клопотання про ухвалення додаткового судового рішення в якому вирішити питання щодо розподілу понесених судових витрат, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що таке клопотання не підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 5 статті 143 КАС України, у випадку, передбаченому частиною третьою цієї статті, суд виносить додаткове рішення в порядку, визначеному статтею 252 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 247 КАС України, суд може вирішити питання розподілу судових витрат у додатковому рішенні після ухвалення рішення за результатами розгляду справи по суті.
За правилами пункту 3 частини 1 ст.252 КАС України, суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою учасника справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо, в тому числі, судом не вирішено питання про судові витрати.
Відповідно до частини першої статті 132 КАС судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Питання розподілу судових витрат врегульовано положеннями статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, за змістом якої при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
При частковому задоволенні позову, у випадку покладення судових витрат на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, суд може зобов`язати сторону, на яку покладено більшу суму судових витрат, сплатити різницю іншій стороні. У такому випадку сторони звільняються від обов`язку сплачувати одна одній іншу частину судових витрат.
У разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно ч.6 ст. 139 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Вирішуючи питання щодо відшкодування понесених відповідачем судових витрат, що складаються зі сплати судового збору, суд виходить з системного аналізу статті 139 КАС України та статусу заявника.
В даному випадку заявник Ковпаківський відділ державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області є суб`єктом владних повноважень.
Таким чином, враховуючи положення ч. 3 ст. 139 КАС України, суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Тобто, суб`єкту владних повноважень не можуть компенсуватися витрати, окрім іншого, на сплату судового збору, оскільки суб`єкт владних повноважень повинен нести усі ризики, пов`язані з прийняттям ним рішень, вчиненням дій чи допущенням бездіяльності, у тому числі необхідність відстоювати правомірність своєї поведінки в адміністративному суді.
Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних відносинах із владою.
На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що заява відповідача про ухвалення додаткового судового рішення про розподіл судових витрат задоволенню не підлягає.
За приписами частини 4 ст. 252 КАС України про відмову в ухваленні додаткового рішення суд постановляє ухвалу.
Керуючись ст.ст. 134, 139, 243, 250, 252, 310, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Ковпаківського відділу державної виконавчої служби міста Суми Головного територіального управління юстиції у Сумській області про ухвалення додаткового судового рішення по справі № 480/1558/19 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з дати її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)Жигилій С.П. Судді (підпис) (підпис) Перцова Т.С. Чалий І.С.
Повний текст ухвали складено 14.08.2019.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 16.08.2019 |
Номер документу | 83631551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Жигилій С.П.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні