ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1180/19 16 год. 30 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисильової О.Й.,
при секретарі: Підлатюк О.О.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1 Д.О.,
представників відповідача - Веремієнко М.О., Маркаль О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом малого приватного підприємства "Сіма" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
Мале приватне підприємство "Сіма" (далі - позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019 р. № 0000231422 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 325727,50 грн., № 0000241422 про збільшення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за грудень 2016 року в сумі 73049 грн. та за червень 2018 року в сумі 1627361 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що у період з 22.10.2018 р. по 09.11.2018 р. відповідачем проведена планова виїзна документальна перевірка МПП "Сіма", за результатами якої складено акт перевірки від 16.11.2018 р. № 218/21-22-14-01/22734257. На підставі акта перевірки контролюючим органом складено податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019 р. №№ 0000231422, 0000241422. Вважає вказані рішення протиправними, оскільки висновки відповідача щодо порушення підприємством податкового законодавства не відповідають дійсності, господарські відносини з ТОВ "Ектовіс Групп" та використання палива, суміші парафінових вуглеводів стабілізованих підтверджуються документами бухгалтерського обліку.
Ухвалою від 14.06.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 11.07.2019 р. на 11:00 год.
У зв`язку з неявкою представника відповідача, підготовче засідання, призначене на 11.07.2019 р. на 11:00 год., відкладено на 06.08.2019 р. до 10:00 год.
01.08.2019 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить в задоволенні позовних вимог МПП "Сіма" відмовити. Свою позицію обґрунтовує тим, що за результатами перевірки посадовими особами встановлено порушення позивачем податкового законодавства, а саме: п.198.5 ст.198 ПК України, що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету по загальній декларації на загальну суму 424670 грн., у тому числі: за листопад 2015 року на суму 129605 грн., за грудень 2015 року на суму 34847 грн., за листопад 2016 року на суму 218551 грн., за грудень 2016 року на суму 41667 грн.; завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.19) за грудень 2016 року на загальну суму ПДВ 73049 грн.; за червень 2018 року на суму 1627361 грн.
05.08.2019 р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач вважає необґрунтованими викладені у відзиві висновки. Зазначає, що МПП "Сіма" надано всі встановлені чинним законодавством документи на підтвердження податкового кредиту по господарських операціях, та які підтверджують правомірність списання на витрати товарно-матеріальних цінностей товариством, а тому вважає, що відповідач довільно трактує норми законодавства та ігнорує права платників податків, які передбачені Конституцією України та Податковим кодексом України.
Ухвалою від 06.08.2019 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено судове засідання на 12.08.2019 р. на 11:00 год.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з підстав, вказаних у позовній заяві.
Представники відповідача заперечували проти задоволення позовних вимог з підстав, вказаних у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
Мале приватне підприємство "Сіма" (код ЄДРПОУ 22734257) 23.06.1994 р. зареєстровано Великолепетиською районною державною адміністрацією Херсонської області та 18.04.1996 р. взято на податковий облік до Новокаховської ОДПІ (Великолепетиське відділення), та у періоді, що перевірявся був, зокрема, платником податком податку на додану вартість.
У період з 22.10.2018 р. по 09.11.2018 р. на підставі плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 рік, наказів від 13.09.2018 р. № 964, від 02.11.2018 р. № 1211, направлень від 19.10.2018 р. №№ 674, 675 уповноваженими особами ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі проведено планову виїзну документальну перевірку малого приватного підприємства "Сіма" код ЄДРПОУ 22734257, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р., валютного законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р., з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р., за результатами якої складено акт від 16.11.2018 р. № 218/21-22-14-01/22734257.
Згідно з висновками акту від 16.11.2018 р. № 218/21-22-14-01/22734257 перевіркою встановлено порушення МПП "Сіма", зокрема:
- п. 198.5 ст. 198 ПК України, що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету по загальній декларації на загальну суму ПДВ 383003 грн., у тому числі: за листопад 2015 року на суму 129605 грн., за грудень 2015 року на суму 34847 грн., за листопад 2016 року на суму 218551 грн.;
- п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.21) по спеціальній декларації на загальну суму ПДВ 1627361 грн., у тому числі: за червень 2018 року на загальну суму 1627361 грн.
08.01.2019 р. позивачем до контролюючого органу надано заперечення на акт перевірки, згідно з якими МПП "Сіма" не погоджується з висновками перевірки та просить не приймати податкові повідомлення-рішення, надано копії документів на підтвердження реальності господарських операцій з ТОВ " Ектовіс Групп" та використання у своїй господарській діяльності палива, сумішей парафінових вуглеводів стабілізованих.
За результатами розгляду заперечення листом від 17.01.2019 р. № 1174/10/21-22-14-01-14 відповідач повідомив, що п. 2 висновків акту перевірки залишено без змін.
На підставі акту перевірки від 16.11.2018 р. № 218/21-22-14-01/22734257 контролюючим органом сформовано податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019 р.:
- № 0000231422 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 325272,50 грн., з яких за основним платежем на 260218 грн., за штрафними санкціями на 65054,50 грн.;
- № 0000241422 про завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.19) на загальну суму ПДВ 73049 грн., у тому числі за грудень 2016 року на загальну суму ПДВ 73049 грн.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями 15.02.2019 р. позивач оскаржив їх до ДФС України, однак відповідно до рішення від 11.04.2019 р. № 17009/6/99-99-11-04-01-25 податкові повідомлення-рішення від 22.01.2019 р. №№ 0000231422, 0000241422 залишені без змін, а скарга - без задоволення.
Позивач, вважаючи рішення контролюючого органу протиправними, звернувся до суду з позовом щодо скасування податкових повідомлень-рішень від 22.01.2019 р. №№ 0000231422, 0000241422.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних обставин та приписів чинного законодавства.
1. Щодо податкового повідомлення-рішення від 22.01.2019 р. № 0000231422, яким МПП "Сіма" збільшено суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 325272,50 грн., з яких за основним платежем на 260218 грн., за штрафними санкціями на 65054,50 грн., суд зазначає наступне.
Згідно з наданим податковим органом розрахунком податкових зобов`язань у розрізі порушень, грошові зобов`язання нараховано підприємству у зв`язку з порушенням п. 198.5 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання з ПДВ за рахунок віднесення придбання (дизельного палива), яке використано не в господарській діяльності підприємства на суму 497718,67 грн., у тому числі: за листопад 2015 року на суму 129605 грн., за грудень 2015 року на суму 34847 грн., за листопад 2016 року на суму 291600 грн., за грудень 2016 року на суму 41666,67 грн. Вказане порушення призвело до донарахування: ПДВ на суму 260218 грн. (у тому числі: за листопад 2016 року на суму 291600 грн., за грудень 2016 року на суму 41666,67 грн., з урахуванням вимог позовної давності ст. 102 ПК України); завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.19) за грудень 2016 року на загальну суму 73049 грн.
Як вбачається з акта перевірки від 16.11.2018 р. 218/21-22-14-01/22734257, посадовими особами контролюючого органу встановлено придбання позивачем у ТОВ "Сапфір ЛТД" дизельного палива та сумішей парафінових вуглеводнів стабілізованих. За змістом акту, позивач протиправно відніс до складу податкового кредиту спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства податкові накладні, складені ТОВ "Сапфір ЛТД" (код ЄДРПОУ 14129329). Вказані висновки зроблено у зв`язку з тим, що до перевірки не надано подорожніх листів трактористів або водіїв вантажного транспорту, які б містили інформацію про пробіг автотранспортних засобів, їх маршрут та інше, що підтверджувало використання автотранспортом дизельного палива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих за період грудень-листопад 2015 року та грудень-листопад 2016 року.
Представник позивача у судовому засіданні пояснив, що використання палива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих підтверджується: актами списання дизельного палива та сумішей, актами інвентаризації цінностей, наказами по підприємству щодо закріплення трактористів за складеними маршрутами, обліковими листами трактористів-машиністів, лімітно-забірними картками одержання паливно-мастильних матеріалів (форма № 117а), наказами по підприємству про встановлення норм витрати палива для сільськогосподарської техніки на 2015 рік, на 2016 рік. Зазначив, що оскільки перевіряючими вказані документи не досліджувались, відтак висновки податкового органу про використання палива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих не у господарській діяльності є помилковими. Також зауважив, що підприємство є сільгоспвиробником, має орендовані землі, сільгосптехніку та трудові ресурси, тобто вирощує сільгосппродукцію, а тому паливно-мастильні матеріали використане ним у господарській діяльності.
З даного приводу суд вважає за необхідне вказати наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Правові відносини щодо формування податкового кредиту з податку на додану вартість, а також, включення відповідних сум податку на додану вартість до податкових зобов`язань регулюються Податковим кодексом України, ведення бухгалтерського обліку по податкових операціях встановлено Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу (ст.44 ПК України).
За змістом ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Частиною 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується та підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік.
Відповідно до п. 2.15 Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 первинні документи підлягають обов`язковій перевірці (в межах компетенції) працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув`язка окремих показників.
За змістом пп."а" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Згідно з пп. 187.1 п. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому, порядок формування податкового кредиту визначений ст. 198 ПК України.
Відповідно до пп. 198.1 "а" ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.5 ст.198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);
в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Пунктом 198.6 ст.198 ПК України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Тобто, як вбачається з викладеного, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання у власній господарській діяльності.
З огляду на вищенаведені положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд вважає, що позивач підтвердив факт придбання пального та надав суду належні докази використання дизельного палива та сумішей парафінових вуглеводнів стабілізованих у власній господарській діяльності з огляду на наступне.
Відповідач в акті перевірки та під час розгляду справи не заперечує факту поставки на адресу позивача дизельного палива, його оприбуткування на підприємстві позивача та відображення у бухгалтерському обліку цих операцій, сплати позивачем коштів за вказаний товар.
Висновки відповідача про встановлення порушень податкового законодавства обумовлені тим, що враховуючи надані до перевірки первинні та бухгалтерські документи з урахуванням вищевказаних у акті перевірки норм законодавства, перевіркою встановлено відсутність використання у власній господарській діяльності палива дизельного у зв`язку із тим, що до перевірки не надано подорожніх листів трактористів або водіїв вантажного транспорту, які б містили інформацію про пробіг автотранспортних засобів, їх маршрут та інше, що підтверджувало б використання автотранспортом дизельного палива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих за період грудень-листопад 2016 року.
Так, 07.03.2016 р., 23.05.2016 р., 31.03.2016 р. між ТОВ "Сапфір ЛТД" (далі - товароволоділець) та МПП "Сіма" (зберігач) укладено договори відповідального зберігання нафтопродуктів № 07/03-16-С, № 23/05-16-С, № 31/03-16-С, відповідно до п.1.1 якого товароволоділець передає, а зберігач приймає на відповідальне зберігання нафтопродукти у кількості, асортименті, по ціні, на суму, на термін зберігання та інших обов`язкових умов договору, що визначаються попередньо погодженими сторонами Заявками - специфікаціями на кожну товарну партію.
Передача товару на зберігання та його повернення підтверджується:
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 07.03.2016 р. № 1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л на суму 821000 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 07.03.2016 р. № 07/03-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л перевезено з м.Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д;
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 15.11.2016 р. № 2, відповідно до якого Зберігачем МПП "Сіма" передано Товароволодільцю з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л на суму 821000 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 15.11.2016 р. № 15/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л перевезено з Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д до м. Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б;
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 23.05.2016 р. № 1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160 л на суму 663200 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 23.05.2016 р. № 23/05-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160 л перевезено з м.Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д;
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 28.11.2016 р. № 2, відповідно до якого Зберігачем МПП "Сіма" передано Товароволодільцю з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160 л на суму 663200 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 28.11.2016 р. № 28/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 33160 л перевезено з Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д до м.Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б;
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 31.03.2016 р. № 1, відповідно до якого передано на зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л на суму 821000 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 31.03.2016 р. № 31/03-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л перевезено з м.Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д;
- актом приймання товарно-матеріальних цінностей від 24.11.2016 р. № 2, відповідно до якого Зберігачем МПП "Сіма" передано Товароволодільцю з відповідального зберігання суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л на суму 821000 грн.;
- товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів від 24.11.2016 р. № 24/11-16С, відповідно до якої суміш парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 41050 л перевезено з Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д до м.Херсона/Склад/вул.Ракетна, 110б;
- карткою рахунку 023: Місця зберігання: Склад суміші пар. Вуглеводів: ТМЦ: за 2016 рік;
- бухгалтерськими довідками за березень 2016 року від 07.03.2019 р., від 31.03.2016 р.; за травень 2016 року від 23.05.2016 р.; за листопад 2016 року від 15.11.2016 р., від 24.11.2016 р., від 28.11.2016 р.
Як стверджує позивач, для здійснення своєї господарської діяльності за попередньою згодою з ТОВ "Сапфір ЛТД", підприємством продовж 2016 року використано суміш парафінових вуглеводів стабілізованих та дизельне паливо, що знаходилось на відповідальному зберіганні, що підтверджується актами списання від 30.11.2015 р. № СпТ-00078 (дизельне паливо у кількості 6928 л на суму 109693,33 грн.), від 31.12.2015 р. № СпТ-00081 (дизельне паливо у кількості 23107 л на суму 319340 грн.), від 30.11.2016 р. № СпТ-00098 (суміш парафінових вуглеводів стабілізована у кількості 115260 л на суму 1267860 грн.). У зв`язку з такими обставинами, підприємство в подальшому придбано аналогічний товар у ТОВ "Сапфір-1".
Придбання сумішей парафінових вуглеводів стабілізованих та дизельного палива підтверджується:
- видатковими накладними від 03.11.2016 р. № С-00000057 (суміші парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 26500 л на суму 349800 грн., з яких ПДВ - 58300 грн.), від 03.11.2016 р. № С-00000058 (суміші парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 26500 л на суму 349800 грн., з яких ПДВ - 58300 грн.), від 25.11.2016 р. № С-00000070 (суміші парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 31130 л на суму 410916 грн., з яких ПДВ - 68486 грн.), від 15.11.2016 р. № С-00000068 (суміші парафінових вуглеводів стабілізованих у кількості 31130 л на суму 410916 грн., з яких ПДВ - 68486 грн.);
- податковими накладними від 06.11.2015 р. № 8, від 02.11.2015 р. № 2, від 23.12.2015 р. № 3, від 22.11.2016 р. № 14, від 25.11.2016 р. № 17, від 15.11.2016 р. № 10, від 04.11.2016 р. № 2, від 03.11.2016 р. № 1, від 06.12.2016 р. № 1;
- товарно-транспортними накладними від 03.11.2016 р. № 02/03/11/2016, від 03.11.2016 р. № 01/03/11/2016, відповідно до яких ТОВ "Сапфір-1" перевезено з м.Херсон/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 26500 л;
- товарно-транспортною накладною від 25.11.2016 р. № 25/11/2016, відповідно до якої ТОВ "Сапфір-1" перевезено з м.Херсон/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 31130 л;
- товарно-транспортною накладною від 15.11.2016 р. № 15/11/2016, відповідно до якої ТОВ "Сапфір-1" перевезено з м.Херсон/Склад/вул.Ракетна, 110б до Херсонська область, смт.В.Лепетиха, вул.Чкалова, 25-Д суміш парафінових вуглеводнів стабілізована у кількості 31130 л.
Відповідно до звіту від 29.11.2018 р., який подано позивачем до Держстату України, у 2018 році посівна площа зернових та зернобобових культур складала 1308,70 га, посівна площа технічних культур - 346 га, посівна площа коренеплодів та бульбоплодів - 6,50 га, сільськогосподарських культур (кормові) - 1661,20 га, площа озимих культур - 1521 га.
У зв`язку з кадровими змінами та з метою оптимізації господарської діяльності підприємства директором МПП "Сіма" видано накази від 03.01.2015 р. № 534а, від 02.11.2015 р. № 550а, від 03.01.2016 р. № 553а, від 08.02.2016 р. № 562а щодо закріплення трактористів згідно складеного маршруту, з якими ознайомлено працівників.
Наказами від 02.01.2015 р. № 532а, від 12.11.2015 р. № 550б, від 03.01.2016 р. №554б встановлено норми витрати палива для сільськогосподарської техніки в залежності від виду робіт.
Факт використання дизпалива та суміші парафінових вуглеводнів стабілізована в господарській діяльності підтверджено наступними документами:
- обліковими листами трактористів-машиністів: за листопад 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 68, витрата пального 5125 л, залишок 455 л), за листопад 2015 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 23, витрата пального 1803 л, залишок 133 л), за грудень 2015 року (трактор Т-150, відроблено годин - 110, витрата пального - 9067 л, залишок - 256 л), за грудень 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 110, витрата пального - 8420 л), за грудень 2015 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 73, витрата пального - 5620 л), за березень 2016 року (трактор Т-150, відроблено годин - 72, витрата пального - 2160 л, залишок - 105 л), за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 72, витрата пального - 8640 л, залишок - 160 л), за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 23, витрата пального - 1150 л, залишок - 270 л),за березень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 13, витрата пального - 1560 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 72, витрата пального - 2160 л, залишок - 105 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 20, витрата пального - 1500 л), за березень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 79, витрата пального - 5925 л, залишок - 275 л), за квітень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 60, витрата пального - 2100 л, залишок - 40 л), за квітень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 60, витрата пального - 3000 л, залишок - 650 л), за квітень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 61, витрата пального - 4575 л), за квітень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 58, витрата пального - 4350 л), за квітень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 57, витрата пального - 1995 л, залишок - 100 л), за травень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 59, витрата пального - 7080 л, залишок - 340 л), за травень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 70, витрата пального - 1470 л, залишок - 113 л), за травень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 70, витрата пального - 1470 л, залишок - 98 л), за травень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 56, витрата пального - 1176 л), за червень 2016 року (трактор Т-150, відроблено годин - 39, витрата пального - 4680 л), за червень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 65, витрата пального - 1365 л, залишок - 43 л), за червень 2016 року (трактор МТЗ-82, відроблено годин - 65, витрата пального - 1365 л, залишок - 42 л), за червень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 40, витрата пального - 4800 л, залишок - 85 л), за червень 2016 року (трактор ЮМЗ-6, відроблено годин - 66, витрата пального - 1533л), за липень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 86, витрата пального - 4300 л, залишок - 250 л), за липень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 93, витрата пального - 4650 л, залишок - 250 л), за серпень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 96, витрата пального - 4800 л, залишок - 400 л), за серпень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 109, витрата пального - 5232 л, залишок - 305 л), за серпень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 62, витрата пального - 1860 л, залишок - 210 л), за вересень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 74, витрата пального - 3552 л), за вересень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 35, витрата пального - 4200 л, залишок - 832 л), за вересень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 76, витрата пального - 2280 л), за вересень 2016 року (трактор Т-150К, відроблено годин - 57, витрата пального - 4288 л, залишок - 287 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 82, витрата пального - 4100 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 75, витрата пального - 3750 л), за вересень 2016 року (трактор ДОН-1500Б, відроблено годин - 75, витрата пального - 3750 л), за жовтень 2016 року (трактор Glaas Xemon 4000, відроблено годин - 61, витрата пального - 3058 л);
- лімітно-забірними картками: від 01.11.2015 р. трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 5580 л палива для глибокорихління, листопад 2015 року трактор Т-150К на отримання 1936 л палива для глибокорихління, грудень 2015 року трактор Т-150К на отримання 9323 л палива для глибокорихління, грудень 2015 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 14040 л палива глибокорихління, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 1500 л палива для предпосівної культивації, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 6200 л палива для культивації, березень 2016 року трактор Т-150К для отримання 2265 л палива для боронування, березень 2016 року трактор Т-150К на отримання 2265 л палива для боронування, березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 1420 л палива для сівби (горох, ячмінь), березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 1560 л палива для предпосівної культивації, березень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 8800 л палива для дискової культивації, квітень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4575 л палива для предпосівної культивації, квітень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4350 л палива для предпосівної культивації, квітень 206 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 2650 л палива для сівби (гречка, соя, ріпак, льон), квітень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 2140 л палива для каткування, квітень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 2095 л палива для каткування, травень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1463 л палива для сівби, травень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1473 л палива для сівби (соняшник), травень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1176 л палива для сівби, травень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 7420 л палива для предпосівної культивації, червень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1533 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор МТЗ-82 на отримання 1287 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, червень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1313 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, червень 2016 року трактор ЮМЗ-6 на отримання 1428 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4485 л палива для І культивації, червень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4280 л палива для ІІ культивації з внесенням добрив, липень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4550 л палива для збирання врожаю, липень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4900 л палива для збирання врожаю, серпень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 5536 л палива для дискування,серпень 2016 року трактор Т-150 на отримання 1755 л палива для дискування, серпень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4700 л палива для збирання врожаю (пшениця, горох), вересень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 3552 л палива для дискування, вересень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 4032 л палива для предпосівної культивації, вересень 2016 року трактор Т-150К на отримання 2280 л палива для дискування, вересень 2016 року трактор Т-150К на отримання 4260 л палива для предпосівної культивації, вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 4100 л палива для збирання врожаю (гречка, соя), вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 3750 л палива для збирання врожаю (льон, соя), вересень 2016 року трактор ДОН-1500Б на отримання 3750 л палива для збирання врожаю (льон, соя), жовтень 2016 року трактор Glaas Xemon 4000 на отримання 3690 л палива для сівби (пшениця).
Беручи до уваги активну сільськогосподарську діяльність МПП "Сіма", площу земель, на яких здійснюється діяльність та відомості щодо наявних трудових ресурсів, зібраного врожаю, суд приходить до висновку стосовно безпідставності та необґрунтованості висновків відповідача щодо використання палива не у господарській діяльності Підприємства.
Суд зазначає, що співвідношення оброблених підприємством земель, використаного пального та часу, протягом якого працювали трактори, знаходиться в межах норм використання паливно-мастильних матеріалів для сільгосптехніки.
Окремо суд наголошує, що відсутність облікових листів тракториста-машиніста, подорожніх листів трактора, не може бути самостійною підставою для того, щоб вважати, що підприємство використало паливо не у своїй господарській діяльності, оскільки відомості щодо обробленої площі, витраченого часу та пального можна встановити з інших первинних документів.
Таким чином, з урахуванням вищенаведеного судом, враховуючи надані докази, суд погоджується із доводами позивача та вважає, що списання дизельного пального та суміші парафінових вуглеводнів стабілізованих відбувалося на підставі документів, які у своїй сукупності беззаперечно підтверджують факт використання позивачем палива у межах здійснення його господарської діяльності. Відтак нарахування МПП "Сіма" податку на додану вартість в сумі 260218 грн., штрафних санкцій у розмірі 65054,50 грн. (25%) та визначення суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за грудень 2016 року на суму 73049 грн. є протиправним.
2. Щодо податкового повідомлення-рішення від 22.01.2019 р. № 0000241422, яким МПП "Сіма" визначено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду: за грудень 2016 року на суму 73049 грн.; за червень 2018 року на суму 1627361 грн. внаслідок порушення: п.44.1 ст.44, п.п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 ПК України, внаслідок неправомірного формування податкового кредиту від ТОВ "Ектовіс Групп" (код ЄДРПОУ 41498700) на підставі лише задокументованих господарських операцій без фактичного їх здійснення на загальну суму ПДВ 1627360,56 грн., у тому числі: за листопад 2017 року - 197915,78 грн., за грудень 2017 року - 476668,39 грн., за січень 2018 року - 728,32 грн., за лютий 2018 року - 87143,06 грн., за березень 2018 року - 478053,78 грн., за травень 2018 року - 347851,23 грн., суд зазначає наступне.
За змістом акта перевірки від 16.11.2018 р. № 218/21-22-14-01/22734257 контролюючий орган вважає, що МПП "Сіма" за період з 01.01.2015 р. по 30.06.2018 р. завищило податковий кредит по декларації спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства по взаємовідносинам з ТОВ "Ектовіс Групп" (код ЄДРПОУ 41498700) на загальну суму ПДП 1627360,56 грн.,оскільки:
- ТОВ "Ектовіс Групп" не виконані умови договору в частині надання документів, що підтверджують країну виробника товару у разі поставки товару іноземного походження або що підтверджують Україну як країну виробника товару. МПП "Сіма" протягом перевірки не надано документів, що підтверджують походження товару;
- надані до перевірки накладні складені ТОВ "Ектовіс Групп" не мають інформації про місце складання та не мають інформації про особу, яка отримувала товар, тобто у розділі "отримав" не вказано посаду та прізвище посадової особи, яка отримувала товар;
- ТОВ "Формат Бридж" (перевізник) використовував для перевезення незареєстровані транспортні засоби, з власником транспортних засобів (Сканія державні номери НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та причепи з державними номерами НОМЕР_3 , НОМЕР_4 ) ОСОБА_2 взаємовідносини відсутні; за даними звітів у травні та червні 2018 року у ТОВ "Формат Бридж" трудові відносини з водіями ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 не зареєстровані; товарно-транспортні накладні не відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні";
- у ТОВ "Ектовіс Групп" відсутні складські приміщення для зберігання товару, які б знаходились у м.Львові та в м.Новомосковську, не має достатньої чисельності та технічних можливостей для виконання задекларованого обсягу реалізації товару, що свідчить про непідтвердження факту реалізації труд на адресу МПП "Сіма".
Судом встановлено, що 20.11.2017 р. між ТОВ "Ектовіс Групп" (продавець) та МПП "Сіма" (покупець) укладено договір № 20/11, відповідно до якого продавець зобов`язується поставляти та передавати у власність покупця товар, а покупець - приймати товар та оплачувати продавцю його вартість в порядку та в строки, передбачені договором.
Асортимент, кількість, місце та строк поставки Товару вказується в узгоджених сторонами рахунках та/або специфікаціях, які є невід`ємними частинами договору (п.1.2 договору).
Поставка товарів здійснюється на умовах DDP згідно ІНКОТЕРМС 2000. Пунктом поставки товару за даним договором є склад покупця. Адреса складу: України, 74502, Херсонська область, смт. Велика Лепетиха, або іншими умовами погодженими сторонами (п.4.2 договору).
Відповідно до специфікації від 20.11.2017 р. № 01 ТОВ "Ектовіс Групп" зобов`язується поставити МПП "Сіма" труби сталеві, що були у використанні, 530Х9 мм ДСТУ 8732-78, сталь 09Г2 у кількості 117,05 т на суму 1346074,54 грн., в тому числі ПДВ 224345,76 грн.
Згідно зі специфікацією від 20.11.2017 р. № 02 продавець зобов`язується поставити МПП "Сіма" труби сталеві, що були у використанні, 820Х8-10 мм ДСТУ 20295-85, сталь 09Г2 у кількості 100 т на суму 1350000 грн., в тому числі ПДВ 225000 грн.
20.11.2017 р. між сторонами договору укладено специфікацію № 03, відповідно до якої продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні, 720Х8-10 мм ДСТУ 20295-85, сталь 09Г2 у кількості 60 т на суму 810000 грн., з яких ПДВ 135000 грн.
Крім того, 20.11.2017 р. ТОВ "Ектовіс Групп" на адресу позивача виписано рахунок № 20/11, згідно з яким зобов`язується поставити труби металеві: 530 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 40,430 т на суму 387454,03 грн., 720 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 5,758 т на суму 64777,50 грн., 820 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 14,312 т на суму 161010 грн. Загальна вартість товару 735889,84 грн., з яких ПДВ 122648,31 грн.
22.11.2017 р. ТОВ "Ектовіс Групп" та ТОВ "Сіма" складено накладну № 22/11/1 щодо поставки труб металевих: 530 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 40,430 т на суму 387454,03 грн., 720 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 5,758 т на суму 64777,50 грн., 820 мм УКТ ЗЕД 7305 кількістю 14,312 т на суму 161010 грн. Загальна вартість товару 735889,84 грн., з яких ПДВ 122648,31 грн.
Згідно зі специфікацією від 21.11.2017 р. № 04 продавець зобов`язується поставити МПП "Сіма" труби сталеві, що були у використанні, 530Х9 мм ДСТУ 8732-78, сталь 09Г2 у кількості 170 т на суму 2056999,32 грн., в тому числі ПДВ 342833,22 грн.
Відповідно до специфікації від 28.02.2018 р. № 05 ТОВ "Ектовіс Групп" зобов`язується поставити МПП "Сіма" труби сталеві, що були у використанні, 720 мм ДСТУ 8732-78 у кількості 320 т на суму 4687998,72 грн., з яких ПДВ 781333,12 грн.
За специфікацією від 07.05.2018 р. № 07 продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні: 420 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 0,792 т на суму 9900 грн., 325 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 1,288 т на суму 16100 грн., 273 мм, ДСТУ 20295-85 код УКТ ЗЕД 7305 у кількості 0,847 т на суму 10587,50 грн. Загальна вартість товару 43905 грн., з яких ПДВ 7317,50 грн.
За специфікацією від 04.05.2018 р. № 06 продавець зобов`язується поставити покупцю труби сталеві, що були у використанні: 1020 мм, ДСТУ 8732-78 у кількості 70 т на суму 1001000,28 грн., з яких ПДВ 166833,38 грн.
ТОВ "Ектовіс Групп" виписано рахунки від 20.11.2017 р. № 20/11, № 20/11/1, № 20/11/2, від 21.11.2017 р. № 21/11, від 27.11.2017 р. № 27/11/1, від 04.12.2017 р. № 04/12, від 11.12.2017 р. № 11/12, від 28.02.2018 р. № 28/02/1, від 14.03.2018 р. № 14/03, від 19.03.2018 р. № 19/03/1, від 23.03.2018 р. № 23/03, від 26.03.2018 р. № 26/03/1, від 28.03.2018 р. № 28/03/1, від 29.03.2018 р. № 29/03/2, від 30.03.2018 р. № 30/03, від 03.04.2018 р. № 03/04, від 07.05.2018 р. № 07/05/1, від 08.05.2018 р. № 08/05, від 10.05.2018 р. № 10/05, від 14.05.2018 р. № 14/05.
На виконання умов договору від 20.11.2017 р. ТОВ "Ектовіс Групп", використовуючи послуги перевезення ТОВ "Формат Брідж", поставило позивачу на адресу: Херсонська область, смт. Велика Лепетиха труби металеві, про що складено товарно-транспортні накладні: від 21.11.2017 р. № 21/11-3, № 21/11-2, № 21/11-1, від 22.11.2017 р. № 22/11-3, № 22/11-4, від 30.11.2017 р. № 30/11-2, № 30/11-1, № 30/11-3, № 30/11-4, від 11.12.2017 р. № 11/12-4, № 11/12-3, № 11/12-2, від 20.12.2017 р. № 20/12-3, № 20/12-4, № 20/12-5, № 20/12-2, № 20/12-1, від 19.01.2018 р. № 19/01-1, від 28.02.2018 р. № 28/02-3, № 28/02-4, від 14.03.2018 р. № 14/03-1, від 19.03.2018 р. № 19/03-3, № 19/03-2, від 23.03.2018 р. № 23/03-1, від 26.03.2018 р. № 26/03-2, № 26/03-3, від 28.03.2018 р. № 28/03-3, № 28/03-2, від 29.03.2018 р. № 29/03-2, від 30.03.2018 р. № 30/03-1, № 30/03-2, від 03.04.2018 р. № 03/04-1, № 03/04-2, № 03/04-3, № 03/04-4, від 07.05.2018 р. № 07/05-2, від 08.05.2018 р. № 08/05-2, від 10.05.2018 р. № 10/05-3, № 10/05-2, № 10/05-1, від 14.05.2018 р. № 14/05-2.
Постачальником складено накладні: від 22.11.2017 р. № 22/11/1, № 22/11/2, від 01.12.2017 р. № 01/12, від 11.12.2017 р. № 11/12, від 20.12.2017 р. № 20/12, № 20/12/1, від 19.01.2018 р. № 19/01, від 28.02.2018 р. № 28/01/1, від 14.03.2018 р. № 14/03, від 19.03.2018 р. № 19/03/1, від 23.03.2018 р. № 23/03, від 26.03.2018 р. № 26/03/1, від 28.03.2018 р. № 28/03/1, від 29.03.2018 р. № 29/03/2, від 30.03.2018 р. № 30/03, від 03.04.2018 р. № 03/04, від 07.05.2018 р. № 07/05/1, від 08.05.2018 р. № 08/05, від 10.05.2018 р. № 10/05, від 14.05.2018 р. № 14/05.
Крім того, постачальником складено податкові накладні від 22.11.2017 р. № 11, від 01.12.2017 р. № 1, № 2, від 11.12.2017 р. № 8, від 20.12.2017 р. № 19, від 19.01.2018 р. № 5, від 28.02.2018 р. № 27, від 14.03.2018 р. № 9, від 19.03.2018 р. № 13, від 26.03.2018 р. № 17, від 23.03.2018 р. № 14, від 28.03.2018 р. № 18, від 29.03.2018 р. № 21, від 30.03.2018 р. № 22, від 03.04.2018 р. № 3, від 07.05.2018 р. № 11, від 08.05.2018 р. № 12, від 10.05.2018 р. № 14, від 14.05.2018 р. № 17. Всі податкові накладні зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунки з ТОВ "Ектовіс Групп" здійснено згідно з платіжними дорученнями від 22.11.2017 р. № 478 на суму 219937,88 грн., № 477 на суму 735889,84 грн., від 01.12.2017 р. № 509 на суму 768333,04 грн., № 508 на суму 231666,96 грн., від 20.12.2017 р. № 561 на суму 55402,33 грн., № 559 на суму 287229,88 грн., № 560 на суму 657367,79 грн., від 19.01.2018 р. № 23 на суму 681955,78 грн., № 22 на суму 409721,52 грн., № 24 на суму 238369,92 грн., від 23.03.2018 р. № 117 на суму 522858,36 грн., від 12.04.2018 р. № 146 на суму 533699,35 грн., № 144 на суму 263992,93 грн., № 143 на суму 261648,92 грн., № 145 на суму 254470,43 грн., від 03.05.2018 р. № 186 на суму 519635,36 грн., № 185 на суму 519928,36 грн., від 18.05.2018 р. № 236 на суму 514947,36 грн., від 24.05.2018 р. № 249 на суму 306066,97 грн., № 248 на суму 148434,04 грн., від 29.05.2018 р. № 256 на суму 432146,12 грн., від 01.06.2018 р. № 264 на суму 1046449,21 грн., від 01.10.2018 р. № 679 на суму 154011,04 грн.
Відповідно до актів списання від 30.11.2017 № СпТ-000143, від 30.12.2017 р. №СпТ-000144, від 31.12.2017 р. № СпТ-000142, від 31.01.2018 р. № 20, від 28.02.2018 р. № 30, від 31.03.2018 р. № 29, від 30.04.2018 р. № 31, від 31.05.2018 р. № 32 придбані металеві труби використано для реконструкції зрошувальної системи. Вказані обставини також підтверджуються актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об`єктів (зрошування) від 30.06.2018 р.
Крім того, позивачем до суду надано сертифікати якості ТОВ "Харцизький трубний завод", ТОВ "Санкт-Петербузький трубний завод", ПАТ "Інтертайп Новомосковський трубний завод", ВАТ "Виксунський металургійний завод", ВАТ "Челябенський трубний завод", а тому суд не приймає до уваги твердження представника відповідача щодо виконання ТОВ "Ектовіс Групп" свого обов`язку за договором.
В акті перевірки посадовими особами контролюючого органу зроблено висновок про те, що товарно-транспортні накладні не відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Відповідно до частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність, неістотні недоліки у документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки, не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, що брала участь у здійсненні господарської операції та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, тощо.
Слід зазначити, що податковим законодавством не визначено товарно-транспортну накладну, як обов`язковий безумовний доказ реальності здійснення господарської операції чи документу, що дає чи позбавляє права платника податку на податковий кредит. В свою чергу, реальність господарської операції визначається фактом руху активів та зміною стану зобов`язань суб`єкта господарювання, а також наявністю інших юридичних фактів, що зумовлені власне результатами досягнення ділової мети у процесі здійснення законної підприємницької діяльності.
Навіть відсутність ТТН на транспортування продукції не може автоматично свідчити про безтоварність господарської операції, за наявності інших належних доказів. З огляду на що, певні недоліки у ТТН або відсутність певних ТТН не може спричиняти для позивача негативних наслідків в аспекті свідчення про безтоварність господарської операції.
Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного суду від 06.02.2018 у справі №821/589/17.
Окремо суд зазначає, що поставка товару здійснювалась на умовах DDP згідно ІНКОТЕРМС 2000. Пунктом поставки товару за даним договором є склад покупця. Адреса складу: України, 74502, Херсонська область, смт. Велика Лепетиха, тобто до складання товарно-транспортних накладних та самого перевізника позивач не мав жодного відношення.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що договір, укладений між ТОВ "Ектовіс Групп" та МПП "Сіма" спрямований на реальне настання наслідків, умовлених ним, виконаний сторонами в повному обсязі та відповідає положенням цивільного, господарського і податкового законодавства, що підтверджено належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку. Товар, який придбавав позивач притаманний його господарській діяльності та використовувався ним для здійснення господарської діяльності, тому формування позивачем податкового кредиту за результатами господарської діяльності з цим контрагентам є правомірним.
Позивач не може нести відповідальність за порушення податкового законодавства його контрагентами. Також чинне законодавство не ставить право на податковий кредит у залежність від стану податкового обліку його контрагентів, фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів.
Таким чином, твердження контролюючого органу про не підтвердження господарських операцій між позивачем та ТОВ "Ектовіс Групп" з продажу та поставки товару спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, відтак висновки податкового органу про документування господарських операцій без фактичного їх здійснення на загальну суму ПДВ 1627360,56 грн. є безпідставними.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином, судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень відповідач діяв необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішень, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог МПП "Сіма" у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -
вирішив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.01.2019 року № 0000231422 про збільшення МПП "Сіма" (код ЄДРПОУ 22734257, 74502, Херсонська область, Великолепетиський район, смт. Велика Лепетиха, вул. Чкалова, 25-д) грошового зобов`язання з ПДВ на загальну суму 325272,50 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.01.2019 року № 0000241422 про зменшення МПП "Сіма" (код ЄДРПОУ 22734257, 74502, Херсонська область, Великолепетиський район, смт. Велика Лепетиха, вул. Чкалова, 25-д) розміру від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за грудень 2016 року на суму 73049,00 грн. та за червень 2018 року на суму 1627361,00 грн.
Стягнути на користь малого приватного підприємства "Сіма" (код ЄДРПОУ 22734257, 74502, Херсонська область, Великолепетиський район, смт. Велика Лепетиха, вул. Чкалова, 25-д) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 16 серпня 2019 р.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. кат. 111030300
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2019 |
Оприлюднено | 18.08.2019 |
Номер документу | 83681052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Желтобрюх І.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні