Постанова
від 20.01.2010 по справі 17/245-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.01.2010р. м.Київ № 17/245-А

12:58 год.

За позовом Прокуратури Святошинськ ого району м. Києва в інтереса х держави в особі Київського міського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в

До Орендного підприємства «С пеціалізоване ремонтно-нала годжувальне управління № 7»

Про стягнення 117 800,13 грн.

Судд я Удалова О.Г.

Секретар судового засідан ня Суворкіна Ю.І.

Представники учасників п роцесу:

від прокуратури К онстантинова І.В. (посвідче ння № 255 від 30.11.2009 р.)

від позивача Присяжнюк Р.В. (довіреність № 04-02/2 від 11.01.2010 р.)

від відповідача Гр ет Я.П. ( довіреність № 10/01 від 19 .01.2010 р.)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суд у міста Києва звернувся прок урор Святошинського району м іста Києва з адміністративни м позовом в інтересах держав и в особі Київського міськог о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів про стя гнення з орендного підприємс тва «Спеціалізоване ремонтн о-налагоджувальне управлінн я №7»117 800,00 грн. штрафу, нарахован ого згідно зі статтею 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів».

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 04.07.2007 р. (суддя Кролевець О.А.) відкрито прова дження у адміністративній сп раві № 17/245-А та призначено попе реднє судове засідання на 23.07.20 07 р..

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 06.08.2007 р. позов ну заяву прокурора залишено без розгляду на підставі ст.с т. 121, 128, 155 Кодексу адміністратив ного судочинства України.

Ухвалою Київського апеля ційного адміністративного с уду від 27.05.2008 р. № 22-а-849/08 ух вала Господарського суду міс та Києва від 06.08.2007 р. залишена бе з змін.

Ухвалою Вищого адмініст ративного суду України від 29.0 9.2009 р. ухвалу Господарського су ду міста Києва від 06.08.2007 р. та ухв алу Київського апеляційного адміністративного суду від 27.05.2008 р. у справі № 17/245-А скасовано , а справу направлено до суду п ершої інстанції для продовже ння розгляду.

Ухвалою Господарського с уду міста Києва від 12.10.2009 р. (судд я Кролевець О.А.) призначено по переднє судове засідання на 02.11.2009 р..

Відповідно до розпоряджен ня голови Господарського суд у міста Києва Саранюка В.І. від 29.10.2009 р. № 01-1/961 справу № 17/245-А пер едано на розгляд судді Удало вій О.Г. у зв' язку з обранням Кролевець О.А. на посаду су дді Вищого господарського су ду України.

Ухвалою Господарського су ду від 30.10.2009 р. справу було прийн ято до провадження суддею Уд аловою О.Г.

Ухвалою Господарсь кого суду міста Києва від 02.11.2009 р. відкладено попереднє судо ве засідання на 23.11.2009 р., у зв' яз ку з неявкою представників с торін у судове засідання.

Ухвалою Господарськ ого суду міста Києва від 23.11.2009 р . відкладено попереднє судов е засідання на 14.12.2009 р. та зобов' язано сторони надати суду до даткові докази по справі.

Ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 14.12.2009 р. п опереднє судове засідання ві дкладено на 23.12.2009 р., у зв' язку з необхідністю витребування д одаткових доказів по справі.

Ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 23.12.2009 р. з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду на 11.01.2010 р..

Ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 11.01.2010 р. р озгляд справи відкладався на 20.01.2010 р., у зв' язку з необхідніс тю витребування додаткових д оказів по справі.

Відповідач проти адм іністративного позову запер ечив з підстав, викладених у п исьмових запереченнях на поз ов. Сторона зазначила, що орен дне підприємство «Спеціаліз оване ремонтно-налагоджувал ьне управління № 7»виконує ро боти, які регламентуються сп еціальними вимогами Держохо ронпраці та входять до «Пере ліку робіт з підвищеною небе зпекою».

Відповідач наголосив на т ому, що за специфікою своєї ро боти орендне підприємство «С пеціалізоване ремонтно-нала годжувальне управління №7»не в змозі створювати спеціаль ні робочі місця для інваліді в, здійснити організацію осн овного та додаткового обладн ання, технічного оснащення і пристосування, що передбаче но статтею 17 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів»в редакції ві д 23.02.2006 р..

У додаткових запереч еннях на позовні вимоги відп овідач пояснив, що позивачем не надано доказів того, що в с пеціалізованому підприємст ві відповідача, яке виконує р оботи підвищеної небезпеки б ули наявні робочі, призначен і для працевлаштування інвал іда і не зайняті інвалідами. К рім того, на думку відповідач а, позивачем не наведено відп овідних доказів того, що в оре ндному підприємстві «Спеціа лізоване ремонтно-налагоджу вальне управління №7»були ро бочі місця, призначені для пр ацевлаштування інваліда і не зайняті інвалідами.

У судовому засіданні 20.01.2010 р., за згодою представникі в учасників процесу, оголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови.

Розглянувши надані уча сниками судового процесу док ументи і матеріали, заслухав ши пояснення представників у часників процесу, всебічно т а повно з' ясувавши обставин и, на яких ґрунтуються позовн і вимоги і заперечення, об' є ктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд встановив :

Відповідно до час тини першої статті 17 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»з метою реалізації твор чих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації їм забезпечується пр аво працювати на підприємств ах, в установах, організаціях , а також займатися підприємн ицькою та іншою трудовою дія льністю, яка не заборонена за коном.

Частиною третьою статті 18 Закону встановлено, що підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів, у тому чи слі спеціальні робочі місця, створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.

Основні правила визначен ня нормативу робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів та застосува ння штрафних санкцій за неви конання цього нормативу вста новлено статтями 19, 20 Закону.

Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця.

Норматив робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів визнач ається виключно цим Законом. Якщо іншими законами встано влюються нормативи робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів, які ві дрізняються від зазначених у цій статті, застосовуються п оложення цього Закону.

Керівники підприємст в (об'єднань), установ і органі зацій незалежно від форми вл асності і господарювання у р азі незабезпечення зазначен их нормативів несуть відпові дальність у встановленому за коном порядку.

Частиною третьою статті 19 Закону передбачено, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.

Обчислення середньообліко вої чисельності працюючих зд ійснюється відповідно до Інс трукції зі статистики кілько сті працівників, затверджено ї наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 р . № 286, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 30.11.2005 р. за № 1442/11722.

Статтею 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»встановлено, що підприє мства (об'єднання), установи і організації, крім тих, що повн істю утримуються за рахунок коштів державного або місцев их бюджетів, незалежно від фо рми власності і господарюван ня, де кількість працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві (в об'єднанні), в установі, ор ганізації за кожне робоче мі сце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), устан ов і організацій незалежно в ід форми власності та господ арювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних сан кцій за робоче місце, не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві (об 'єднанні), у відповідній устан ові, організації.

З дослідженого у судовому засіданні звіту орендного п ідприємства «Спеціалізован е ремонтно-налагоджувальне управління № 7»про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2006 рік (за формою № 10-П1, зат вердженою наказом Держкомст ату України від 10.02.2002 р. № 49), серед ньооблікова чисельність шта тних працівників облікового складу -148 осіб, з них на робота х з підвищеною небезпекою - 130 о сіб, інвалідів (штатних праці вників, яким за висновками ме дико-соціальних експертних к омісій встановлена інвалідн ість), осіб - 1, чисельність інва лідів-штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до 4-х відсоткового норма тиву, осіб - 0,72, фонд оплати прац і штатних працівників, з одни м десятковим знаком - 3486,9, серед ньорічна заробітна плата шта тного працівника - 23560,00 грн.

Прокурор у позові в казує на те, що відповідно до н орм чинного законодавства та згідно з нормативом р обочих місць для забезпеченн я працевлаштування інваліді в, відповідач протягом 2006 року мав влаштувати 6 інвалідів, а фактично відповідачем влашт овано лише 1 інваліда, тому ост аннім повинні бути виплачені штрафні санкції за робочі мі сця, призначені для працевла штування інвалідів протягом 2006 року і не зайняті інвалідам и, розмір яких складає 117800,00 грн. , за розрахунком, який містить ся в матеріалах справи.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні»адміністраці я підприємств (об'єднань), уста нов і організацій (незалежно від форм власності і господа рювання) зобов'язана створюв ати безпечні і не шкідливі дл я здоров'я умови праці, вживат и заходів, спрямованих на зап обігання інвалідності, на ві дновлення працездатності ін валідів.

У той же час, частиною 1 с татті 12 Закону України «Про ох орону праці»визначено, що підприємства, які використ овують працю інвалідів, зобо в'язані створювати для них ум ови праці з урахуванням реко мендацій медико-соціальної е кспертної комісії та індивід уальних програм реабілітаці ї, вживати додаткових заході в безпеки праці, які відповід ають специфічним особливост ям цієї категорії працівникі в.

Відповідно до статті 5 З акону України «Про охорону п раці»умови трудового догово ру не можуть містити положен ь, що суперечать законам та ін шим нормативно-правовим акта м з охорони праці.

Працівнику не може про понуватися робота, яка за мед ичним висновком протипоказа на йому за станом здоров'я.

Отже, встановлюючи нор мативи робочих місць для пра цевлаштування інвалідів нео бхідно враховувати лише ту к ількість робочих місць на пі дприємстві, які не пов' язан і з шкідливими, важкими та неб езпечними умовами праці, що в изначаються у порядку, перед бачено Законом України «Про охорону праці»та іншими зако нодавством України.

Види робіт, що віднося ться до робіт підвищеної неб езпеки, визначені в Переліку робіт з підвищеною небезпек ою, затвердженого державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. №1 ( далі - Перелік).

Як вбачається з матері алів справи, зокрема зі стату ту орендного підприємства «Спеціалізоване р емонтно-налагоджувальне упр авління № 7»та дозволу на поча ток виконання роботи підвище ної небезпеки № 2175.05.30-74.30.0 на огляд , випробування електроустано вок та електрообладнання нап ругою до 1000В за переліком згід но з додатком, виданого Держа вним комітетом України з наг ляду за охороною праці від 05.10.2 005 р., орендне підприємство «Сп еціалізоване ремонтно-налаг оджувальне управління №7»вик онує роботи на діючих електр оустановках напругою до 1000В.

Згідно з «Переліком ро біт, де є потреба у професійно му доборі», затвердженого на казом Міністерства охорони здоров'я, Державного комітет у України по нагляду за охоро ною праці, від 23.09.1994 р. № 263/121 роботи по обслуговуванню діючої ел ектроустановки напругою до і вище 1000В та виконання в них опе ративних переключень, налаго джувальних, монтажних робіт та високовольтних випробува нь, роботи під напругою в елек троустановках до і вище 1000В, ро боти пов' язані з діючим ене ргетичним обладнанням відно сяться до робіт, які потребую ть професійного підбору прац івників.

Отже, специфіка підпри ємства відповідача передбач ає більшість посад, пов' яза них з важкими умовами праці (в иконання робіт з підвищеною небезпекою та робіт, де є потр еба у професійному доборі пр ацівників), тому суд бере до ув аги те, що праця інвалідів на п ідприємстві відповідача має використовуватись з урахува нням цієї специфіки.

Враховуючи те, що згід но зі звітом орендного підпр иємства «Спеціалізоване рем онтно-налагоджувальне упра вління № 7» про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік у відповідача зі 148 роб очих місць 130 - на роботах з підв ищеною небезпекою, 18 - звичайн их робочих місць, тобто відпо відно до встановлених нормат ивів має працювати 1 інвалід, а зі звіту слідує, що 1 інвалід у відповідача фактично працює , факт порушення відповідаче м вимог законодавства не зна йшов свого підтвердження.

Крім того, позивачем т а прокуратурою не надано док азів відмови відповідача у з адоволенні звернення, що над ійшло у встановленому законо давством порядку, щодо праце влаштування осіб-інвалідів н а підприємстві останнього.

За таких обставин суд ді йшов висновку про необґрунто ваність позовних вимог.

Керуючись статтею 160, 161, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову в ідмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції заяви про апеляційн е оскарження з наступним под анням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Суддя О.Г. Удалова

Постанову підпис ано 04.02.2010 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2010
Оприлюднено10.11.2010
Номер документу8369951
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/245-а

Ухвала від 06.06.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 20.01.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 11.01.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 23.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 14.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 23.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 30.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 02.11.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 06.08.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Кролевець О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні