Постанова
від 27.08.2019 по справі 420/459/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/459/19 Категорія: 111010000 Головуючий в 1 інстанції: Андрухів В. В.

Час і місце ухвалення:12:00 год., м. Одеса

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Лук`янчук О.В.

суддів - Бітова А. І.

- Ступакової І. Г.

при секретарі - Черкасовій Є. А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2019 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" до Державної фіскальної служби України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне Управління ДФС в Одеській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ "Складський комплекс "Добробут" звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне Управління ДФС в Одеській області в якому позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо нездійснення Товариству з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми від`ємного значення податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України повернути на діючий електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Товариство з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН та збільшити на рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" у системі електронного адміністрування податку на додану вартість показник зазначеної суми на величину від`ємного значення в розмірі 632417 грн., яка була списана з електронного розрахунку адміністрування податку на додану вартість, та відобразити відповідне збільшення у витягу системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що станом на листопад 2014 року, тобто на момент незаконного анулювання реєстрації товариства як платника податку ПДВ, ТОВ "Складський комплекс "Добробут" мало право на податковий кредит у сумі 632 417,00 грн, який не враховано та не відновлено по теперішній час, беручи до уваги те, що рішенням суду скасовано рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №425 від 02.12.2014 року про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" як платника податку на додану вартість; зобов`язано Державну податкову інспекцію у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області відновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" як платника податку на додану вартість з моменту проведення анулювання реєстрації - з 02.12.2014 року

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2019 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області - задоволено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, Державна фіскальна служба України, подала апеляційну скаргу, в якій зазначає про порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, а тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги, апелянт з посиланням на норми законодавства України зазначив, що унеможливлено збільшення реєстраційної суми, на яку платник податків має право реєструвати податкові накладні, оскільки така сума за вимогами Перехідних положень Податкового кодексу України могла бути збільшена до 03.08.2015 року.

Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про заміну сторони у справі, а саме замінити Державну податкову інспекцію у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області на його процесуального правонаступника Головне Управління ДФС в Одеській області.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "СК" "Добробут" зареєстроване 18.09.2013 року за №1 556 102 0000 047503.

Основним видом економічної діяльності ТОВ "СК" "Добробут" є: "Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна" (код КВЕД 68.20).

02 грудня 2014 року в.о. начальника Державної податкової інспекції у Малиновському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області прийнято рішення №425 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ТОВ "СК" "Добробут" (податковий номер 38849361) на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, тобто у зв`язку з наявністю запису в державному реєстрі про відсутність ТОВ "СК" "Добробут" за його місцезнаходженням .

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, на момент анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивач мав право на податковий кредит в розмірі 632417 грн.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2015 року по справі №815/459/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" до Відділу Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним дій та зобов`язання вчинити певні дії, задоволено частково апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут". Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2015 року скасовано та прийнято нову постанову суду, якою адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" до Відділу Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції та Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області задоволено частково. Визнано протиправними дії Відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо несвоєчасного внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про підтвердження відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" за адресою: м. Одеса 65005, вул. Бугаївська 21/48. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної Податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 02.12.2014 року №425 про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю СК "Добробут", як платника податку на додану вартість. Зобов`язано Державну податкову інспекцію у Малиновському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області відновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю Складський комплекс "Добробут", як платника податку на додану вартість з моменту проведення анулювання реєстрації з 02.12.2014 року. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Листом від 28.03.2016 року ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомила позивача про те, що на виконання листа ДФС України від 15.03.2016 року №8952/7/99-99-11-02-02-17 та листа ГУ ДФС в Одеській області №2535/7/15-32-08-01-12 від 22.03.2016 року, відновлено реєстрацію Товариству з обмеженою відповідальністю Складський комплекс "Добробут", як платнику податку на додану вартість 25.03.2016 року.

31.05.2016 року директор ТОВ "СК "Добробут" звернулася до ГУ ДФС в Одеській області з листом, в якому просила надати роз`яснення щодо: необхідності та порядку подання звітності за період з грудня 2014 року по березень 2016 року; необхідності нарахування податкових зобов`язань за операціями, які здійснювались протягом цього періоду; відновлення податкового кредиту у сумі 632417 грн. 00 коп.

Однак, ГУ ДФС в Одеській області не відновило податковий кредит Товариства, який був у Товариства станом на листопад 2014 року та у своїй відповіді № 1430/10/15-3212-02-12 від 30.06.2016 року роз`яснило, що починаючи з дати анулювання реєстрації особи як платника ПДВ, зазначеної контролюючим органом у рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ, до дати прийняття судом рішення про скасування такого анулювання, у такої особи відсутній обов`язок щодо виписування податкових накладних та право на формування податкового кредиту і отримання бюджетного відшкодування ПДВ. Крім цього, така особа податкову звітність з ПДВ за цей період не подає.

14.07.2016 року директор ТОВ "СК "Добробут" звернулася до ДФС України та просила визначити механізм дій податкового органу за яким від`ємне значення в сумі 632417 грн. 00 коп. збільшить суму податку, на яку ТОВ "СК "Добробут" буде мати право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Листом від 02.08.2016 року №16632/6/99-99-12-03-01-15 ДФС України надала відповідь позивачу на звернення від 14.07.2016 року та зазначила, що пунктом 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України встановлено, що значення реєстраційної суми автоматично збільшується контролюючим органом до 31.07.2015 року на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з ПДВ, у якій відображаються розрахунки з бюджетом за червень 2015 року, та не перераховується у подальшому у зв`язку з уточненням показників такої звітності. У листі зазначено, що згідно з базами даних ДФС, декларація ПДВ за червень 2015 року ТОВ "СК "Добробут" не надавалась.

ТОВ "СК "Добробут" дійсно не подавалась податкова декларація з ПДВ за червень 2015 року, оскільки станом на червень 2015 року реєстрація Товариства як платника ПДВ була анульована на підставі рішення ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №425 від 02.12.2014 року, а відновлення ТОВ "СК "Добробут" платником ПДВ відбулось 25.03.2016 року.

Після відновлення ТОВ "СК "Добробут" платником ПДВ, ТОВ "СК "Добробут" була подана податкова декларація з ПДВ за перший період після відновлення - березень-квітень 2016 року, що підтверджується квитанцією №2 про прийняття податковим органом зазначеної декларації.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 року по справі №815/459/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" до Юридичного департаменту Одеської міської ради, Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, задоволено частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут". Визнано протиправними дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо внесення 28.11.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 15561430003047503 про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" за адресою: м. Одеса, 65005, вул. Бугаївська 21/48. Зобов`язано Юридичний департамент Одеської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про скасування реєстраційної дії від 28.11.2014 року №15561430003047503 про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" за адресою: м. Одеса, 65005, вул. Бугаївська 21/48. Скасовано рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області № 425 від 02.12.2014 року про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" як платника податку на додану вартість. Зобов`язано Державну податкову інспекцію у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області відновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" як платника податку на додану вартість з моменту проведення анулювання реєстрації - з 02.12.2014 року. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено (а.с. 48-52). Рішення набрало законної сили 05.02.2019 року.

12.11.2018 року директор ТОВ "СК" "Добробут" звернулася до ГУ ДФС в Одеській області з листом, в якому просила збільшити на рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю "Складський комплекс "Добробут" у системі електронного адміністрування податку на додану вартість показник суми, на яку ТОВ "СК "Добробут" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення 632417 грн. 00 коп. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.

ГУ ДФС в Одеській області у своїй відповіді №17395/10/15-32-12-01-03 від 06.12.2018 року зазначило, що якщо на підставі Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ особу виключено з Реєстру платників ПДВ, то така особа втрачає всі права і обов`язки платника ПДВ (у т.ч. право на складання податкових накладних). Якщо у подальшому таке Рішення скасовано на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, відбувається поновлення такої особи у Реєстрі. При цьому дата реєстрації такої особи платником ПДВ не змінюється. Починаючи з дати виключення особи з Реєстру платників ПДВ, зазначеної у Рішенні про анулювання реєстрації до дати поновлення такої особи у Реєстрі платників ПДВ на підставі прийнятого судовим органом рішення, яке набрало законної сили, про скасування Рішення про анулювання реєстрації, у такої особи відсутній обов`язок щодо складання податкових накладних та право на формування податкового кредиту і отримання бюджетного відшкодування ПДВ.

Вважаючи, що відповідачем такою бездіяльністю порушено права товариства на відновлення податкового кредиту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з необґрунтованості дій відповідача та відповідно наявності підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на встановлену бездіяльність податкового органу, оскільки анулювання реєстрації позивача платником ПДВ було визнано судом протиправним, і позивач має право на повне відновлення того становища (як платника податків), в якому він перебував.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 200-1розділуV Податкового кодексу України.

Пунктом 200-1.1. статті 200-1.1 Податкового кодексу України передбачено, що система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1цьогоКодексу. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

П.200.1.2 ст.200-1 ПК України передбачає, що платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.

Згідно з п.200.1.4, 200.1.5 ст.200-1 ПК України на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти: а) з власного поточного рахунку платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу; б) з власного поточного рахунку платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку; в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України; г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому статтею 43 цього Кодексу.

З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у виданих податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.

На запит платника податку йому шляхом надсилання електронного повідомлення надається інформація про рух коштів на його рахунках у системі електронного адміністрування податку.

Відповідно до п. 200.1.7 ст.200-1 ПК України кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених п.200.1.5 ст.200-1 цього Кодексу та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.

Згідно з п.200.1.8 ст. 200-1 ПК України після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Таким чином, на електронному рахунку платника ПДВ обліковуються суми податку, що містяться у виданих чи отриманих податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, суми податку, сплачені при ввезенні товарів на митну територію України, а також суми податку у вигляді зарахованих платником чи з бюджету коштів.

Відповідно до п.201.8 ст.200-1 ПК України в разі анулювання реєстрації платника ПДВ до бюджету з електронного рахунку списуються кошти, а рахунок закривається.

Так, колегія суддів зазначає, що Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569

П.2 цього Порядку передбачає, що рахунок у системі електронного адміністрування податку це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку.

Згідно пп. 200-1.1.8 ст. 200-1 ПК України та ст. 7 Порядку №569 після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Статтею 8 Порядку №569 передбачено, що у разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок.

Матеріалами справи встановлено, що після виконання судового рішення у справі №815/459/1, яким скасовано рішення ДПІ від 02.12.2014 року № 425 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, Товариство має рахунок у системі електронного адміністрування податку з тим же самим уніфікованим номером 388493615525 який мало і до анулювання реєстрації та закриття рахунку.

Таким чином, за наслідками виконання судового рішення відбулось не відкриття нового рахунку Товариства, а відновлення старого із датою реєстрації позивача у якості платника податку на додану вартість з 02.12.2014 року

З огляду на наведене колегія суддів приходить до висновку, що відновлення протиправно анульованого рахунку Товариства у системі електронного адміністрування податку обумовлює виникнення у контролюючого органу обов`язку повернути грошові кошти, що обліковувались на цьому рахунку на момент його закриття.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 14.03.2018 року №805/1147/17-а, від 03 квітня 2018 року по справі №803/844/17.

Аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та фактичні обставини справи, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що контролюючим органом не дотримано умов та порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, а тому належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДФС України вчинити дії щодо відновлення на електронному рахунку позивача в системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Доводи апелянта, що реєстраційна сума в системі електронного адміністрування може бути збільшена на суму від`ємного значення, що задекларована платником податку виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, з посиланням на лист ДФС України від 14.01.2016 року № 550/6/99-99-19-03-02-15, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки зазначений лист є лише листом-відповіддю на звернення конкретного платника податків, тобто індивідуальною податковою консультацією та носить рекомендаційний характер.

При цьому колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, з посиланням на норми законодавства України, щодо унеможливлення збільшення реєстраційної суми, на яку платник податків має право реєструвати податкові накладні, оскільки така сума за вимогами Перехідних положень Податкового кодексу України могла бути збільшена до 03.08.2015 року, оскільки станом на червень 2015 року Товариство було анульовано як платника ПДВ на підставі незаконного рішення ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №425 від 02.12.2014 року, а відновлення ТОВ "СК "Добробут" платником ПДВ відбулось аж 25.03.2016 року.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів , -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2019 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови підписано 02 вересня 2019 року .

Головуючий суддя: О.В. Лук`янчук

Суддя: А. І. Бітов

Суддя: І. Г. Ступакова

Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено04.09.2019
Номер документу83957349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/459/19

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 27.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні