Рішення
від 31.07.2019 по справі 911/1051/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" липня 2019 р. Справа № 911/1051/19

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Белишевій А. В.

за участю представників учасників справи:

від позивача: Климов А. Р. (адвокат - ордер серії КС № 071884 від 29.05.2019 р.); Коровін А. А. (адвокат - ордер серії КС № 072009 від 29.05.2019 р.)

від відповідача: не з`явились;

розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарма Старт", (03124, бул. В. Гавела, 8, м. Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека-будьте здорові", (87515, вул. Італійська, буд. 116 А, м. Маріуполь, Донецька область)

про стягнення 2 554 069, 88 грн

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ТОВ "Фарма Старт" звернулось в господарський суд Київської області із позовом до ТОВ "Пані Аптека" про стягнення 1 964 460, 01 грн основної заборгованості, 322 412, 31 грн пені, 166 143, 33 грн інфляційних втрат, 39 446, 00 грн 3 % річних.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем свого обов`язку щодо оплати у повному обсязі за товар згідно договору поставки № Пані Аптека 2016 від 09.02.2016 р., укладеним між ТОВ "Фарма Старт" та ТОВ "Пані Аптека".

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.05.2019 р. відкрито провадження у справі № 911/1051/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарма Старт" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пані Аптека" про стягнення 2 492 461, 65 грн, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 05.06.2019 р.

03.06.2019 р. до канцелярії суду від позивача надійшла заява № 401/8 від 30.05.2019 р. про забезпечення позову, у якій він просить суд накласти арешт на майно та грошові кошти в межах позовних вимог у сумі 2 592 380, 58 грн, що належать та обліковуються на банківських рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Пані Аптека" (код ЄДРПОУ 32920616), виявлених державним або приватним виконавцем під час виконання ухвали суду. Також, до канцелярії суду від позивача надійшла заява № 400/8 від 30.05.2019 р. про збільшення розміру позовних вимог, у якій він просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 1 964 460, 01 грн розмір основного боргу, 355 276, 03 грн розмір пені, 188 008, 43 грн розмір інфляційних витрат, 46 325, 41 грн розмір 3 % річних.

Заява № 400/8 від 30.05.2019 р. позивача про збільшення розміру позовних вимог прийнята судом до розгляду.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.06.2019 р. відмовлено у задоволенні заяви № 401/8 від 30.05.2019 р. позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарма Старт" про забезпечення позову.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 23.07.2019 р. змінено ухвалу Господарського суду Київської області від 04.06.2019 року у справі № 911/1051/19, накладено арешт на грошові кошти в межах позовних вимог у сумі 2529848,58 грн., що належать та обліковується на банківських рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Пані аптека" (08171, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Хотів, вул. Промислова, 3, код ЄДРПОУ 32920616), виявлених державним або приватним виконавцем під час виконання відповідної ухвали, відмовлено в частині накладення арешту на майно.

05.06.2019 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 17.07.2019 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.07.2019 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті за участю представників учасників справи на 31.07.2019 р.

29.07.2019 р. до канцелярії суду від позивача надійшло клопотання № 543/8 від 26.07.2019 р. про зміну назви та місцезнаходження відповідача, у якій він просить суд змінити назву та місцезнаходження відповідача на ТОВ "Аптека-будьте здорові" (87515, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Італійська, будинок 116 А), у зв`язку з державною реєстрацією зміни назви та місцезнаходження відповідача.

Клопотання позивача № 543/8 від 26.07.2019 р. про зміну назви та місцезнаходження відповідача враховано і прийнято судом до уваги.

31.07.2019 р. у судовому засіданні представники позивача надали усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримали, вважають їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив, відзив на позовну заяву та інші заяви по суті спору не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

09.02.2016 р. між позивачем (надалі - Постачальник) та відповідачем (надалі - Покупець) було укладено договір поставки № Пані Аптека 2016, згідно п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю лікарські засоби, вироби медичного призначення та/або дієтичні (біологічно активні) добавки (надалі - Товар), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити вартість Товару на умовах передбачених цим Договором.

Відповідно до п. 1.2. Договору поставка Товару здійснюється окремими партіями на підставі заявок Покупця на поставку Товару (надалі - Заявка). Умови щодо кількості, асортименту, серії, терміну придатності та ціни Товару визначаються у цьому Договорі, Заявках та відображаються у підписаних Сторонами видаткових накладних (надалі - видаткові накладні) або, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Пунктом 2.2. Договору визначено, що Заявка подається Покупцем за допомогою електронних або факсимільних засобів зв`язку, які дозволяють достовірно встановити, що документ надходить від Покупця, та містить відомості про асортимент, кількість товару та адресу поставки. Мінімальна кількість замовленого Товару у Заявці не може бути меншою ніж заводська упаковка. Сторони домовились, що мінімальна сума Товару в Заявці на поставку однієї партії Товару не може бути меншою 25 000,00 (двадцять п`ять тисяч) гривень, в т.ч. ПДВ.

Згідно з п. 2.3. Договору Постачальник протягом 3 (трьох) робочих днів від дати отримання Заявки розглядає Заявку, та погоджується на поставку (або часткову поставку) заявленої партії Товару або відхиляє Заявку. Постачальник вправі відхилити Заявку, в разі невиконання Покупцем Розділу 7 та п. 13.11. цього Договору, у випадку невідповідності Заявки встановленим вимогам передбачених п. 2.2. цього Договору, у випадку відсутності у Постачальника асортименту Товару, який вказаний у Заявці. Підтвердженням погодження Заявки Постачальником є Заявка Покупця, оброблена в ERP системі Постачальника та виставлення рахунку на оплату Товару. Покупець зобов`язаний письмово (електронною поштою або факсом) підтвердити свою згоду оплатити Товар відповідно до погодженої Постачальником Заявки та виставленого рахунку на оплату.

Пунктом 2.4. Договору визначено, що при здійсненні попередньої оплати Товару поставка та передача замовленого та оплаченого Товару Постачальником Покупцю здійснюється протягом 5 (п`яти) робочих днів від дати зарахування коштів на банківський рахунок Постачальника за умови повної оплати Товару за відповідним рахунком. У випадку поставки Товару на умовах відстрочення платежу, строк поставки Товару узгоджується Сторонами у Заявці, але не повинен перевищувати 5 (п`яти) робочих днів з дати підтвердження Заявки Постачальником.

Відповідно до п. 2.5. Договору Постачальник відвантажує Товар Покупцю зі свого складу, що розташований за адресою: м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8 (місце передачі Товару). Товар постачається Покупцю на умовах EXW склад Постачальника або DDP склад Покупця за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Мила, вул. Комарова 23-Л (місце поставки Товару), відповідно до умов визначених в Заявці та рахунку-фактурі (згідно з Міжнародними правилами інтерпретації комерційних термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) з урахуванням умов цього Договору. Перевезення Товару повинно здійснюватися транспортним засобом, який відповідає вимогам щодо зберігання та транспортування лікарських засобів та виробів медичного призначення, в тому числі перевезення Товару, що вимагає особливих температурних умов зберігання, повинно здійснюватися тільки спеціально обладнаним транспортним засобом, який має бути оснащений спеціальними рефрижераторними установками, або термоконтейнерами та засобами моніторингу температури.

Згідно з п. 2.7. Договору разом із Товаром Постачальник передає Покупцю один оригінальний примірник видаткової накладної на поставку Товару та один оригінальний примірник рахунку, підписані уповноваженою особою Постачальника та скріплені печаткою Постачальника. У видатковій накладній обов`язково вказується номер та дата укладення цього Договору, а також асортимент, одиниця виміру, загальна кількість, серія, термін придатності, ціна за одиницю та загальна вартість Товару. Підписання Сторонами видаткових накладних підтверджує виконання Постачальником своїх зобов`язань за цим Договором.

Відповідно до п. 2.9. Договору датою поставки Товару є дата отримання партії Товару на складі Покупця, що вказана у видатковій накладній (надалі - Дата поставки). Дата поставки повинна відповідати даті видаткової накладної.

Пунктом 3.3. Договору визначено, що ціна кожної партії та виду Товару обчислюється, виходячі з кількості та асортименту Товару у відповідній партії на основі Заявок Постачальника, та ціни кожної одиниці асортименту Товару відповідно до Прайс-листу Постачальника, та вказується у видатковій накладній та рахунку на поставку кожної окремої партії.

Згідно з п. 3.5. Договору оплата Товару за цим Договором здійснюється на умовах, що узгоджуються Сторонами та фіксуються у Додатковій Угоді до Договору.

Відповідно до п. 3.8. Договору ціна Товару визначається в національній валюті України - гривні. Валютою платежу є національна валюта України - гривня.

Пунктом 5.1. Договору встановлено, що приймання Товару за кількістю, асортиментом, комплектністю та якістю здійснюється Покупцем в момент отримання партії Товару від Постачальника в обумовленому Сторонами місці відповідно до п. 2.5. цього Договору. Приймання Товару за кількістю та асортиментом здійснюється представником Покупця за довіреністю. За комплектністю та якістю на складі Покупця.

Приймання Товару за кількістю та якістю здійснюється в порядку, передбаченому Інструкцією № П-6 від 15.06.1965 року та Інструкцією № П-7 від 25.04.1966 року, затверджених Постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР.

Відповідно до п. 11.1. Договір набуває чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до 31.12.2016 року включно, а в частині розрахунків та виконання умов щодо гарантування якості Товару - до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань згідно з умовами цього Договору.

Одночасно із підписанням договору, між позивачем та відповідачем було підписано Додаток № 1 від 09.02.2016 р. до Договору (Розподіл обов`язків), Додаток № 2 від 09.02.2016 р. до Договору (Порядок здійснення нагляду за побічними реакціями лікарських засобів, дозволених до медичного застосування).

09.02.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду до Договору.

27.04.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 2 до Договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди змінити в п. 2.5. адресу доставки на склад Покупця - DDP склад Покупця, за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Хотів, вул. Промислова, 3 (місце поставки товару).

22.06.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 3 до Договору.

01.08.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 4 до Договору.

16.11.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 5 до Договору, у якій сторони дійшли згоди, зокрема викласти п. 11.1. Договору в наступній редакції:

"Договір набуває чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до 31.12.2017 року включно, а в частині розрахунків та виконання умов щодо гарантування якості Товару - до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань згідно з умовами цього Договору."

05.12.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 6 до Договору, відповідно до п. 1. якої сторони дійшли згоди викласти Додаток № 2 до Договору у новій редакції.

07.12.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 7 до Договору.

21.12.2016 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 8 до Договору.

12.05.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 9 до Договору, відповідно до п. 1. якої сторони дійшли згоди викласті п. 2.5. Договору в новій редакції, зокрема: "Постачальник відвантажує Товар зі свого складу, що розташований за адресою: м. Київ, бульвар Івана Лепсе, 8 або 08320, Київська АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 . Велика Олександрівка, вул. Бориспільська, 7 (місце передачі Товару). Товар постачається Покупцю на умовах EXW склад Постачальника або DDP склад Покупця за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Хотів, вул. Промислова, 3 (місце поставки Товару), відповідно до умов визначених в Заявці та рахунку-фактурі (згідно з Міжнародними правилами інтерпретації комерційних термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) з урахуванням умов цього Договору.".

12.05.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 10 до Договору.

26.06.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 11 до Договору.

19.07.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 12 до Договору.

11.08.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 13 до Договору.

25.09.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 14 до Договору.

25.10.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 15 до Договор.

17.11.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 16 до Договору.

17.11.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 17 до Договору.

19.12.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 18 до Договору.

19.12.2017 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 19 до Договору, у якій сторони дійшли згоди, зокрема викласти п. 11.1. Договору в наступній редакції:

"Договір набуває чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до 31.12.2018 року включно, а в частині розрахунків та виконання умов щодо гарантування якості Товару - до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань згідно з умовами цього Договору.".

30.01.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 21 до Договору.

28.02.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 22 до Договору.

27.03.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 23 до Договору.

26.04.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 24 до Договору.

30.05.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 25 до Договору, відповідно до п.п. 1-3 якої Постачальник поставляє лікарський засіб Кодепсин таблетки № 10 за ціною 25,65 грн без ПДВ, крім того ПДВ 1,80 грн, що разом становить 27,45 грн. Постачальник надає Покупцю знижку у розмірі 20% від ціни, зазначеної в п. 2 цієї додаткової угоди. Знижка відображається у видатковій накладній, що супроводжує оплачену поставку. Сторони погодились, що оплата Товару, за поставки лікарського засобу Кодепсин таблетки № 10 на суму 878 256, 00 грн, в т.ч. ПДВ 7% - 57 456, 00 грн, що буде закуплено в період з 30.05.2018 по 31.05.2018, за цим Договором, здійснюється протягом 60 (шістдесяти) календарних днів з дати поставки Товару.

20.06.2018 р. між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 26 до Договору, відповідно до п.п. 1-3 якої Постачальник поставляє лікарський засіб Кодепсин таблетки № 10 за ціною 25,65 грн без ПДВ, крім того ПДВ 1,80 грн, що разом становить 27,45 грн. Постачальник надає Покупцю знижку у розмірі 20% від ціни, зазначеної в п. 2 цієї додаткової угоди. Знижка відображається у видатковій накладній, що супроводжує оплачену поставку. Сторони погодились, що оплата Товару, за поставки лікарського засобу Кодепсин таблетки № 10 на суму 1 097 820, 00 грн, в т.ч. ПДВ 7% - 71 820, 00 грн, що буде закуплено в період з 25.06.2018 по 27.06.2018, за цим Договором, здійснюється протягом 60 (шістдесяти) календарних днів з дати поставки Товару.

На виконання умов договору поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. та Додаткових угод до нього позивачем у травні - червні 2018 р. було передано у власність (продано) відповідачу товар на загальну суму 1 976 076, 00 грн, що підтверджується видатковою накладною № 80029852 від 31.05.2018 р. на суму 878 256, 00 грн, видатковою накладною № 80030579 від 27.06.2018 р. на суму 1 097 820, 00 грн, наявними в матеріалах справи.

За період дії договору поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. та на його виконання відповідачем було лише частково виконано свій обов`язок по оплаті товару та перераховано позивачу грошові кошти у розмірі 11 615, 99 грн, що підтверджується довідкою-випискою вих. № 14 513/ТР/741 від 18.04.2019 р. з банківського рахунку відповідача, наявною у матеріалах справи.

У грудні 2018 року позивач звернувся до відповідача із претензією № 968/8 від 11.12.2018 р., у якій він запропонував терміново оплатити заборгованість у розмірі 2 024 460, 01 грн. Факт направлення претензії підтверджується фіскальним чеком № 000020111 00102 від 12.12.2018 р., описом вкладенням у цінний лист № 0411625788536 від 12.12.2018 р., рекомендованим поштовим повідомленням № 0411625788536 від 22.12.2018 р. з відміткою про вручення 26.12.2018 р., наявними у матеріалах справи.

У грудні 2018 року позивач супровідним листом № 975/8 від 12.12.2018 р. надіслав на адресу відповідача акти звірки взаємних розрахунків станом на 10.12.2018 р. та повідомив про необхідність здійснити звірку взаємних розрахунків. Факт направлення супровідного листа з відповідними актами звірки підтверджується фіскальним чеком № 000018841 00011 від 14.12.2018 р., описом вкладенням у цінний лист № 0312407591889 від 14.12.2018 р., рекомендованим поштовим повідомленням № 0312407591889 від 22.12.2018 р. з відміткою про вручення 21.12.2018 р., наявними у матеріалах справи.

У грудні 2018 року позивач звернувся до відповідача із претензією № 1046/8 від 26.12.2018 р., у якій він запропонував терміново оплатити заборгованість у розмірі 1 994 460, 01 грн. Факт направлення претензії підтверджується фіскальним чеком № 000021302 00102 від 28.12.2018 р., описом вкладенням у цінний лист № 0312407823720 від 28.12.2018 р., наявними у матеріалах справи.

У грудні 2018 року позивач супровідним листом № 1047/8 від 12.12.2018 р. повторно надіслав на адресу відповідача акти звірки взаємних розрахунків станом на 22.12.2018 р. та повідомив про необхідність здійснити звірку взаємних розрахунків. Факт направлення супровідного листа з відповідними актами звірки підтверджується фіскальним чеком № 000021303 00013 від 28.12.2018 р., описом вкладенням у цінний лист № 0312407823712 від 28.12.2018 р., наявними у матеріалах справи.

У березні 2019 року позивач супровідним листом № 240/8 від 27.03.2019 р. надіслав на адресу відповідача акти звірки взаємних розрахунків станом на 27.03.2019 р. та повідомив про необхідність здійснити звірку взаємних розрахунків. Факт направлення супровідного листа з відповідними актами звірки підтверджується фіскальним чеком № 0018578 0015315 від 28.03.2019 р., описом вкладенням у цінний лист № 0312407836237 від 28.03.2019 р., наявними у матеріалах справи.

У березні 2019 року позивач звернувся до відповідача із претензією № 241/8 від 27.03.2019 р., у якій він запропонував терміново оплатити заборгованість у розмірі 1 964 460, 01 грн. Факт направлення претензії підтверджується фіскальним чеком № 0018579 0015316 від 28.03.2019 р., описом вкладенням у цінний лист № 0312407836245 від 28.03.2019 р., наявними у матеріалах справи.

Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із купівлею-продажем товару здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.

Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Частиною 1 ст. 692 цього ж кодексу передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Частиною 1 ст. 530 цього ж кодексу закріплено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

У встановлений договорами строк і станом на час розгляду справи відповідач обов`язок щодо оплати товару у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 1 964 460, 01 грн, що підтверджується договором поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. з відповідними додатками та додатковими угодами до нього, видатковою накладною № 80029852 від 31.05.2018 р. на суму 878 256, 00 грн, видатковою накладною № 80030579 від 27.06.2018 р. на суму 1 097 820, 00 грн, товарно-транспортною накладною № 453 від 31.05.2019 р., товарно-транспортною накладною № 549 від 27.06.2019 р., претензією № 968/8 від 11.12.2018 р., претензією № 1046/8 від 26.12.2018 р., претензією № 241/8 від 27.03.2019 р., супровідним листом № 975/8 від 12.12.2018 р. з додатками, супровідним листом № 1047/8 від 12.12.2018 р. з додатками, супровідним листом № 240/8 від 27.03.2019 р. з додатками, довідкою-випискою вих. № 14 513/ТР/741 від 18.04.2019 р. з банківського рахунку відповідача, розрахунком суми позову позивач, наявними у матеріалах справи.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У процесі розгляду справи, відповідачем не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним своїх обовязків по оплаті товару за договором поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. та додатковими угодами до нього.

Отже, вимога позивача про стягнення із відповідача основної заборгованості у розмірі 1 964 460, 01 грн за договором поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. та додатковими угодами до нього є законною і обґрунтованою, та такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивач просить стягнути із відповідача пеню, передбачену договором поставки № Пані Аптека від 09.02.2016 р. за періоди прострочення відповідачем виконання обов`язку по оплаті товару з 31.07.2018 р. по 26.02.2019 р. всього на загальну суму 355 276, 03 грн у відповідності до виконаного ним розрахунку.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобовязання (неналежне виконання).

Відповідно до п. 3) ч. 1 ст. 611 цього ж кодексу у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: сплата неустойки.

Частиною 1 ст. 549 цього ж кодексу передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Частиною 3 цієї ж статті встановлено, що пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до ч. 4 ст. 231 цього ж кодексу у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Згідно ч. 6 ст. 232 цього ж кодексу нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобо`вязання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Пунктом 9.5. Договору передбачено, що у випадку прострочення строків оплати за одержаний Товар, поставлений на умовах відстрочення платежу, Покупець зобов`язаний на вимогу Постачальника сплатити останньому пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день прострочення. Крім цього, Покупець у разі прострочення грошового зобов`язання, на вимогу Постачальника зобов`язаний сплатити останньому суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3 (три) відсотки річних від простроченої суми.

Розрахунок пені від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є обґрунтованим та вірним, а тому суд дійшов висновку про задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача пені від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 355 276, 03 грн.

Крім того, позивач просить стягнути із відповідача 188 008, 43 грн інфляційних збитків та 46 325, 41 грн 3% річних за періоди прострочення відповідачем виконання обов`язку по оплаті товару з серпня 2018 року по квітень 2019 року та з 31.07.2018 р. по 28.05.2019 р. відповідно у відповідності до виконаного ним розрахунку.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Частиною 2 ст. 625 цього ж кодексу передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Розрахунок інфляційних збитків від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є обґрунтованим та вірним, а тому суд дійшов висновку про задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 188 008, 43 грн.

Розрахунок 3% річних від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є обґрунтованим та вірним, а тому суд дійшов висновку про задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача 3% річних від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 46 325, 41 грн.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека-будьте здорові" (87515, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Італійська, будинок 116 А; ідентифікаційний код 32920616) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарма Старт" (03124, місто Київ, бульвар Вацлава Гавела, будинок 8; ідентифікаційний код 30117001) 1 964 460 (один мільйон дев`ятсот шістдесят чотири тисячі чотириста шістдесят) грн 01 (одна) коп. основної заборгованості, 355 276 (триста п`ятдесят п`ять тисяч двісті сімдесят шість) грн 03 (три) коп. пені, 188 008 (сто вісімдесят вісім тисяч вісім) грн 43 (сорок три) коп. інфляційних збитків, 46 325 (сорок шість тисяч триста двадцять п`ять) грн 41 (сорок одна) коп. 3% річних та судові витрати 38 311 (тридцять вісім тисяч триста одинадцять) грн 05 (п`ять) коп. судового збору.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення складено і підписано

27 серпня 2019 р.

Дата ухвалення рішення31.07.2019
Оприлюднено03.09.2019
Номер документу83979085
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1051/19

Рішення від 31.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 05.08.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

Постанова від 23.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

Ухвала від 17.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 10.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

Ухвала від 05.06.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 04.06.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 17.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні