Рішення
від 27.08.2019 по справі 520/5016/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

27 серпня 2019 р. № 520/5016/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Дирявої К.І.,

представника позивача - Шимка Ф .А. ,

представника відповідача - Виноградова В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" до Головного управління ДФС у Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, третя особа: приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Грішакова Оксана Вікторівна про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням заяви про зміну предмету позову просить суд:

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Харківській області щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

- визнати протиправними дії Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомостей про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області надати у відповідь на заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" від 23.11.2018 року б/н та від 14.03.2019 року б/н відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою 30-ОПП та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою 11-ЄСВ, а також передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомості про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачами по справі було вчинено протиправні дії щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, відомостей про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування. Вказані протиправні дії порушують права позивача, оскільки ґрунтуються на помилкових висновках відповідачів та не відповідають дійсним обставинам. Зазначені обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 27.05.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за вищевказаним позовом.

Протокольною ухвалою суду, постановленою без видалення до нарадчої кімнати, у судовому засіданні, яке відбулося 01.08.2019 року, судом було замінено відповідача Київське об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області.

Представником відповідача Головного управління ДФС у Харківській області у наданому до суду відзиві на позов вказано, що відповідач із заявленим позовом не погоджується з огляду на його необґрунтованість та враховуючи обставини належного дотримання контролюючим органом порядку припинення юридичної особи.

Представником відповідача Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області через канцелярію суду подано пояснення, в яких останнім вказано, що згідно витягу з підсистеми Відомості з реєстру страхувальників 24.10.2011 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було проведено державну реєстрацію цього підприємства та ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ було взято на облік в управлінні 02.10.2017 року (у зв`язку зі зміною місцезнаходження). Також вказано, що у позивача відсутня заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування перед Фондом.

Третьою особою, через канцелярію суду було подано пояснення із викладенням власної правової позиції.

Представник позивача у судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача Головного управління ДФС у Харківській області у судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав, викладених у письмовому відзиві.

Представник відповідача Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином. У наданих до суду поясненнях представник відповідача просив суд розгляд справи здійснювати за його відсутності.

Третя особа приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Грішакова Оксана Вікторівна в судове засідання не прибула, про дату, час та місце слухання справи повідомлена належним чином. У наданих до суду поясненнях третя особа, просила розгляд справи здійснювати без її участі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю ПЛАРІУМ СІМФЕРОПОЛЬ , код ЄДРПОУ 37926476, зареєстровано у відповідності до норм діючого законодавства 24.10.2011 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис про реєстрацію 1 882 102 0000 018780. При цьому, місцезнаходження юридичної особи: 95000, Автономна Республіка Крим, місто Сімферополь, вулиця Петропавловська, будинок 12.

Під час розгляду справи встановлено, що на підставі протоколу загальних зборів учасників ТОВ ПЛАРІУМ СІМФЕРОПОЛЬ № 3 від 30.01.2012 року було прийнято рішення про перейменування ТОВ ПЛАРІУМ СІМФЕРОПОЛЬ на ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ .

В подальшому, 28.09.2017 року було укладено договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі між компанією ПЛАРІУМ САЙПРЕС ЛТД (реєстраційний номер 284798, свідоцтво про реєстрацію компанії видане реєстратором компаній Республіки Кіпр 07 квітня 2011 року серія НЕ № 44), в особі довіреної особи ОСОБА_2 (продавець), та ОСОБА_3 (покупець), відповідно до умов якого предметом купівлі-продажу є частка у розмірі 100 % (сто відсотків) у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю ПЛАРІУМ-КРИМ , що становить капітал у розмірі 550000,00 грн.

Також на підставі протоколу загальних зборів учасників ТОВ ПЛАРІУМ- КРИМ № 4 від 28.09.2017 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 02.10.2017 року було проведено державну реєстрацію змін до відомостей про підприємство позивача, зокрема, змінено місцезнаходження та учасника юридичної особи.

Так, судовим розглядом справи встановлено, що після зміни місцезнаходження позивач перебуває на обліку у Головному управлінні ДФС у Харківській області та Київському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова.

Під час розгляду справи судом встановлено, що 05.12.2017 року було проведено загальні збори учасників ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ , результати якого оформлено у вигляді протоколу № 5 від 05.12.2017 року, на яких, зокрема, було прийнято рішення про припинення юридичної особи - Товариство з обмеженою відповідальністю ПЛАРІУМ-КРИМ , код в ЄДРПОУ 37926476, шляхом його ліквідації як юридичної особи.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15.12.2017 року було внесено запис 14801100006074971 у зв`язку з проведенням державної реєстрації рішення учасників ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ щодо припинення юридичної особи шляхом ліквідації та встановлений строк для заявлення вимог кредиторів - 20.02.2018 року.

Судом встановлено, що 23.11.2018 року ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ звернулося до Головного управління ДФС у Харківської області із заявою, в якій просило провести передбачену законодавством перевірку товариства, зняти його з обліку та надати довідки за формою 30-ОПП та 11-ЄСВ.

Під час розгляду справи встановлено, що Головним управлінням ДФС у Харківській області видано наказ від 21.01.2019 року № 422 Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ (код ЄДРПОУ 37926476) , яким наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ (код за ЄДРПОУ 37926476, за адресою: вул. Сумська, буд. 24, м. Харків) з 23 січня 2019 року тривалістю 5 робочих днів, а також наказано перевірку провести за період діяльності з 01.01.2015 по 22.01.2019 з метою дослідження питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, за період 25.10.2011 по 22.01.2019 перевірку правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного соціального внеску.

У зв`язку із виданням наказу від 21.01.2019 року та під час проведення перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області направлено на адресу позивача запити від 23.01.2019 року, від 24.01.2019 року №4060/10/20-40-14-08-14 від 25.01.2019 року №4127/10/20-40-14-08-14, від 28.01.2019 року №4419/10/20-40-14-08-14, від 29.01.2019 року №4589/10/20-40-14/08-14 Про надання документів , які були необхідні для проведення податкової перевірки.

З наявних в матеріалах справи доказів та змісту наданих під час розгляду справи представником позивача пояснень судом встановлено, що 24.01.2019 року ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ було надало відповідачу пояснення, якими повідомлено про обставини того, що товариство було зареєстровано в 2011 році за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Петропавловська , 12, а в 2017 році було змінено місцезнаходження юридичної особи на адресу: м. Харків, вул. Сумська 24, та прийняло рішення про ліквідацію. При цьому, повідомлено, що у 2017 та в 2018 роках позивач ніякої діяльності не здійснював, найманих працівників не мав. Станом до 2017 року позивач здійснював свою діяльність в Автономній Республіці Крим, тобто на тимчасово окупованій території України (згідно зі ст. 3 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ), у зв`язку з чим доступ до офісу товариства, який знаходиться на окупованій території, бухгалтерської та іншої документації у ліквідатора товариства відсутній. Також було повідомлено, що на даний час, місцезнаходження первинних бухгалтерських документів позивача за період з 2011 р. по 2017 р., а також серверів (1С), інших документів та технічних засобів не встановлено.

Після отримання вказаної відповіді позивача та з огляду на часткове ненадання первинних документів, контролюючим органом було складено акти про неможливість проведення перевірки у зв`язку з ненаданням документів від 23.01.2019 року №512/20-40-14-08-09/3792, від 24.01.2019 року №566/20-40-14-08-09/37936476, від 25.01.2019 року №579/20-40-14-08-09/37926476, від 28.01.2019 року №608/20-40-14-08-09/37926476, від 29.01.2019 року №688/20-40-14-08-09/37926476.

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області складено акт від 04.02.2019 року № 305/20-40-14-08-09/37926476 Про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ (код ЄДРПОУ 37926476) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи з 01.01.2015 по 22.01.2019, з питань перевірки єдиного внеску за період 25.10.2011 по 22.01.2019 , відповідно до висновків якого Перевіркою пунктів 3.1.1; 3.1.2; 3.1.3; 3.1.4; 3.1.5; 3.2;3.3.1; 3.3.2; 3.3.3; 3.3.4; 3.3.5; 3.3.6, плану перевірки порушень не встановлено; документальною перевіркою ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ встановлено порушення п.85.2. ст. 85, п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючих органам оригіналів документів чи їх копії при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом.

На підставі висновків акту від 04.02.2019 року № 305/20-40-14-08-09/37926476 Головним управлінням ДФС у Харківській області було винесено податкове повідомлення-рішення від 25.02.2019 року № 00000191408 (форма ПС ), яким до ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ застосовано штраф у розмірі 510,00 грн.

Під час розгляду справи встановлено, що 26.02.2019 року ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ через ліквідатора ОСОБА_3 було сплачено вказаний штраф, що підтверджується квитанцією від 26.02.2019 року № 0.0.1280635665.1.

Судом встановлено, що представник позивача 14.03.2019 року звернувся до Головного управління ДФС у Харківській області із заявою, в якій із посиланням на неможливість надання первинних документів у зв`язку зі знаходженням їх в офісі підприємства на окупованій території та з метою завершення процедури ліквідації юридичної особи просив надати довідки за формами 30-ОПП та 11-ЄСВ, необхідні для завершення процедури ліквідації, початої ще в 2017році.

У відповідь на вказаний лист контролюючим органом було повідомлено позивача про те, що на момент надання відповіді по ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ не завершені у повному обсязі заходи податкового контролю, що може привести до нарахування фінансових санкцій за порушення норм податкового законодавства України, виникнення податкового боргу. Також зазначено, що після завершення всіх заходів, пов`язаних з ліквідацією ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ , відсутністю заборгованості зі сплати податків, зборів та єдиного внеску, відсутності грошових зобов`язань за якими не настав строк сплати, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації, контролюючим органом будуть направлені органам державної реєстрації відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та зі сплати єдиного внеску.

Матеріали справи свідчать, що 02.05.2019 року Комунальним підприємством МІСЬКИЙ АРХІВ було видано позивачу довідку № 63, яка підтверджує прийняття на зберігання документів ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ за період 2011, 2012, 2017 роки у кількості 3 справ згідно з актом приймання-передавання від 26.04.2019 року.

В подальшому, протоколом № 6 загальних зборів учасників ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ від 03.05.2019 року затверджено ліквідаційний баланс юридичної особи.

Після затвердження ліквідаційного балансу 03.05.2019 року ліквідатором ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ було подано до суб`єкта державної реєстрації - приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Грішакової Оксани Вікторівни заяву та документи з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проте 06.05.2019 року державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу було надано повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації у зв`язку з надходженням документів для державної реєстрації припинення юридичної особи щодо якої надійшли відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" та відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Під час судового розгляду справи представником позивача вказано, що відповідачами вчинено відносно позивача протиправні дії, що порушує права підприємства на завершення процедури ліквідації, оскільки підприємство не має заборгованості перед бюджетом України та звільнено від подання податкової звітності у зв`язку з тим, що первинні документи, запитувані контролюючим органом, не можуть бути надані в повному обсязі відповідачу у зв`язку зі знаходженням їх в офісі підприємства на окупованій території.

Суд зазначає, що відповідно до абз.2 п.11.1 обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588), дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

Положеннями абзаців 1 та 3 пункту 11.5 Порядку № 1588 встановлено, що у зв`яжу з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом. У разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей), зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

За змістом пункту 11.6 Порядку № 1588 при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Відповідно до п.11.8 Порядку № 1588 за результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності/відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів.

Положеннями абзаців 1 - 2 п.11.10 Порядку №1588 до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП.

За приписами п.11.13 Порядку № 1588 у разі прийняття рішення про припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру:

- у разі відсутності грошових зобов`язань та/або податкового боргу - відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;

- за наявності податкового боргу - відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП або відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (якщо план реорганізації юридичною особою до контролюючого органу не подавався або не був узгоджений контролюючим органом).

Відповідно до п.п.1 п.1.15 Порядку №1588 відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом.

Отже, суд зазначає, що в разі надходження до податкового органу повідомлення державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру рішення засновників юридичної особи про її припинення, то в податкового органу виникає обов`язок вирішити питання про проведення документальної позапланової перевірки юридичної особи, стосовно якої засновниками прийнято рішення про припинення, протягом 10 днів з дня отримання таких відомостей державного реєстратора. Також контролюючий орган зобов`язаний надати до Єдиного державного реєстру відомості про наявність або про відсутність заборгованості із сплати податків та зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Відповідно до п. 2 та абз.1 п.4 Розділу IV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 року № 1162, після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей згідно з пунктом 1 цього розділу контролюючий орган проводить передбачену законодавством перевірку платника щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску.

До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою № 11-ЄСВ.

Відповідно до абзаців 1 - 2 пункту 5.1 Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року № 21-6, у разі отримання від державного реєстратора повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи орган Пенсійного фонду в 10-денний термін проводить документальну перевірку платника щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску. На основі акта перевірки платник здійснює остаточні розрахунки.

За наявності заборгованості у платника, державна реєстрація якого припиняється, орган Пенсійного фонду України заявляє вимоги як кредитор у строки, передбачені у повідомленні про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи шляхом направлення голові ліквідаційної комісії, уповноваженій ним особі або ліквідатору довідки про борг за всіма видами платежів, а також документів, що підтверджують суми недоїмки (звіти платника, картки особових рахунків платника, рішення про застосування фінансових санкцій, акт перевірки тощо).

Суд зазначає, що під час розгляду справи встановлено обставини перереєстрації підприємства позивача з окупованої території України, а саме Автономної Республіки Крим до міста Харкова. При цьому, як вказано представником позивача в 2017, 2018 та 2019 роках товариство не здійснювало господарської діяльності, найманих працівників не мало, що підтверджено фінансовими звітами позивача.

Водночас, як встановлено суд, під час проведення перевірки підприємства позивача Головним управлінням ДФС у Харківській області не було встановлено порушень законодавства, а за порушення абз.1 п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України до позивача було застосовано штраф, який підприємством було сплачено в повному обсязі.

Натомість, представником Головного управління ДФС у Харківській області під час розгляду справи було вказано, що у зв`язку з ненаданням підприємством усіх запитуваних первинних документів у контролюючого органу відсутні підстави вважати процедуру, що передує ліквідації, завершеною, а підприємство таким, що немає заборгованості зі сплати податків та зборів.

З приводу вказаного суд зазначає, що відповідно до п. 1.1 ст.1 Закону України Про створення вільної економічної зони Крим та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України ВЕЗ Крим запроваджується у межах двох адміністративно-територіальних одиниць України: Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Відповідно до п.3.1 ст.3 Закону України Про створення вільної економічної зони Крим на території ВЕЗ Крим діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України, а також особливий режим внутрішньої та зовнішньої міграції фізичних осіб.

Положеннями пп.1, пп.11 та абз.2 пп.12 п.12.3 ст.12 Закону України Про створення вільної економічної зони Крим , що під час тимчасової окупації справляння податків і зборів, єдиного соціального внеску та застосування реєстраторів розрахункових операцій відносно території ВЕЗ "Крим" діють з урахуванням того, що загальнодержавні податки і збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, статтею 271 Митного кодексу України, єдиний внесок, встановлений Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, справляння якого здійснюється відповідно до Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування", не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об`єктів оподаткування (в тому числі об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.

Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов`язків сплати єдиного внеску, передбаченого Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та виконання вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" під час провадження їхньої підприємницької діяльності на тимчасово окупованій території України.

Такі особи мають право на добровільну сплату єдиного внеску, передбаченого Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України або уповноваженим органом з питань Криму.

Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов`язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення.

Також, під час тимчасової окупації справляння податків і зборів, єдиного соціального внеску та застосування реєстраторів розрахункових операцій відносно території ВЕЗ "Крим" діють з урахуванням того, що до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому розпочалася тимчасова окупація, фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

Під час тимчасової окупації справляння податків і зборів, єдиного соціального внеску та застосування реєстраторів розрахункових операцій відносно території ВЕЗ "Крим" діють з урахуванням того, що податкова інформація про суми податкового боргу платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ "Крим" зберігається та опрацьовується в інформаційних базах контролюючих органів в окремому (позабалансовому) порядку.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку, що контролюючим органом не було враховано обставин, які повідомлялись підприємством позивача стосовно об`єктивної неможливості надати первинні документи у зв`язку з їх залишенням в офісі підприємства, що знаходиться на окупованій території.

При цьому, судом встановлено, що відповідачами було направлено відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Суд зазначає, що відповідно до частини 13 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно із п.11 ч.1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підстави для відмови у державній реєстрації: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані, щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Положеннями ч. 1 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Відповідно до пункту 1 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 18.03.2016 року № 759/5/371 цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, у тому числі обміну документами в електронній формі (далі - Інформаційна взаємодія).

У цьому Порядку під терміном документи в електронній формі слід розуміти запити суб`єкта державної реєстрації, копії заяв про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування, та/або реєстраційних заяв про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заяв про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, відомості про узгодження плану реорганізації юридичних осіб, а також інші документи в електронній формі, передбачені Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Згідно із пункту 1 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Пенсійного фонду України, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України, Міністерства соціальної політики України від 13.07.2016 року № 1915/5/755, цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Пенсійного фонду України, у тому числі обміну документами в електронній формі (далі - Інформаційна взаємодія).

У цьому Порядку під терміном документи в електронній формі слід розуміти запити суб`єкта державної реєстрації, відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації, відомості про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а також інші документи в електронній формі, передбачені Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Судовим розглядом справи встановлено, що Київським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду м. Харкова 29.12.2017 року було направлено до державного реєстратора Департаменту реєстрації Харківської міської ради повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної ту зв`язку з рішенням про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, в якому в якості причин такої неможливості вказано на ненадання ліквідаційною комісією (ліквідатором) документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату страхових внесків.

Також судом встановлено, що у зв`язку з тим, що по ТОВ ПЛАРІУМ-КРИМ не завершені у повному обсязі заходи податкового контролю, Головним управлінням ДФС у Харківській області було направлено в електронному вигляді до ЄДР 20.02.2018 повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи № 1820402700159.

В той же час, у наданих на вимогу суду пояснення та доказах представника відповідачів вказано , що у позивача відсутня заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та податків і зборів, що підтверджено наявними в матеріалах справи доказами.

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини щодо відсутності у підприємства позивача заборгованості, суд приходить до висновку, що Головним управлінням ДФС у Харківській області вчинено протиправні дії стосовно направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також Київським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України м. Харкова вчинено протиправні дії стосовно направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомостей про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

При цьому, з огляду на встановлення під час розгляду справи протиправності дій відповідачів, враховуючи обставини відсутності у позивача заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне страхування та податкового боргу зі сплати податків та зборів, а також у зв`язку із ненаданням відповідачами у відповідь на заяви позивача запитуваних документів з метою належного та повного захисту прав позивача суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання Головного управління ДФС у Харківській області надати у відповідь на заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" від 23.11.2018 року б/н та від 14.03.2019 року б/н відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою 30-ОПП та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою 11-ЄСВ, а також передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску та Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, як правонаступника Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Харкові, передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомості про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Відповідно до положень ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ".

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" (вул. Сумська, буд. 24, м. Харків, 61057) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057), Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (м-н Свободи, Держпром, під. 3, пов. 2, м. Харків, 61022), третя особа: приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Грішакова Оксана Вікторівна (вул. Отакара Яроша, буд. 22, м. Харків, 61072) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Харківській області щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Визнати протиправними дії Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомостей про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області надати у відповідь на заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" від 23.11.2018 року б/н та від 14.03.2019 року б/н відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою 30-ОПП та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою 11-ЄСВ, а також передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів та відомості про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України відомості про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЛАРІУМ-КРИМ" (вул. Сумська, буд. 24, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 37926476) сплачену суму судового збору у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ - 39599198); сплачену суму судового збору у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (м-н Свободи, Держпром, під. 3, пов. 2, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ - 14099344).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 03 вересня 2019 року.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено03.09.2019
Номер документу83980735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/5016/19

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 11.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Постанова від 11.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні