П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/779/19 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Потапчука В.О.
суддів: Шляхтицького О.І. , Семенюка Г.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 травня 2019 року прийнятого у відкритому судовому засіданні о 12:46 год. (суддя:Вовченко О.А.) у справі за позовом виробничо-комерційної фірми «ТСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення
В С Т А Н О В И В :
Короткий зміст позовних вимог.
У лютому 2019 року Виробничо-комерційна фірма «ТСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (далі за текстом - ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ, позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту ДАБІ в Одеській області від 28 вересня 2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року стосовно будівництва торгово-офісного-складського комплексу, із знесенням нежитлової будівлі літ.«А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «Офіс-Парк» за адресою: м.Одеса Приморський район, вул.Водопровідна, 8, замовник ТОВ «Офіс-Парк» та ТОВ ВКФ «ТСК» .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 27 вересня 2004 року між Одеською міською радою (орендодавець) та виробничо-комерційною фірмою «ТСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, який посвідчено приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Карімовою Л.М., який зареєстровано у реєстрі за №844, а також у Одеському міському управлінні ОРФЦДЗК, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 01 жовтня 2004 року за №040450500164. Згідно п. 1.1. договору оренди земельної ділянки, орендодавець на підставі Закону України «Про оренду землі» та рішення Одеської міської ради №2788-ХХІУ від 15 червня 2004 року надає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, загальною площею 3003 (три тисяч три) кв. м, що знаходиться у АДРЕСА_1 Водопровідна №8,10 згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору. Згідно свідоцтва про право власності від 05 липня 2005 року позивачу на праві приватної власності належать нежилі будівлі по АДРЕСА_2 , які складаються з основних будівель літ. «Б» , «В» , «Г» , «Д» , «Е» , вбиральні літ. «З» , загальною площею 1560,0 кв.м. сараїв літ. «К» , «Л» , «М» , «О» , «П» , компресорної літ. «Р» , цеху літ. «С» . 17 березня 2016 року ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ від Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради отримано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (м. Одеса, Приморський район, вул. АДРЕСА_2 , 8, нежитлова будівля). Назва об`єкта будівництва: нове будівництво. Інформація про замовника: товариство з обмеженою відповідальністю «Офіс-Парк» , Одеська область, м. Одеса, вул. Водопровідна, 8, 65007; виробничо-комерційна фірма «ТСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, м. Одеса, вул. Водопровідна, 10 (ідентифікаційний код 23991915). 17 серпня 2018 року до ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ надійшла інформація про нібито скасування отриманих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, хоча жодних документів щодо такого скасування позивачу не направлялося та ним не отримувалося, про будь-які рішення щодо скасування дії містобудівних умов та обмежень позивача не повідомляли. У зв`язку з викладеним, з метою з`ясування чинності містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року, позивачем було направлено відповідачу запит на інформацію №16 від 17 серпня 2018 року. Листом-відповіддю від 22 серпня 2018 року №1015-05/1-8321 Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області повідомив позивача, що відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» . Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року №698, на підставі наказів від 02 серпня 2017 року №1232 та від 29 серпня 2017 року №1350 державної архітектурно-будівельної інспекції України, направлення на проведення позапланової перевірки від 07 серпня 2017 року №1089 та від 29 серпня 2017 року №1173/1, посадовими особами Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області була проведена позапланова перевірка дотримання Управлінням містобудування та архітектури Одеської міської ради, яке знаходиться за адресою: вул. Гоголя, 10, м. Одеса, Одеська область, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. За результатами вказаної перевірки містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року стосовно будівництва торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежитлової будівлі літ. «А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «Офіс-Парк» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Водопровідна, 8, замовник ТОВ ВКФ «ТСК» , рішенням Департаменту були скасовані. До вказаного листа відповідача від 22 серпня 2018 року було долучено рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 28 вересня 2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року стосовно будівництва торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежитлової будівлі літ. «А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «Офіс-Парк» за адресою: м. АДРЕСА_1 район АДРЕСА_3 вул АДРЕСА_4 Водопровідна, 8, замовник ТОВ «Офіс-Парк» та ТОВ ВКФ «ТСК» . Відповідно до рішення Департаменту, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - Каширіним Дмитром Юрійовичем - під час проведення позапланової перевірки на об`єкті нагляду - Управління містобудування та архітектури Одеської міської ради, яке знаходиться за адресою: вул. Гоголя, 10, м. Одеса, Одеська область, встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року стосовно будівництва торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежитлової будівлі літ. «А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «Офіс-Парк» за адресою: м. Одеса АДРЕСА_1 район АДРЕСА_3 вул АДРЕСА_2 , 8, замовник ТОВ «Офіс-Парк» та ТОВ ВКФ «ТСК» , земельна ділянка використовується на підставі договору оренди земельної ділянки від 27 вересня 2004 року. Вказані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки надані на основі генерального плану населеного пункту, який згідно з ч. 1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, а не на основі плану зонування території чи детального плану території, які відповідно до ч. 1 ст. 18 та ч. 4 ст. 19 Закону України визначають містобудівні умови та обмеження використання території для містобудівних потреб, що є порушенням п. 6 ч. 1 розділу V Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , підписано ОСОБА_1 , начальник Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради. У зв`язку з викладеним, Департамент дійшов висновку, що оскільки зазначені містобудівні умови та обмеження прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме: п. 6 ч. 1 розділу V Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , прийняте рішення Управління містобудування та архітектури Одеської міської ради від 17 березня 2016 року підлягає скасуванню. Позивач, посилаючись на Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» , Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07 липня 2011 року зазначає, що позивачем в якості містобудівної документації було визначено саме Генеральний план м. Одеси, затверджений рішенням Одеської міської ради від 25 березня 2015 року № 6489-VI, зазначена ділянка розміщена на межі з територією громадських центрів та окремих об`єктів обслуговування та територією магістралі загальноміського значення регульованого руху. Функціональне призначення земельної ділянки визначено - для експлуатації та обслуговування виробничо-складських і адміністративно-господарських будівель та споруд. Земельна ділянка за адресою: м. Одеса, АДРЕСА_1 район АДРЕСА_3 вул. АДРЕСА_2 , 8, розташована на землях з функціональним призначенням - для експлуатації та обслуговування виробничо-складських і адміністративно-господарських будівель та споруд. При цьому, наміри забудови ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ визначені як будівництво торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежитлової будівлі літ. «А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «Офіс-Парк» , що, в свою чергу, повністю відповідає положенням чинної містобудівної документації (Генеральному плану м. Одеси) та цільовому призначенню земельної ділянки і спростовує висновки перевіряючих. Оскільки земельна ділянка, розташована за адресою: АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , надана у користування ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ у 2004 році, а наміри щодо забудови узгоджуються з Генеральним планом м. Одеси, то, відповідно, відсутність плану зонування або детального плану території не може слугувати підставою для скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 28 травня 2019 року адміністративний позов ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ задоволено.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погоджуючись з вказаним рішенням Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області звернувся до суду з апеляційною скаргою, у якій зазначено, що рішення винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим скаржник просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Окрім того, скаржник зазначає, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою були видані без розроблення плану зонування території або детального плану території, чим порушено п.6 Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , згідно якого випливає, що після 01 січня 2015 року Управління не наділено повноваженнями видати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки без затверджених планів зонування або детальних планів території.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2019 року відкрито апеляційне провадження у справі. Відстрочено сплату судового збору за звернення до суду з апеляційною скаргою до винесення рішення у справі.
Відповідно до приписів ст. 311 КАС України справу розглянуто у письмовому провадженні.
Обставини справи.
27 вересня 2004 року між Одеською міською радою (орендодавець) та виробничо-комерційною фірмою «ТСК» у вигляді ТОВ (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки (а.с.18-24, 163-169), відповідно до умов якого орендодавець на підставі Закону України «Про оренду землі» та рішення Одеської міської ради №2788-ХХІУ від 15 червня 2004 року надає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, загальною площею 3003 (три тисяч три) кв. м, що знаходиться у місті Одесі, Приморському АДРЕСА_7 Водопровідна №8,10, згідно з планом земельної ділянки (а.с.25, 170-172), який є невід`ємною частиною договору (п.1.1.). В оренду передається земельна ділянка площею 3003 кв.м., для експлуатації та обслуговування виробничо-складських і адміністративно-господарських будівель та споруд (п.2.1).
Також між позивачем та Одеською міською радою 01 жовтня 2012 року було укладено договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки (а.с.28-29, 175), а саме в пункти 2.3 та 4.1.
Передача вищевказаної земельної ділянки від Одеської міської ради до виробничо-комерційної фірми «ТСК» у вигляді ТОВ підтверджується також актом від 05 серпня 2004 року про визначення земельної ділянки в натурі (а.с.26, 173) та актом прийому-передачі земельної ділянки (а.с.27, 174).
Згідно свідоцтва про право власності від 05 липня 2005 року (а.с.30) та витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно №7776640 від 14 липня 2005 року (а.с.31), позивачу на праві приватної власності належать нежилі будівлі по АДРЕСА_2 , які складаються з основних будівель літ. «Б» , «В» , «Г» , «Д» , «Е» , вбиральні літ. «З» , загальною площею 1560,0 кв.м. сараїв літ. «К» , «Л» , «М» , «О» , «П» , компресорної літ. «Р» , цеху літ. «С» .
В свою чергу нежила будівля загальною площею 36,0 кв.м., розташована за адресою: м.Одеса, вул. АДРЕСА_5 , 8 належить на праві власності ТОВ «ОФІС-ПАРК» , що підтверджується актом прийому-передачі нежилих споруд (а.с.176-177), свідоцтвом про право власності на нежилу будівлю від 13 жовтня 2005 року (а.с.179), витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №8859333 від 07 листопада 2005 року (а.с.178).
17 березня 2016 року Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради видано ВКФ «ТСК» у вигляді ТОВ містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №01-06/377 (м.Одеса, Приморський район, вул. Водопровідна, 8, нежитлова будівля) (а.с.32-35). Назва об`єкта будівництва: нове будівництво. Інформація про замовника: ТОВ «ОФІС-ПАРК» , Одеська область, м. Одеса, вул. Водопровідна, 8, 65007; виробничо-комерційна фірма «ТСК» у вигляді ТОВ, м. Одеса, вул. Водопровідна, 10 (ідентифікаційний код 23991915). Наміри забудови: будівництво торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежилої будівлі «А» , яка розмішена на земельній ділянці та належить ТОВ «ОФІС-ПАРК» .
При цьому третьою особою до суду надано містобудівний розрахунок торгово-офісно-складського комплексу по вул. Водопровідна, №8, м АДРЕСА_5 (ас.181-197).
Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області згідно наказу від 02 серпня 2017 року №123 та наказу від 29 серпня 2017 року №1350 (а.с.66), на підставі звернення гр. ОСОБА_2 від 26 липня 2017 року №І-904у та направлень на проведення перевірки від 07 серпня 2017 року №1089 (а.с.67) та від 29 серпня 2017 року №1173/1 (а.с.65) проведена позапланова перевірка Управління містобудування та архітектури Одеської міської ради, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (а.с.69-76).
При цьому, до суду копії наказу від 02 серпня 2017 року №123 надано не було, натомість в матеріалах справи міститься копія наказу №1232 від 02 серпня 2017 року (а.с.68).
Так, у вказаному акті встановлено зокрема порушення МуО №32 від 17 березня 2016 року стосовно будівництва будівництво торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежилої будівлі літ. «А» , яка розмішена на земельній ділянці та належить ТОВ «ОФІС-ПАРК» за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Водопровідна, 8, замовник ТОВ «ОФІС-ПАРК» та ТОВ ВКФ «ТСК» , земельна ділянка використовується на підставі договору оренди земельної ділянки від 27 вересня 2004 року, а саме видані відділом містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані з порушенням п.6 ч.1 розділу V Прикінцевих положень Закону, оскільки план зонування території (зонінгу) м.Одеси, розроблений ТОВ «ІНСТИТУТ ХАРКІВПРОЕКТ» був затверджений рішенням №1316-VI від 19 жовтня 2016 року, а вказані ОСОБА_3 видавались до затвердження зонінгу.
Рішенням Департаменту державної архітектурно будівельної інспекції в Одеській області від 28 вересня 2017 року (а.с.38, 87-88) скасована дія містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року стосовно будівництва об`єкту торгово-офісно-складського комплексу, із знесенням нежилої будівлі літ. «А» , яка розмішена на земельній ділянці та належить ТОВ «ОФІС-ПАРК» за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Водопровідна 8, замовник ТОВ «ОФІС-ПАРК» та ТОВ ВКФ «ТСК» .
Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.
Висновок суду першої інстанції.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з обґрунтованості та доцільності вимог позивача визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 28 вересня 2017 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року, оскільки відповідно до абз.2 ч.5 ст.29 Закону Про регулювання містобудівної діяльності , рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається лише у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. При цьому, вказана земельна ділянка відповідає функціональному призначенню - для експлуатації та обслуговування виробничо-складських і адміністративно-господарських будівель та споруд, намір забудови - нове будівництво торгово-офісно-складського комплексу .
Колегія суддів вважає такий висновок суду першої інстанції правильним та таким, що відповідає вимогам Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту - КАС України) та Закону Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VІ (далі - Закон №3038-VІ)
Джерела права й акти їх застосування.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені в Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року №3038-VI (далі - Закон №3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року №109 був затверджений Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст (далі - Порядок, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно ч.2 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Відповідно до п.8 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та абз.6 п.1.2 розділу І Порядку містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно п.7 ст.1 Закону №3038-VI та абз.5 п.1.2 розділу І Порядку містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Відповідно до ч.1 ст.17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Згідно ч.ч.1,2,5 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Пунктом 1 ст.25 Закону №3038-VI передбачено, що режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій (містобудівна документація).
Відповідно до п.4 ст.26 Закону №3038-VI право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Згідно положень ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Відповідно до п.2.1 Порядку визначено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» .
Оцінка суду.
Як вбачається з тексту оскаржуваного рішення вказані містобудівні умови та обмеженням забудови земельної ділянки скасовані на підставі того, що вони були надані на основі генерального плану населеного пункту, який згідно з ч.1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, а не на основі плану зонування території чи детального плану території, які відповідно до ч. 1 ст. 18 та ч.4 ст. 19 Закону України визначають містобудівні умови та обмеження використання території для містобудівних потреб, що на думку відповідача є порушенням п. 6 ч. 1 розділу V Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .
Колегія суддів не погоджується з таким висновком відповідача, оскільки згідно аналізу вищевикладених норм законодавства вбачається, що відповідно до статті 29 Закону №3038-VI та положень Розділу II Порядку «Порядок надання містобудівних умов та обмежень» , які визначають основні підстави та порядок надання містобудівних умов та обмежень, не передбачено, що містобудівні умови та обмеження надаються виключно у разі розроблення та затвердження на відповідній території «плану зонування території» чи «детального плану території» . Вказаними нормами передбачено, що спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а відповідно до абз.2 ч.5 ст.29 Закону, рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається лише у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно п. 2.4 Порядку, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Дослідивши матеріали справи судом апеляційної інстанції встановлено, що позивачем, в якості містобудівної документації було визначено саме Генеральний план м. Одеси, затверджений рішенням Одеської міської ради № 6489-VI від 25 березня 2015 року, а щодо функціонального призначення земельної ділянки визначено - для експлуатації та обслуговування виробничо-складських і адміністративно-господарських будівель та споруд. В свою чергу, земельна ділянка, розташована за адресою: АДРЕСА_6 . Також, сторонами не заперечувалось, що намір забудови, позивачем визначено як «нове будівництво торгово-офісно-складського комплексу із знесенням нежилої будівлі літ. «А» , яка розміщена на земельній ділянці та належить ТОВ «ОФІС-ПАРК» .
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність оскаржуваного рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 28 вересня 2017 року щодо скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року, оскільки наміри забудови вказаної земельної ділянки відповідають положенням містобудівної документації на місцевому рівні.
При цьому, колегія суддів не приймає до уваги доводи скаржника викладені в апеляційній скарзі щодо порушення позивачем п. 6 ч. 1 розділу V Прикінцевих положень Закону під час видачі оскаржуваних - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 17 березня 2016 року, з огляду на те, що судом першої інстанції надано на них вмотивовану відповідь.
Так суд попередньої інстанції зазначив, що норма п. 6 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» якою встановлено, що до 01 січня 2015 року рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, приймають уповноважені органи містобудування та архітектури з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку, припинила дію з 01 січня 2015 року.
Частиною 4 та ч. 5 ст. 29 Закону встановлено, що уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймає у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Крім того, згідно із п. 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Мінрегіону від 07 липня 2011 року №109, підставою для відмови у видачі містобудівних умов і обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Враховуючи, що Законом до містобудівної документації на місцевому рівні, крім плану зонування та детального плану території, віднесено генеральний план населеного пункту, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про правомірність визначення та надання містобудівних умов та обмежень на підставі генплану, якщо він містить актуальні проектні рішення на територію перспективного будівництва.
На підставі викладеного колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо задоволення позову виробничо-комерційної фірми «ТСК» у вигляді ТОВ в повному обсязі.
Інші доводи апеляційної скарги колегією суддів залишаються поза увагою оскільки вони не спростовують висновків викладених судом першої інстанції в оскаржуваному рішенні від 28 травня 2019 року з якими погоджується колегія суддів.
Статтею 316 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Розподіл судових витрат згідно вимог ст.139 КАС України не підлягає.
Керуючись ст.ст. 316, 322, 325 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28 травня 2019 року прийнятого у відкритому судовому засіданні о 12:46 год. (суддя:Вовченко О.А.) у справі за позовом виробничо-комерційної фірми «ТСК» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без змін.
Стягнути з Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (ЄДРПОУ) 39394259; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача 31211256026001; кодкласифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 2 881,50 грн.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складений та підписаний 03 вересня 2019 року.
Головуючий суддя Потапчук В.О. Судді Шляхтицький О.І. Семенюк Г.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 04.09.2019 |
Номер документу | 83984603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Потапчук В.О.
Адмінправопорушення
Новопсковський районний суд Луганської області
Пронька В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні